Alcatraz Open Air 2026

Lamb of God!
Godsmack naar Lokerse?

Heel tevreden met Immolation, Hate, Revocation, Sanguisugabogg, Alien Weaponry, ...

Ik mis hier wel Cryptopsy, had ze erbij verwacht.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Voor mij is het nog niet geweldig, met name Saor en Draconian missen, die hier al eerder genoemd werden. Maar er zitten wel wat leuke namen tussen, al zijn die leuke namen vaak ook recent of binnenkort elders te zien, dus wederom veel herhaling. Als ik de kans heb gehad wat namen die mij minder zeggen wat in te luisteren maar eens de balans opmaken...

• Leuk
Waarderingen: Jamel en wenteldave
Ik was zo enthousiast dat ik even In Flames vergeten ben, toeme!
Godsmack - In Flames - Within Temptation Lokerse dan maar?

Met nog drie tenten hoeven de headliners geen probleem te zijn. Er speelt ook wel altijd iets tijdens de headliners dacht ik. Zie Amenra de swamp headlinen. The Ghost Inside waarschijnlijk hetzelfde, ofwel helldorado…
Hoeft geen probleem te zijn, nee, maar om te gaan moeten er op z'n minst wel twee headliners tussenzitten die me aanspreken. Ik moet ergens ook wel de ticketprijs aan mezelf kunnen verantwoorden natuurlijk en dat doe ik niet alleen maar met kleine(re) bands.

Hoeft geen probleem te zijn, nee, maar om te gaan moeten er op z'n minst wel twee headliners tussenzitten die me aanspreken. Ik moet ergens ook wel de ticketprijs aan mezelf kunnen verantwoorden natuurlijk en dat doe ik niet alleen maar met kleine(re) bands.
Begrijp ik! Heb niks met Arch Enemy, dan maar Hatebreed in een tent zeker 🤔 staat weinig tegenover AE lijkt me…

Ik ben heel blij met Luna Kills, vrienden van me uit Finland en ik zie nu op steeds meer festivals op de line up komen! Doen het goed, vanaf deze week met Bloodred Hourglass op EU tour, en dan volgend jaar veel festivals!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vrij teleurgesteld ben, als ik dit affiche vergelijk met eerdere edities. Mijn favoriete genres (post, prog, doom) voelen zwaar ondervertegenwoordigd, of bevatten bands die een paar maanden eerder ook al in België op een festival te zien zijn (black).

Wel erg blij met Kylesa (!), The Ruins of Beverast, Castle Rat en Coroner.

• Leuk
Waarderingen: duck en Dr. Hannibal
Ik blijf het spijtig vinden van Halloween. Maar blij met Lamb Of God (die ik als headliner verwachtte) en Arch Enemy. Alestorm als headliner zag ik niet aankomen maar is natuurlijk voor de eerste dag en daar had ik dan weer max iets als Channel Zero of Bury Tomorrow ofzo verwacht als headliner.

Donderdag
Sacred Reich
Mikkey Dee
Soulfly
Channel Zero
Alestorm
--} Allemaal al gezien dus niks heel geks voor mij. Zal afhangen van andere line ups in de buurt

Vrijdag
Vended
Armored Saint
Bleed From Within
Dirkschneider
Igorrr
Thy Art Is Murder
Amenra
Savatage
Slaughter To Prevail
--} Op Savatage na niks dat ik nog niet heb gezien dus zal ook afhangen van line ups in de buurt en of ik daar ergens Savatage kan zien

Zaterdag
Midnight
Carach Angren
Psychonaut
Kittie
Orbit Culture
Municipal Waste
Amorphis
Hatebreed
Testament
Arch Enemy
--} Ook al allemaal gezien. Enkel over Carach Angren twijfel ik, maar dan ook geen mega fan van. Zal dus afhangen van andere line ups ook in de buurt

Zondag
Warkings
Death Angel
Paleface Swiss
Deicide
Satyricon
The Ghost Inside
Saxon
Lamb Of God
powerwolf
--} zeker aanwezig. Ik denk dat ik Deicide ooit eens 5 minuten heb gezien, wil eigenlijk al lang eens een volledige set zien. Verder staan enkele anderen van mijn favorieten deze dag. Warkings, Death Angel, Paleface Swiss en Lamb Of God. Satyricon, Saxon en The Ghost Inside zijn voor mij niet mega interessant maar het belangrijkste. Powerwolf speelt die dag en daar mis ik sinds 2016 geen enkele Belgische show van

Edit: op zondag natuurlijk ook nog Fit For An Autopsy. Ook een van mijn favorieten

Laatst bewerkt:
Ik blijf het spijtig vinden van Halloween. Maar blij met Lamb Of God (die ik als headliner verwachtte) en Arch Enemy. Alestorm als headliner zag ik niet aankomen maar is natuurlijk voor de eerste dag en daar had ik dan weer max iets als Channel Zero of Bury Tomorrow ofzo verwacht als headliner.

Donderdag
Sacred Reich
Mikkey Dee
Soulfly
Channel Zero
Alestorm
--} Allemaal al gezien dus niks heel geks voor mij. Zal afhangen van andere line ups in de buurt

Vrijdag
Vended
Armored Saint
Bleed From Within
Dirkschneider
Igorrr
Thy Art Is Murder
Amenra
Savatage
Slaughter To Prevail
--} Op Savatage na niks dat ik nog niet heb gezien dus zal ook afhangen van line ups in de buurt en of ik daar ergens Savatage kan zien

Zaterdag
Midnight
Carach Angren
Psychonaut
Kittie
Orbit Culture
Municipal Waste
Amorphis
Hatebreed
Testament
Arch Enemy
--} Ook al allemaal gezien. Enkel over Carach Angren twijfel ik, maar dan ook geen mega fan van. Zal dus afhangen van andere line ups ook in de buurt

Zondag
Warkings
Death Angel
Paleface Swiss
Deicide
Satyricon
The Ghost Inside
Saxon
Lamb Of God
powerwolf
--} zeker aanwezig. Ik denk dat ik Deicide ooit eens 5 minuten heb gezien, wil eigenlijk al lang eens een volledige set zien. Verder staan enkele anderen van mijn favorieten deze dag. Warkings, Death Angel, Paleface Swiss en Lamb Of God. Satyricon, Saxon en The Ghost Inside zijn voor mij niet mega interessant maar het belangrijkste. Powerwolf speelt die dag en daar mis ik sinds 2016 geen enkele Belgische show van
ik zou toch zeker, imminence ook eens inluisteren voor donderdag. body count gaat trouwens heel weinig shows doen volgende zomer ook een exclusiefje dus

• Leuk
Waarderingen: won666
ik zou toch zeker, imminence ook eens inluisteren voor donderdag. body count gaat trouwens heel weinig shows doen volgende zomer ook een exclusiefje dus
Ik neem de tip mee over Imminence, die ken ik inderdaad nog niet! Zal er volgende week eens naar luisteren

Body Count heeft een leuk nummer, voor de rest not my cup of tea. Mocht ik juist drinken halen terwijl er dat nummer spelen, kijk in wel even mee maar anders dan dat ... . Feit is ook, ik zag ze op Graspop reeds met een volledige set. En daar speelden ze dat nummer. Talk Shit, Get Shot noemt dat nummer

Mijn afdronk is toch wel positief eigenlijk. Ik mis wel wat van de 'moeilijkere' pareltjes in de undercard, ik kan er geen eentje uitpakken die de Morgue mooi kan afsluiten bijvoorbeeld. Maar hoe dan ook staan er wel voldoende pareltjes die ik graag ga meepakken! Zoals DWEF, Ruins of Beverast, Blackbraid, Animals as Leaders. Verder megablij met Lamb of God, dat wordt episch. Die donderdag is echt enorm sterk. Alien Weaponry wordt weer genieten en een headlineshow van Alestorm sla ik ook niet af. Arch Enemy als headliner is prima verder.

Ik kan hier goed mee uit de voeten. Heerlijk om die line-up zo rustig uit te kunnen vlooien.

Users who are viewing this thread