Rock Werchter 2025

Ik had eerder de indruk dat vrijdag bij Green Day veel drukker was?
Wij staan voor de afsluiter steeds op dezelfde plaats, daar was het duidelijk het drukst bij Linkin Park, dan Green Day, Olivia en Yung Blud.
Green Day en Olivia scheelden qua drukte niet heel veel maar Green Day kreeg wel duidelijk de wei meer in beweging dan Olivia.

Rechts van het podium aan de wc's, pakt 10 meter het veld in.

En was deze al gepasseerd?

Kan iemand dit lezen?
Vooral het stukje over vijf dagen lijkt mij interessant? Of is het gewoon terug een journalist die dit uit zijn duim aan het zuigen is?

Kan iemand dit lezen?
Vooral het stukje over vijf dagen lijkt mij interessant? Of is het gewoon terug een journalist die dit uit zijn duim aan het zuigen is?
Meteen ontkracht door Nele die aanhaalt dat dit onmogelijk is ivm vergunningen. Alsook het uitbreiden van het festival in aantal bezoekers.

Hopelijk... hopelijk... binnenkort toch eens...
Wat lijkt een goede zaal te zijn in België voor haar?
Cirque Royal?
Of is ze daarvoor te groot intussen?
Veeel te groot voor, toch? Vorst of Lotto Arena zou ik zeggen, als het niet al meteen Sportpaleis zal worden

Meteen ontkracht door Nele die aanhaalt dat dit onmogelijk is ivm vergunningen. Alsook het uitbreiden van het festival in aantal bezoekers.
Beide zaken hoeven ook echt niet. Het was nu al met momenten heel erg druk op de weide en 4 dagen festival vind ik al teveel eigenlijk, moet dus zeker geen 5e dag bijkomen wat mij betreft

• Leuk
Waarderingen: Everyknight

Kan iemand dit lezen?
Tussen de lijnen door kan je ook verstaan dat naast Parklife ook TW Classic en Boutique zullen doorgaan dankzij een clausule: “Onze overeenkomst voorziet inderdaad dat – na overleg en mits akkoord van het College van Burgemeester en Schepenen van Rotselaar en van Haacht – bijkomende evenementen georganiseerd kunnen worden”, klinkt het.

Maar daar ging ik sowieso wel al van uit.

Lijstjes, lijstjes...

Ik werp me op voor het maken van de eindlijst beste acts van RW25 (of is er al iemand anders die dat traditioneel doet?). Dat wordt wel in het weekend (nu wat werk om in te halen :)), dus stuur je top 10 uiterlijk zaterdag 12 juli in.
De scores tellen als volgt:
- top 10 in volgrode krijgt 10 t/m 1 punt
- minder dan 10 namen in volgorde 10 t/m .... punten (dus bijv. bij 5 namen 10 t/m 6 punten)
- meer dan 10 namen in volgorde, alleen de eerste 10 krijgen 10 t/m 1 punt
- 10 of minder namen zonder volgorde, alle namen krijgen 5,5 punt
- met andere formats wordt het lastig, dus kies voor een van de bovenstaande als je wilt dat je stem meetelt

Heb je al een post geplaatst? Dan telt die natuurlijk mee. Als je nog wat wilt aanpassen, reageer dan op je eigen post.

Lijstjes, lijstjes...

Ik werp me op voor het maken van de eindlijst beste acts van RW25 (of is er al iemand anders die dat traditioneel doet?). Dat wordt wel in het weekend (nu wat werk om in te halen :)), dus stuur je top 10 uiterlijk zaterdag 12 juli in.
- minder dan 10 namen in volgorde 10 t/m .... punten (dus bijv. bij 5 namen 10 t/m 6 punten)
- met andere formats wordt het lastig, dus kies voor een van de bovenstaande als je wilt dat je stem meetelt

Heb je al een post geplaatst? Dan telt die natuurlijk mee. Als je nog wat wilt aanpassen, reageer dan op je eigen post.
1. Linkin Park
2. Iggy Pop
3. Deftones
4. Amyl and the Sniffers
5. Fontaines D.C.

Lijstjes, lijstjes...

Heb je al een post geplaatst? Dan telt die natuurlijk mee. Als je nog wat wilt aanpassen, reageer dan op je eigen post

Bij deze mijn eerdere inzending:
De 9 optredens van het weekend, die me echt zullen bijblijven. Over de breedste de zaterdag dus het beste vertegenwoordigd:
  1. YUNGBLUD
  2. Beth Gibbons
  3. Joey Valence & Brae
  4. Fat Dog
  5. Amyl and the Sniffers
  6. RAYE
  7. Linkin Park
  8. Fontaines D.C.
  9. Amenra

Lijstjes, lijstjes...

1. Green Day
2. Pommelien Thijs
3. Linkin Park
4. London Grammar
5. Simple Minds
6. Goose
7. Elbow
8. Olivia Rodrigo
9. Warhaus
10. Goldband

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Nou ook maar een paar hoogtepunten en dieptepunten op een rijtje gezet.

Beste optredens
Linkin Park: Ik ben mijn hele leven al fan ( ik ben nog niet zo oud haha), toen Chester overleed nog niet echt liefhebber van festivals/concerten dus sinds vorig jaar die timer begon af te tellen was ik mij mentaal aan het voorbereiden om ze eindelijk live te kunnen zien! Het stelde niet teleur, gezongen, gesprongen en een paar traantjes gelaten. 5*

Fontaines DC: Waar veel optredens naar mijn gevoel Palestina gebruikte als een opzwieper voor het publiek, was het hier te merken dat het oprecht was, ook door de geschiedenis van de jongens kun je dit niet in twijfel trekken. Optreden was ijzersterk, wel weinig interactie met het publiek. 4,5*

Nothing But Thieves: Was het allemaal wat je kon verwachten van deze band, Ja... Is het alsnog ongelofelijk dat ze zo'n goed optreden geven na slechts 24 uur ervoor geboekt te zijn, ook ja! Genoten en ik zal nooit rouwig zijn om NBT op een line-up te zien. 4,5*

Simple Minds: Ik had hier niet super hoge verwachtingen bij gezien de leeftijd en aangezien ik slechts de hitjes ken maar wauw dit was magisch! Mochten ze vaker in de buurt komen ben ik er zeker weer bij! 4,5*

De weide lag er weer goed bij, alles was goed geregeld zoals ik ook van Werchter verwacht en ondanks het vele klagen hier vond ik het publiek op een paar optredens na het echt goed, bijna geen vervelende of dronken mensen om mij heen gehad. Natuurlijk nog veel meer moois gezien maar geen tijd voor heel uitgebreid verslag helaas!

Een paar minpunten:

The Hive MySpace: Ik had een vak voor 4 personen maar was met 3 en onze tentjes pasten echt net op ons plekje. We hadden niet een plek voor 3 stoeltjes om overdag even te zitten. Als wij ons tafeltje iets buiten ons vak zetten overdag, wat geen probleem moet zijn aangezien het looppad groot genoeg is en zodra het donker is wij ons tafeltje opgeborgen hadden. Ook de douches waren verschrikkelijk, 2,5 uur wachten tot je aan de beurt bent is echt bizar!

De Themadagen: Ik ben hier echt geen fan van. De zondag is objectief gezien natuurlijk een goede dag maar op 2-3 optredens van een uurtje na niks voor mij en veel andere liefhebbers van rock. Veel pop-fans zullen dit op de donderdag precies hetzelfde hebben gehad. Ik ben mede daardoor ook de zondag al naar huis gegaan, in combinatie met het weer en ook vermoeidheid natuurlijk maar dit was met een gevarieerde line-up nooit gebeurd. Met 4 podia moet dit na mijn mening echt wel beter kunnen.

Voor de rest een fantastisch weekend gehad en ik ben waarschijnlijk volgend jaar gewoon weer op de weide!

• Leuk
Waarderingen: Vicarious
Ach ff snel die top 10 dan:

10. Joey Valence&Brae
9. Yungblud
8. While She Sleeps
7. Weezer
6. Deftones
5. Green Day
4. Nothing But Thieves
3. Fontaines DC
2. Simple Minds
1. Linkin Park

Grappig dat ze in het stuk over Rock Werchter op de site vooral de zondag zo bewieroken. Dat we moeten gaan wennen aan andersoortige headliners snap ik, maar de zondag werd volgens mij niet helemaal positief ontvangen. Zo gevarieerd qua stijlen vond ik die dag niet.
Ja heel bijzonder. Bijna alles wat daar als pluspunten wordt genoemd is wat veel mensen juist negatief vinden en daarom afhaken.
Ach, ik heb me er bij neergelegd dat Werchter geweest is. Kwam er sinds 1997 (met een grote groep). Sinds dit jaar zijn we er niet meer bij. Denk wel dat deze tendens blijft voor de toekomst. Afijn, nog genoeg andere leuke festivals. Volgende week Bospop, Nirwana en op de Lokerse Feesten nog een dagje Psychonaut, Brutus, Electric Callboy en Pendulum meepikken.

• Leuk
Waarderingen: festirock en yannickd
Top 5 want enkel donderdag geweest:
1. Fontaines DC
2. Iggy Pop
3. Lambrini Girls
4. Corella
5. Linkin Park

London Grammar jammer genoeg van buiten moeten kijken met teveel praters in de buurt, dus kan geen goede mening geven

Oke, hier is de mijne dan!

@Joss , alstublieft!

1. RAYE
2. Beth Gibbons
3. Iggy Pop
4. Thee Sacred Souls
5. Olivia Rodrigo
6. Green Day
7. Cymande
8. Girl In Red
9. Simple Minds
10. Fontaines DC
11. Gracie Abrams
12. Pommelien Thijs
13. De La Soul
14. Amyl and the Sniffers
15. Bright Eyes
16. Faye Webster
17. Jazz Brak
18. Wisp
19. Wet Leg
20. stukje Ezra Collective (heel vet maar te kort gezien)

Maar 4 'flops' voor mij: Yseult, Weezer, Yungblud en Noah Kahan

Jammer gemist door welke reden dan ook: Amenra (FL meeting was fijn!), Durant Jones (te weinig zin om me te verplaatsen), Elbow (wel een stuk van gezien, zag er weer gezellig uit, kutclash maar heb ze wel al 2 keer gezien in die Barn).

• Leuk
Waarderingen: b_giel, phil en Joss
Mijn top 10:
1) Simple Minds
2) Fontaines DC
3) Amyl And The Sniffers
4) Weezer
5) Deftones
6) Pommelien Thijs
7) Gracie Abrams
8) Linkin Park
9) Greenday