Graspop Metal Meeting 2023

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Van waar moet u komen? En van waar moest die vriend komen? Waarover klaagde die vriend?
Hij pakte de intercity vanaf Rotterdam geloof ik, volgens mij was er een trein ergens op het traject uitgevallen waardoor je dan weer lang moet wachten enzo.

Het klinkt eigenlijk alsof hij gewoon pech had haha. Met de auto zal het wel sneller zijn maar goed, die heb ik niet, en stuur mijn vrienden liever vooruit dan dat ik ze laat wachten. Ik ga er nog eens op kauwen. Dank voor de tips! :)
 

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
98
198
Ik ken het niet, maar als het iets voor oude rockers is dan zie ik dat best op de zondag erbij komen, leuk voor de MC/DL dagticket kopers (al zijn dat er niet veel). Of schat ik ze dan verkeerd in?
Ik wil The Cult niet vergelijken met MC/DL (persoonlijke smaak).
Maar als ze er zondag zijn dan is deze ouwe ook tevreden. Tuurlijk staan er zoals de meerderheid hier ook andere bands op mijn verlanglijstje.
Laat me ook door de nieuwe generatie(mijn zoon) inspireren.

Ik ken het niet, maar als het iets voor oude rockers is dan zie ik dat best op de zondag erbij komen, leuk voor de MC/DL dagticket kopers (al zijn dat er niet veel). Of schat ik ze dan verkeerd in?
 

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Pre-party op woensdag met half terrein open en, ik noem maar wat, zo'n Electric Callboy feestneus in de Marquee zou van mij best mogen hoor. We weten al dat de camping woensdag open gaat natuurlijk.
Electric callboy zal wel Alcatraz afsluiten de zondag 😉
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.387
6.633
Zo dan. Ik zie nu net dat in maart het kwartet Igorrr, Amenra, Der Weg Einer Freiheit en Hangman's Chair naar 013 en Vorst Nationaal komt voor nog geen vier tientjes in totaal! Da's nog eens een deal. Heb je letterlijk vier geweldige bands voor omgerekend nog geen tientje per band. :oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Zo dan. Ik zie nu net dat in maart het kwartet Igorrr, Amenra, Der Weg Einer Freiheit en Hangman's Chair naar 013 en Vorst Nationaal komt voor nog geen vier tientjes in totaal! Da's nog eens een deal. Heb je letterlijk vier geweldige bands voor omgekeerd nog geen tientje per band. :oops:
Mijn ticket is al enkele maanden in the pocket. 😎
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.323
5.809
Was de camping dit jaar woensdag al open? En was er überhaupt iets te doen toen? Kan het mij van de XL editie in 2018 niet precies herinneren, in de jaren daarvoor was een pre-party op donderdag volgens mij wel de norm maar ik dacht dat ze die toen niet ook nog op woensdag hielden.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.387
6.633
Was de camping dit jaar woensdag al open? En was er überhaupt iets te doen toen? Kan het mij van de XL editie in 2018 niet precies herinneren, in de jaren daarvoor was een pre-party op donderdag volgens mij wel de norm maar ik dacht dat ze die toen niet ook nog op woensdag hielden.
Camping was open voor 'combi-plus' kaarten. Maar had het idee dat ongeveer 75% van de camping al gevuld was. Was verder weinig te doen, anders dan op je gemakje tentje opzetten, ticket omwisselen voor bandje en munten en een pintje drinken. Was wel een DJ vooraan de camping wat plaatjes aan het draaien, maar geen bands ofzo.
 

MortalisVictrix

Campingartiest
27 okt 2022
54
126
Pre-party op woensdag met half terrein open en, ik noem maar wat, zo'n Electric Callboy feestneus in de Marquee zou van mij best mogen hoor. We weten al dat de camping woensdag open gaat natuurlijk.
Helaas is er geen pre-party, net als 2022. Het kan zijn dat RedBull zn DJs mag paraderen.

Metal Town mensen kunnen hun tickets ook pas donderdag ochtend omwisselen voor bandjes.
 

MortalisVictrix

Campingartiest
27 okt 2022
54
126
Zeker dat dat niet al op woensdag kan?
Op metalpark kan het namelijk op woensdag al. Zou vreemd zijn.

Hoe weet je dat er geen pre party is?
Volgens de site niet, onder Facilities staat: "From Thursday 15 June 2023: exchange your festival ticket for a festival wristband at Metal Town".
Eerder is ook op de website gecommuniceerd dat het festival terrein 15 juni 2023 vanaf 10.00 zou openen. Heb hier helaas geen link meer van.

Daarnaast, Camping Inferno pagina lijkt offline?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Die stonden daar dit jaar al.

Zou me sterk verbazen als die niet op graspop of werchter staan.
We zullen zien :) van mij mag het alvast. Na het feestje van vorig jaar zou dit een typische Alcatraz move zijn om de band dan direct te laten afsluiten.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
532
728
We zullen zien :) van mij mag het alvast. Na het feestje van vorig jaar zou dit een typische Alcatraz move zijn om de band dan direct te laten afsluiten.
Hmm ik vond persoonlijk de KK's Priest al gewaagd, zouden ze dit ook nog eens wagen? De reacties op Powerwolf waren eveneens niet 100% (nu, zal je op iedere headliner wel hebben).
 

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Ik hoef geen preparty hoor. Op avond 1 zit ik lekker bij mijn tent bij te kletsen met al mijn vrienden die ik eens in het jaar zie (namelijk op Graspop), of eens in het jaar langer dan een half feestje per keer :D dikke prima
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.007
Ik ken het niet, maar als het iets voor oude rockers is dan zie ik dat best op de zondag erbij komen, leuk voor de MC/DL dagticket kopers (al zijn dat er niet veel). Of schat ik ze dan verkeerd in?
The Cult is een legendarische hard rock band, die geweldig op GMM zou passen!
Hadden hun hoogtijdagen al midden jaren 80 tot begin jaren 90, en zijn daarna meerdere keren gestopt en opnieuw begonnen.
Een heel telefoonboek aan bandleden erdoor gedraaid, maar zanger Ian Astbury en gitarist Billy Duffy zijn altijd constanten geweest.
Grootste/bekendste hit is waarschijnlijk She Sells Sanctuary, maar ze hebben een hele playlist aan heerlijke nummers, zoals Fire Woman, Rain, Edie (Ciao Baby), Sweet Soul Sister, Wild Hearted Son, Spiritwalker, en veel meer.
Beste albums om mee te beginnen zijn Love (1985) en Sonic Temple (1989).

 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.007
Tuurlijk wel!
Jazeker! Myrath is een heerlijke en helaas nog te onbekende oriental metal band uit Tunesië, die ongetwijfeld voor een geweldig feestje zou kunnen zorgen op GMM!
Concert van Kamelot met Myrath staat vooralsnog op mijn wishlist, maar kans is toch wel behoorlijk groot dat ik er naar toe ga (ook al heb ik al een hoop concerten opstaan in maart..).

 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.605
5.007
Trouwens, na gisteren ga ik het gewoon nog eens zeggen: wij willen GGGOLDDD! Misschien wel mijn favoriete Nederlandse band. Wat een optreden was dat weer in Parijs!
Absoluut mee eens! GGGOLDDD was heel intens, kippenvel!
Alcest uiteraard ook weer magnifique! 😎
Jo Quail had ik eerlijk gezegd niet zo veel mee..
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555
Zeker dat dat niet al op woensdag kan?
Op metalpark kan het namelijk op woensdag al. Zou vreemd zijn.

Hoe weet je dat er geen pre party is?

Metal Town opent op woensdag de poorten om 15 uur. staat gewoon op de website.
Vorig jaar was Inferno en Metaltown pas open donderdag om 8uur. Sinds dit jaar veranderd.
Dan konden we als combi plus ticket 1 nacht op de gewone kamping blijven (indien gewenst)

De eventuele bekendmaking van een Pré party zou ik ook maar ergens in de laatste maand verwachten.
Zou gek zijn als ze dit nu al meedelen.


EDIT : had dit op mortalisvictrix moeten reageren. ;)
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken