Graspop Metal Meeting 2026

Voor de hogere spots wat nog iets of wat haalbaar is hoop ik
Rise Against
The Offspring
Helloween
Avantasia

En als echt niks lukt van die 4 of slechts eentje lukt, dan nog Gojira, gewoon omdat ik het ze gun (maar ben er geen fan van)

En als van die 5 niks lukt of slechts eentje, dan ... Ja dat ze dan hunne plan maar trekken zene

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Is volgens mij ook iets wat vaak maar zo lijkt. Bij vrijwel elke afsluiter zegt er wel iemand dat ie het nog nooit zo erg heeft zien leeglopen!

APC is gewoon geen band om een festival mee af te sluiten, ongeacht hoe goed ze zijn. Je moet eindigen met een een feestje, springerig, iedereen die mee staat te brullen, opbouwen naar een laatste knal. De meer intieme luistermuziek van APC paste daar niet.

Lijkt me eerlijk gezegd een perfecte afsluiter voor de Barn op Werchter.

Van alle namen die ik hier voorbij zie komen, dan hoop ik toch het meeste op Gojira op de donderdag. Voor de rest zit mijn programma eigenlijk al ramvol. Dat moet al wel weer onmogelijke clashes opleveren🤦
Hoop van niet, want de donderdag kan ik eigenlijk niet. Of juist wel, want dan ben ik er weer bij.

• On fire
Waarderingen: Piebe71
Optreden EC top, en logischerwijs enorm veel energie. Eens zoveel spijt dat ze geen main afsluiten. (Zeker aangezien sommigen zeggen day sabaton ook een partband is)

Combo had dan qua energie als festival afsluiter dan echt wel top geweest.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
APC is gewoon geen band om een festival mee af te sluiten, ongeacht hoe goed ze zijn. Je moet eindigen met een een feestje, springerig, iedereen die mee staat te brullen, opbouwen naar een laatste knal. De meer intieme luistermuziek van APC paste daar niet.

Lijkt me eerlijk gezegd een perfecte afsluiter voor de Barn op Werchter.

Dat gevoel heb ik ook bij bands zoals Tool of Faith No More om eerlijk te zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat niet iedereen het daar mee eens is. Op het tijdstip van de afsluiter sta ik al een hele dag (meestal vanaf de middag) recht met weinig slaap, dan heb ik echt nog iets nodig dat me wakker houdt en energie geeft.

Optreden EC top, en logischerwijs enorm veel energie. Eens zoveel spijt dat ze geen main afsluiten. (Zeker aangezien sommigen zeggen day sabaton ook een partband is)

Idd. Erg jammer dat ze in het licht gaan moeten spelen! Was een fantastische show. Bury tomorrow was wel maar zwakjes.

• Leuk
Waarderingen: Lars.

Hun nieuwe productie was ook wel vrij sterk. En tof dat de nieuwe drummer nu ook mee doet met de kostuums enzo, tijdens de zomer festivals was dit nog niet zo.

• Geweldig

Leuke show idd goed begonnen, leuke visuals en extra effecten. Het middenstuk nog een beetje optrekken qua show en ze zijn gereed voor de volgende tour naar de grote zaal erlangs te verhuizen.

Bury tommorow vond ik tegenvallen teveel gepraat.

Wargasm was wel leuk voor een keertje maar ken er te weinig van.

• Leuk
Leuke show idd goed begonnen, leuke visuals en extra effecten. Het middenstuk nog een beetje optrekken qua show en ze zijn gereed voor de volgende tour naar de grote zaal erlangs te verhuizen.

Bury tommorow vond ik tegenvallen teveel gepraat.

Wargasm was wel leuk voor een keertje maar ken er te weinig van.

Wargasm niet gezien.

Bury tomorrow vond ik zelf ook minder. En de zo inclusief mogelijke ted talk breekt de show helemaal.

Blij datk last minute geweest ben en hoewel ik ze goed ken toch wel bij die cover medley gedacht datk op een hardstyle feestje zat 😄

Dacht graspop zondag te kunne overslaan met gisteren te gaan, maar ga het toch weer niet kunnen laten ze te zien tege dan.

Mijn wenslijstje:
- Do HL: zoals iedereen wel hoopt, hoop ik ook op Gojira.
(Ik heb lang ook Parkway Drive gehoopt, maar duiken blijkbaar de studio's in, dus moeten denk ik niet hopen dat die in de zomer terug op toer komen naar Europa?)
- VR sub: The Pretty Reckless / Halestorm / Turnstile misschien nog eens?

Voor de rest maakt het me niet zo gek veel uit, ben best tevreden met de line-up! Ik hoop dat er onderaan de affiche nog plek is voor Belgische bands als Fatal Move of BEAR. Onlangs ook South Arcade via het social media algoritme zien passeren, Britse punkpop die ik durf te benoemen als mengeling van Linkin Park en Paramore. Mss die nog een plekje geven op de Jupiler? (spelen bv. Download, en staan op de middensectie van die affiche)

Mijn wenslijstje:
- Do HL: zoals iedereen wel hoopt, hoop ik ook op Gojira.
(Ik heb lang ook Parkway Drive gehoopt, maar duiken blijkbaar de studio's in, dus moeten denk ik niet hopen dat die in de zomer terug op toer komen naar Europa?)
- VR sub: The Pretty Reckless / Halestorm / Turnstile misschien nog eens?

Voor de rest maakt het me niet zo gek veel uit, ben best tevreden met de line-up! Ik hoop dat er onderaan de affiche nog plek is voor Belgische bands als Fatal Move of BEAR. Onlangs ook South Arcade via het social media algoritme zien passeren, Britse punkpop die ik durf te benoemen als mengeling van Linkin Park en Paramore. Mss die nog een plekje geven op de Jupiler? (spelen bv. Download, en staan op de middensectie van die affiche)
Parkway staat op nog geen enkel ander europees festival volgend jaar en ze touren al wel enkele jaren non stop, dus op zich niet vreemd als ze even in de studio gaan.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en CedricH
ik zie trouwens dat sex pistols + frank carter ook bij nova rock is toegevoegd, misschien is dit wel de ontbrekende vrijdag naam?

Ik verwacht Gojira niet. Het zou een leuke toevoeging zijn, maar ik houd mijn adem niet in...

Aan de andere kant hoop ik echt dat we Rise Against, Black Veil Brides, Acid Bath, Helloween, The Pretty Reckless, Mayhem, Marduk en anderen krijgen...

• Leuk
Waarderingen: Ahbon
Ik blijf gewoon op ongefundeerde en kansloze namen hopen.
Zoals altijd SOAD.
En Primus mag ook een keer speciaal over vliegen van me.

Users who are viewing this thread