Pukkelpop 2023

jarne

Support act
14 feb 2013
1.003
325
Aja iemand heeft mijn clashfinder al een update gegeven idd
Denk wel dat dancehal op zondag integraal een blokje later mag opschuiven, gaat niks meer na bonobo en loyle carner bijkomen toch? (Ook gewoon aant hopen want dan komt het beter uit voor mij)
 

Pukkelpopper

Gouden Tip
20 jul 2022
460
337
Misschien gaat de Lift daarheen?
Hoop het kunnen ze waar de lift vorig jaar stond niet alleen een reuzenrat maar ook een zweef molen zetten misschien, ben maar aan het speculeren. Of een nieuw thema dorp maar dat zullen ze wel niet doen.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.003
325
Wie gokken jullie als missing dancehall afsluiter? Iemand van Werchter? Charlotte de witte? The opposites? Fred again.. en moeten ze eerst wachten tot die zijn show dinsdag op een half uurtje uitverkoopt?

Skrillex? Geen Belgische datum
Netsky? Lang geleden dat die nog Pukkelpop of Werchter heeft gedaan

Iets van dour?
The blaze ?
Paul kalkbrenner ?
Denzel curry?
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
593
378
Wie gokken jullie als missing dancehall afsluiter? Iemand van Werchter? Charlotte de witte? The opposites? Fred again.. en moeten ze eerst wachten tot die zijn show dinsdag op een half uurtje uitverkoopt?

Skrillex? Geen Belgische datum
Netsky? Lang geleden dat die nog Pukkelpop of Werchter heeft gedaan

Iets van dour?
The blaze ?
Paul kalkbrenner ?
Denzel curry?
The Prodigy heeft ook geen belgische datum in hun nieuwe tour! Idem voor Chemical Brothers!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.001
6.380
En dat terwijl het jaar ervoor wel bepaalde dagen lang op voorhand waren uitverkocht en dat ze tot 2X toe extra dagticketten hebben voorzien.

Edit: jaar voor Rihanna, dus 2015 met oa Linkin Park.
Bwa, dat is toch uitzonderlijk dat die automatisch uitverkopen?
 

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
483
267
Wie gokken jullie als missing dancehall afsluiter? Iemand van Werchter? Charlotte de witte? The opposites? Fred again.. en moeten ze eerst wachten tot die zijn show dinsdag op een half uurtje uitverkoopt?

Skrillex? Geen Belgische datum
Netsky? Lang geleden dat die nog Pukkelpop of Werchter heeft gedaan

Iets van dour?
The blaze ?
Paul kalkbrenner ?
Denzel curry?
Fred Again x Skrillex x Four Tet
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne en mattman

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
336
293
Toch wel verrassend, dat met een prima line-up de verkoop niet zo 'hard' loopt. Wanneer de weekend tickets op 75% liggen ben ik wel eens benieuwd naar hoe dat met de dagkaarten zit.

Weet niet wat het verkoop percentage vorig jaar was, maar de drukte van toen overall vond ik perfect.
Wellicht zijn de kosten voor zoveel stages toch te hoog geweest ten overstaan van het aantal betalende bezoekers dat heeft doen besluiten dat ze toch maar een stage minder en/of minder boekingen doen.?

Ben niet bekend met alle Belgische festivals en waar de hype ligt, wellicht mensen hier met meer info/inzicht?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.277
4.158
Toch wel verrassend, dat met een prima line-up de verkoop niet zo 'hard' loopt. Wanneer de weekend tickets op 75% liggen ben ik wel eens benieuwd naar hoe dat met de dagkaarten zit.

Weet niet wat het verkoop percentage vorig jaar was, maar de drukte van toen overall vond ik perfect.
Wellicht zijn de kosten voor zoveel stages toch te hoog geweest ten overstaan van het aantal betalende bezoekers dat heeft doen besluiten dat ze toch maar een stage minder en/of minder boekingen doen.?

Ben niet bekend met alle Belgische festivals en waar de hype ligt, wellicht mensen hier met meer info/inzicht?
@Pinokkio
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
202
134
Toch wel verrassend, dat met een prima line-up de verkoop niet zo 'hard' loopt. Wanneer de weekend tickets op 75% liggen ben ik wel eens benieuwd naar hoe dat met de dagkaarten zit.

Weet niet wat het verkoop percentage vorig jaar was, maar de drukte van toen overall vond ik perfect.
Wellicht zijn de kosten voor zoveel stages toch te hoog geweest ten overstaan van het aantal betalende bezoekers dat heeft doen besluiten dat ze toch maar een stage minder en/of minder boekingen doen.?

Ben niet bekend met alle Belgische festivals en waar de hype ligt, wellicht mensen hier met meer info/inzicht?
Ik denk dat Pukkelpop altijd nog veel tickets verkoopt in de laatste weken voor het festival, doordat ze zo laat in het seizoen zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Tompax

Nieuw lid
17 feb 2023
2
2
Pukkelpop valt, ondanks jongerenfestival zijnde, in de herexamens. Ik kan mij voorstellen dat veel studenten hun punten moeten afwachten alvorens ze een ticketje kunnen bestellen.

Ivm. het uitverkopen van dagtickets: op een Werchter moet de absolute headliner dat minder hard alleen trekken denk ik. Pak nu de zondag van Werchter: AM, QOTSA en Lil Nas zouden op pkp elk dagheadliners zijn. En omgekeerd: Yungblud en Years & Years zouden daar al bijna eerder onder bladvulling vallen.

In mijn ogen werkt pukkelpop toch voornamelijk op zijn best als combifestival: met een enorme veelheid en verscheidenheid aan groepen, tenten, inkleding en sfeer (incl. camping A) die je over meerdere dagen over u heen moet en kunt laten komen. Al zal ik zelf waarschijnlijk na 14 jaar het toch voor de eerste keer bij een dagticketje moeten houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.001
6.380
Toch wel verrassend, dat met een prima line-up de verkoop niet zo 'hard' loopt. Wanneer de weekend tickets op 75% liggen ben ik wel eens benieuwd naar hoe dat met de dagkaarten zit.

Weet niet wat het verkoop percentage vorig jaar was, maar de drukte van toen overall vond ik perfect.
Wellicht zijn de kosten voor zoveel stages toch te hoog geweest ten overstaan van het aantal betalende bezoekers dat heeft doen besluiten dat ze toch maar een stage minder en/of minder boekingen doen.?

Ben niet bekend met alle Belgische festivals en waar de hype ligt, wellicht mensen hier met meer info/inzicht?
Verkoop loopt gewoon prima lijkt me?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.001
6.380
Pukkelpop valt, ondanks jongerenfestival zijnde, in de herexamens. Ik kan mij voorstellen dat veel studenten hun punten moeten afwachten alvorens ze een ticketje kunnen bestellen.

Ivm. het uitverkopen van dagtickets: op een Werchter moet de absolute headliner dat minder hard alleen trekken denk ik. Pak nu de zondag van Werchter: AM, QOTSA en Lil Nas zouden op pkp elk dagheadliners zijn. En omgekeerd: Yungblud en Years & Years zouden daar al bijna eerder onder bladvulling vallen.

In mijn ogen werkt pukkelpop toch voornamelijk op zijn best als combifestival: met een enorme veelheid en verscheidenheid aan groepen, tenten, inkleding en sfeer (incl. camping A) die je over meerdere dagen over u heen moet en kunt laten komen. Al zal ik zelf waarschijnlijk na 14 jaar het toch voor de eerste keer bij een dagticketje moeten houden.
Pukkelpop telt 20.000 bezoekers minder.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken