Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.694
5.212
Misschien is het een mix? Ik bedoel positief afgelopen jaar was voor mij qua line up de beste ooit. Aan de negatieve kant de prijzen van het eten waren echt exhorbitant en van houten huisje op de inferno incl ontbijt naar tent excl ontbijt voor de zelfde prijs. Er van uitgaande dat de ticketprijzen verder stijgen en het eten zo exorbitant duur blijft verwacht je dus ook een geweldige line up. Als Tool dan niet je smaak is en je ook niet gelukkig wordt van zaken als A7X, BmtH en JP. Dan krijg je vanzelf negatieve reacties😂 als er dan straks 100 namen droppen voor ieder wat wils gaat die negativiteit vanzelf weg denk ik 😁😉
Dat doet me denken aan deze Facebook-post 😅😉:

1699973148943.png

Maar serieus, als van deze 4 zeer gevarieerde headliners er geen een jou aanspreekt, dan vraag ik me ook wel af welke bands dan wel?
Daarnaast heeft GMM intussen geen 4 headliners, maar 8 (en in de praktijk zelfs 9 à 12, nog afgezien van Marquee, Metal Dome en Jupiler Stage), dus daar zit altijd wel meer dan genoeg bij voor vrijwel iedereen.
Zo niet, dan wordt het wellicht toch de hoogste tijd om de horizon iets te verbreden, waar een festival als GMM natuurlijk uitermate geschikt voor is. 😉
 

General Failure

Playlistbediener
14 nov 2023
20
48
BMTH zouden op zaterdag staan volgens @jimmywe en zijn waarschijnlijk ook groot genoeg om zelf een dag te dragen. Op zn minst “verspilling” om die naast zo’n grote klapper als Tool neer te zetten. Maar wissel ze om met bijvoorbeeld JP van je zaterdag rijtje en het ziet er best realistisch uit denk :)

Bring Me The Horizon is een Lotto Arena groep. Dat zijn bands die net wel of net niet headliner zijn of die in het beste geval zweven tussen north en south stage. Dat zijn geen bands die zelf een dag kunnen dragen. Daar moet zeker iets naast staan wat min of meer even groot is
 
  • Thinking
Waarderingen: Pauly Robin

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
230
398
Dat doet me denken aan deze Facebook-post 😅😉:

Bekijk bijlage 6924

Maar serieus, als van deze 4 zeer gevarieerde headliners er geen een jou aanspreekt, dan vraag ik me ook wel af welke bands dan wel?
Daarnaast heeft GMM intussen geen 4 headliners, maar 8 (en in de praktijk zelfs 9 à 12, nog afgezien van Marquee, Metal Dome en Jupiler Stage), dus daar zit altijd wel meer dan genoeg bij voor vrijwel iedereen.
Zo niet, dan wordt het wellicht toch de hoogste tijd om de horizon iets te verbreden, waar een festival als GMM natuurlijk uitermate geschikt voor is. 😉
Volgens mij heb ik dan in een vorige post al gemeld😉. Mijn horizon hoeft niet breder die is breed zat alleen deze 4 ( en er is er officieel maar 1 bekend natuurlijk) doen nu eenmaal niets voor mij. Maar ik zal verder niet herhalen wat ik 2 minuten geleden hebt gepost. Dat had je immers ook gewoon kunnen lezen😂😂😝
 
  • Leuk
Waarderingen: jahallo

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.562
3.160
Volgens mij heb ik dan in een vorige post al gemeld😉. Mijn horizon hoeft niet breder die is breed zat alleen deze 4 ( en er is er officieel maar 1 bekend natuurlijk) doen nu eenmaal niets voor mij. Maar ik zal verder niet herhalen wat ik 2 minuten geleden hebt gepost. Dat had je immers ook gewoon kunnen lezen😂😂😝
Ja hallo, er wordt je (waarschijnlijk) een horizon voorgeschoteld door de organisatie en nog grijp je deze niet aan. Dan is het ook je eigen schuld hoor ;)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.512
793
Het kan je ding zijn of niet. Dat snap ik heel goed voor mensen die van wat snellere rock/metal houden. Maar volgens mij is het gewoon gruwelijk vet dat ze Tool hebben geboekt als headliner en dat ze er überhaupt voor de eerste keer staan.

Het is dus én een unieke headliner, want op zoveel festivals staan ze niet tegenwoordig, én een unieke naam voor Graspop
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
230
398
Ja hallo, er wordt je (waarschijnlijk) een horizon voorgeschoteld door de organisatie en nog grijp je deze niet aan. Dan is het ook je eigen schuld hoor ;)
Ohh ik grijp deze zeker wel aan hoor als die er is😂😂😂. Ik doe er alles aan om die horizon zo breed mogelijk te houden en Tool te ontwijken🤪 en die potentieel andere 4 headliners. Maar als we allemaal
Van de zelfde muziek blij werden zou het een heel saai festival worden. En commerciële meuk verkoopt kaarten dus ook dat is belangrijk😝😝😝
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

General Failure

Playlistbediener
14 nov 2023
20
48
Moet zeggen dat ik de afkeer van Tool en vooral de bijhorende hardnekkigheid opvallend vind. Bij andere bands wordt er gewoon gezegd dat de smaak anders is, maar bij Tool moet er schijnbaar altijd zeer intens worden benadrukt hoe laag men het wel niet inschat en hoe ontzettend hard men er zeker niet naar gaat kijken.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.694
5.212
Welkom terug uit je zomerslaap, we hebben je gemist. Blij met Tool als eerste naam?

Om je vraag te beantwoorden, veel mensen worden/werden gewoon niet heel warm van de headliners die volgend jaar gaan touren.

Verder was 2023 (voor mij en veel anderen) zo'n groot hoogepunt als het om de historische line ups gaat, dat veel mensen bang zijn dat Graspop daar niet tegen op kan.

Wat je ook moet begrijpen, is dat Tool echt volledig uit het niets kwam voor iedereen. Tot een week geleden leek het alsof er geen grote naam ging zijn en moesten we het doen met iets in de richting van Avenged Sevenfold, BMTH en Judas Priest als grootste namen.

ik heb trouwens zelf wel veel vertrouwen dat het weer goed komt met de line up hoor. Het headliner trio van Tool, Bring me The Horizon en Avenged Sevenfold is voor mij eigenlijk al genoeg voor een combi ticket.
Dank je! ;)

Ik ben zeker tevreden met Tool als eerste naam.
Het is niet helemaal mijn band, ook al weet ik niet precies waarom, aangezien ik best van veel progressive metal/rock houd, en ook genoten heb van A Perfect Circle als afsluiter van GMM 2018.
Toch kan er prima naar luisteren, als ik ervoor in de mood ben, en wil ik ze absoluut een keer live zien, mogelijk ben ik dan ook helemaal 'om'. :)

En het is natuurlijk ook gewoon een fantastische naam voor GMM, echt eentje die heel mooi in de eregalerij van headliners staat.
Dat het geen 'metal' zou zijn of niet op een metalfestival thuis zou horen, is natuurlijk complete bullshit, enkel geroepen door mensen met een heel beperkte muzieksmaak en weinig muziekkennis.

Dat Tool uit het niets kwam, wil ik best geloven.
Maar ik heb inmiddels ook geleerd dat we ons niet moeten blind staren op voor de hand liggende namen, en dat GMM prima in staat is om voor verrassingen te zorgen (zie bv. Machine Head dit jaar).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.448
6.158
Bring Me The Horizon is een Lotto Arena groep. Dat zijn bands die net wel of net niet headliner zijn of die in het beste geval zweven tussen north en south stage. Dat zijn geen bands die zelf een dag kunnen dragen. Daar moet zeker iets naast staan wat min of meer even groot is
Volgens mij staan ze op de festivals waar ze tot nu toe aangekondigd zijn steevast als grootste headliner van de dag. Maar we gaan het zien, mag van mij ook best nog iets van formaat bij hoor, zou er alleen niet teveel van verwachten. Ging me er vooral om dat het naast Tool een beetje overkill is.
 

Rob 'n Roll

Playlistbediener
26 apr 2022
22
28
Moet zeggen dat ik de afkeer van Tool en vooral de bijhorende hardnekkigheid opvallend vind. Bij andere bands wordt er gewoon gezegd dat de smaak anders is, maar bij Tool moet er schijnbaar altijd zeer intens worden benadrukt hoe laag men het wel niet inschat en hoe ontzettend hard men er zeker niet naar gaat kijken.
Dat is bij andere groepen ook wees gerust ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.752
2.442
Moet zeggen dat ik de afkeer van Tool en vooral de bijhorende hardnekkigheid opvallend vind. Bij andere bands wordt er gewoon gezegd dat de smaak anders is, maar bij Tool moet er schijnbaar altijd zeer intens worden benadrukt hoe laag men het wel niet inschat en hoe ontzettend hard men er zeker niet naar gaat kijken.
Goh. Een paar jaar geleden (en nog steeds) kan dat ook gezegd worden van Volbeat en in een iets mindere mate van Sabaton...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.694
5.212
Volgens mij heb ik dan in een vorige post al gemeld😉. Mijn horizon hoeft niet breder die is breed zat alleen deze 4 ( en er is er officieel maar 1 bekend natuurlijk) doen nu eenmaal niets voor mij. Maar ik zal verder niet herhalen wat ik 2 minuten geleden hebt gepost. Dat had je immers ook gewoon kunnen lezen😂😂😝
Was niet vervelend of specifiek naar jou toe bedoeld, hoor. ;)
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
230
398
Was niet vervelend of specifiek naar jou toe bedoeld, hoor. ;)
Het is ook allemaal goed hoor maar het viel toevallig op dat je op mij reageerde op een manier die letterlijk 2 minuten daarvoor ook gepost was en waar ik letterlijk met een heel verhaal op had gereageerd😂😂😂. Gelukkig houden we allemaal van wat alles anders zou het een saai festival worden😝
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.694
5.212
Volgens mij staan ze op de festivals waar ze tot nu toe aangekondigd zijn steevast als grootste headliner van de dag. Maar we gaan het zien, mag van mij ook best nog iets van formaat bij hoor, zou er alleen niet teveel van verwachten. Ging me er vooral om dat het naast Tool een beetje overkill is.
Overkill als headliner naast Tool?? 😲
Die zijn daar toch veel te klein voor..? ;)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.694
5.212
Het is ook allemaal goed hoor maar het viel toevallig op dat je op mij reageerde op een manier die letterlijk 2 minuten daarvoor ook gepost was en waar ik letterlijk met een heel verhaal op had gereageerd😂😂😂. Gelukkig houden we allemaal van wat alles anders zou het een saai festival worden😝
Ja, hallo. Ik typ niet zo snel, mijn reacties zijn niet binnen 2 minuten klaar, hoor.. 🙄
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Misschien is het een mix? Ik bedoel positief afgelopen jaar was voor mij qua line up de beste ooit. Aan de negatieve kant de prijzen van het eten waren echt exhorbitant en van houten huisje op de inferno incl ontbijt naar tent excl ontbijt voor de zelfde prijs. Er van uitgaande dat de ticketprijzen verder stijgen en het eten zo exorbitant duur blijft verwacht je dus ook een geweldige line up. Als Tool dan niet je smaak is en je ook niet gelukkig wordt van zaken als A7X, BmtH en JP. Dan krijg je vanzelf negatieve reacties😂 als er dan straks 100 namen droppen voor ieder wat wils gaat die negativiteit vanzelf weg denk ik 😁😉
Dat Graspop qua eten duur EN slecht is, dat is vrijwel algemeen bekend. Ik hoop vooral dat het een keer bij de organisatie duidelijk gemaakt wordt.
Ticketprijs is helaas overal ontzettend hoog. Echter is het extra uitknijpen betreft parkeren iets wat mij meer dwars zat. Het kampeerterrein is er ook alleen maar erger op geworden, en dat met die lijntjes moet echt stoppen. Vooral omdat het na 1 dag toch één grote grafzooi is. Dus qua prijs/kwaliteit van alles buiten de line-up heb je zeker een punt.
Volgens mij heb ik dan in een vorige post al gemeld😉. Mijn horizon hoeft niet breder die is breed zat alleen deze 4 ( en er is er officieel maar 1 bekend natuurlijk) doen nu eenmaal niets voor mij. Maar ik zal verder niet herhalen wat ik 2 minuten geleden hebt gepost. Dat had je immers ook gewoon kunnen lezen😂😂😝
Ohh ik grijp deze zeker wel aan hoor als die er is😂😂😂. Ik doe er alles aan om die horizon zo breed mogelijk te houden en Tool te ontwijken🤪 en die potentieel andere 4 headliners. Maar als we allemaal
Van de zelfde muziek blij werden zou het een heel saai festival worden. En commerciële meuk verkoopt kaarten dus ook dat is belangrijk😝😝😝
Due zijn net mijn ding niet. Bands waar ik dus echt blij van wordt: Parkway Drive, Machine head, Gojira. Ik zou ook graag een LoG als headliner zien. Maar ik zal vooral in de marquee zitten als voor mij bij de grote groep namen de leuke acts gelost worden. Ik hoef geen geweldige Hl als dan de undercard leuk is ;). Vorig jaar Lorna Shore, Landmvrks, Septic Flesh, Carnation, Marduk, At the Gates en Watain waren oa pareltjes voor mij. Vorig jaar was gewoon zo goed dat dit jaar wellicht tegenvalt ( voor mij dan he, ongetwijfeld niet voor anderen). Dus ik wacht even met positief of negatief worden tot de grote bulk namen😂😂😝😝🤘.
Sorry dat ik even meerdere quotes van je moet gebruiken, maar je refereert ook erg veel aan vorige posts, dus om het enigszins overzichtelijk te houden...
Met de namen die je als positief benoemd (vrijwel allemaal hard) en al het andere (letterlijk nu van prog tot metalcore tot NWOBHM) is je horizon niet breed naar mijn mening vriend. Ik luister net zo graag naar LoG of Lorna Shore, maar heb ook niet de illusie dat die op een formaat festival als Graspop nog als headliner staan. Want als ik die als headliner verwacht, voor een kleinere prijs, dan ga ik naar Alcatraz.

BMTH is heel hard niet mijn ding, maar als ze als HL staan dan snap ik dat heel goed. JP was voor mij 15 jaar geleden beter, dat hoeft voor mij eigenlijk ook niet meer. Maar alle headliners gewoon maar commerciële meuk vinden vind ik wel heel bijzonder. Want dan vraag ik mij echt af wat je op Graspop zoekt? GMM is namelijk alles behalve een underground festival waar je niet commerciële meuk als headliner mag verwachten. Ik sta net zo goed te moshen bij Cannibal Corpse als te dansen bij Europe en Journey, dus dat is voor mij reden genoeg om elke keer naar Dessel te komen.

Ook hoor ik A7X, Tool of JP nog steeds niet elke ochtend op de radio, dus dat commerciële valt ook wel weer mee. Of is alles dat in een grote zaal speelt eigenlijk een sell-out band volgens jou?

Kortom, Tool is gewoon een goeie vangst. Geen die-hard fan, maar ik ben al lang blij dat het niet alleen maar weer dezelfde namen (Scorpions) uit de grote grabbelton zijn.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
529
647
Static_FacebookPR_1200x630_SammyHagar_Loverboy_2024_National-1-1024x536.jpg

zou deze er wel bij willen hebben, verwacht het niet zal wel weer alleen amerika worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

jahallo

Playlistbediener
28 feb 2023
7
14
Dat Graspop qua eten duur EN slecht is, dat is vrijwel algemeen bekend. Ik hoop vooral dat het een keer bij de organisatie duidelijk gemaakt wordt.
Ticketprijs is helaas overal ontzettend hoog. Echter is het extra uitknijpen betreft parkeren iets wat mij meer dwars zat. Het kampeerterrein is er ook alleen maar erger op geworden, en dat met die lijntjes moet echt stoppen. Vooral omdat het na 1 dag toch één grote grafzooi is. Dus qua prijs/kwaliteit van alles buiten de line-up heb je zeker een punt.
Mooi moment om voor mij in te haken. Waar leggen jullie de grens qua prijzen?

Met alle bijkomende kosten, al helemaal als je niet op de camping wilt slapen en de jaarlijkse verhoging van de tickets begint het voor mij nu wel erg exorbitant worden, zeker als de line-up (nogmaals, voor mij) niet rete hard is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken