Ik ben naar … geweest en het was …

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Net voorprogramma The Last Internationale gehad bij KISS in de Ziggo. Had van mij niet gehoeven. Maarja, aan de andere kant in ieder geval wat muziek bij het wachten
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Gisteren dus bij KISS geweest. We stonden vanaf ongeveer 16.30 nog een kleine twee uur te wachten in de regen voordat de deuren open gingen. Niet ideaal als je daar geschminkt staat, maar gelukkig alles droog kunnen houden met behulp van een poncho.

Deuren open en dan een ‘sprintje’ trekken naar een mooie plek: tweede rij tegen het hek aan de linkerkant, waar voornamelijk Gene Simmons zal staan, maar er werd daarnaast ook flink gerouleerd.

Twee uur buiten wachten en dan nog twee en een half uur binnen wachten totdat het dan eindelijk begint. Precies wat je ervan verwacht eigenlijk. De standaard setlist en alle vaste elementen als het vuurspuwen, over het publiek vliegen tijdens Love Gun, de bass solo die eindigt in een bloedbad bij Gene en God of Thunder. Een vuurzee en gigantisch veel vuurwerk door de hele show heen.

Ten opzichte van de eerdere show op Graspop in 2019 en ook de vorige zaalshow in 2017 (?) waar ik bij was, dit keer een iets andere stage setup met kleine uitbouwen aan de zijkant, zodat er meer frontrow leek te zijn.

Genieten voor de echte fan, leuk voor wie ze nog nooit heeft gezien en waarschijnlijk niet geschikt voor de rest.

Ook nog twee plectrums gevangen en door de schmink nog een paar keer wat interactie gehad met Gene en Paul. Mooie voorbeelden hoe de interactie met publiek een show net wat extra’s geeft.

Op het shirt staat “the final tour ever”, maar we weten allemaal dat over een paar jaar er een “Unmasked” tour zal volgen, omdat de tientallen kilo’s aan bepantsering dan wel zwaar zal worden voor de momenteel 72-jarige Gene Simmons. Ik ben er dan in ieder geval weer bij, geschminkt en al.

010517DB-74D0-482B-A1F4-7039FC67468E.jpeg
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
St. Paul and the Broken Bones want iets met Eddie Veddie en zijn Stemmie.

Gisteren later dan in eerste instantie gepland richting Amsterdam gegaan. Want als er gecanceld werd zouden ze dat wel op tijd doen toch? Vandaar dat we rond 15u er wel vertrouwen in hadden dat het doorging. In de auto hadden we alvast gekeken naar een back-up plan en St. Paul was eigenlijk het enige alternatief. Auto geparkeerd, pizzaatje besteld en toen het bericht. Heel wat gevloek op het terras en een iemand die riep, de volgende keer ga ik wel naar Frans Bauer. Al moet ik eerlijk zeggen dat iedereen er vrij rustig onder was. De meeste hadden ook wel het gevoel dat het nog kon gebeuren natuurlijk. Toch vind ik 2,5 uur voor de zalen open gaan wel erg kort met deze reden. De andere shows waren een dag van te voren of in de ochtend afgezegd, dat had hier natuurlijk ook moeten gebeuren. Je weet als je opstaat echt wel of je kunt zingen ja of nee. Ik vermoed dat hier iets verzekering technisch achter zit, maar ik vind het erg jammer richting de fans.

Goed, omschakelen. Ik bedoel, je wilt niet voor niks de reis Enschede - Amsterdam maken. Meteen de goedkoopste kaartjes van Swap gehaald voor St. Paul. Pizaatje opgegeten, nog even richting de Ziggo Dome maar de rij voor de Merch was te lang en even meegezongen bij wat gasten met een gitaar die Pearl Jam liedjes aan het zingen waren onder de brug. In Paradiso om ons heen gezocht naar meerdere PJ fans en we konden er 1 vinden (Amerikaan, maar woonachtig in NL). Voor de rest erg gemengd publiek. Geen flauw idee wat we konden verwachten daar we beide de band niet kenden. Een beetje soul wisten we enkel. Het was best een heel tof optreden. Goede muzikanten die veel ruimte kregen hun kunsten te vertonen en een zanger met goede energie.
Hij zong goed, maar ik vond dat er wat minder effecten op zijn stem mocht zitten. Ook leken de nummers wat teveel op elkaar op een gegeven moment. Ik kende uiteindelijk toch een nummer (Broken Bones and Pocket Change) waarbij een of ander grapje is met schoenen ofzo? De muziek was iig lekker dansbaar en dat heb ik dan ook gedaan. Lekker anderhalf uur dansen, maar wel met een kater helaas. Die konden ze niet helemaal weg spoelen al heb ik wel de cancel geprobeerd zo snel mogelijk naast me neer te zetten. Gelukkig nog kunnen genieten van wat live muziek!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
St. Paul and the Broken Bones want iets met Eddie Veddie en zijn Stemmie.

Gisteren later dan in eerste instantie gepland richting Amsterdam gegaan. Want als er gecanceld werd zouden ze dat wel op tijd doen toch? Vandaar dat we rond 15u er wel vertrouwen in hadden dat het doorging. In de auto hadden we alvast gekeken naar een back-up plan en St. Paul was eigenlijk het enige alternatief. Auto geparkeerd, pizzaatje besteld en toen het bericht. Heel wat gevloek op het terras en een iemand die riep, de volgende keer ga ik wel naar Frans Bauer. Al moet ik eerlijk zeggen dat iedereen er vrij rustig onder was. De meeste hadden ook wel het gevoel dat het nog kon gebeuren natuurlijk. Toch vind ik 2,5 uur voor de zalen open gaan wel erg kort met deze reden. De andere shows waren een dag van te voren of in de ochtend afgezegd, dat had hier natuurlijk ook moeten gebeuren. Je weet als je opstaat echt wel of je kunt zingen ja of nee. Ik vermoed dat hier iets verzekering technisch achter zit, maar ik vind het erg jammer richting de fans.

Goed, omschakelen. Ik bedoel, je wilt niet voor niks de reis Enschede - Amsterdam maken. Meteen de goedkoopste kaartjes van Swap gehaald voor St. Paul. Pizaatje opgegeten, nog even richting de Ziggo Dome maar de rij voor de Merch was te lang en even meegezongen bij wat gasten met een gitaar die Pearl Jam liedjes aan het zingen waren onder de brug. In Paradiso om ons heen gezocht naar meerdere PJ fans en we konden er 1 vinden (Amerikaan, maar woonachtig in NL). Voor de rest erg gemengd publiek. Geen flauw idee wat we konden verwachten daar we beide de band niet kenden. Een beetje soul wisten we enkel. Het was best een heel tof optreden. Goede muzikanten die veel ruimte kregen hun kunsten te vertonen en een zanger met goede energie.
Hij zong goed, maar ik vond dat er wat minder effecten op zijn stem mocht zitten. Ook leken de nummers wat teveel op elkaar op een gegeven moment. Ik kende uiteindelijk toch een nummer (Broken Bones and Pocket Change) waarbij een of ander grapje is met schoenen ofzo? De muziek was iig lekker dansbaar en dat heb ik dan ook gedaan. Lekker anderhalf uur dansen, maar wel met een kater helaas. Die konden ze niet helemaal weg spoelen al heb ik wel de cancel geprobeerd zo snel mogelijk naast me neer te zetten. Gelukkig nog kunnen genieten van wat live muziek!
Goed om te zien dat het gebruik van Eddie Veddie al cultureel erfgoed is geworden!

Ben het wat betreft SP&TBB wel met je eens over die effecten, al was het desalniettemin wel een goed optreden. Kende wel veel nummers, maar daardoor leken ze waarschijnlijk ook minder op elkaar dan hoe jij het ervaarde.
Die schoenen was iets dat 'walking by' (of zoiets) zong, waarop vervolgens een vader met z'n twee zoontjes van een jaar of acht allemaal een schoen uitdeed. Vond het wel lachen. Die hebben trouwens ook nog een plectrum, boks en een drumstick gekregen, dus dat is in ieder geval een leuk aandenken voor die jochies.
Ik vond anderhalf uur dan wel weer een kort optreden. Had wel wat langer gemogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Ben van het weekend voor een 10tje naar Blood red shoes geweest in de Melkweg (OZ). Die eerste 2 platen vroeger enorm veel geluisterd, en had een enorme crush op Laura (vroeger en nu eigenlijk nogsteeds). Waar ze vroeger niks moesten hebben van keyboard en daar ook vrij stellig in waren, hebben ze deze instrumenten + bandleden toch aan de show toegevoegd. Het klonk eigenlijk best prima, al kende ik echt niks van het nieuwe materiaal. De oudere nummers vallen nogsteeds het best in de (vrij lege) zaal.

Prima optreden, en was vooral blij om Laura zo vrolijk te zien. Die heeft ook wel andere tijden gekend.
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
626
480
Rolling Stones Gelsenkirchen. Plaatsen bemachtigd recht tegenover het podium op de eerste ring. Gaf een mooi overzicht over de enthousiaste menigte op het veld. Rondom het stadion waren het binnen komen en eten/drinken prima geregeld, alleen het wegrijden na afloop was redelijk dramatisch. Binnen in de Veltins Arena was het geluid boven verwachting goed, totaal geen last van echo o.i.d.. De Stones zelf speelden weer een dijk van een optreden, alhoewel Mick wat rustiger aan leek te doen en iets meer buiten adem leek op momenten dan in Brussel. Hoogtepunten waren Honky Tonk Women, Gimme Shelter en Midnight Rambler. Al met al toch twee memorabele concerten meegemaakt deze tour, waarschijnlijk voor het laatst....
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Pfff, even een flinke tegenvaller gisteren bij Typhoon waar slechts 1 nummer van Tussen Licht en Lucht werd gespeeld, die ook nog eens helemaal werd verkracht door de 'nieuwe style'. 1 nummer van een bijna 2 uur(!!!!!) durende show. Veel te lang, veel te veel gelul, veel te veel poespas met lampjes op telefoon etc. Nee, die nieuwe plaat was al niet voor mij weggelegd dus had dit een beetje kunnen verwachten maar Typhoon lijkt zijn piek wel gehad te hebben met Lobi De Basi.
 

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
150
95
Rolling Stones Gelsenkirchen. 20 km buiten Gelsenkirchen een nachtje in een B&B\Hotel en een taxi geregeld. Totale kosten €50 pp. Met 4 lucky Dip tickets, kwamen 2 man in Pit A en 2 in de 1e ring recht tegenover het podium terecht. De rij voor de biertent binnen was behoorlijk maar op zich alles goed geregeld. Na een goede set van Zucchero een bijzonder goed optreden optreden van de Stones. Na 2 nummers was er al meer gebruik van carwalk en zijkanten van het podium gamaakt dan bij het hele concert in Amsterdam. Veel meer interactie onderling en met het publiek. Een dikke 8.
 
  • Leuk
Waarderingen: BatMutsje en Joslittel

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Coldplay in Brussel.
Heerlijk concert met een goede mix van oud en nieuw werk. Vooral de fans van het eerste uur mochten toch niet klagen met nummers als Sparks, Yellow, In My Place, Politik, Clocks, The Scientist en natuurlijk Fix You. Ook genoeg nieuw werk van het laatste album zoals My Universe ed.
Het geluid was niet altijd even goed. Vooral bij Clocks leek het van waar ik zat niet goed te zijn afgesteld. Martin was verder goed bij stem en zoals altijd veel interactie met het publiek.
Waarom hebben die lui eigenlijk 3 podia nodig verdeeld over het stadion? Dat geloof ik nu wel. Maar verder dus niets mis mee. Lange wachtrijen om binnen te komen vanwege de controle bij de ingang maar na het concert waren we wel zo weg. Dat verliep vlot en heb ik wel eens anders meegemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
150
95
Rolling Stones in Berlijn.

De Waldbuhne, een arena waar iedere muziekliefhebber eigenlijk een keer naar toe moet om zijn favoriete band te zien. In 1936 gebouwd als open air arena voor de olympische spelen. Welke plek je ook hebt, geluid en zicht zijn altijd uitstekend en prima bereikbaar met de metro.

Het eerste optreden van de Stones in Duitsland vond hier plaats In 1965. En met dit laatste concert in Duitsland is de cirkel rond. Aldus Jagger. Waarna hij zichzelf uitvoerig corrigeerde dat hij het laatste concert van deze Europese tour bedoelde.

Van de 3 optredens die ik deze tour heb meegemaakt was dit de beste en van de 30+ sinds 1990 zit hij in de top 5. Lucky Dip bracht ons deze keer in blok L, Bovenin, maar wel in de schaduw, wat met 33 graden wel zo prettig was. 2 nieuwe nummers (voor deze tour) waarmee het totaal op 38 verschillende nummers kwam. ("All Down the Line" en "Fool to Cry")

Eindcijfer: 9
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Rolling Stones in Berlijn.

De Waldbuhne, een arena waar iedere muziekliefhebber eigenlijk een keer naar toe moet om zijn favoriete band te zien. In 1936 gebouwd als open air arena voor de olympische spelen. Welke plek je ook hebt, geluid en zicht zijn altijd uitstekend en prima bereikbaar met de metro.

Het eerste optreden van de Stones in Duitsland vond hier plaats In 1965. En met dit laatste concert in Duitsland is de cirkel rond. Aldus Jagger. Waarna hij zichzelf uitvoerig corrigeerde dat hij het laatste concert van deze Europese tour bedoelde.

Van de 3 optredens die ik deze tour heb meegemaakt was dit de beste en van de 30+ sinds 1990 zit hij in de top 5. Lucky Dip bracht ons deze keer in blok L, Bovenin, maar wel in de schaduw, wat met 33 graden wel zo prettig was. 2 nieuwe nummers (voor deze tour) waarmee het totaal op 38 verschillende nummers kwam. ("All Down the Line" en "Fool to Cry")

Eindcijfer: 9

Heb het al meermaals voorbij zien komen nu; wat houdt de Lucky Dip in? Je koopt een ticket en wordt willekeurig geplaatst ergens?
En hoeveel % van alle tickets doen ze dit?
 

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
150
95
Heb het al meermaals voorbij zien komen nu; wat houdt de Lucky Dip in? Je koopt een ticket en wordt willekeurig geplaatst ergens?
En hoeveel % van alle tickets doen ze dit?
Lucky Dip is ( bij de stones ) begonnen toen fanatieke fans die de band na-reizen en alle concerten van een tour bezoeken, begonnen te klagen over de ticketprijzen.

Om deze tegemoet te komen werden in een hoekje op de stones-site een beperkt aantal tickets verkocht voor ( in het begin) $20. Op de dag van het concert haal je met je ticket een blanco enveloppe op. ( op naam en je moet je creditkaart waarmee je betaald hebt laten zien) In de enveloppe zitten 2 kaarten in die "over" zijn. Kaarten die terug kwamen van sponsoren, Hotel en Vip arrangementen die niet verkocht waren. ( de om productie technische redenen zijn er nog extra kaarten vrijgekomen - kaarten), maar ook "slecht zicht" kaarten). Net wat over is.

Het aantal Lucky Dips verschilt per locatie. Op de meeste plekken staan een of 2 schoenendozen met enveloppen. Ik gok op 1 tot 2 % van het totale aantal kaarten.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Deze kaarten gaan dus altijd via de site van de artiest en niet via bv Ticketmaster??
 

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
150
95
Deze kaarten gaan dus altijd via de site van de artiest en niet via bv Ticketmaster??
Bij de stones wel. Op de tourpagina, tussen de early entry, vip en hotel packages staat een linkje dat rechtstreeks naar een Ticketmaster of Eventim pagina linkt.
 

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
150
95
Net terug van de opwarm ronde voor Culemborg Blues. Niet alles gezien maar beste blues act vanavond Ticket West
Liefhebber van wat meer steviger rock en vooral en lekker feestje: Money & The Man. Wat een bak energie. Ga kijken bij die gasten!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Gisteren bij Nirwana Tuinfeest geweest en 'n gezellige dag gehad.
Ontstaan uit 'n soort van buurtfeest en zo zien de meeste mensen het nog steeds want wat 'n geouwehoer tijdens de optredens, groepjes staan gewoon in kringetjes vooraan, met de rug naar het podium toe, vind het zelf 'n beetje respectloos tov de artiest. Het geroezemoes was ook goed hoorbaar in de tent tijdens en tussen de nrs door.
Erg jammer dit. Ook last gehad van het vele gerook midden in de tent.
Maar verder ik heb me wel zeker goed geamuseerd, het weer was perfect en de sfeer heel goed! Niet veel bekende getroffen maar wel leuke gesprekken gevoerd met verschillende mensen.
Wat over de bands die ik heb gezien:
Blanks was aardig, probeerde het publiek wat mee te krijgen maar dit lukte niet zo en daar hadden veel bands moeite mee.
Son Mieux gaf voor mij het beste optreden vd dag weg, wat 'n energie komt er van hen af.
Mando Diao vond ik eigenlijk best goed.
Supergrass bleek toch meer bekende nummers te hebben dan ik dacht, toch 'n heel ander optreden dan in 1997 op PP toen het nog van zulke jonge honden waren, wel leuk om weer te zien na 25 jr.
En dan Goldband, tja, ik vond het niet goed klinken, weet niet of het aan het geluid lag of waar ik stond of aan mij 😉. Ik snap de hype dan ook niet echt... De sfeer zat er volgens mij wel goed in voor het podium. Dus zijn we maar gaan dansen op het bierterras bij de vinylbus!

Straks nog naar de coverdag met als afsluiter Rowwen Hèze dat zeker weer 'n feestje zal worden!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en liluzi

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
De eerste echte festivalzomer (eindelijk!) in drie (!) jaar tijd zit er op voor mij. Wat nagedacht over mijn topoptredens. Dure plaatsjes, maar mijn lijst ziet er als volgt uit:

1. Pearl Jam @ Rock Werchter
2. Nick Cave & the bad Seeds @ TW Classic
3. Metronomy @ BKS
4. IDLES @ Rock Werchter
5. Jehnny Beth @ Rock Werchter
6. Placebo @ TW Classic
7. Beach House @ BKS
8. Kraftwerk @ Lokerse Feesten
9. dEUS @ BKS
10. Big Thief @ BKS
11. The Killers @ Rock Werchter
12. Bicep @ Rock Werchter
13. Balthazar @ Hear Hear
14. Girl in Red @ Rock Werchter
15. Anna Calvi @ Hear Hear
16. Liam Gallagher @ Hear Hear
17. Phoebe Bridgers @ Rock Werchter
18. Charlotte Adigéry en Bolis Pupul @ Lokerse Feesten
19. The War on Drugs @ Rock Werchter
20. Thurston Moore Group @ Hear Hear
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken