Graspop Metal Meeting 2024

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
341
716
Vreemde regel inderdaad, maar het kan nog gekker..
Bij The Rock Circus gold deze belachelijke regel:
Bekijk bijlage 6927
Heb het niet getest, maar het was volgens mij niet te controleren. Je bandje was gewoon analoog en dan had het op geheugen van de portier gemoeten ofzo. En hoe stom die regel ook was vind ik 'je mag de hele dag het terrein niet af' toch anders dan 'je mag het hele weekend hier niet weg'. Wel weer sneu voor de lokale ondernemer, want de kebabzaak tegenover de Brabanthallen had goede zaken kunnen doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
166
338
De ticketprijs doet mij elk jaar weer pijn. Eerste keer dat ik ging was het nog €120 ofzo? Toen waren Priest, Kiss en Iron Maiden headliner.

Ik denk dat mijn allereerste keer GMM me ongeveer 1000 Belgische franken gekocht heeft 👴🏻 Savatage stond toen op de line-up, denk ik.

parkeergeld is om te ontmoedigen met de auto te komen

Da's green washing. Er stond geen auto minder sinds het betalend is, ze hebben zich gewoon gerealiseerd dat er een extra winst te behalen valt - wellicht omdat omwonenden ook elk jaar tegen betaling parking aanbieden.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
663
864
Ik noemde volgens mij toch echt niets nieuws? Op vrijwel elk festival is het eten beter en goedkoper dan op Graspop? En betaald parkeren (en dat mensen het terrein niet af mochten zonder opnieuw te betalen) slaat toch ook nergens op?

Het campingterrein heb ik dit jaar niet gezien. Maar in 2022 was dat gewoon doffe ellende.
Ooit naar Werchter geweest? Daar is het nog allemaal duurder en verder wandelen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Zo. Bijgelezen.

Zoals gisteren benoemd, top boeking voor Graspop (potentieel de beste naam die ze ooit hebben gehad op het gebied van nieuwe bezoekers trekken).
De muziek kan ik al wat beter verdragen en begint ook steeds beter te klinken. Blijft wel afhankelijk van de rest van de line up of het dan nog wel een weekend ticket wordt of alleen een dagticket voor de gaafste dag of twee dagen.

ook weer beweging bij sabaton, zij gaan als support mee met judas priest op de U.S. tour

Ook maar vast opschrijven als combinatie voor Graspop dan op een van de andere drie dagen?
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
663
864
Afgelopen jaar dus een keer metal park gedaan. Als het nou niet bijna 2 uur duurder om op het terrein te komen dan was dat een perfecte uitkomst. Je betaalt wel meer voor het huisje, maar je kan er zwemmen, hebt een koelkast, een bed, dak boven je hoofd als het klote weer is, geen parkeerkosten en je ontbijt kost maar €1,00 als je wat spek en eitjes eet en niet 7 bonnen (of hoeveel het ook is nu). Ook lekker uitgebreid bij je huisje BBQ-en scheelt gewoon ontzettend veel als je met een groep bent. Een sparerib voor 4 kost net zo veel als 1 klein frietje (zonder saus).

De ticketprijs doet mij elk jaar weer pijn. Eerste keer dat ik ging was het nog €120 ofzo? Toen waren Priest, Kiss en Iron Maiden headliner. A7X en BMTH stonden er toen toevallig ook al. Sabaton viel toen in op de mainstage. Dan maak je toch de afweging of je nog een keer een aantal bands wil zien voor bijna 3x de prijs. Een naam als Tool helpt dan wel degelijk. Net zoals vorig jaar Machine Head ook iets hielp.

Waar de grens ligt weet ik niet. Als de 4 afsluiters bijvoorbeeld BMTH, A7X, Judas Priest en Scorpions waren geworden, dan was dat denk ik een behoorlijke hoog drempeltje geworden om nog een ticket te kopen.

Stond Sabaton in 2008 op de mainstage?
Want 2008 was toch het jaar van priest, maiden, kiss?
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
291
604
BMTH zouden op zaterdag staan volgens @jimmywe en zijn waarschijnlijk ook groot genoeg om zelf een dag te dragen. Op zn minst “verspilling” om die naast zo’n grote klapper als Tool neer te zetten. Maar wissel ze om met bijvoorbeeld JP van je zaterdag rijtje en het ziet er best realistisch uit denk :)
Zie op BMTH site dat ze dat weekend al op 2 festivals staan, beide duren van 21 t/m 23 juni. Zou 20 juni GMM niet logischer zijn? Anders sta je 3 dagen op rij?
 

Bijlagen

  • IMG_3869.png
    IMG_3869.png
    956,6 KB · Weergaven: 27

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
341
716
Zie op BMTH site dat ze dat weekend al op 2 festivals staan, beide duren van 21 t/m 23 juni. Zou 20 juni GMM niet logischer zijn? Anders sta je 3 dagen op rij?
Ze spelen de 21e in het zuiden en de 23e in het noorden van Duitsland. Ze komen bijna door Dessel heen gereden dus de 22e zou wel moeten. Als op de donderdag Tool EN BMTH staan dan ben ik wel heel erg benieuwd naar de andere dagen.
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
341
716
Stond Sabaton in 2008 op de mainstage?
Want 2008 was toch het jaar van priest, maiden, kiss?
Een band die smiddags op de mainstage zou spelen had afgezegd. Sabaton viel toen in en (volgens mij) was dat ook meteen een soort doorbraak voor ze. Stonden in eerste instantie in de middag in de metal dome gepland volgens mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Zie op BMTH site dat ze dat weekend al op 2 festivals staan, beide duren van 21 t/m 23 juni. Zou 20 juni GMM niet logischer zijn? Anders sta je 3 dagen op rij?
Mogelijk, maar Hurricane/Southside is in de buurt allemaal, moet voor een jonge band wel te combineren zijn hoor
 
  • Leuk
Waarderingen: mvl1980

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
291
604
Ze spelen de 21e in het zuiden en de 23e in het noorden van Duitsland. Ze komen bijna door Dessel heen gereden dus de 22e zou wel moeten. Als op de donderdag Tool EN BMTH staan dan ben ik wel heel erg benieuwd naar de andere dagen.
Ah, oké. Wist niet dat de dagen al vast stonden. In dat geval is 22 juni GMM route-technisch het meest logisch. Hoewel het best om is hoor, via Dessel.

Ook de combi met Tool is niet de meest logische denk ik, dus zaterdag is inderdaad het meest aannemelijk.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
226
369
Vreemde regel inderdaad, maar het kan nog gekker..
Bij The Rock Circus gold deze belachelijke regel:
Bekijk bijlage 6927
Alleen voor mensen met dagtickets, want die kregen geen bandje. Ik ben op een gegeven moment buiten voor de deur gaan roken (ipv de rookruimte buiten want die was veel te klein en overvol, stond letterlijk een rij binnen). Ik kon met mijn bandje probleemloos weer naar binnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
493
1.568
Hoop op Emperor op de Tool dag. Dat zou episch zijn.
Ligt wel aan het tijdschema. Als Emperor de Marquee headliner is dan heb je een grote kans dat het overlapt met Tool en dat zou erg jammer zijn. Zie Emperor liever op de dag dat BMTH speelt om die reden. Als sub op de main zou het geweldig zijn, maar Emperor verdient eigenlijk een plek in het donker.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Ligt wel aan het tijdschema. Als Emperor de Marquee headliner is dan heb je een grote kans dat het overlapt met Tool en dat zou erg jammer zijn. Zie Emperor liever op de dag dat BMTH speelt om die reden. Als sub op de main zou het geweldig zijn, maar Emperor verdient eigenlijk een plek in het donker.
Zou riskant zijn idd, zeker als je bij beide een goede plek vooraan wilt. Maar als je naar dit jaar kijkt was op donderdag de Marquee om 23:30 afgelopen terwijl GnR (tegen ieders wil en dank, maar goed) tot 01:00 door kweelde op de Mainstage. Dus met die tijden kan Tool prima nog een festivalset van 90 minuten spelen nadat Emperor klaar is. Kan me zo'n late set ná de Marquee headliner ook nog wel indenken voor Tool, net als Slipknot dit jaar.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Afgelopen jaar dus een keer metal park gedaan. Als het nou niet bijna 2 uur duurder om op het terrein te komen dan was dat een perfecte uitkomst.
2 uur? Ben je een uurtje op de camping gaan slapen onderweg ofso?
De busreis duurde rond de 30-40 minuten afhankelijk van het verkeer en de wandeling misschien een kwartiertje als je rustig aan doen?
Ik vind niet alle headliners commerciële meuk maar A7X ( M Shadows is al jaren meer met zijn NFTs bezig dan met muziek) en BmtH ( gezellig met Ed Sheeran op de Britt awards ) vallen daar voor mij wel onder.
Als een metal artiest een liedje speelt samen met een popster is het ineens commerciële meuk?
Dan vallen er wel heel veel bands af ineens
Ligt wel aan het tijdschema. Als Emperor de Marquee headliner is dan heb je een grote kans dat het overlapt met Tool en dat zou erg jammer zijn. Zie Emperor liever op de dag dat BMTH speelt om die reden. Als sub op de main zou het geweldig zijn, maar Emperor verdient eigenlijk een plek in het donker.
Emperor lijkt qua genre ongeveer even veel op Tool als BMTH toch? Zijn dat niet drie compleet andere genres die niets met elkaar te maken hebben? Ik ben zelf niet zo bekend met emperor dus ik weet het ook niet
Jammer dat Emperor voor GMM waarschijnlijk te klein is als (sub)headliner. Zou toch mijn droom zijn om die 2 achter elkaar in het donker op de main te zien.
Ze hebben een aantal jaar geleden, geloof in 2017 ofso, een keer een mainstage afgesloten dus het is niet onmogelijk
maar ik verwacht het inderdaad niet
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken