Graspop Metal Meeting 2023

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Dat klinkt goed! Ik krijg meestal een lift aangeboden omdat iemand graag benzinekosten wil splitten, uit mijzelf zou ik er niet voor kiezen. Dit jaar ging een vriend met de trein en die was een volle dag er nog over aan het klagen, maar goed sommige mensen hebben gewoon nooit iets goeds te zeggen over de trein denk ik dan maar 🙃 maar goed ik zal er eens over gaan nadenken, thanks!
Als je jouw gerief al kan meegeven met de rest is het sowieso al pak aangenamer.

Wat wij vroeger ook deden was de eerste die toekwamen op de weide namen enkel de tenten mee van iedereen (stuk of 7) en wat pintjes :). De rest die enkele uren later kwamen brachten dan de rest van het gerief mee (rugzakken en het merendeel van het eten en drinken).

Zo hadden we weinig te sleuren richting kamping. Was het vlot om de tenten op te zetten zodat iedereen samen kon staan. En als de rest toekwam konden we perfect nog eens teruglopen om te helpen dragen.
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Als je jouw gerief al kan meegeven met de rest is het sowieso al pak aangenamer.

Wat wij vroeger ook deden was de eerste die toekwamen op de weide namen enkel de tenten mee van iedereen (stuk of 7) en wat pintjes :). De rest die enkele uren later kwamen brachten dan de rest van het gerief mee (rugzakken en het merendeel van het eten en drinken.

Zo hadden we weinig te sleuren richting kamping. Was het vlot om de tenten op te zetten zodat iedereen samen kon staan. En als de rest toekwam konden we perfect nog eens teruglopen om te helpen dragen.
precies dit inderdaad!

het vervelendste van het reizen met OV is het feit dat je al je spullen moet mee nemen.
Als je ervoor kunt zorgen dat je vrienden je tentje, luchtbed etc. meenemen dan wordt de reis al een heel stuk aangenamer.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
De tour van Nightwish blijft ook maar uitgebreid worden. vandaag weer 2 Duitse zaalshows toegevoegd.
Lijkt erop dat ze gewoon vol op gaan touren, zal toch niet dat ze de Benelux overslaan lijkt me?
Ben benieuwd of er een zaalshow of festivalshow komt nog in Nederland/België.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

cryinghorizon

Playlistbediener
21 feb 2018
46
53
De tour van Nightwish blijft ook maar uitgebreid worden. vandaag weer 2 Duitse zaalshows toegevoegd.
Lijkt erop dat ze gewoon vol op gaan touren, zal toch niet dat ze de Benelux overslaan lijkt me?
Ben benieuwd of er een zaalshow of festivalshow komt nog in Nederland/België.
Ze gaan vanaf de zomer ook de studio in dus een volle tour met nieuwe data voor zaalshows in NL en BE zou ik niet meer op rekenen.

Graspop zou wel kunnen nog, maar ik acht de kans klein.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Tijd om de forum hulplijn in te roepen voor een vraag die me al jaren bezig houdt. Ik ben wederom diep onder de indruk door de nieuwe single van Ne Obliviscaris, Equus. Prachtig nummer met een indrukwekkend thema: de miljarden dieren die hun leven verloren zijn in de Australische bosbranden. Mijn favoriete nummer van deze band is echter Intra Venus. Dit nummer blijft me raken zonder dat ik kan achterhalen of ontcijferen waar dit nu over gaat. Dus kortom: weet iemand hier dat wel?
Ik denk dat het nummer bewust abstract is, en het geheel aan de luisteraar is hoe hij deze geschetste voorstelling in zijn gedachten weergeeft, er is denk ik geen eenduidig antwoord. Beetje flauw om dat te stellen, maar misschien kan ik helpen met een tikkeltje vergezochte interpretatie. 'Intra venus' is een woordspeling van intraveneus. Venus verwijst mogelijk naar de Romeinse godin van de liefde en vruchtbaarheid. In die zin zijn er nogal wat (doch abstract) raakvlakken. Een verhaal waar ik aan moet denken, is het verhaal van Aeneas en Dido in Carthago (bestaat nog steeds, in Tunesië aan de Middellandse Zee). 'Kort' gezegd: Venus had een zoon Aeneas. Hij was bestemd om het zaadje te planten voor een groot Romeins rijk, hij was de voorvader van Romelus en Remus (de uiteindelijke stichters van Rome). Echter, zat hij in Carthago en was hij aan het aanpappen met de koningin, genaamd Dido. Aldaar bezocht hij de tempel van Juno, de oppergodin zeg maar (vrouw van Jupiter), en dat viel slecht bij Venus. Venus vreesde dat Juno hem iets aan zou willen doen via koningin Dido (goden onderling waren elkaar continu aan het fucken zal ik maar zeggen). Venus besloot geen risico te nemen, en stuurde een andere zoon op Dido af: Cupido. Cupido is wel een bekend figuurtje, en bezit de kracht van Venus om mensen smoorverliefd te laten worden, zodoende ook Dido op Aeneas. Nu zou Juno Dido niet kunnen gebruiken om Aeneas iets aan te doen, ze was immers smoorverliefd op hem. Denk aan het pijltje van Cupido, en hoe eigenlijk de magie intraveneus de ziel van het slachtoffer bereikt. Dido is in de ban van Venus haar magie, binnen haar greep/macht (intra Venus). Dit klinkt nog niet zo zwartgallig als het nummer, maar dat komt nu: zoals ik al zei was Aeneas zijn lot niet in Carthago, maar in Italië. Dus de andere goden waren niet zo blij dat Aeneas de ganse dag met Dido lag te wiepen, terwijl hij voor grootsere dingen bestemd was. Uiteindelijk verlaat Aeneas Carthago op druk van de goden en laat hij alles achter, en laat Dido alleen achter. De magie van Venus blijkt nu een tweesnijdend zwaard voor Dido: zij draait door zonder haar zielsverwantschap. Ze verzamelt alle achtergebleven spullen van Aeneas en steekt de hoop spullen in de fik. Bovenop deze hoop spreekt ze haar vervloeking uit over Aeneas en de toekomstige Romeinen (waar weer andere verhalen uit voortkomen). Tot slot berooft zij haarzelf van het leven met een zwaard. Voor meer details: https://www.romaoptima.com/roman-empire/the-love-story-of-aeneas-and-dido/
Ik denk dat de kans klein is dat de mannen van Ne Obliviscaris dit in gedachten hadden toen zij dit nummer schreven. Maar goed, ik kan de magie van Venus en de laatste dagen van Dido wel in de tekst lezen. En de naam Ne Obliviscaris is Latijn, evenals het nummer Equus, dus wie weet. Persoonlijk interpreteer ik het nummer elke keer anders, dat maakt het juist mooi en verslavend.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.175
10.512
Ik denk dat het nummer bewust abstract is, en het geheel aan de luisteraar is hoe hij deze geschetste voorstelling in zijn gedachten weergeeft, er is denk ik geen eenduidig antwoord. Beetje flauw om dat te stellen, maar misschien kan ik helpen met een tikkeltje vergezochte interpretatie. 'Intra venus' is een woordspeling van intraveneus. Venus verwijst mogelijk naar de Romeinse godin van de liefde en vruchtbaarheid. In die zin zijn er nogal wat (doch abstract) raakvlakken. Een verhaal waar ik aan moet denken, is het verhaal van Aeneas en Dido in Carthago (bestaat nog steeds, in Tunesië aan de Middellandse Zee). 'Kort' gezegd: Venus had een zoon Aeneas. Hij was bestemd om het zaadje te planten voor een groot Romeins rijk, hij was de voorvader van Romelus en Remus (de uiteindelijke stichters van Rome). Echter, zat hij in Carthago en was hij aan het aanpappen met de koningin, genaamd Dido. Aldaar bezocht hij de tempel van Juno, de oppergodin zeg maar (vrouw van Jupiter), en dat viel slecht bij Venus. Venus vreesde dat Juno hem iets aan zou willen doen via koningin Dido (goden onderling waren elkaar continu aan het fucken zal ik maar zeggen). Venus besloot geen risico te nemen, en stuurde een andere zoon op Dido af: Cupido. Cupido is wel een bekend figuurtje, en bezit de kracht van Venus om mensen smoorverliefd te laten worden, zodoende ook Dido op Aeneas. Nu zou Juno Dido niet kunnen gebruiken om Aeneas iets aan te doen, ze was immers smoorverliefd op hem. Denk aan het pijltje van Cupido, en hoe eigenlijk de magie intraveneus de ziel van het slachtoffer bereikt. Dido is in de ban van Venus haar magie, binnen haar greep/macht (intra Venus). Dit klinkt nog niet zo zwartgallig als het nummer, maar dat komt nu: zoals ik al zei was Aeneas zijn lot niet in Carthago, maar in Italië. Dus de andere goden waren niet zo blij dat Aeneas de ganse dag met Dido lag te wiepen, terwijl hij voor grootsere dingen bestemd was. Uiteindelijk verlaat Aeneas Carthago op druk van de goden en laat hij alles achter, en laat Dido alleen achter. De magie van Venus blijkt nu een tweesnijdend zwaard voor Dido: zij draait door zonder haar zielsverwantschap. Ze verzamelt alle achtergebleven spullen van Aeneas en steekt de hoop spullen in de fik. Bovenop deze hoop spreekt ze haar vervloeking uit over Aeneas en de toekomstige Romeinen (waar weer andere verhalen uit voortkomen). Tot slot berooft zij haarzelf van het leven met een zwaard. Voor meer details: https://www.romaoptima.com/roman-empire/the-love-story-of-aeneas-and-dido/
Ik denk dat de kans klein is dat de mannen van Ne Obliviscaris dit in gedachten hadden toen zij dit nummer schreven. Maar goed, ik kan de magie van Venus en de laatste dagen van Dido wel in de tekst lezen. En de naam Ne Obliviscaris is Latijn, evenals het nummer Equus, dus wie weet. Persoonlijk interpreteer ik het nummer elke keer anders, dat maakt het juist mooi en verslavend.
Wat een mooie reactie, dank daarvoor. Het verhaal bracht me ook direct weer terug naar de middelbare school en de verhalen tijdens Latijn.

En wat je zegt is misschien cliché maar klopt wel. Bijna bij elke luisterbeurt zijn er weer andere stukken of zinsnedes die mij pakken. Toch ga ik hem nog eens luisteren met deze geschiedvertelling in het achterhoofd!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Ze gaan vanaf de zomer ook de studio in dus een volle tour met nieuwe data voor zaalshows in NL en BE zou ik niet meer op rekenen.

Graspop zou wel kunnen nog, maar ik acht de kans klein.
ze gaan in ieder geval heel juni touren in Europa volgend jaar.
Als ze de studio in gaan zal het pas juli zijn.
Hebben nu al 8 shows gepland staan in 6 verschillende west europese landen, en blijft maar aangevuld worden. ik zou meer shows niet uitsluiten.
had het zelf ook niet verwacht na hun uitgebreide europese tour in november/december die zelfs nog bezig is nu.

ik had een ticket voor hun Ziggo show afgelopen maand maar kon helaas niet gaan, dus hopelijk volgend jaar nog een kans.

Graspop geloof ik inderdaad ook niet zo meer in, maar ik blijf hoop hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en prins

prins

Dagopener
9 nov 2019
522
628
:sneaky: zie dat vicious rumors op zowel graspop als op alcatraz staat, blijf nu toch een beetje hopen op fifth angel.
ze staan 9 juni op rock hard.
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.358
5.926
Ik zie dat The Cult op de vrijdag gepland staat op Hellfest
Wat mij (als oude rocker)betreft mogen die ook wel ergens tussen het programma van Graspop gepropt worden.
Ik ken het niet, maar als het iets voor oude rockers is dan zie ik dat best op de zondag erbij komen, leuk voor de MC/DL dagticket kopers (al zijn dat er niet veel). Of schat ik ze dan verkeerd in?
 
  • Wow
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken