Hierbij mijn verslag!
Donderdag rond half 10 reden wij het parkeerterrein op. Ik had voor het eerst een karretje mee voor de tenten en partytent. Uiteraard vanwege de nieuwe brug!
Ik had het eerste stuk met het karretje gelopen. Toen overgegeven aan vrienden, maar tijdens het appen met vrienden voor ons in de rij ben ik het stel met het karretje kwijt geraakt. Uiteindelijk maar zelf in de rij gaan staan en met andere Lowlanders gepraat in de rij. Na de rij mn spullen gedropt bij andere op camping 1 en het karretje overgenomen vanaf de muntjestent. Verder eventjes ge-silent-disco't, over het terrein gebanjerd en een banh xeo gegeten.
Vrijdag vroeg het terrein op om een koffietje te drinken en het volledige terrein te verkennen. We hadden 2 first timers in de groep dus leuk om het hele terrein te laten zien. Afgetrapt met
Wet Leg in de warme tent. Leuke nummers die ik goed kende, prima gespeeld verder niks bijzonders. Na wat zitten en een pannenkoek naar
Balthazar gegaan. Hier konden we makkelijk het voorvak inlopen. Ik had de show al gezien, maar leuk om nog even mee te pakken. Ik ben zelf eerder weggegaan om
Charlotte Adigery & Bolis Pupul helemaal te zien. Ik heb dit album veel gedraaid, dus ik had hoge verwachtingen. Ik vond dat ze alles waarmaken. De goede teksten verpakt in leuke dansbare muziek kwam live ook tot z'n recht. Hierna de X-ray ingewurmd om
Coloray te zien, maar ik vond het te druk en toch niet pakkend genoeg om te blijven staan. Uiteindelijk even tussen de X-ray en India gescholen voor de regen. Hierna de India ingedoken toen het minder hard regende voor
Parquet Courts. Ik ken alleen hun album Wide Awake! maar toch wel een leuke live set met afwisseling. Avondeten was de pulled paddo's pita. Freddy was net ook in het tentje en heeft mn bestelling opgenomen! Hierna even terug naar de tent om kracht te sparen en te schuilen voor de regen. Hier nog even een partytent in elkaar zien zakken. Hierna was het tijd voor
The Opposites. Een groot feest. Muziek was allemaal bekend. Wel blij dat ze Crazy Zin In hebben gedaan! Na de stoet terug en even bijkomen naar
Floating Points in de Bravo. Het lichtplan van de Bravo is weer top en Floating Points draaide weer lekker divers. Hierna
Overmono. Dit heb ik thuis veel geluisterd en het kwam ook goed over in de bravo! Ook een topset. Hierna nog wat
Four Tet, maar was niet boeiend genoeg om lang te blijven. Ik luister z'n albums thuis wel.
Zaterdag begonnen bij
Nana Adjoa. Goede uitvoeringen van de nummers. Super charismatisch. Ik hoop dat ze nog meer leuk werk gaat uitbrengen. Een vriend zag The Lathums zitten naast de Lima, dus die ging ze even bedanken voor de show op Metropolis. Wij hebben ze niet live gezien op LL want de keuze ging naar
Goldband en
BADBADNOTGOOD. Goldband was een sing-a-long met heel Lowlands. Karel en Maan is confirmed.
BADBADNOTGOOD was good maar een halflege tent. De muziek was goed maar zo'n jazzband in de bravo is toch lastig. Na een pitstop bij de crushi tent naar
Glass Animals om te zitten. Voor mij zijn ze al over hun hoogtij jaren heen, maar veel mensen is het natuurlijk nieuw. De ananas grap ken ik nu wel. Na wat chillen op de camping de X-ray in voor
Sad Night Dynamite. Dit klonkt echt beter live. Iedereen ging echt los! Hierna een poging gedaan voor Fred Again maar het was te druk. Het werd toch de hele set van
Oscar and the Wolf. Hier ben ik achteraf wel blij om, want Max heeft het weer! Ik heb lekker meegezongen en gedanst. Hierna blijven staan en de festileaks groep gespot, want iedereen wachtte op
Arctic Monkeys. Net als zovele ben ik al heel lang fan. Het was een klassieke rockshow. Lekker veel meegzongen en gesprongen, maar ik snap dat als je geen fan bent het niet heel bijzonder was. Via een omweg langs de Heineken in de bravo beland voor
Eris Drew & Octo Octa. Ik had ze al op Dekmantel gezien. Toch wel weer een vermakelijke set. Uiteindelijk voor KI/KI begon weg gegaan. Geen ramp want haar heb ik ook al vaak genoeg gezien.
Zondag afgetrapt bij
Froukje net al zovele Lowlanders. Ik stond nog binnen aan de linkerkant gelukkig. Sinds Crammerrock vorig jaar heeft ze echt een ontwikkeling doorgemaakt! Zoals Eric zei, nog even een goed album droppen en dan de Alpha in! Hierna
Arlo Parks. Gewoon goede show geen uitschieter.
Sevdaliza was wel bijzonder. Ze begon met band maar ze ging ineens in de set een dj-set draaien met dance klassiekers. Hierna ging ze nog 1 nummer doen met een Kalasjnikov microfoon. Niet altijd zuiver, en de stageperformance was ook niet zo smaakvol als bijvoorbeeld Eefje. Ik had echt verwacht dat Sevdaliza een nieuwe Eefje zou zijn qua performance, maar helaas. Hierna had ik veel trek dus een hele Old Scuola pizza naar binnen gewerkt. Via Yard act door naar
James Blake. Yard Act was prima maar geen uitschieter. James Blake was voor fans van het genre. Het leek net of ik weer op Lowlands 2019 stond waar hij ook speelde. Wel leuk dat Slowthai er was voor feel away! Hierna
shame. Voor mij de beste indieband van het weekend! Ze kregen het publiek mee en goede performance! Hierna door naar
Stromae. We stonden net onder de Alpha. Ondanks dat wij niet dichtbij stonden, was dit echt de show van het weekend. Het had alles in zich. Inhoud, dansjes, muzikaal goed in orde. Ik had het nog nooit gezien, dus ik ben blij dat ik voor de hele set gekozen heb ipv een Slowthai/Stromae combo. Na wat zitten bij
Fiesta Macumba terecht gekomen, want de lima stond al vol voor het piratenfeest. Hierna was het tijd voor
Noisia. Dit was echt een hitjes set. Gelukkig was ik even aan het zitten toen feesttent gespeeld werd
. Tijdens Skrillex' monoloog weggegaan voor wat loempia's om mn laatste munten stuk te slaan. De armadillow vond ik te druk. Op de terugweg werd Witte Was gedraaid op de Armadillow. Voor mij het laatste nummer op deze Lowlands.
UIteindelijk voelt Lowlands toch vertrouwd. Het is een intense rollercoaster. Een grote stad met zoveel verschillende genres. Al mis ik net die indie namen waar ik naar uit kijk, maar ik heb veel moois gezien! Dit is toch het festival om met een groep vrienden met verschillende muzieksmaken naartoe te gaan.