Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik heb er vaak wel last van, de groepjes die zich naar voren wurmen of het praatvolk. Maar tijdens mijn top 15 die ik hier op Lowlands heb gezien toch niet. Raar dat die beleving van publiek zo kan verschillen.
Het viel mij toch meer op dan andere jaren. Moet wel zeggen dat ik het meer zag bij de electronische acts dan bij de bands. En daarvan heb ik er meer bezocht dan andere jaren. Mogelijk dat het daar mee te maken heeft. De Bravo nachten vind ik nooit echt sfeervol, teveel pillenkoppen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ik durf het bijna niet te vragen. Maar ben ik hier de enige die nog nooit van Fred Again.. had gehoord totdat die dit weekend opeens overal bewierookt werd? Die is echt totaal aan mij voorbij gegaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Ik durf het bijna niet te vragen. Maar ben ik hier de enige die nog nooit van Fred Again.. had gehoord totdat die dit weekend opeens overal bewierookt werd? Die is echt totaal aan mij voorbij gegaan.
Ken(de) ik ook niet tot ik plots overal z'n Boiler Room-set tegen kwam.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Ik durf het bijna niet te vragen. Maar ben ik hier de enige die nog nooit van Fred Again.. had gehoord totdat die dit weekend opeens overal bewierookt werd? Die is echt totaal aan mij voorbij gegaan.
Niet echt. In coronatijd had hij de megaklapper Marea en Kyle. Vooral veel op coronafeestjes gedraaid en ook wanneer de clubs weer open gingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Joslittel

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
306
300
Hierbij mijn verslag!

Donderdag rond half 10 reden wij het parkeerterrein op. Ik had voor het eerst een karretje mee voor de tenten en partytent. Uiteraard vanwege de nieuwe brug!
Ik had het eerste stuk met het karretje gelopen. Toen overgegeven aan vrienden, maar tijdens het appen met vrienden voor ons in de rij ben ik het stel met het karretje kwijt geraakt. Uiteindelijk maar zelf in de rij gaan staan en met andere Lowlanders gepraat in de rij. Na de rij mn spullen gedropt bij andere op camping 1 en het karretje overgenomen vanaf de muntjestent. Verder eventjes ge-silent-disco't, over het terrein gebanjerd en een banh xeo gegeten.

Vrijdag vroeg het terrein op om een koffietje te drinken en het volledige terrein te verkennen. We hadden 2 first timers in de groep dus leuk om het hele terrein te laten zien. Afgetrapt met Wet Leg in de warme tent. Leuke nummers die ik goed kende, prima gespeeld verder niks bijzonders. Na wat zitten en een pannenkoek naar Balthazar gegaan. Hier konden we makkelijk het voorvak inlopen. Ik had de show al gezien, maar leuk om nog even mee te pakken. Ik ben zelf eerder weggegaan om Charlotte Adigery & Bolis Pupul helemaal te zien. Ik heb dit album veel gedraaid, dus ik had hoge verwachtingen. Ik vond dat ze alles waarmaken. De goede teksten verpakt in leuke dansbare muziek kwam live ook tot z'n recht. Hierna de X-ray ingewurmd om Coloray te zien, maar ik vond het te druk en toch niet pakkend genoeg om te blijven staan. Uiteindelijk even tussen de X-ray en India gescholen voor de regen. Hierna de India ingedoken toen het minder hard regende voor Parquet Courts. Ik ken alleen hun album Wide Awake! maar toch wel een leuke live set met afwisseling. Avondeten was de pulled paddo's pita. Freddy was net ook in het tentje en heeft mn bestelling opgenomen! Hierna even terug naar de tent om kracht te sparen en te schuilen voor de regen. Hier nog even een partytent in elkaar zien zakken. Hierna was het tijd voor The Opposites. Een groot feest. Muziek was allemaal bekend. Wel blij dat ze Crazy Zin In hebben gedaan! Na de stoet terug en even bijkomen naar Floating Points in de Bravo. Het lichtplan van de Bravo is weer top en Floating Points draaide weer lekker divers. Hierna Overmono. Dit heb ik thuis veel geluisterd en het kwam ook goed over in de bravo! Ook een topset. Hierna nog wat Four Tet, maar was niet boeiend genoeg om lang te blijven. Ik luister z'n albums thuis wel.

