Best Kept Secret 2026

Dit ja. The Prodigy zou mij in ieder geval niet meer verbazen dan voorheen boekingen als Goldband en Carly Rae Jepsen.
Ik blijf het toch altijd weer interessant vinden dat een indiepop darling als Carly Rae Jepsen steeds bij deze discussie terugkomt in eenzelfde zin als een platte act als Goldband waarbij de organisatie dacht ik ook heeft aangegeven dat die booking nu niet bepaald de meest gewenste was

Maar serieus... Nu de organisatie zelf ook toegeeft dat boekingen als Goldband en DJVT beter niet geboekt kunnen worden. Zullen we het dan ook niet hebben over the Prodigy?
Maar The Prodigy >>>>>>>>> x10 dan Goldband en DJVT toch? Op leeftijd inmiddels, maar heeft toch wel veel meer impact gehad.

Nou ja ik ben er niet rouwig om als ze niet hoor. Maar de stelligheid dat het niets is voor BKS vind ik niet helemaal terecht.

Oeeeeh Orbital lijkt me fantastisch, ook meer in de relevante hoek voor BKS lijkt me
Eens.. maar vraag me wel af of die kaarten verkoopt. Want als ik muzikaal mag kiezen zou ik Autechre willen zien. Het gekke is dat ik het ergens wel eens ben met The Prodigy hoort niet op BKS, maar gezien de recente geschiedenis vind ik het dan weer wel kunnen.

Een Rufus Del Sol vind ik ook vet bijvoorbeeld, maar twijfel ik ook over of dat iets is voor BKS. Wat ook tof zou vinden maar wat ze niet gaan doen is Carpenter Brut op de TWO zetten dat lijkt me ook tof.

Een Rufus Del Sol vind ik ook vet bijvoorbeeld, maar twijfel ik ook over of dat iets is voor BKS
Ook wel mee eens hoor, Rufus voelt mij heeel erg Lowlands/DTRH aan, maar niet zo BKS. Maar dit had ik ook wel met Barry die niet kon zwemmen

Ik blijf het toch altijd weer interessant vinden dat een indiepop darling als Carly Rae Jepsen steeds bij deze discussie terugkomt in eenzelfde zin als een platte act als Goldband waarbij de organisatie dacht ik ook heeft aangegeven dat die booking nu niet bepaald de meest gewenste was
Maar die boeking veroorzaakte in 2019 wel degelijk 'ophef'. Eens dat het inmiddels wel anders is.

• Leuk
Waarderingen: DeBaars
Maar serieus... Nu de organisatie zelf ook toegeeft dat boekingen als Goldband en DJVT beter niet geboekt kunnen worden. Zullen we het dan ook niet hebben over the Prodigy?
Hebben ze dat echt zo expliciet gezegd?

Ik wil verder op zich niet per se The Prodigy gaan verdedigen, ik vind het zoals gezegd ook geen supermatch. Maar toch: Smack my bitch up speelt een prominente rol in de film van de act die dit jaar overal op 1 in de eindlijsten stond ;)

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Eens.. maar vraag me wel af of die kaarten verkoopt. Want als ik muzikaal mag kiezen zou ik Autechre willen zien. Het gekke is dat ik het ergens wel eens ben met The Prodigy hoort niet op BKS, maar gezien de recente geschiedenis vind ik het dan weer wel kunnen.
Orbital is zeker nog wel populair. Stonden dit jaar maart in Paradiso en Muziekgieterij en daar moest nog een extra show in Paradiso bij. Had dit jaar op BKS een Orbital-shirt aan en werd er meermaals positief op aangesproken (waarbij je ook nog eens moet bedenken dat de naam van de band niet eens op de voorkant staat). Zag ook veel andere mensen met Orbital-shirts, van alle leeftijden. Overigens had ik vorig jaar een Autechre-shirt aan (ook zonder de naam Autechre op de voorkant) en daar werd ik ook heel veel op aangesproken en heb toen meerdere mensen mensen met hetzelfde shirt gezien.

Ik had op DTRH dit jaar zowel een dag het Orbital als een dag het Autechre-shirt aan en ook daar werd ik op beide meermaals positief aangesproken. Heb op DTRH ook veel Orbital-shirts gezien.

Jeetje, ik had niet verwacht dat The Prodigy zoveel negativiteit op zou roepen. Het lijkt mij een inkoppertje. Maar misschien is het collectieve geheugen wat verouderd en heeft men wat opfrissing nodig hoe invloedrijk en geroemd Music for the Jilted Generation en The Fat of the Land zijn, ook onder muzieksnobs.

En of men het nu leuk vindt of niet, het stond twee jaar terug behoorlijk vol bij Goldband.

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo
Jeetje, ik had niet verwacht dat The Prodigy zoveel negativiteit op zou roepen. Het lijkt mij een inkoppertje. Maar misschien is het collectieve geheugen wat verouderd en heeft men wat opfrissing nodig hoe invloedrijk en geroemd Music for the Jilted Generation en The Fat of the Land zijn, ook onder muzieksnobs.

En of men het nu leuk vindt of niet, het stond twee jaar terug behoorlijk vol bij Goldband.
Met The Prodigy lijkt hetzelfde aan de hand als met een Frans Ferdinand. Ooit de hemel ingeschreven door de serieuze muziekpers en een gewilde act op de alternatieve festivals. Nu haalt de muziekpurist er zijn neus voor op blijkbaar. Het waarom ontgaat mij ook wel . Natuurlijk liggen de artistieke gloriejaren achter hen maar dat geldt ook voor een Pulp , Massive Attack en Patti Smith, om maar wat te noemen, die nog wel op een positieve respons kunnen rekenen.

Met The Prodigy lijkt hetzelfde aan de hand als met een Frans Ferdinand. Ooit de hemel ingeschreven door de serieuze muziekpers en een gewilde act op de alternatieve festivals. Nu haalt de muziekpurist er zijn neus voor op blijkbaar. Het waarom ontgaat mij ook wel . Natuurlijk liggen de artistieke gloriejaren achter hen maar dat geldt ook voor een Pulp , Massive Attack en Patti Smith, om maar wat te noemen, die nog wel op een positieve respons kunnen rekenen.
Grappig, ik zat ook al aan Franz Ferdinand te denken hierin

Pulp heeft vrij kort geleden nog een goed album afgeleverd, Patti Smith is een levende legende en Massive Attack tourt met een show vol relevante boodschappen. Die kun je allen niet met The Prodigy (of Franz Ferdinand) vergelijken imo.
Plus het feit dat The Prodigy ook wel erg veel getourd heeft in vergelijking met die andere drie. Heb ze zelf 5 keer gezien, maar dat hadden er veel en veel meer kunnen zijn als ik dat had gewild. En laten we eerlijk zijn: de meest recente albums van The Prodigy zijn ook niet bepaald meer van de kwaliteit van de eerste drie. MFTJG en FATL heb ik beide helemaal kapot gedraaid, maar toch heb ik niet echt de behoefte meer om ze live te zien. Zegt wel genoeg denk ik.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
probleem bij the prodigy is ,volgens mij, dat t een act is waarbij de "live" elementen soms ver te zoeken zijn.
grootste deel van t nummer komt uit de computer, je hoort wel een drum en gitaar eroverheen.
enige echte live element is de zang, en vooral de interactie van de 2 frontmannen met t publiek, en dan vooral Keith, maar sinds zijn overlijden.....
Tja, t is een beetje mat geworden vind ik. Nog steeds hartstikke gaaf, maar wel veel minder impact als vroeger.

Dit ja. The Prodigy zou mij in ieder geval niet meer verbazen dan voorheen boekingen als Goldband en Carly Rae Jepsen.
Carly heeft wel een uniek carrièrepad. Dat is een van de weinige artiesten die eerst een super mega hit had en daarna vooral in de muzieknerd kringen ontzettend gewaardeerd is geworden. Ik geef niks om Call Me Maybe, maar ik zie mezelf wel echt als een Carly fan.

• Leuk
Waarderingen: Jojo
Die nieuwe nummers van Blood Orange (o.a. samen met Lorde en Caroline Polachek) klinken heel leuk. Staat dit najaar in Tivolivredenburg en wordt geboekt door Friendly Fire. Binnenkoppertje voor BKS? Mooi plekje in het Djo/MagdalenaBay-slot? En laat Lorde en Caroline ook maar meteen overkomen :)

Users who are viewing this thread