Graspop Metal Meeting 2023

prins

Dagopener
9 nov 2019
522
628
:unsure: 50 bands lijkt me wel heel veel ! ik denk nog ongeveer 25, als ik uitga van 33 per dag. don. +9, vrij. +9, zat. +2 en zon. +5

wat betreft pre party, verwacht ik niet veel, vorig jaar kon je op boneyard ook je bandje op woensdag al halen, en bleef het terrein dicht.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.176
10.517
:unsure: 50 bands lijkt me wel heel veel ! ik denk nog ongeveer 25, als ik uitga van 33 per dag. don. +9, vrij. +9, zat. +2 en zon. +5

wat betreft pre party, verwacht ik niet veel, vorig jaar kon je op boneyard ook je bandje op woensdag al halen, en bleef het terrein dicht.
ja die 50 bands is onzin. Kan ik me niks bij voorstellen of woensdag moet opeens een uitgebreide preparty worden.
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
403
565
ja die 50 bands is onzin. Kan ik me niks bij voorstellen of woensdag moet opeens een uitgebreide preparty worden.
Blijkbaar was dit wel in 2018 of 19 kan dat? Dan was er ergens een tent met coverbands open op het terrein. Maar toen was ik er nog niet.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.176
10.517
Blijkbaar was dit wel in 2018 of 19 kan dat? Dan was er ergens een tent met coverbands open op het terrein. Maar toen was ik er nog niet.
Ja klopt, niet alleen coverbands maar ook grote namen zoals Beartooth, Raven en Sonata Arctica. Maar toen was Graspop ook 'maar' 3 dagen. Nu met 4 dagen zou het mij verbazen als er woensdag ook al wat te beleven is op het terrein.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Simoni

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Absoluut mee eens! GGGOLDDD was heel intens, kippenvel!
Alcest uiteraard ook weer magnifique! 😎
Jo Quail had ik eerlijk gezegd niet zo veel mee..
Ook helemaal mee eens over Alcest. Vond Jo Quail zelf ook wel weer genieten, maar ik heb d'r dan ook al zes keer zien. Één van mijn favoriete cellisten en wat een bijzondere muziek blijft dat. Rijtje kon dus eigenlijk niet beter. Wel blij dat dit eindelijk doorgang kon vinden na twee jaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

prins

Dagopener
9 nov 2019
522
628
is het wel eens eerder geweest, dat we voor de jaarwisseling nog niet alle headliners wisten?
alleen 1x op 6 mei scorpions voor 2017 als headliner.
 
Laatst bewerkt:

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Gaat volledig afhangen van de band zelf. Feit is wel dat normaal volgende week bijna iedereen uit het wereldje zijn vakantie start. Traditioneel ligt het dan compleet stil.
Denk niet dat we dit jaar nog iets mogen verwachten, afgaande op wat jimmywe hierboven zegt
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.359
5.929
The Cult is een legendarische hard rock band, die geweldig op GMM zou passen!
Hadden hun hoogtijdagen al midden jaren 80 tot begin jaren 90, en zijn daarna meerdere keren gestopt en opnieuw begonnen.
Een heel telefoonboek aan bandleden erdoor gedraaid, maar zanger Ian Astbury en gitarist Billy Duffy zijn altijd constanten geweest.
Grootste/bekendste hit is waarschijnlijk She Sells Sanctuary, maar ze hebben een hele playlist aan heerlijke nummers, zoals Fire Woman, Rain, Edie (Ciao Baby), Sweet Soul Sister, Wild Hearted Son, Spiritwalker, en veel meer.
Beste albums om mee te beginnen zijn Love (1985) en Sonic Temple (1989).

Mooi hoor. Dat nummer ken ik inderdaad wel. Benieuwd of ze er gaan staan, ga in dat geval zeker kijken als het tijdschema het toelaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Ook van mij hieronder nog een obligate, verlate 'wat mag van mij overkomen van Hellfest naar GMM' (min of meer in aflopende volgorde):

Electric Callboy
The Cult
Flogging Molly
Gogol Bordello
Generation Sex
Porcupine Tree
Saor
Cobra The Impaler
Wolvennest
Vended
Candlemass
Celeste
Alter Bridge
Sum 41
Skynd
(Puscifer)
(Faun)

Herhalers en Alactraz-bands heb ik niet meegerekend, noch namen die helaas al uitgesloten zijn/lijken (Aephanemer, Tenacious D).
Buiten alle reeds besproken bands, zie ik nog 2 heel opvallende namen op het affiche, die ik hier nog niet genoemd heb zien worden: Gogol Bordello en Faun.

Het is voor het eerst dat ik Gogol Bordello genoemd zie worden op een mestalfestival. Ze hebben al op een heel scala aan festivals van alle soorten en maten gestaan, zoals Pinkpop, Werchter, Pukkelpop, Lowlands, Zwarte Cross, Bospop, Rock Zottegem, Genk On Stage, Nirwana Tuinfeest en Folkfestival Dranauter, maar volgens mij nog nooit op een metalfestival (in de Benelux in ieder geval).
Nochtans lijken ze me ook op Hellfest en GMM prima op hun plek, hun aanstekelijke gypsy punk is altijd goed voor een mooi feestje!
En als celtic punk van Dropkick Murphys of Flogging Molly kan, dan Gogol Bordello toch zeker ook (met Russkaja staat er zelfs al een ska/gypsy punk band op GMM)!

Een stuk vreemder vind ik echter nog de naam Faun op de poster, een band die meestal te vinden is op folk en fantasy festivals als Castlefest.
Ze gebruiken zelfs geen elektrische gitaar, maar een heel assortiment aan exotische instrumenten als hurdy-gurdy's, doedelzakken, harpen, en dingen waar je nog nooit van gehoord hebt:

1671536488751.png

Net als met Puscifer weet ik niet of dit een band is die echt zou werken op GMM, maar ik zou er geen problemen mee hebben als ze wat meer zouden experimenteren à la Hellfest.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.359
5.929
Een stuk vreemder vind ik echter nog de naam Faun op de poster, een band die meestal te vinden is op folk en fantasy festivals als Castlefest.
Ze gebruiken zelfs geen elektrische gitaar, maar een heel assortiment aan exotische instrumenten als hurdy-gurdy's, doedelzakken, harpen, en dingen waar je nog nooit van gehoord hebt:

Bekijk bijlage 3582

Net als met Puscifer weet ik niet of dit een band is die echt zou werken op GMM, maar ik zou er geen problemen mee hebben als ze wat meer zouden experimenteren à la Hellfest.
Dat is echt wel een van de vreemdste instrumenten lijsten die ik ooit heb gezien. Laat ze maar doorkomen met hun hurdy-gurdy hoor! Ik wild dat wel zien...
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
98
198
Mooi hoor. Dat nummer ken ik inderdaad wel. Benieuwd of ze er gaan staan, ga in dat geval zeker kijken als het tijdschema het toelaat.
Als,als als?????!!!! Als ze er staan dan is het zeker een aanrader.
Ik heb meerdere concerten gezien waaronder het legendarische optreden pinkpop 1992
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.359
5.929
Als,als als?????!!!! Als ze er staan dan is het zeker een aanrader.
Ik heb meerdere concerten gezien waaronder het legendarische optreden pinkpop 1992
Hahaha ik waardeer je enthousiasme. Ik ken ze zelf niet zo goed, dus als er iets tegenover staat wat ik niet wil missen dan trekken ze voor mij toch echt aan het kortste eind. Het is ten slotte ook geen '92 meer, dus je moet toch altijd een slag om de arm houden met dit soort acts natuurlijk. Maar ik zal er ook eens op de plaat naar luisteren. En kijken of ik nog wat live beelden van dat legendarische Pinkpop optreden kan vinden dan ;)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.359
5.929
Delain draait nu in de Snob 2000, moet zeggen dat ik dat toch niet verkeerd vind klinken. Normaal geen enorme symphonic metal fan, maar dit nummer (The Gathering) gaat er wel lekker in met dat lekkere vette gitaar riff. Ook een bandje om zeker te bekijken als er niks beters staat dan. En vriend van me die wat meer met symphonic heeft zal er sowieso wel heen willen denk ik.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.680
7.449
Delain draait nu in de Snob 2000, moet zeggen dat ik dat toch niet verkeerd vind klinken. Normaal geen enorme symphonic metal fan, maar dit nummer (The Gathering) gaat er wel lekker in met dat lekkere vette gitaar riff. Ook een bandje om zeker te bekijken als er niks beters staat dan. En vriend van me die wat meer met symphonic heeft zal er sowieso wel heen willen denk ik.

Wel inmiddels andere zangeres
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken