Graspop Metal Meeting 2026

Vergelijkbaar genre lijkt me wel heel vergezocht, dat zie ik niet echt (hoogstens 'alternative rock', maar dat is nogal vaag)..
En samen op een dag, o.a. BMTH en Nothing But Thieves stonden er toen ook, dat wil toch helemaal niks zeggen? 🤨

Kan ook zijn dat dat gewoon de koppeling was los van dat ze op Werchter zullen staan. Maar op Graspop zullen ze wel niet meer staan, werd in ieder geval vermeld.

Oprechte vraag, Zou Amenra geen potentiele kanshebber kunnen zijn als Donderdag Main aflsuiter, als Brutus s'middags kan "mainen" zou Amenra dat ook kunnen mits het donker is?
Sub op vrijdag tot daar aan toe maar dan komt hun show niet tot zijn recht, want dan is het nog licht. En ocharme die Volbeat fans die niks extremer dan Evelyn kennen. Getraumatiseerd voor de rest van hun leven😅

Who knows? The last couple of years we always got the last names in January/February, so probably, but they could decide to do it earlier or later.
Those last names didn't include a full headliner i think, only subheadliners. Don't know if it's wise to wait with that thursday headliner until january/february. People that are still on the fence might start booking other things for that weekend, so you might want to get that headline name out there quick.

Those last names didn't include a full headliner i think, only subheadliners. Don't know if it's wise to wait with that thursday headliner until january/february. People that are still on the fence might start booking other things for that weekend, so you might want to get that headline name out there quick.
Indeed, but we got Behemoth pretty late last year (though I don't think they made a big difference in sales. Indeed very different from having to sell out a Thursday). It'll depend on the reason as to why the last headliner hasn't been announced yet.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Nee sorry dat vind ik echt onzin. Dat zeg ik als geregeld RW en Graspop bezoeker. Hardere en moeilijkere bands hebben op RW altijd een plek gehad met een aandachtig publiek. Ik denk oa aan Steven Wilson of Jane’s Addiction. APC wordt magie in de Barn, daar ben ik 100% van overtuigd
Ok. We verschillen van mening. Ik ben ook al heel vaak naar Werchter geweest, doch we zien het anders. Geen probleem.

Ghost zie ik zeker niet meer gebeuren op donderdag.
Hopelijk kunnen ze Gojira overhalen, zou ook een zeer terechte HL zijn. In 2026 zal de band trouwens ook al 30(!) jaar bestaan.

En voor mijn part zetten ze Cypress Hill als één v/d ontbrekende Marquee afsluiters, voor een alternatief feestje a la Pendulum (maar toch anders).

Mijn resterende wensenlijstje. Aantal namen die realistisch zijn, aantal meer op hoop gebaseerd.

Do head: ik heb echt geen idee en ook niet echt wensen, behalve MCR. Ik laat me graag verrassen.
Vr main: Shinedown, Killswitch Engage of Rise Against
Vr marquee: Pendulum
Vr metal dome: Story of the Year, Trash Boat of Dayseeker
Za marquee: ben dan toch op de main

Verder laatst Locked Shut ontdekt, zou ook wel een gave naam zijn als één van de kleine missende "+1 acts" ergens.

Laatst bewerkt:
Sub op vrijdag tot daar aan toe maar dan komt hun show niet tot zijn recht, want dan is het nog licht. En ocharme die Volbeat fans die niks extremer dan Evelyn kennen. Getraumatiseerd voor de rest van hun leven😅
Ik ben ook Volbeat fan. Val niet zomaar om van verbazing 🤗🤭

• Leuk
Waarderingen: Nu_metal90
Met dank aan de @Joslittel playlist mooi dag per dag aan het inluisteren. Zo goed als klaar met een eerste ronde voor vrijdag en zaterdag. Vrijdag veruit zwakste dag voor mij met maar 2 must sees en 6 eventueels. Zaterdag veruit beste dag, wordt een clashfest. Maar liefst 10 must sees en 6 eventueels (waaronder zeker drie op vrijdag een must see zouden zijn). Ik ga hier even uit van de Clashfinder van @charlottekos voor de volgorde:

VRIJDAG: hopelijk komt er nog veel goeds bij
- Drowning Pool: Deze zomer gezien op Alcatraz en was wel goed. Maar er mag zeker nog iets beter mee clashen wat mij betreft.
- Oranssi Pazuzu: In principe pak ik altijd wel alle black metal bands mee op Graspop behalve clashes. Wel nog wat verder te beluisteren, nog niet helemaal overtuigd, zet ze toch al maar in vet, want op eerste zicht gaat er niet veel concurrentie zijn.
- Old Man's Child: Black metal en toch niet in het vet? De symfonische is het minst mijn ding.
- We came as Romans: ik moet toegeven dat ik de bandnaam eigenlijk wel heel goed vind. De muziek gaat wel, hopelijk ist stevig genoeg naar mijn smaak.
- Death to all: Die zet ik wel op mijn lijstje (in tegenstelling tot andere Death metal band Possessed). Ik was redelijk mee moet ik zeggen.
- Kublai Khan TX: misschien, maar zet nog maar wat beter op die mainstage of in de metaldome
- Twisted Sister: zou één van mijn hoogtepunten van het weekend moeten worden
- Volbeat: hopelijk goede show.
--> Vrijdag veruit de zwakste dag, maar twee must sees op dit moment. Ik hoop dus wel op nog meerdere goede toevoegingen naar mijn smaak

ZATERDAG: véél te veel goede groepen op één dag
- Embryonic Autopsy: exact het soort bands waarmee je mijn festivaldag mag mee starten
- Faetooth: Héél hoge verwachtingen!
- Sinsaenum: Black metal en klonk als mijn genre. Hopelijk geen vervelende clashes!
- P.O.D.: In 2024 gezien en dat was dik in orde, ik zie ze graag opnieuw, maar ga chance moeten hebben met uurschema
- Uada: Heb ze al eens gezien in de Kavka in Antwerpen, heel goed.
- Sepultura: band uit mijn jeugd, maar ze al altijd links laten liggen sinds de Cavalera's weg zijn wegens andere clashes.
- Loathe: klonk nog wel te doen bij een eerste luisterbeurt
- Feuerschwanz: Er mag nog wel wat partymetal (en zeker Folkmetal) bijkomen
- Three Days Grace: ik schrijf ze nog niet af na een eerste keer luisteren
- Ice Nine Kills: In 2024 maar stukje gezien wegens andere clashes, nu wil ik dat feestje van dichter meemaken
- Primal Fear: als er geen clashes zijn (maar zou al veel chance moeten hebben denk ik) ben ik er zeker bij
- Moonspell: idem
- Six Feet Under: Ook één van de paar Death metal groepen die me echt aanspreken
- Architects: In 2024 (en keren daarvoor ook) gemist nu wil ik ze echt wel zien
- Avatar: Was dik feestje op Alcatraz, waardige afsluiter, zie ze dus graag terug, hopelijk passen ze perfect tussen Architects en BMTH
- Bring me the Horizon: Eén van dé topoptredens in 2024, ik kijk er nu al naar uit

Met dank aan de @Joslittel playlist mooi dag per dag aan het inluisteren. Zo goed als klaar met een eerste ronde voor vrijdag en zaterdag. Vrijdag veruit zwakste dag voor mij met maar 2 must sees en 6 eventueels. Zaterdag veruit beste dag, wordt een clashfest. Maar liefst 10 must sees en 6 eventueels (waaronder zeker drie op vrijdag een must see zouden zijn). Ik ga hier even uit van de Clashfinder van @charlottekos voor de volgorde:

VRIJDAG: hopelijk komt er nog veel goeds bij
- Drowning Pool: Deze zomer gezien op Alcatraz en was wel goed. Maar er mag zeker nog iets beter mee clashen wat mij betreft.
- Oranssi Pazuzu: In principe pak ik altijd wel alle black metal bands mee op Graspop behalve clashes. Wel nog wat verder te beluisteren, nog niet helemaal overtuigd, zet ze toch al maar in vet, want op eerste zicht gaat er niet veel concurrentie zijn.
- Old Man's Child: Black metal en toch niet in het vet? De symfonische is het minst mijn ding.
- We came as Romans: ik moet toegeven dat ik de bandnaam eigenlijk wel heel goed vind. De muziek gaat wel, hopelijk ist stevig genoeg naar mijn smaak.
- Death to all: Die zet ik wel op mijn lijstje (in tegenstelling tot andere Death metal band Possessed). Ik was redelijk mee moet ik zeggen.
- Kublai Khan TX: misschien, maar zet nog maar wat beter op die mainstage of in de metaldome
- Twisted Sister: zou één van mijn hoogtepunten van het weekend moeten worden
- Volbeat: hopelijk goede show.
--> Vrijdag veruit de zwakste dag, maar twee must sees op dit moment. Ik hoop dus wel op nog meerdere goede toevoegingen naar mijn smaak

ZATERDAG: véél te veel goede groepen op één dag
- Embryonic Autopsy: exact het soort bands waarmee je mijn festivaldag mag mee starten
- Faetooth: Héél hoge verwachtingen!
- Sinsaenum: Black metal en klonk als mijn genre. Hopelijk geen vervelende clashes!
- P.O.D.: In 2024 gezien en dat was dik in orde, ik zie ze graag opnieuw, maar ga chance moeten hebben met uurschema
- Uada: Heb ze al eens gezien in de Kavka in Antwerpen, heel goed.
- Sepultura: band uit mijn jeugd, maar ze al altijd links laten liggen sinds de Cavalera's weg zijn wegens andere clashes.
- Loathe: klonk nog wel te doen bij een eerste luisterbeurt
- Feuerschwanz: Er mag nog wel wat partymetal (en zeker Folkmetal) bijkomen
- Three Days Grace: ik schrijf ze nog niet af na een eerste keer luisteren
- Ice Nine Kills: In 2024 maar stukje gezien wegens andere clashes, nu wil ik dat feestje van dichter meemaken
- Primal Fear: als er geen clashes zijn (maar zou al veel chance moeten hebben denk ik) ben ik er zeker bij
- Moonspell: idem
- Six Feet Under: Ook één van de paar Death metal groepen die me echt aanspreken
- Architects: In 2024 (en keren daarvoor ook) gemist nu wil ik ze echt wel zien
- Avatar: Was dik feestje op Alcatraz, waardige afsluiter, zie ze dus graag terug, hopelijk passen ze perfect tussen Architects en BMTH
- Bring me the Horizon: Eén van dé topoptredens in 2024, ik kijk er nu al naar uit
Voor mij exact dezelfde gedachte over Sepultura. Maar bij geen clashes toch maar even checken. Is tenslotte de laatste keer.

• Leuk
Waarderingen: thesummoning
Thursday headliner choices I'd be really happy about: Ghost, Slayer, Prodigy or any of the unrealistic big names forever chained to Werchter

Gojira, NiN, Lindemann, Scorpions, GNR, Priest I already saw, some more than once. Please none of them

Users who are viewing this thread