Afgelopen jaar dus een keer metal park gedaan. Als het nou niet bijna 2 uur duurder om op het terrein te komen dan was dat een perfecte uitkomst. Je betaalt wel meer voor het huisje, maar je kan er zwemmen, hebt een koelkast, een bed, dak boven je hoofd als het klote weer is, geen parkeerkosten en je ontbijt kost maar €1,00 als je wat spek en eitjes eet en niet 7 bonnen (of hoeveel het ook is nu). Ook lekker uitgebreid bij je huisje BBQ-en scheelt gewoon ontzettend veel als je met een groep bent. Een sparerib voor 4 kost net zo veel als 1 klein frietje (zonder saus).
De ticketprijs doet mij elk jaar weer pijn. Eerste keer dat ik ging was het nog €120 ofzo? Toen waren Priest, Kiss en Iron Maiden headliner. A7X en BMTH stonden er toen toevallig ook al. Sabaton viel toen in op de mainstage. Dan maak je toch de afweging of je nog een keer een aantal bands wil zien voor bijna 3x de prijs. Een naam als Tool helpt dan wel degelijk. Net zoals vorig jaar Machine Head ook iets hielp.
Waar de grens ligt weet ik niet. Als de 4 afsluiters bijvoorbeeld BMTH, A7X, Judas Priest en Scorpions waren geworden, dan was dat denk ik een behoorlijke hoog drempeltje geworden om nog een ticket te kopen.