Graspop Metal Meeting 2026

Masters of Rock komt ook met de eerste namen.

Bijlagen

• Screenshot_20250827_195546_Gallery.jpg
    Screenshot_20250827_195546_Gallery.jpg
    625,4 KB · Weergaven: 76
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Masters of Rock komt ook met de eerste namen.
Is al uitgebreid besproken in het Alcatraz topic. Dit festival valt juist tussen de twee in dus de vraag is wat zijn het eerder bands voor Graspop of eerder bands voor Alcatraz. Feit is wel dat dit een vrij Europese affiche is dus eigenlijk zouden ze overal heel de zomer kunnen staan

Opnieuw opvallend dat Helloween inderdaad top of the bill is, zoals @Loek123 ook al aanhaalde. Lijkt er inderdaad op dat die de South willen headlinen en voor minder niet komen.

The Rasmus met dat album en nog twee albums eromheen (ervoor erna, geen idee) was wel echt topwerk!

Edit: maar zie het Graspop ook niet boeken inderdaad

The Rasmus met dat album en nog twee albums eromheen (ervoor erna, geen idee) was wel echt topwerk!

Edit: maar zie het Graspop ook niet boeken inderdaad
Mwa ik zie het wel gebeuren eigenlijk. Staan altijd een paar van die gekke 90's of zeroos bandjes. Waarom zou Graspop wel Ugly Kid Joe en Alien Ant Farm boeken en niet The Rasmus? Natuurlijk afhankelijk van de gage die ze vragen maar er zullen er genoeg zijn (waaronder ik) die wel een keertje willen meekelen met In The Shadows. Pakkie jeugdsentiment

Is al uitgebreid besproken in het Alcatraz topic. Dit festival valt juist tussen de twee in dus de vraag is wat zijn het eerder bands voor Graspop of eerder bands voor Alcatraz. Feit is wel dat dit een vrij Europese affiche is dus eigenlijk zouden ze overal heel de zomer kunnen staan

Opnieuw opvallend dat Helloween inderdaad top of the bill is, zoals @Loek123 ook al aanhaalde. Lijkt er inderdaad op dat die de South willen headlinen en voor minder niet komen.
Niet iedereen volgt ook het Alcatraz forum😉

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Mwa ik zie het wel gebeuren eigenlijk. Staan altijd een paar van die gekke 90's of zeroos bandjes. Waarom zou Graspop wel Ugly Kid Joe en Alien Ant Farm boeken en niet The Rasmus? Natuurlijk afhankelijk van de gage die ze vragen maar er zullen er genoeg zijn (waaronder ik) die wel een keertje willen meekelen met In The Shadows. Pakkie jeugdsentiment

Ik denk wel dat The Rasmus net een ander soort muziek maakt dat iets minder past op Graspop. Zoals iemand al zei eerder op andere festivals, waarbij ik meer denk aan Download en Rock am Ring in plaats van Hellfest. Veel van de greatest hits die niet echt onder de metal hoek vallen. Maar zou het zeker toejuichen, kan er een mooie band introductie over schrijven.

Edit: Voor de liefhebbers die alvast willen inluisteren, naast Dead Letters (met In The Shadows) de albums ervoor (Into) en erna (Hide From The Sun) zijn ook zeer goed

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Jaja Bon Jovi op tour in 2026. Dit wordt het jaar van Bon Jovi op Graspop en daarmee hebben we ook gelijk de unieke headliner van komende editie beet en de winnaar van de Axl Rose wisseltroffee
Ik zou het niet heel erg vinden om hem een keer aan het werk te zien. Om af te vinken dan want ik heb begrepen dat ook zijn stem heel wat te verduren heeft gehad. Alleen wat jammer dat dit ten koste gaat van een andere headliner.

Maar zou dit geen gedroomde Werchter Classic headliner zijn? Heeft vrij loyale fans.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik zou het niet heel erg vinden om hem een keer aan het werk te zien. Om af te vinken dan want ik heb begrepen dat ook zijn stem heel wat te verduren heeft gehad. Alleen wat jammer dat dit ten koste gaat van een andere headliner.

Maar zou dit geen gedroomde Werchter Classic headliner zijn? Heeft vrij loyale fans.
als Paul Mccartney beschikbaar is dan gaat Werchter classic daarvoor gaan denk ik.

Jaja Bon Jovi op tour in 2026. Dit wordt het jaar van Bon Jovi op Graspop en daarmee hebben we ook gelijk de unieke headliner van komende editie beet en de winnaar van de Axl Rose wisseltroffee

Oh dit bericht gemist, leuk! Waar heb je dat gezien?

Ja leuk man laat hem headliner op de jupiler, dan ben je dichterbij de uitgang en kunnen de echte zangers op de main stage staan

• Haha
Waarderingen: bassisandro
Oh dit bericht gemist, leuk! Waar heb je dat gezien?
In Bospop topic worden sterke signalen uit de Italiaanse media genoemd en in het Radiohead topic werden ook al geruchten gedeeld van tourende artiesten waar zij bij staan. En vaak is het geval: als er zoveel rook is, dan is er ook vuur.

• Leuk
Waarderingen: won666 en Koekdoos
Ik zie het ook zeker gebeuren. VV stond er ook even geleden, en die was zanger van HIM. Wat ik wel een beetje in hetzelfde straatje vind vallen als The Rasmus.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Goh dat zijn meestal wel Werchter namen, (Tool en NIN toch),

Dus als we verder die richting uit kijken dan misschien: My Chemical Romance, System of a Down (een mens mag dromen), MUSE, Nickelback, Creed, of zoals @TNFke al had aangehaald Queens of the Stone Age of Faith No More
Faith No More mag toch echt wel hun cancel eens komen inhalen. Ben alweer 10 jaar op ze aan t wachten, sinds hun vorige GMM passage!

• Leuk
Waarderingen: festivalryo

Users who are viewing this thread