Net voorprogramma The Last Internationale gehad bij KISS in de Ziggo. Had van mij niet gehoeven. Maarja, aan de andere kant in ieder geval wat muziek bij het wachten
Goed om te zien dat het gebruik van Eddie Veddie al cultureel erfgoed is geworden!St. Paul and the Broken Bones want iets met Eddie Veddie en zijn Stemmie.
Gisteren later dan in eerste instantie gepland richting Amsterdam gegaan. Want als er gecanceld werd zouden ze dat wel op tijd doen toch? Vandaar dat we rond 15u er wel vertrouwen in hadden dat het doorging. In de auto hadden we alvast gekeken naar een back-up plan en St. Paul was eigenlijk het enige alternatief. Auto geparkeerd, pizzaatje besteld en toen het bericht. Heel wat gevloek op het terras en een iemand die riep, de volgende keer ga ik wel naar Frans Bauer. Al moet ik eerlijk zeggen dat iedereen er vrij rustig onder was. De meeste hadden ook wel het gevoel dat het nog kon gebeuren natuurlijk. Toch vind ik 2,5 uur voor de zalen open gaan wel erg kort met deze reden. De andere shows waren een dag van te voren of in de ochtend afgezegd, dat had hier natuurlijk ook moeten gebeuren. Je weet als je opstaat echt wel of je kunt zingen ja of nee. Ik vermoed dat hier iets verzekering technisch achter zit, maar ik vind het erg jammer richting de fans.
Goed, omschakelen. Ik bedoel, je wilt niet voor niks de reis Enschede - Amsterdam maken. Meteen de goedkoopste kaartjes van Swap gehaald voor St. Paul. Pizaatje opgegeten, nog even richting de Ziggo Dome maar de rij voor de Merch was te lang en even meegezongen bij wat gasten met een gitaar die Pearl Jam liedjes aan het zingen waren onder de brug. In Paradiso om ons heen gezocht naar meerdere PJ fans en we konden er 1 vinden (Amerikaan, maar woonachtig in NL). Voor de rest erg gemengd publiek. Geen flauw idee wat we konden verwachten daar we beide de band niet kenden. Een beetje soul wisten we enkel. Het was best een heel tof optreden. Goede muzikanten die veel ruimte kregen hun kunsten te vertonen en een zanger met goede energie.
Hij zong goed, maar ik vond dat er wat minder effecten op zijn stem mocht zitten. Ook leken de nummers wat teveel op elkaar op een gegeven moment. Ik kende uiteindelijk toch een nummer (Broken Bones and Pocket Change) waarbij een of ander grapje is met schoenen ofzo? De muziek was iig lekker dansbaar en dat heb ik dan ook gedaan. Lekker anderhalf uur dansen, maar wel met een kater helaas. Die konden ze niet helemaal weg spoelen al heb ik wel de cancel geprobeerd zo snel mogelijk naast me neer te zetten. Gelukkig nog kunnen genieten van wat live muziek!
Rolling Stones in Berlijn.
De Waldbuhne, een arena waar iedere muziekliefhebber eigenlijk een keer naar toe moet om zijn favoriete band te zien. In 1936 gebouwd als open air arena voor de olympische spelen. Welke plek je ook hebt, geluid en zicht zijn altijd uitstekend en prima bereikbaar met de metro.
Het eerste optreden van de Stones in Duitsland vond hier plaats In 1965. En met dit laatste concert in Duitsland is de cirkel rond. Aldus Jagger. Waarna hij zichzelf uitvoerig corrigeerde dat hij het laatste concert van deze Europese tour bedoelde.
Van de 3 optredens die ik deze tour heb meegemaakt was dit de beste en van de 30+ sinds 1990 zit hij in de top 5. Lucky Dip bracht ons deze keer in blok L, Bovenin, maar wel in de schaduw, wat met 33 graden wel zo prettig was. 2 nieuwe nummers (voor deze tour) waarmee het totaal op 38 verschillende nummers kwam. ("All Down the Line" en "Fool to Cry")
Eindcijfer: 9
Lucky Dip is ( bij de stones ) begonnen toen fanatieke fans die de band na-reizen en alle concerten van een tour bezoeken, begonnen te klagen over de ticketprijzen.Heb het al meermaals voorbij zien komen nu; wat houdt de Lucky Dip in? Je koopt een ticket en wordt willekeurig geplaatst ergens?
En hoeveel % van alle tickets doen ze dit?
Bij de stones wel. Op de tourpagina, tussen de early entry, vip en hotel packages staat een linkje dat rechtstreeks naar een Ticketmaster of Eventim pagina linkt.Deze kaarten gaan dus altijd via de site van de artiest en niet via bv Ticketmaster??
Nice! Dan weet ik zeker dat ik mijn lichaam uit ben getreden aan het eind.We hebben hier niet echt een topic voor, maar ik zag vanmorgen dat we ons op mogen maken voor zo'n 2u 45m- à 3u-lange show van Sigur Rós. Kolere, wat wordt dat machtig!