Graspop Metal Meeting 2024

Emperor lijkt qua genre ongeveer even veel op Tool als BMTH toch? Zijn dat niet drie compleet andere genres die niets met elkaar te maken hebben? Ik ben zelf niet zo bekend met emperor dus ik weet het ook niet
Je hebt geen ongelijk, maar denk wel dat er veel meer overlap in de fanbases zit, puur gebaseerd op wat ik zelf in mijn omgeving zie. Veel fans van hardere progressive metal kunnen het soort black metal wat Emperor maakt beter waarderen dan de gemiddelde metalcore fan.

Afgelopen jaar dus een keer metal park gedaan. Als het nou niet bijna 2 uur duurder om op het terrein te komen dan was dat een perfecte uitkomst. Je betaalt wel meer voor het huisje, maar je kan er zwemmen, hebt een koelkast, een bed, dak boven je hoofd als het klote weer is, geen parkeerkosten en je ontbijt kost maar €1,00 als je wat spek en eitjes eet en niet 7 bonnen (of hoeveel het ook is nu). Ook lekker uitgebreid bij je huisje BBQ-en scheelt gewoon ontzettend veel als je met een groep bent. Een sparerib voor 4 kost net zo veel als 1 klein frietje (zonder saus).

De ticketprijs doet mij elk jaar weer pijn. Eerste keer dat ik ging was het nog €120 ofzo? Toen waren Priest, Kiss en Iron Maiden headliner. A7X en BMTH stonden er toen toevallig ook al. Sabaton viel toen in op de mainstage. Dan maak je toch de afweging of je nog een keer een aantal bands wil zien voor bijna 3x de prijs. Een naam als Tool helpt dan wel degelijk. Net zoals vorig jaar Machine Head ook iets hielp.

Waar de grens ligt weet ik niet. Als de 4 afsluiters bijvoorbeeld BMTH, A7X, Judas Priest en Scorpions waren geworden, dan was dat denk ik een behoorlijke hoog drempeltje geworden om nog een ticket te kopen.
Is de weg van/naar Metal Park echt zo'n ramp? Wij gaan volgend jaar voor de 1e keer op Metal Park staan. Ligt het aan de frequentie van de pendelbussen of eerder de route naar Metal Park, want 2 uur voor amper 15km lijkt me nu wel echt veel

Is de weg van/naar Metal Park echt zo'n ramp? Wij gaan volgend jaar voor de 1e keer op Metal Park staan. Ligt het aan de frequentie van de pendelbussen of eerder de route naar Metal Park, want 2 uur voor amper 15km lijkt me nu wel echt veel
zoals ik hierboven al gereageerd had vond ik het allemaal prima geregeld. alleen op de donderdag had het beter gekund.
meestal moest je niet lang wachten op de bus en duurde het rond de 30-40 minuten voor de busreis
dan moet je de camping overlopen als je aan komt, dat duurt ongeveer een kwartiertje denk ik
ik vond het al met al een prima ervaring.

• Leuk
Waarderingen: Dovytn
Jammer dat Emperor voor GMM waarschijnlijk te klein is als (sub)headliner. Zou toch mijn droom zijn om die 2 achter elkaar in het donker op de main te zien.
In 2017 stonden ze als headliner op de dag dat rammstein de andere mainstage afsloot.
Blijf het nog altijd een van de betere headliners vinden.

Jammer dat Emperor voor GMM waarschijnlijk te klein is als (sub)headliner. Zou toch mijn droom zijn om die 2 achter elkaar in het donker op de main te zien.
Die speelden in 2017 op de linker mainstage in het donker. Ik geloof na Rammstein en volgens mij waren die gewoon headliner van het linkse podium. Maar weet het niet meer van buiten. Ik weet enkel nog zeker dat ik ze in het donker gezien heb aan de linker mainstage in 2017.

Edit: het was niet linker maar de rechter mainstage, excuseer.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Er werd aan de weg gewerkt onderweg. Reis zelf duurde dus variabel rond de 40 minuten.
Frequentie aam bussen was, op de gok? Voor het einde van GnR weggegaan, 2 uur van terrein tot het huisje. Paar mensen van onze groep gingen nog naar de afterparty en hadden meteen een bus om in te stappen.

De ene keer was het zo instappen, de andere keer duurde het gewoon 2 uur. Soms kwamen er 4 bussen tegelijk, soms een half uur niets.

• Leuk
Waarderingen: knalboon
Morgen om 10 h 00 komt Tons Of Rock met een nieuwe aankondiging. Alleen vraag ik me af wie dan. Judas Priest hebben ze namelijk al. Bring Me The Horizon en Avenged Sevenfold zouden kunnen maar dan zouden die bands ook ineens nu wel precies alles resterend te samen aankondigen waar ze dat niet deden voor die andere festivals? Allee kan ook natuurlijk zijn dat enkel TOR iets aankondigt en Graspop niks hé.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Graspop kan in principe ook prima iedere dag een headliner aankondigen deze week
Er zijn genoeg bands die hun tour al lang hebben aangekondigd en waar het niet meer wachten is op de band maar op het festival
Avenged Sevenfold, Bring me the horizon, Scorpions, Judas Priest, Deep Purple (hopelijk die laatste 3 niet alle drie)

Users who are viewing this thread

• prins