Lowlands 2025

Iemand eigenlijk een idee waarom Lowlands zich (meestal) houd al aan deze dagen om aankondigingen te doen. Is dat marketing? Afspraken binnen de industrie?

Want de kans dat ik morgen de staatsloterij win is volgens mij dat groter dan dat Lowlands morgen namen bekend maakt. Terwijl ons zuiderburen vaak kiezen voor vrijdag 16:00 uur. Iemand een idee?

Ik denk precies wat jij ook denkt. Er zullen zeker acts tussen zitten die nog maar net geboekt zijn. Er zullen acts zijn die hun eigen agenda hebben voor hun marketing waar Lowlands zich aan houdt. En zelf wil Lowlands ook vast regelmatig in het nieuws blijven, lijkt me, ook al verkopen ze het festival altijd binnen een dag uit.

Denk dat de kans op Doechii op zaterdag nu wel echt heel groot is. Ze komt iig vier dagen eerder naar Europa, dus denk dat ze dat niet voor 1 show doet. Verder staat A$AP op zondag dus ging LL haar sws niet op zondag boeken; ze staat op zondag dus ook PKP. Ze wordt nu pas aangekondigd omdat ze ws pas heel laat geboekt is. Dit allemaal samen denk ik dat een combideal PKP en Lowlands heel waarschijnlijk is.

Ik ben er ook bang voor dat ze niet naar LL gaat komen. Maar op zich is er op het affiche van LL toch nog wel ruimte voor een artiest van dat formaat?
Klopt, maar Pukkelpop heeft vaak wel ergens een headliner/co-headliner meer dan Lowlands. Aangezien de drie headliners uit februari overeen komen, ben ik bang dat dit de jaarlijkse 'kak stond die maar op lowlands' headliner is

Klopt, maar Pukkelpop heeft vaak wel ergens een headliner/co-headliner meer dan Lowlands. Aangezien de drie headliners uit februari overeen komen, ben ik bang dat dit de jaarlijkse 'kak stond die maar op lowlands' headliner is
Klopt, Pukkelpop heeft er vaak eentje extra staan. En ik acht de kans dat Lowlands haar niet heeft wel aannemelijk.

Aan de andere kant ontbreekt het nog wel aan grotere namen op Lowlands (headliners zijn allemaal bekend, maar subs Alpha en Bravo kan nog wel wat bij. En vooral omdat er nog maar weinig hiphop staat tot dusverre blijf ik hopen (maar wellicht tegen beter weten in). Fontaines DC, Jamie XX en London Grammar zijn de grootste namen nu, naar mijn idee.

Ik verwacht Doechii wel, ik zie haar persoonlijk niet 1 show doen een hele week voor ze het weekend erna pas weer optredens heeft op andere festivals. Maarja kennende Lowlands fumblen ze dit soort situaties ook wel, maar ik blijf zeer optimistisch. Een London Grammar warmt ook weinig man op

Maarja wat is een "coheadliner", is dat iets heel anders dan een Alpha Sub? Het is maar hoe je het verkoopt natuurlijk.
Vooral hoe je het aan de artiest verkoopt volgensmij. Qua tijdslot zit er inderdaad geen verschil tussen Alpha sub en co-headliner. EvE is daar expres ook redelijk vaag over altijd.

Wat mij betreft ook echt tijd voor nieuwe namen. Uit ongeduld maar weer even teruggekeken naar '23 en '24 en dan zouden we nog 4-5 namen uit het 2e lettergrootte en zeg >20 uit het 3e lettergrootte tegoed hebben (in 2 of 3 batches). Gokje voor de drop van deze week (dat moet toch wel?!) uit dan tourende acts:

Doechii - King Krule - Sef
The Beaches - Dio - Luvcat - Portugal. the Man - Moonchild Sannely - Yussef Dayes

Ik zou ook best met Little Simz of Yung Lean i.p.v. Doechii kunnen leven als zij te laat in beeld kwam en daardoor de prijs te hoog is. Wel een aansprekende naam voor je line-up natuurlijk. Zelf hoop ik nog het meest op King Krule en Perfume Genius, maar zij lijken me beiden geen optimale match met Lowlands.

Users who are viewing this thread