Graspop Metal Meeting 2026

Faith No More mag toch echt wel hun cancel eens komen inhalen. Ben alweer 10 jaar op ze aan t wachten, sinds hun vorige GMM passage!
Zit ik eigenlijk ook op te wachten maar van wat ik hoor en lees heeft Mike Patton er helemaal geen zin meer in en de andere leden hebben dan weer geen zin om een vervanger te zoeken

Jaja Bon Jovi op tour in 2026. Dit wordt het jaar van Bon Jovi op Graspop en daarmee hebben we ook gelijk de unieke headliner van komende editie beet en de winnaar van de Axl Rose wisseltroffee

Wel oprecht benieuwd hoe die zal klinken. Eerder zei hij niet meer te willen touren tenzij zijn stem oké was, ook als dat inhield enkel nog maar losse shows te spelen.
Een tour met 4-5 rustdagen? Losse data? Meer backing vocals?

Sowieso schat ik de kans op GMM nihil. Zelfs in hun glorie-rock-dagen stonden ze nooit op hardrock of metalfestivals.

Wel oprecht benieuwd hoe die zal klinken. Eerder zei hij niet meer te willen touren tenzij zijn stem oké was, ook als dat inhield enkel nog maar losse shows te spelen.
Een tour met 4-5 rustdagen? Losse data? Meer backing vocals?

Sowieso schat ik de kans op GMM nihil. Zelfs in hun glorie-rock-dagen stonden ze nooit op hardrock of metalfestivals.
I beg to differ🤭

Bijlagen

• don-1987-poster-400.jpg
    don-1987-poster-400.jpg
    44,3 KB · Weergaven: 86
  • Winning
Waarderingen: Projunk
In Bospop topic worden sterke signalen uit de Italiaanse media genoemd en in het Radiohead topic werden ook al geruchten gedeeld van tourende artiesten waar zij bij staan. En vaak is het geval: als er zoveel rook is, dan is er ook vuur.
Apart als Bon Jovi weer zou gaan touren. In de Disney+ serie 'Thank you Goodnight: The Bon Jovi Story' leek het er toch op dat dit niet meer ging gebeuren. Ik ben zelf geen Bon Jovi-fan maar kan iedereen die serie van harte aanraden: de cameraploeg volgt Jon op tournee juist terwijl hij er stukje bij beter achter komt dat hij het live echt niet meer kan waarmaken, wat het tot een behoorlijk indringende serie maakt.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje
Kan aan mij liggen, maar een headlineset van Bon Jovi lijkt me (ondanks de stemproblemen) een stuk gezellig en memorabeler dan bijvoorbeeld een Lorna Shore, wat hier dan wel onthaald wordt...

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
Kan aan mij liggen, maar een headlineset van Bon Jovi lijkt me (ondanks de stemproblemen) een stuk gezellig en memorabeler dan bijvoorbeeld een Lorna Shore, wat hier dan wel onthaald wordt...
Bon Jovi zou direct de duurste band van het weekend zijn en een grote hap uit het budget. Ik neem aan dat die niet goedkoper zijn dan bijvoorbeeld een Iron Maiden of Guns N Roses. De vergelijking met Lorna Shore gaat dus een beetje scheef.

Los daarvan zou ik wel liever een keer iets nieuws zien zoals Bon Jovi, ook al is de kwaliteit niet geweldig, dan dat we nog een Scorpions/GNR/Motley of iets dergelijks krijgen. Zal voor veel mensen toch weer ééntje zijn om af te strepen, en voor de ticketverkoop lijkt het me ook wel een goede zet.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en El_Leipo
Ik snap het idee van wegstrepen nooit zo. Als een act live niet meer kan zingen moet je die act dan nog willen wegstrepen? Want het gaat hoedanook nooit zo zijn zoals het was.

Ik snap het idee van wegstrepen nooit zo. Als een act live niet meer kan zingen moet je die act dan nog willen wegstrepen? Want het gaat hoedanook nooit zo zijn zoals het was.
Ik snap het principe van het wegstrepen wel. Ook al zijn sommige acts niet meer zo goed als vroeger, vinden velen het nog steeds leuk om die bands te zien soms voor de eerste keer, soms opnieuw. Maar als de kwaliteit achteruitgaat, zouden die acts hun gages best mogen aanpassen. Alleen gebeurt dat vaak niet. Het zou zonde zijn om zulke hoge bedragen te betalen aan een act die het gewoon niet meer kan (looking at you, Axl). in dat geval zie ik liever twee goeie (grote) nieuwere headliners ipv een mediocre legacy act. met een andere kleine act als north headliner

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Heb zelf ook nooit zo die behoefte om alle oude bands af te strepen, maar als de keuze is tussen allemaal oudere rockbands die er al 4 keer hebben gestaan in de vorige 10 edities, of een keer iets zien dat je nog nooit eerder gezien hebt dan is voor mij de keuze toch snel gemaakt. Daarnaast helpt het ook dat er op Graspop vaak wel nog een jongere headliner voor/na staat die dan kwalitatief beter is, en dat er genoeg opties zijn om iets anders te gaan zien tijdens de headliner als het tegen valt.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
De oudere acts als Bon Jovi of Axl... tja, het is een beetje net als eten dat over de datum is. Kwestie van zien/ruiken en in dit geval vooral horen.

Veel oudere acts kunnen soms zeker nog wel, maar Bon Jovi en Axl zijn toch wel 2 top voorbeelden van ver over de datum zijn. Mag het in ieder geval niet hopen, of op z'n minst een goede tegenhanger op de andere MainStage direct er na (of voor).

En dan ook over de kosten... waarom durft een Bon Jovi dat überhaupt te vragen als het zo belabberd klinkt eigenlijk? Of kijkt de organisatie bij een Ferrari van 40 jaar met afgebladderde lak, kapotte lampen, lekke band en een lekkende motor ook naar het prijskaartje van 2 miljoen en zegt ''tja... het is wel een Ferrari he, was vroeger best een mooie auto''. Als je daar een grote zak geld aan geeft ben je nogal financieel onverantwoord bezig wat mij betreft.

Zolang mensen tickets kopen… Kan me niet meer herinneren of die GNR dag uitverkocht was?

Zolang mensen tickets kopen… Kan me niet meer herinneren of die GNR dag uitverkocht was?
Die was volledig uitverkocht en ook op ticketswap was er helemaal niets meer te vinden in die week voorafgaand aan GMM.

Dit zal ook wel weer het geval zijn met Bon Jovi. Slechte zang maar de weide zal wel luidkeels elk nummer mee brullen. Zolang het instrumentaal nog sterk is zie ik de meerwaarde er wel van in.

• Thinking
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Koekdoos
Die was volledig uitverkocht en ook op ticketswap was er helemaal niets meer te vinden in die week voorafgaand aan GMM.

Dit zal ook wel weer het geval zijn met Bon Jovi. Slechte zang maar de weide zal wel luidkeels elk nummer mee brullen. Zolang het instrumentaal nog sterk is zie ik de meerwaarde er wel van in.

En dan denk ik dat het meezing effect bij Bon Jovi veel beter zal gaan werken dan bij GNR,

Horen jullie ook al heel de weide "Je ligt op m'n buik" schreeuwen? Ik wel.

• Haha
Waarderingen: J00st

Users who are viewing this thread