Woensdag van NOS Alive
Begonnen bij een Portugese band Lefty (5). Ze werden omschreven als punk, maar geen idee wat het eigenlijk echt was. Band kon wel spelen, maar vond de zangeres niet altijd even goed zingen. Daarna naar toilet, waar echt opeens ook een brak podium bleek naast te staan, genaamd Palco coreto. Daar speelde Andrew Cushin (5), zijn stem kon ons overtuigen om even te blijven hangen, maar na een paar nummers wel terug naar de tent om naar Balthazar (8) te gaan. Ze speelden weer zeer degelijk. Het was vooral gek om ze in zo´n relatief kleine tent te zien spelen, aangezien ze in ons landje soms al headlinen. Spelen geen Wrong Vibration meer, wat mijn favo is van hen, maar wel bunker en Fever, dat naar mijn mening weer te lang werd uitgemolken.
Met (vrij goedkoop) eten door naar Jungle (6) op de main. Niet volledig mijn ding, al was het fijne achtergrondmuziek om bij te eten. Daarna naar voor om The War On Drugs (8) te zien vanop een mooie plek. Op RW een 9, maar had nu door die show iets hogere verwachtingen, maar vond ze op RW net wat beter spelen en daarnaast konden die Portugezen een serieus stuk door het optreden lullen, wat ook niet hielp. De lichtshow was daarentegen vanzelfsprekend veel mooier dan op RW. Daarna de reden om helemaal naar hier te komen, The Strokes (8). Ze begonnen een kwartier te laat, wat dus blijkbaar meevalt voor hun doen. Ze speelden super strak en Casablancas zong zeer sterk. Alleen idd dat gepraat door hem tussen de nummers door werd op de duur wat veel. Al bij al toch een zeer goede show met een zeer sterke setlist. Tot slot afsluiter Stromae (10): een genie! Laat die volgend jaar maar Rock Werchter afsluiten. Prachtige setlist, mooie show, zeer goed gezongen, ja alles zat goed.