Zaterdag begonnen bij Nana Adjoa. Goede uitvoeringen van de nummers. Super charismatisch. Ik hoop dat ze nog meer leuk werk gaat uitbrengen. Een vriend zag The Lathums zitten naast de Lima, dus die ging ze even bedanken voor de show op Metropolis. Wij hebben ze niet live gezien op LL want de keuze ging naar Goldband en BADBADNOTGOOD. Goldband was een sing-a-long met heel Lowlands. Karel en Maan is confirmed. BADBADNOTGOOD was good maar een halflege tent. De muziek was goed maar zo'n jazzband in de bravo is toch lastig. Na een pitstop bij de crushi tent naar Glass Animals om te zitten. Voor mij zijn ze al over hun hoogtij jaren heen, maar veel mensen is het natuurlijk nieuw. De ananas grap ken ik nu wel. Na wat chillen op de camping de X-ray in voor Sad Night Dynamite. Dit klonkt echt beter live. Iedereen ging echt los! Hierna een poging gedaan voor Fred Again maar het was te druk. Het werd toch de hele set van Oscar and the Wolf. Hier ben ik achteraf wel blij om, want Max heeft het weer! Ik heb lekker meegezongen en gedanst. Hierna blijven staan en de festileaks groep gespot, want iedereen wachtte op Arctic Monkeys. Net als zovele ben ik al heel lang fan. Het was een klassieke rockshow. Lekker veel meegzongen en gesprongen, maar ik snap dat als je geen fan bent het niet heel bijzonder was. Via een omweg langs de Heineken in de bravo beland voor Eris Drew & Octo Octa. Ik had ze al op Dekmantel gezien. Toch wel weer een vermakelijke set. Uiteindelijk voor KI/KI begon weg gegaan. Geen ramp want haar heb ik ook al vaak genoeg gezien.

Zondag afgetrapt bij Froukje net al zovele Lowlanders. Ik stond nog binnen aan de linkerkant gelukkig. Sinds Crammerrock vorig jaar heeft ze echt een ontwikkeling doorgemaakt! Zoals Eric zei, nog even een goed album droppen en dan de Alpha in! Hierna Arlo Parks. Gewoon goede show geen uitschieter. Sevdaliza was wel bijzonder. Ze begon met band maar ze ging ineens in de set een dj-set draaien met dance klassiekers. Hierna ging ze nog 1 nummer doen met een Kalasjnikov microfoon. Niet altijd zuiver, en de stageperformance was ook niet zo smaakvol als bijvoorbeeld Eefje. Ik had echt verwacht dat Sevdaliza een nieuwe Eefje zou zijn qua performance, maar helaas. Hierna had ik veel trek dus een hele Old Scuola pizza naar binnen gewerkt. Via Yard act door naar James Blake. Yard Act was prima maar geen uitschieter. James Blake was voor fans van het genre. Het leek net of ik weer op Lowlands 2019 stond waar hij ook speelde. Wel leuk dat Slowthai er was voor feel away! Hierna shame. Voor mij de beste indieband van het weekend! Ze kregen het publiek mee en goede performance! Hierna door naar Stromae. We stonden net onder de Alpha. Ondanks dat wij niet dichtbij stonden, was dit echt de show van het weekend. Het had alles in zich. Inhoud, dansjes, muzikaal goed in orde. Ik had het nog nooit gezien, dus ik ben blij dat ik voor de hele set gekozen heb ipv een Slowthai/Stromae combo. Na wat zitten bij Fiesta Macumba terecht gekomen, want de lima stond al vol voor het piratenfeest. Hierna was het tijd voor Noisia. Dit was echt een hitjes set. Gelukkig was ik even aan het zitten toen feesttent gespeeld werd🤪. Tijdens Skrillex' monoloog weggegaan voor wat loempia's om mn laatste munten stuk te slaan. De armadillow vond ik te druk. Op de terugweg werd Witte Was gedraaid op de Armadillow. Voor mij het laatste nummer op deze Lowlands.

UIteindelijk voelt Lowlands toch vertrouwd. Het is een intense rollercoaster. Een grote stad met zoveel verschillende genres. Al mis ik net die indie namen waar ik naar uit kijk, maar ik heb veel moois gezien! Dit is toch het festival om met een groep vrienden met verschillende muzieksmaken naartoe te gaan.
 
Laatst bewerkt:

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
589
Voor wat betreft het "nieuwe" publiek. "Amsterdammers die niet uit Amsterdam komen" "Awakenings volk" "Influencers" etc ik snap wel hoe jullie bij die termen komen. Ik had ook momenten in de nacht dat ik dacht jeetje het is "anders". Het zombie volk in de Bravo ergerde ik mij al jaren aan. Het lijkt wel het NK kaakschaatsen. Ik ben niet heel groot ze zien je niet eens staan. Ik ga die tent niet meer in zodra de nacht valt. Zelfs op een Masters of Hardcore is het niet zo'n zombie apocalypse kan ik zeggen uit eigen ervaring.

Uiteindelijk hebben ze dat imo zelf gecreëerd door elke editie die dikke techno nachten te programmeren. Hadden ze hier meer variatie in gehouden was de sfeer denk ik anders geweest. En ja er zijn natuurlijk nog de andere tenten maar ik hoor eigenlijk het verschil niet meer met de bravo en bijv de Xray. Het enige wat echt anders klinkt in de nacht is Encore of Fiesta Macumba om maar iets te noemen (Heineken).
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
589
Ik kan jullie niet voorzien van een verslag. Wij gaan eigenlijk zonder programma dat veld op dus vaak weet ik amper wie ik gezien of gehoord heb. Zeker de namen van die djs zeggen mij weinig. Stromae heeft veel indruk gemaakt en de Opposites vond ik super leuk in t voorvak. Heb met m'n 1.60 nog een beetje voor spek en bonen gestaan bij de stage dive van Willem. Voegt niets toe maar goed ik was er wel 😜

Qua eten, in het Asie straatje had die Koreaan echt heerlijke kippenvleugeltjes. Daar heb ik m'n laatste munten op stuk geslagen met een drie dubbele portie.

Komend jaar koop ik weer blind kaarten. Uiteindelijk is Lowlands zoveel meer dan een lineup voor mij.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
offtopic, maar Amsterdammers die niet uit Amsterdam komen is een beetje verkeerde term denk ik. Over het algemeen zijn het gewoon studenten - waar inderdaad het merendeel van de mannen wel redelijk aso zijn. Maar wanneer iemand al een beetje kakkerig eruit ziet, wordt het op een festival buiten Amsterdam al snel als 'dat soort volk' gezien...
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
589
Mijn doel voor volgend jaar is toch eerder op het veld zijn. Ik heb zoveel tijd nodig om op te starten overdag voordat ik weer aan de wandel kan (door pijn in m'n lijf)

Misschien moet ik maar gaan trainen voor de vierdaagse om het volgend jaar wat soepeler te kunnen ervaren allemaal. Dat geslenter is echt killing.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Mijn doel voor volgend jaar is toch eerder op het veld zijn. Ik heb zoveel tijd nodig om op te starten overdag voordat ik weer aan de wandel kan (door pijn in m'n lijf)

Misschien moet ik maar gaan trainen voor de vierdaagse om het volgend jaar wat soepeler te kunnen ervaren allemaal. Dat geslenter is echt killing.
Yoga! Edit: Of de sauna is ook altijd een goed idee. Pak ik ook elke editie minimaal 2 keer. Ben direct herboren als ik uit lake lowlands kom.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily en eva84

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
306
300
Ik hoor mijn vrienden altijd over rug problemen, maar hier heb ik zelf nooit last van. Ik hardloop ook wel meerdere keren per week. Ik heb wel even een powernap gedaan op de zaterdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
306
300
Ohja, shoutout naar degene die de kaas-ui bollen van de AH heeft genoemd op dit forum. Dit was een goede afwisseling op de krentenbol.
Verdere kampeertips die ik heb:
Een partytent die het wel een weekend volhoudt: Ik heb de Coleman Event Shelter
Een grote waterzak, zodat je niet naar het badhuis hoeft voor extra water
Een waterzak om het terrein op te nemen. Deze kan je aan je broek of fannypack hangen.
Een lichtgewicht matje, zodat je meer ruimte hebt in je backpack. Ik heb de Sea to Summit Ultralight Mat gekocht en die lag echt comfortabel.
Ik ben er nog niet uit wat een goede slaapzak is. Door de grote temperatuurverschillen vind ik dat nog steeds lastig.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik hoor mijn vrienden altijd over rug problemen, maar hier heb ik zelf nooit last van. Ik hardloop ook wel meerdere keren per week. Ik heb wel even een powernap gedaan op de zaterdag.
Mijn vriendin had ook tijdens een festival kneiterveel last van dr rug. Ook veel gemist daardoor. Eens naar een kerel geweest die wat aan de tenen trok en alles recht heeft gezet en nooit meer last gehad
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker en eva84

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
589
Yoga! Edit: Of de sauna is ook altijd een goed idee. Pak ik ook elke editie minimaal 2 keer. Ben direct herboren als ik uit lake lowlands kom.
Ik heb getwijfeld over de sauna. Thuis vind ik het heerlijk om naar zon resort te gaan maar op lowlands durfde ik het niet. Mag je badkleding aan? Of moet je naakt met handdoekje?
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
589
Ohja, shoutout naar degene die de kaas-ui bollen van de AH heeft genoemd op dit forum. Dit was een goede afwisseling op de krentenbol.
Verdere kampeertips die ik heb:
Een partytent die het wel een weekend volhoudt: Ik heb de Coleman Event Shelter
Een grote waterzak, zodat je niet naar het badhuis hoeft voor extra water
Een waterzak om het terrein op te nemen. Deze kan je aan je broek of fannypack hangen.
Een lichtgewicht matje, zodat je meer ruimte hebt in je backpack. Ik heb de Sea to Summit Ultralight Mat gekocht en die lag echt comfortabel.
Ik ben er nog niet uit wat een goede slaapzak is. Door de grote temperatuurverschillen vind ik dat nog steeds lastig.
In de nacht is het eigenlijk altijd wel fris. Tenzij je graag tot het middag uur wil uitslapen dan is het ondertussen wel warm in een tent/caravan idd.

Op donderdag had ik een bak thuis zelfgemaakte babi ketjap mee. Opwarmen in een pannetje en lekker opeten.

Verder hebben wij geleefd op een classic festival dieet van knakworsten en kant en klare pannenkoeken. Uiteraard ook gebakken eieren met kaas voor de afwisseling maar dit x maar 1x eieren gebakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
Voor wat betreft het "nieuwe" publiek. "Amsterdammers die niet uit Amsterdam komen" "Awakenings volk" "Influencers" etc ik snap wel hoe jullie bij die termen komen. Ik had ook momenten in de nacht dat ik dacht jeetje het is "anders". Het zombie volk in de Bravo ergerde ik mij al jaren aan. Het lijkt wel het NK kaakschaatsen. Ik ben niet heel groot ze zien je niet eens staan. Ik ga die tent niet meer in zodra de nacht valt. Zelfs op een Masters of Hardcore is het niet zo'n zombie apocalypse kan ik zeggen uit eigen ervaring.

Uiteindelijk hebben ze dat imo zelf gecreëerd door elke editie die dikke techno nachten te programmeren. Hadden ze hier meer variatie in gehouden was de sfeer denk ik anders geweest. En ja er zijn natuurlijk nog de andere tenten maar ik hoor eigenlijk het verschil niet meer met de bravo en bijv de Xray. Het enige wat echt anders klinkt in de nacht is Encore of Fiesta Macumba om maar iets te noemen (Heineken).
Precies dit! Goed verwoord zeg. Ik ben zelf niet vies van een pilletje moet ik bekennen, maar om dat nou 3 nachten achter elkaar te doen… en, het percentage drugsgebruikers wordt ook met de dag dan groter, gezien niemand dat natuurlijk volhoudt op drank. Ik vind het ook een beetje jammer dat het steeds meer die kant op lijkt te gaan, en wat je zegt, dat komt inderdaad door al vanaf de middag een DJ neer te zetten, waar je vervolgens de keus krijgt om verder de nacht in te gaan in 2 of zelfs 3 tenten met techno/DnB.

Nogmaals, absoluut geen tegenstander, want de nacht hoort bij Lowlands (dus DJ’s ook), maar het is net iets too much nu.
Ik heb getwijfeld over de sauna. Thuis vind ik het heerlijk om naar zon resort te gaan maar op lowlands durfde ik het niet. Mag je badkleding aan? Of moet je naakt met handdoekje?

Je moet naakt inderdaad. Ik heb geen enkele keer gedoucht, gewoon iedere ochtend in Lake LL, samen met m’n vriendin. Daarna zo’n pannenkoek met ei etc van die Chinese tent die er naast stond en m’n kater was verdwenen! En voordeel, alles is heerlijk rustig rond 11:00 (de ravers liggen nog op 1 oor natuurlijk 😂)
 
  • Geweldig
Waarderingen: eva84

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
On a different note, hier een kort verslag van mij:

Ik heb genoten! Was verrast door de vele leuke optredens die ik heb gezien. Goldband (holy moly indrukwekkend hoeveel mensen dat al woord voor woord kennen zeg), Sam Fender, Tash Sultana, Dadi Freyr (met geweldige Vogeltjesdans en Smash Mouth - All Star covers 😂). Arctic Monkeys vielen me tegen helaas. Oscar & the Wolf stond ik ook in t voorvak, wat een heeeeerlijke show!

en als hoogtepunt voor mij: Stromae. Van begin tot eind met grote ogen en open mond naar zijn show zitten kijken. Zeer, zeer indrukwekkend!
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Ik heb getwijfeld over de sauna. Thuis vind ik het heerlijk om naar zon resort te gaan maar op lowlands durfde ik het niet. Mag je badkleding aan? Of moet je naakt met handdoekje?
Naakt inderdaad. Je krijgt daar een handdoek dus in principe kan je in de sauna gewoon met handdoek zitten. Maar een plons in het water is zonder kleding. Recht tegenover de alpha en met een beetje geluk kan je daar nog wat leuks meepakken zoals ik en 2 vrienden een paar jaar geleden.

1661341536615.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en eva84

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
589
Misschien volgend jaar toch moed verzamelen en de sauna meepakken. Moet ik wel in m'n eentje want m'n 2 party zusters gaan dat sws niet doen. Ik geloof wel dat het je echt een boost geeft.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Misschien volgend jaar toch moed verzamelen en de sauna meepakken. Moet ik wel in m'n eentje want m'n 2 party zusters gaan dat sws niet doen. Ik geloof wel dat het je echt een boost geeft.
Ach, je ziet een paar dagen later niemand meer. :)
 
  • Geweldig
Waarderingen: eva84

Gebruikers die dit onderwerp bekijken