Met dank aan de
@Joslittel playlist mooi dag per dag aan het inluisteren. Zo goed als klaar met een eerste ronde voor vrijdag en zaterdag. Vrijdag veruit zwakste dag voor mij met maar 2 must sees en 6 eventueels. Zaterdag veruit beste dag, wordt een clashfest. Maar liefst 10 must sees en 6 eventueels (waaronder zeker drie op vrijdag een must see zouden zijn). Ik ga hier even uit van de Clashfinder van
@charlottekos voor de volgorde:
VRIJDAG: hopelijk komt er nog veel goeds bij
-
Drowning Pool: Deze zomer gezien op Alcatraz en was wel goed. Maar er mag zeker nog iets beter mee clashen wat mij betreft.
-
Oranssi Pazuzu: In principe pak ik altijd wel alle black metal bands mee op Graspop behalve clashes. Wel nog wat verder te beluisteren, nog niet helemaal overtuigd, zet ze toch al maar in vet, want op eerste zicht gaat er niet veel concurrentie zijn.
- Old Man's Child: Black metal en toch niet in het vet? De symfonische is het minst mijn ding.
- We came as Romans: ik moet toegeven dat ik de bandnaam eigenlijk wel heel goed vind. De muziek gaat wel, hopelijk ist stevig genoeg naar mijn smaak.
- Death to all: Die zet ik wel op mijn lijstje (in tegenstelling tot andere Death metal band Possessed). Ik was redelijk mee moet ik zeggen.
- Kublai Khan TX: misschien, maar zet nog maar wat beter op die mainstage of in de metaldome
-
Twisted Sister: zou één van mijn hoogtepunten van het weekend moeten worden
- Volbeat: hopelijk goede show.
--> Vrijdag veruit de zwakste dag, maar twee must sees op dit moment. Ik hoop dus wel op nog meerdere goede toevoegingen naar mijn smaak
ZATERDAG: véél te veel goede groepen op één dag
-
Embryonic Autopsy: exact het soort bands waarmee je mijn festivaldag mag mee starten
-
Faetooth: Héél hoge verwachtingen!
-
Sinsaenum: Black metal en klonk als mijn genre. Hopelijk geen vervelende clashes!
-
P.O.D.: In 2024 gezien en dat was dik in orde, ik zie ze graag opnieuw, maar ga chance moeten hebben met uurschema
-
Uada: Heb ze al eens gezien in de Kavka in Antwerpen, heel goed.
- Sepultura: band uit mijn jeugd, maar ze al altijd links laten liggen sinds de Cavalera's weg zijn wegens andere clashes.
- Loathe: klonk nog wel te doen bij een eerste luisterbeurt
-
Feuerschwanz: Er mag nog wel wat partymetal (en zeker Folkmetal) bijkomen
- Three Days Grace: ik schrijf ze nog niet af na een eerste keer luisteren
-
Ice Nine Kills: In 2024 maar stukje gezien wegens andere clashes, nu wil ik dat feestje van dichter meemaken
- Primal Fear: als er geen clashes zijn (maar zou al veel chance moeten hebben denk ik) ben ik er zeker bij
- Moonspell: idem
-
Six Feet Under: Ook één van de paar Death metal groepen die me echt aanspreken
-
Architects: In 2024 (en keren daarvoor ook) gemist nu wil ik ze echt wel zien
-
Avatar: Was dik feestje op Alcatraz, waardige afsluiter, zie ze dus graag terug, hopelijk passen ze perfect tussen Architects en BMTH
-
Bring me the Horizon: Eén van dé topoptredens in 2024, ik kijk er nu al naar uit