Taylor Swift

Verwijderd lid 44865

Playlistbediener
11 jul 2023
16
11
Ik had echt gedacht dat wanneer je naar Gelsenkirchen, Amsterdam en Hamburg zou kijken als opties, dat eentje wel zou lukken. Maar bij geen van die drie überhaupt een kans gehad, buiten VIP kaarten. Betaal je 350-400 euro extra voor merchandise ter waarde van een paar tientjes (at best). Beetje jammer van mevrouw Swift dat ze haar trouwe fans zo wil uitmelken.
Ben blij dat ik kaarten heb kunnen krijgen voor verder weg, en dat ik niet dacht, ach zal wel lukken met 8 concerten "in de buurt". Bizar gewoon. Hoop dat dit ook meteen de laatste keer is dat ik zoiets mee maak.

ik ga niet enorm verdedigen want dan kom je in zo'n welles niettes verhaal.. maar als je serieus denkt dat Taylor Swift het geld ziet wat Ticketmaster vraag voor de tickets dan snap je het systeem echt totaal niet. Taylor Swift maakt een deal met Ticketmaster over de venue "Amsterdam Arena" daar krijgt ze een X bedrag voor (denk aan 5 miljoen ofzo ik zeg maar wat -geen idee- ) dan gaat Ticketmaster vervolgens kaarten opstellen en proberen die 5 miljoen terug te verdienen. de VIP boxen worden aan ticketmaster verkocht voor een X bedrag (zeg 20 euro per stuk) en Ticketmaster maakt daar de VIP boxen van. dit is ook precies waar het scheef loopt maar helaas is er weinig aan te doen want wereld wijd heeft Ticketmaster monopoly op zo'n beetje alle venue's sterker nog Taylor Swift wilde haar eigen ticketmaster creeeen maar dat is niet te doen want dan kun je beter stadiums gaan bouwen want je komt nergens in.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.005
2.063
Een mens zou al blij zijn geen Taylor Swift fan te zijn als em dat hier allemaal leest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

phusebox

Randprogramma
27 jun 2023
131
45
ik ga niet enorm verdedigen want dan kom je in zo'n welles niettes verhaal.. maar als je serieus denkt dat Taylor Swift het geld ziet wat Ticketmaster vraag voor de tickets dan snap je het systeem echt totaal niet. Taylor Swift maakt een deal met Ticketmaster over de venue "Amsterdam Arena" daar krijgt ze een X bedrag voor (denk aan 5 miljoen ofzo ik zeg maar wat -geen idee- ) dan gaat Ticketmaster vervolgens kaarten opstellen en proberen die 5 miljoen terug te verdienen. de VIP boxen worden aan ticketmaster verkocht voor een X bedrag (zeg 20 euro per stuk) en Ticketmaster maakt daar de VIP boxen van. dit is ook precies waar het scheef loopt maar helaas is er weinig aan te doen want wereld wijd heeft Ticketmaster monopoly op zo'n beetje alle venue's sterker nog Taylor Swift wilde haar eigen ticketmaster creeeen maar dat is niet te doen want dan kun je beter stadiums gaan bouwen want je komt nergens in.
Of gewoon VIP tickets verbieden en max ticketprijzen stellen. Of je komt gewoon niet. Taylor heeft meer macht dan dit.
 

phusebox

Randprogramma
27 jun 2023
131
45
Is gedaan. Tickets voor rond de (omgerekend) 100 euro moeten er zijn. als het aan Ticketmaster ligt lag dat hoger
Dat is hetzelfde als ik rij elektrisch dus mag ik 4x per jaar met het vliegtuig op vakantie.

Ik snap het, maar vind het toch jammer dat Taylor zich niet meer heeft ingezet.

En zolang er geen wet komt zal er ook niks gebeuren aan doorverkoop etc.
 

phusebox

Randprogramma
27 jun 2023
131
45
Maar iedereen die het wel gelukt is, gefeliciteerd. Hopelijk wordt het voor iedereen een mooie belevenis.

En anderzijds dubbel gevoel want blijf het zuur vinden voor echte fans die niet kunnen gaan.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Niet, en ik snap ergens dat mensen het doen. Maar ik heb dit nog nooit gezien op deze schaal, dus kan haast niet anders dat iedereen die gaat bijdraagt aan de meest vervuilende tour aller tijden. Wat ik, gezien de Forum-users die gaan, redelijk ironisch vind. Al is het TayTay nirt vreemd gezien ze haar privéjet ook erg graag nog al eens gebruikt natuurlijk...
Ja helemaal mee eens. Gelukkig zijn we in dit deel van de wereld verwend genoeg om bij genoeg venues in de buurt te wonen die heel goed per trein bereikbaar zijn.

Naast Amsterdam kun je Gelsenkirchen, München, Parijs, Londen, Hamburg, Zürich, Lyon allemaal prima zonder vliegtuig af en als je graag genoeg wil nog veel meer dan die steden.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
ik ga niet enorm verdedigen want dan kom je in zo'n welles niettes verhaal.. maar als je serieus denkt dat Taylor Swift het geld ziet wat Ticketmaster vraag voor de tickets dan snap je het systeem echt totaal niet. Taylor Swift maakt een deal met Ticketmaster over de venue "Amsterdam Arena" daar krijgt ze een X bedrag voor (denk aan 5 miljoen ofzo ik zeg maar wat -geen idee- ) dan gaat Ticketmaster vervolgens kaarten opstellen en proberen die 5 miljoen terug te verdienen. de VIP boxen worden aan ticketmaster verkocht voor een X bedrag (zeg 20 euro per stuk) en Ticketmaster maakt daar de VIP boxen van. dit is ook precies waar het scheef loopt maar helaas is er weinig aan te doen want wereld wijd heeft Ticketmaster monopoly op zo'n beetje alle venue's sterker nog Taylor Swift wilde haar eigen ticketmaster creeeen maar dat is niet te doen want dan kun je beter stadiums gaan bouwen want je komt nergens in.
Volgens mij steek je het hier zelf ook naïef in. Denk je nou echt dat die VIP-pakketten niet van te voren met Taylor zijn doorgesproken? Uiteindelijk staan Taylor en Ticketmaster hier beide hetzelfde in en willen ze gewoon zo veel mogelijk geld verdienen.
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
210
457
Volgens mij steek je het hier zelf ook naïef in. Denk je nou echt dat die VIP-pakketten niet van te voren met Taylor zijn doorgesproken? Uiteindelijk staan Taylor en Ticketmaster hier beide hetzelfde in en willen ze gewoon zo veel mogelijk geld verdienen.
Het blijft altijd gissen hoe veel een artiest mee wordt genomen in het hele verhaal. Wat ik in elk geval weet is dat ze bij een label zitten voor een reden: namelijk om je met dit soort dingen niet te hoeven bemoeien. De bassist van Blink-182 schrok zich dit jaar een ongeluk toen hij erachter kwam hoe kut dat aankopen van tickets eigenlijk ging. Steeds meer artiesten beginnen zich nu tegen dynamic pricing uit te spreken, maar altijd pas nádat het bij hun eigen verkoop gebeurd is.
Ik weet niet 100% zeker hoeveel artiesten zich bemoeien met alles om de show heen, maar wat ik wel 100% zeker weet is dat het label hele grote invloed heeft en betaald wordt om die dingen te regelen. En wie wilt dus naast TM en de artiest ook nog verdienen? Jawel, het label.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.244
4.521
Volgens mij steek je het hier zelf ook naïef in. Denk je nou echt dat die VIP-pakketten niet van te voren met Taylor zijn doorgesproken? Uiteindelijk staan Taylor en Ticketmaster hier beide hetzelfde in en willen ze gewoon zo veel mogelijk geld verdienen.

Welke (grote) artiest zit anders in de wedstrijd? Maakt het akelig kapitalistische gedrag natuurlijk niet goed, maar het gaat volgens de visie van sommigen (of @phusebox post zo veel dat ik hem als meervoud ben gaan beschouwen) een beetje erop lijken als Taylor Swift de roots van dit soort evil is.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.013
Er wordt hier ook wel heel gemakkelijk naar Ticketmaster gewezen als bron van alle kwaad.
Voor deze tour is de vraag nu eenmaal vele malen groter dan het aanbod. Is het dan de schuld van Ticketmaster dat je er niet bij bent ?

En de prijzen die ik hier hoor vernoemd worden op dit forum... 80 euro, 104 euro, 140 euro... lijken mij allemaal niet zo overdreven voor de meest gehypete tour of all time...

Vanwaar dan al dat zuur ?
 
  • Leuk
Waarderingen: DadRock

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
ik ga niet enorm verdedigen want dan kom je in zo'n welles niettes verhaal.. maar als je serieus denkt dat Taylor Swift het geld ziet wat Ticketmaster vraag voor de tickets dan snap je het systeem echt totaal niet. Taylor Swift maakt een deal met Ticketmaster over de venue "Amsterdam Arena" daar krijgt ze een X bedrag voor (denk aan 5 miljoen ofzo ik zeg maar wat -geen idee- ) dan gaat Ticketmaster vervolgens kaarten opstellen en proberen die 5 miljoen terug te verdienen. de VIP boxen worden aan ticketmaster verkocht voor een X bedrag (zeg 20 euro per stuk) en Ticketmaster maakt daar de VIP boxen van. dit is ook precies waar het scheef loopt maar helaas is er weinig aan te doen want wereld wijd heeft Ticketmaster monopoly op zo'n beetje alle venue's sterker nog Taylor Swift wilde haar eigen ticketmaster creeeen maar dat is niet te doen want dan kun je beter stadiums gaan bouwen want je komt nergens in.
Dit is NIET hoe het werkt. Luister maar eens wat podcasts met mensen van Mojo ten tijde van hun 50-jarig bestaan.

Er worden gewoon percentages afgesproken mbt tot ticketverkoop. En dat is meestal 80% artiest en 20% voor de promotor/organistor. In dit geval niet Mojo, maar oké. Van die 20% moet de promotor/organisator dan ook de promotie en heel veel bijkomende kosten dokken.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
787
730
En anderzijds dubbel gevoel want blijf het zuur vinden voor echte fans die niet kunnen gaan.
[/QUOTE]

Altijd heerlijk: "echte fans". Welke criteria zijn dat dan?🙈
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Oasiss

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
210
457
Dit is NIET hoe het werkt. Luister maar eens wat podcasts met mensen van Mojo ten tijde van hun 50-jarig bestaan.

Er worden gewoon percentages afgesproken mbt tot ticketverkoop. En dat is meestal 80% artiest en 20% voor de promotor/organistor. In dit geval niet Mojo, maar oké. Van die 20% moet de promotor/organisator dan ook de promotie en heel veel bijkomende kosten dokken.
Bedoel je dan dat van die 20% ook de venue en de logistiek en het podium en de crew alles betaald worden? En 80% naar de artiest gaat?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.218
Same here. Meer dan 80 a 90 euro ga ik er niet aan uitgeven.
Tientje meer geworden uiteindelijk. Had verwacht dat het een pak duurder zou zijn, maar 104 voor een staplaats is uiteindelijk nog steeds aan de forse kant. Kan lastig aan die prijzen wennen.

Jaren terug vond ik 80e voor een staplaats in Ziggo ook al best hoog. Benieuwd waar die prijzen gaan eindigen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken