Ik had eerder de indruk dat vrijdag bij Green Day veel drukker was?Wat ik me dan toch nog wel afvraag, was de donderdagavond dan echt veel drukker dan de andere dagen bij de afsluitact?
Ik had eerder de indruk dat vrijdag bij Green Day veel drukker was?Wat ik me dan toch nog wel afvraag, was de donderdagavond dan echt veel drukker dan de andere dagen bij de afsluitact?
Wij staan voor de afsluiter steeds op dezelfde plaats, daar was het duidelijk het drukst bij Linkin Park, dan Green Day, Olivia en Yung Blud.Ik had eerder de indruk dat vrijdag bij Green Day veel drukker was?
Het begint toch wat geforceerd aan te voelen die "ijzersterke" zondag line up. De wei was beduidend minder druk. Gepaster bij de minpunten die themadagen van donderdag en zondagNog niet langs zien komen volgens mij:
![]()
Festivalbalans: de plus- en minpunten van Rock Werchter 2025
We blikken terug op een geslaagde 50e verjaardag van Rock Werchter: wat waren nou echt de plus- en minpunten van deze jubileumeditie?festileaks.com
Meteen ontkracht door Nele die aanhaalt dat dit onmogelijk is ivm vergunningen. Alsook het uitbreiden van het festival in aantal bezoekers.En was deze al gepasseerd?
![]()
Zo ziet de toekomst van Rock Werchter eruit: van vijfdaags festival tot frisse headliners zoals Olivia Rodrigo en Pommelien Thijs
De moeder aller Vlaamse festivals vierde een feestelijke vijftigste editie, met maar liefst 155.000 bezoekers en Lola Young en Gracie Abrams als vaandeldraagsters van een nieuwe, vrouwelijke generatie supersterren. Belichamen zij het nieuwe gezicht van Werchter? Kunnen we in de toekomst naar een...www.hln.be
Kan iemand dit lezen?
Vooral het stukje over vijf dagen lijkt mij interessant? Of is het gewoon terug een journalist die dit uit zijn duim aan het zuigen is?
Veeel te groot voor, toch? Vorst of Lotto Arena zou ik zeggen, als het niet al meteen Sportpaleis zal wordenHopelijk... hopelijk... binnenkort toch eens...
Wat lijkt een goede zaal te zijn in België voor haar?
Cirque Royal?
Of is ze daarvoor te groot intussen?
Beide zaken hoeven ook echt niet. Het was nu al met momenten heel erg druk op de weide en 4 dagen festival vind ik al teveel eigenlijk, moet dus zeker geen 5e dag bijkomen wat mij betreftMeteen ontkracht door Nele die aanhaalt dat dit onmogelijk is ivm vergunningen. Alsook het uitbreiden van het festival in aantal bezoekers.
Tussen de lijnen door kan je ook verstaan dat naast Parklife ook TW Classic en Boutique zullen doorgaan dankzij een clausule: “Onze overeenkomst voorziet inderdaad dat – na overleg en mits akkoord van het College van Burgemeester en Schepenen van Rotselaar en van Haacht – bijkomende evenementen georganiseerd kunnen worden”, klinkt het.En was deze al gepasseerd?
![]()
Zo ziet de toekomst van Rock Werchter eruit: van vijfdaags festival tot frisse headliners zoals Olivia Rodrigo en Pommelien Thijs
De moeder aller Vlaamse festivals vierde een feestelijke vijftigste editie, met maar liefst 155.000 bezoekers en Lola Young en Gracie Abrams als vaandeldraagsters van een nieuwe, vrouwelijke generatie supersterren. Belichamen zij het nieuwe gezicht van Werchter? Kunnen we in de toekomst naar een...www.hln.be
Kan iemand dit lezen?
Vooral het stukje over vijf dagen lijkt mij interessant? Of is het gewoon terug een journalist die dit uit zijn duim aan het zuigen is?
1. Linkin ParkLijstjes, lijstjes...
Ik werp me op voor het maken van de eindlijst beste acts van RW25 (of is er al iemand anders die dat traditioneel doet?). Dat wordt wel in het weekend (nu wat werk om in te halen), dus stuur je top 10 uiterlijk zaterdag 12 juli in.
De scores tellen als volgt:
- top 10 in volgrode krijgt 10 t/m 1 punt
- minder dan 10 namen in volgorde 10 t/m .... punten (dus bijv. bij 5 namen 10 t/m 6 punten)
- meer dan 10 namen in volgorde, alleen de eerste 10 krijgen 10 t/m 1 punt
- 10 of minder namen zonder volgorde, alle namen krijgen 5,5 punt
- met andere formats wordt het lastig, dus kies voor een van de bovenstaande als je wilt dat je stem meetelt
Heb je al een post geplaatst? Dan telt die natuurlijk mee. Als je nog wat wilt aanpassen, reageer dan op je eigen post.
Lijstjes, lijstjes...
Ik werp me op voor het maken van de eindlijst beste acts van RW25 (of is er al iemand anders die dat traditioneel doet?). Dat wordt wel in het weekend (nu wat werk om in te halen), dus stuur je top 10 uiterlijk zaterdag 12 juli in.
- minder dan 10 namen in volgorde 10 t/m .... punten (dus bijv. bij 5 namen 10 t/m 6 punten)
- met andere formats wordt het lastig, dus kies voor een van de bovenstaande als je wilt dat je stem meetelt
Heb je al een post geplaatst? Dan telt die natuurlijk mee. Als je nog wat wilt aanpassen, reageer dan op je eigen post
De 9 optredens van het weekend, die me echt zullen bijblijven. Over de breedste de zaterdag dus het beste vertegenwoordigd:
- YUNGBLUD
- Beth Gibbons
- Joey Valence & Brae
- Fat Dog
- Amyl and the Sniffers
- RAYE
- Linkin Park
- Fontaines D.C.
- Amenra
1. Green DayLijstjes, lijstjes...
Heb je al een post geplaatst? Dan telt die natuurlijk mee. Als je nog wat wilt aanpassen, reageer dan op je eigen post.
Ja heel bijzonder. Bijna alles wat daar als pluspunten wordt genoemd is wat veel mensen juist negatief vinden en daarom afhaken.Grappig dat ze in het stuk over Rock Werchter op de site vooral de zondag zo bewieroken. Dat we moeten gaan wennen aan andersoortige headliners snap ik, maar de zondag werd volgens mij niet helemaal positief ontvangen. Zo gevarieerd qua stijlen vond ik die dag niet.