Graspop Metal Meeting 2023

Kreator cover van rotting christ.
Beide ep,'s staan wel leuke nummers op trouwens. 👍
#teamkreator

Bijlagen

• Screenshot_20221220_222502_Spotify.jpg
    Screenshot_20221220_222502_Spotify.jpg
    140,3 KB · Weergaven: 7
Danzig in 2013 gezien in Wacken om hem eens gezien te hebben.
Speelde in de late middag op een van de mainstages veel hoger zal het niet zijn moesten ze op graspop staan.

2013 was Danzig subheadliner op de metaldag van de lokerse feesten, heeft sindsdien niets substantieel gedaan. Wel eigenlijk wel, misfits reünie net daarom dat Danzig solo nog minder Interessant wordt.
en dat was ook een notoir verschrikkelijke show (helaas want Doyle Von Frankenstein had de show heel veel potentie)

En denderend was dat optreden in Lokeren ook zeker niet. Heeft toen 3-4 keer de show stilgelegd omdat hij geen goed geluid in zijn monitors kreeg, om vervolgens uit frustratie een kwartier te vroeg te stoppen.
nota bene omdat hij zelf de monitors los trok op een gegeven moment.
verschrikkelijke vent en show

In Europa zijn ze nooit echt groot geweest,in de U.S. staan ze nog wel vaak hoog op het affiche.
In 1994/1995 waren ze in Europa toch wel degelijk groot. Eén van de grote acts op Dynamo Open Air en zelfs een hoge spot op Pinkpop. Na Danzig IV was het inderdaad wel klaar met de populariteit.

• Leuk
Waarderingen: Crusader
Metal Town opent op woensdag de poorten om 15 uur. staat gewoon op de website.
Vorig jaar was Inferno en Metaltown pas open donderdag om 8uur. Sinds dit jaar veranderd.
Dan konden we als combi plus ticket 1 nacht op de gewone kamping blijven (indien gewenst)

De eventuele bekendmaking van een Pré party zou ik ook maar ergens in de laatste maand verwachten.
Zou gek zijn als ze dit nu al meedelen.

EDIT : had dit op mortalisvictrix moeten reageren. ;)
Correct, het gaat hier ook zeer specifiek over de mogelijkheid om je festival bandje op te halen, en dus toegang te krijgen tot het festival terrein.
De accomodatie zal beschikbaar zijn voor overnachting, maar je festival bandje kun je pas vanaf donderdagochtend 10.00 op halen.
Overigens, op Boneyard zou dit wel meteen kunnen.

Het zou inderdaad niet volledig onmogelijk zijn dat er een pre-party vlak voor het begin aangekondigd word, immers, Graspop stelt vaker iets en veranderd het later. Maar aangezien eerder gecommuniceerd is dat het terrein pas donderdagochtend open gaat, is het niet aannemelijk.

Ik verwacht ook geen pre-party hoor. Vorige XL-edities was dat ook niet het geval, als ze het voor de jubileum editie niet deden dan zullen ze er daarna ook niet opeens mee beginnen. Het idee was puur een reactie op dat statement dat er deze week nog 50 namen aangekondigd zouden worden, wat verder ook niet onderbouwd was, maar aanleiding gaf te bedenken waar ze überhaupt die 50 acts nog zouden moeten laten. Zodoende het idee van de pre-party om extra acts weg te zetten, wat een eigen leven is gaan leiden. Gaat niet gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123
Ik verwacht helaas ook geen pre party. Ook geen 50 bands meer jammer genoeg.

Volgens jimmy is graspop aan het wachten op een embargo van een headliner, gok dat het GNR is. Geen idee wat GNR van plan is maar als die deze week ineens besluiten hun tour aan te kondigen zou het nog wel mogelijk zijn dat we nog een headliner krijgen voor de kerst.

• Leuk
Waarderingen: Simoni en prins
:ROFLMAO: even wat tijd over :ROFLMAO: even gekeken op band genres tot nu toe wat we hebben(uitgaande van de graspop site)
metalcore 19
death metal 11
black metal 5
hardcore 7
hard rock 12
progressive 7
punk 8
thrash 5
alternative 6
heavy metal 3
folk 4
nu metal 4
stoner 3
symphonic 2
groove metal 2
powermetal, darksynth, sludge, rapcore, grunge, doom, gothic, glamrock 1

:ROFLMAO: even wat tijd over :ROFLMAO: even gekeken op band genres tot nu toe wat we hebben(uitgaande van de graspop site)
metalcore 19
death metal 11
black metal 5
hardcore 7
hard rock 12
progressive 7
punk 8
thrash 5
alternative 6
heavy metal 3
folk 4
nu metal 4
stoner 3
symphonic 2
groove metal 2
powermetal, darksynth, sludge, rapcore, grunge, doom, gothic, glamrock 1
Mooie samenvatting. De hoge metalcore gehalte valt idd wel op. Normaal ga ik naar Jera on Air, maar dit jaar staat alles wat daar staat zowat ook op Graspop, dus het was makkelijk kiezen.

Ik verwacht helaas ook geen pre party. Ook geen 50 bands meer jammer genoeg.

Volgens jimmy is graspop aan het wachten op een embargo van een headliner, gok dat het GNR is. Geen idee wat GNR van plan is maar als die deze week ineens besluiten hun tour aan te kondigen zou het nog wel mogelijk zijn dat we nog een headliner krijgen voor de kerst.

Wat ik me wel nog steeds afvraag is waarom ze eerst effectief van plan waren om maar 3 dagen te doen, maar dan toch plots naar 4 dagen zijn gegaan. Dat gaan ze toch ook niet doen voor de eerste beste band?

Ik bedoel maar, op alle schermen vorig jaar was te zien ‘See you on 16-17-18 june’ ook in de App staat dat. Dus de 4de dag moet er toch zijn bijgekomen omdat een grote headliner heeft gemeld dat ze wouden komen maar dat enkel donderdag ging?!

Wat ik me wel nog steeds afvraag is waarom ze eerst effectief van plan waren om maar 3 dagen te doen, maar dan toch plots naar 4 dagen zijn gegaan. Dat gaan ze toch ook niet doen voor de eerste beste band?

Ik bedoel maar, op alle schermen vorig jaar was te zien ‘See you on 16-17-18 june’ ook in de App staat dat. Dus de 4de dag moet er toch zijn bijgekomen omdat een grote headliner heeft gemeld dat ze wouden komen maar dat enkel donderdag ging?!
Dat was inderdaad erg lang een reden om van Metallica uit te gaan. Maar het zal wel om GnR gaan dan. Was voor de editie van 2018 exact hetzelfde verhaal.

• Leuk
Waarderingen: Simoni
Swedenrock:
DEEP PURPLE, EUROPE, AIRBOURNE, WOLFMOTHER, SKID ROW, U.D.O., MONSTER MAGNET, TNT, MYRATH, MIKE TRAMP, CHRISTONE KINGFISH INGRAM, VENDED and CHEZ KANE.

Skid Row en Europe verwacht ik ook wel op gmm. Skid Row zou je ook verwachten als special Guest voor de tour van Def Leppard en Crue...ze staan op enkele data samen..maar dit is nergens bevestigd.
Deep Purple zou als headliner kunnen..helemaal als men Kiss en Maiden hier uitsluit.

Users who are viewing this thread