Graspop Metal Meeting 2026

Ik vroeg me al af of ik het me van vorige keer slecht herinnerde. Ik dacht dat ik toen in 2018 ook, hoewel ze het festival afsloten, heel vlotjes tot vooraan kon wandelen.
Geweldig concert vond ik persoonlijk.

Maar goed ja, 't was wel hééééél leeg. Al was het ook wel de laatste dag dacht ik?

• Leuk
Waarderingen: CedricH
Geweldig concert vond ik persoonlijk.

Maar goed ja, 't was wel hééééél leeg. Al was het ook wel de laatste dag dacht ik?
Je hebt uiteraard op zondagavond al een grote uittocht, maar zo erg heb ik het nog niet vaak gezien.

Alleszins, ook wel van genoten :D

Hm bij Machine Head in 2024 en Sabaton in 2022 stond de wei nog goed vol, naar mijn gevoel.

• Leuk
Waarderingen: Imag
Ik was mijn ticket aan het bekijken en zie dat het een mobile ticket is dat pas kort voor het event beschikbaar wordt. Is dat bij iedereen zo? Want vorige jaren verschenen ze wel gewoon op Ticketswap, terwijl dat nu niet meer gaat kunnen neem ik aan...?
Hangt van de organisator af wanneer het te zien wordt op Ticketswap, maar werkt uiteindelijk in mijn ervaring wel (wel soms pas 5 minuten voor het openen van de deuren)

EDIT: het ticket kan dus kennelijk wel voor die tijd al verkocht worden op Ticketswap

Geen idee, vergelijkbaar genre of omdat Tool en The Cure ook al eens op een dag samen stonden. En ook Jimmy had het erover toen, maar dat zou je moeten terugzoeken in het RW topic als je het precies wil weten
Vergelijkbaar genre lijkt me wel heel vergezocht, dat zie ik niet echt (hoogstens 'alternative rock', maar dat is nogal vaag)..
En samen op een dag, o.a. BMTH en Nothing But Thieves stonden er toen ook, dat wil toch helemaal niks zeggen? 🤨

Hangt van de organisator af wanneer het te zien wordt op Ticketswap, maar werkt uiteindelijk in mijn ervaring wel (wel soms pas 5 minuten voor het openen van de deuren)

EDIT: het ticket kan dus kennelijk wel voor die tijd al verkocht worden op Ticketswap
Hier moet het sowieso voor de voorverkoop skullies geopend worden anders valt er niks te koppelen.

Oke, een wensenlijstje voor de resterende hoge plekken:

Headliner donderdag South Stage: Gojira

South Stage vrijdag: Opeth en Rise Against

Marquee headliners: Devin Townsend (teasen naar iets voor morgen) en Meshuggah
hier

DO
head: Ghost

VR
main: Rise against en All time Low
Marquee: Imminence
MD: Sleep Theory & Daughtry

ZA:
Marquee: Nog eens Imminence want ik ken niets van marquee bands :)

Laatst bewerkt:
Ik vrees dat het daar parels voor de zwijnen zal zijn, ik spreek uit ervaring. Is eigenlijk een band die altijd op Graspop moet staan. IMO.
Nee sorry dat vind ik echt onzin. Dat zeg ik als geregeld RW en Graspop bezoeker. Hardere en moeilijkere bands hebben op RW altijd een plek gehad met een aandachtig publiek. Ik denk oa aan Steven Wilson of Jane’s Addiction. APC wordt magie in de Barn, daar ben ik 100% van overtuigd

Opeth stond er dit jaar dus die kunnen we (helaas) vergeten denk ik.

HeavyDevi mag altijd komen en Meshuggah als afsluiter in de tent ook.

DT hoef je ook niet te verwachten:

• Sad
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Koekdoos
Ook maar een wensenlijstje dan

Donderdag head: Gojira
Vrijdag sub: Shinedown (nog liever APC maar die hoop heb ik opgegeven)
verder op één van de dagen op de mainstage graag nog Rise Against
marquee headliner op vrijdag: Meshuggah (Opeth mag ook, maar liever niets op herhaling)
metaldome headliner vrijdag: The Halo Effect
marquee headliner zaterdag: maakt me niet uit, ik zal wel bij de mainstages zijn dan

jammer dat alle podium afsluiters voor de donderdag al bekend zijn want ik wil er niets van zien tot nu toe

Oprechte vraag, Zou Amenra geen potentiele kanshebber kunnen zijn als Donderdag Main aflsuiter, als Brutus s'middags kan "mainen" zou Amenra dat ook kunnen mits het donker is?

Will the rest of the names be announced some time in January? I still need to choose between Hellfest and Graspop and would be great to have the full list of groups to decide.

Users who are viewing this thread