Gisteren bij Nirwana Tuinfeest geweest en 'n gezellige dag gehad.
Ontstaan uit 'n soort van buurtfeest en zo zien de meeste mensen het nog steeds want wat 'n geouwehoer tijdens de optredens, groepjes staan gewoon in kringetjes vooraan, met de rug naar het podium toe, vind het zelf 'n beetje respectloos tov de artiest. Het geroezemoes was ook goed hoorbaar in de tent tijdens en tussen de nrs door.
Erg jammer dit. Ook last gehad van het vele gerook midden in de tent.
Maar verder ik heb me wel zeker goed geamuseerd, het weer was perfect en de sfeer heel goed! Niet veel bekende getroffen maar wel leuke gesprekken gevoerd met verschillende mensen.
Wat over de bands die ik heb gezien:
Blanks was aardig, probeerde het publiek wat mee te krijgen maar dit lukte niet zo en daar hadden veel bands moeite mee.
Son Mieux gaf voor mij het beste optreden vd dag weg, wat 'n energie komt er van hen af.
Mando Diao vond ik eigenlijk best goed.
Supergrass bleek toch meer bekende nummers te hebben dan ik dacht, toch 'n heel ander optreden dan in 1997 op PP toen het nog van zulke jonge honden waren, wel leuk om weer te zien na 25 jr.
En dan Goldband, tja, ik vond het niet goed klinken, weet niet of het aan het geluid lag of waar ik stond of aan mij

. Ik snap de hype dan ook niet echt... De sfeer zat er volgens mij wel goed in voor het podium. Dus zijn we maar gaan dansen op het bierterras bij de vinylbus!
Straks nog naar de coverdag met als afsluiter Rowwen Hèze dat zeker weer 'n feestje zal worden!