Ik ben naar … geweest en het was …

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.119
7.286
Golden circle, neem ik aan?
Denk je dat gewone tickets ook nog steeds de moeite zijn of mis je dan bepaalde details ?
Ben in mijn comment hierboven wat ingegaan op je vraag maar had je niet gequote. Om je vraag te beantwoorden, ja het is zeker de moeite!
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.522
10.729
Kan 'm niet taggen (want dan komt er iemand anders uit), maar Marc: Heel erg benieuwd naar je ervaringen van Turnstile vanavond. Baal stiekem wel dat ik geen kaartje had gekocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en RubenFrusciante

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.516
4.367
Woensdag van NOS Alive
Begonnen bij een Portugese band Lefty (5). Ze werden omschreven als punk, maar geen idee wat het eigenlijk echt was. Band kon wel spelen, maar vond de zangeres niet altijd even goed zingen. Daarna naar toilet, waar echt opeens ook een brak podium bleek naast te staan, genaamd Palco coreto. Daar speelde Andrew Cushin (5), zijn stem kon ons overtuigen om even te blijven hangen, maar na een paar nummers wel terug naar de tent om naar Balthazar (8) te gaan. Ze speelden weer zeer degelijk. Het was vooral gek om ze in zo´n relatief kleine tent te zien spelen, aangezien ze in ons landje soms al headlinen. Spelen geen Wrong Vibration meer, wat mijn favo is van hen, maar wel bunker en Fever, dat naar mijn mening weer te lang werd uitgemolken.
Met (vrij goedkoop) eten door naar Jungle (6) op de main. Niet volledig mijn ding, al was het fijne achtergrondmuziek om bij te eten. Daarna naar voor om The War On Drugs (8) te zien vanop een mooie plek. Op RW een 9, maar had nu door die show iets hogere verwachtingen, maar vond ze op RW net wat beter spelen en daarnaast konden die Portugezen een serieus stuk door het optreden lullen, wat ook niet hielp. De lichtshow was daarentegen vanzelfsprekend veel mooier dan op RW. Daarna de reden om helemaal naar hier te komen, The Strokes (8). Ze begonnen een kwartier te laat, wat dus blijkbaar meevalt voor hun doen. Ze speelden super strak en Casablancas zong zeer sterk. Alleen idd dat gepraat door hem tussen de nummers door werd op de duur wat veel. Al bij al toch een zeer goede show met een zeer sterke setlist. Tot slot afsluiter Stromae (10): een genie! Laat die volgend jaar maar Rock Werchter afsluiten. Prachtige setlist, mooie show, zeer goed gezongen, ja alles zat goed.
 

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
743
1.525
Gisteravond Turnstile in Patronaat, Haarlem.

Dit was de show waar ik het meest naar uitkeek van het jaar en het was absoluut geweldig, precies waar ik op hoopte.

Ik had ze ook gezien op Rock Werchter, waar ik dacht dat dat een 8,5 optreden was, dan was dit een dikke 10. Het is geweldig om in zo'n kleine zaal een fantastische band in hun prime te mogen zien.

Setlist was top (zelfde als bij werchter). Glow On is mijn favoriete rockalbum van de afgelopen 5 jaar, dus het is geweldig om bijna het hele album live te zien.

Mijn vrouw houdt niet van moshpits, maar met Patronaat heb je een balkon, dus daar heb ik een topplek gevonden om de chaos van bovenaf perfect te aanschouwen. Alles kunnen meezingen en springen op het balkon, heerlijk. Hopelijk blijft Turnstile in de toekomst voor dit soort zaal kiezen en niet voor massavoorstellingen.

Show van het jaar voor mij.

IMG_0459.jpg
 
Laatst bewerkt:

LifeisMusic

Playlistbediener
20 mei 2022
20
13
Gisteren in de AB Oh Wonder en voorprogramma Lila Drew. Mijn 110ste concert van dit jaar!
Lila was degelijk, na Rock Werchter was het even wennen aan een iets minder niveau maar toch van genoten. Oh Wonder was stukken beter, vooral Josephine. Die heeft energie voor 10 mensen en blijft loepzuiver zingen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.522
10.729
Gisteren in de AB Oh Wonder en voorprogramma Lila Drew. Mijn 110ste concert van dit jaar!
Lila was degelijk, na Rock Werchter was het even wennen aan een iets minder niveau maar toch van genoten. Oh Wonder was stukken beter, vooral Josephine. Die heeft energie voor 10 mensen en blijft loepzuiver zingen.
Wablief? 110?
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Kan 'm niet taggen (want dan komt er iemand anders uit), maar Marc: Heel erg benieuwd naar je ervaringen van Turnstile vanavond. Baal stiekem wel dat ik geen kaartje had gekocht.
Dank je! Ik wilde gisteravond al even wat schrijven, maar wauw, wauw, wauw wat gaaf gisteren. Hoe tof om Turnstile nog in een zaal als de Patronaat te zien. Het was stijf uitverkocht. Veel jonge mensen en je voelde echt de buzz. Heerlijk. En ja toen kwam Turnstile en ontplofte de vloer. Ik stond rechtsvoor redelijk dichtbij het podium en er was geen ontkomen aan. Heerlijk in de pit gestaan het eerste deel van de set. Daarna boven vanaf het balkon de rest van de set bekeken met een biertje. Wat een gave band zeg. Hoogtepunten? Het hele optreden. Okay eentje dan, “Drop” en natuurlijk “Holiday”. Echt weer een optreden waarvan ik heel blij ben dat ik er bij mocht zijn. Hopelijk weer een band die een aanzet kan geven aan deze scene.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Lang leve Ticketswap en het feit dat ik 3 metrohaltes vanaf Ahoy woon. Daarom voor ruim half de prijs tickets gekocht voor de openingsavond van NSJ met Latanya Alberto en John Legend met ee misses.

Het voorprogramma was prima maar nergens memorabel. Een soort jazzy Alicia Keys. John Legend gaf een zeer prima optreden, fijn om hem eens te kunnen zien. 8 koppige band bij met 3 blazers en nog 3 zangeressen waardoor de nummers lekker vol klonken. Maar uiteindelijk is hij het best alleen achter de piano. Cover van Bridge over Trouble Water solo was schitterend evenals Ordinary People. Zijn nieuwere werk is wat dansbaarder en haalt die kwaliteit toch net niet. Maar erg genoten, duidelijk een vakman.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Broccoli Rob

Campingartiest
18 aug 2017
88
154
Zo, net lekker stuk gegaan bij Idles. Leuke combinatie van nieuwe nummers en oudere hitjes. Af en toe wat stukjes tussendoor (I will survive, lang zal ze leven, met de hele zaal 'fuck de queen' schreeuwen en all I want for christmas) maar vond dat niet echt vervelend. Heb echt genoten.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
636
498
Rolling Stones in Koning Boudewijnstadion
De Lucky Dip was ons niet zo goed gezind, waardoor we restricted view tickets kregen toebedeeld. Uiteindelijk zijn we nog een heel stuk kunnen opschuiven, aangezien de tribunes in de hoeken niet waren uitverkocht. Deze plaatsen waren prima. Geluid had 2 nummers nodig voor een optimalisatie, maar daarna kwam de band en zang goed tot zijn recht.

Persoonlijk vond ik deze show vele malen beter dan de show in Gelredome die ik enkele jaren geleden zag. Mick Jagger is in topvorm, Keith en Ronnie focussen zich meer op het gitaarspel en zijn minder met de show bezig. Dit komt met name het spel van Richards ten goede. In het Gelredome zat hij er regelmatig naast, maar dit kan destijds ook te maken hebben gehad met de kou i.c.m. zijn gezondheidsproblemen. Ongelofelijk wat voor een show deze mannen neer zetten, ze doen menig hedendaagse band nog iets voor. Teven erg gemoedelijk publiek, weinig gepraat en veel positieve reactie wanneer de band daarom vroeg. Na 2u en 10 minuten gingen we voldaan naar huis.

Logistiek / bewegwijzering rondom het stadion vond ik dramatisch. Lucky dip tickets afhalen duurde erg lang met slechts 2 ticket boxes geopend. Binnen waren er voldoende drank- en eetpunten en kassa’s dus dat was wel prima geregeld. Parkeren ging ook soepeltjes en binnen 5 min reden we de rijksweg op.
 
  • Leuk
Waarderingen: PP1980, Joslittel en PJ

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Rolling Stones in Koning Boudewijnstadion
De Lucky Dip was ons niet zo goed gezind, waardoor we restricted view tickets kregen toebedeeld. Uiteindelijk zijn we nog een heel stuk kunnen opschuiven, aangezien de tribunes in de hoeken niet waren uitverkocht. Deze plaatsen waren prima. Geluid had 2 nummers nodig voor een optimalisatie, maar daarna kwam de band en zang goed tot zijn recht.

Persoonlijk vond ik deze show vele malen beter dan de show in Gelredome die ik enkele jaren geleden zag. Mick Jagger is in topvorm, Keith en Ronnie focussen zich meer op het gitaarspel en zijn minder met de show bezig. Dit komt met name het spel van Richards ten goede. In het Gelredome zat hij er regelmatig naast, maar dit kan destijds ook te maken hebben gehad met de kou i.c.m. zijn gezondheidsproblemen. Ongelofelijk wat voor een show deze mannen neer zetten, ze doen menig hedendaagse band nog iets voor. Teven erg gemoedelijk publiek, weinig gepraat en veel positieve reactie wanneer de band daarom vroeg. Na 2u en 10 minuten gingen we voldaan naar huis.

Logistiek / bewegwijzering rondom het stadion vond ik dramatisch. Lucky dip tickets afhalen duurde erg lang met slechts 2 ticket boxes geopend. Binnen waren er voldoende drank- en eetpunten en kassa’s dus dat was wel prima geregeld. Parkeren ging ook soepeltjes en binnen 5 min reden we de rijksweg op.
Vanaf morgen kun je parkingtickets bestellen voor Coldplay. Ik ga dit maar proberen al moet ik eerlijk zeggen dat in het verleden hier nog nooit gebruik van heb gemaakt. Meestal stonden we ergens ver weg van het stadion. Nu toch maar voor deze optie kiezen. Hoe ver staat de parking van het stadion???
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.311
1.317
Vanaf morgen kun je parkingtickets bestellen voor Coldplay. Ik ga dit maar proberen al moet ik eerlijk zeggen dat in het verleden hier nog nooit gebruik van heb gemaakt. Meestal stonden we ergens ver weg van het stadion. Nu toch maar voor deze optie kiezen. Hoe ver staat de parking van het stadion???
Wat je ook kan doen is parkeren bij de rai en vanaf daar 10 minuutjes met de trein naar Bijlmer-Arena. Rai is heel makkelijk te bereiken vanaf de ring en een online parking ticket is daar 15 euro voor 24 uur.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken