Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
587
Zojuist de lowlands enquête ingevuld. Fingers crossed voor die gratis kaarten 😁
 

Mits

Campingartiest
2 aug 2022
63
48
Vond de vraag over welke dagen heb je LL bezocht wel bijzonder, ik weet dat niet iedereen alle dagen bezoekt. Hopelijk geen opmaat naar dagkaarten
 
  • Leuk
Waarderingen: djessnl

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
435
760
Ik vond de vragen over welke online multiplayer games ik speelde ook wel een beetje apart. Misschien dat EvE nog online game vrienden zoekt, maar geen flauw idee waar ze het voor gaan gebruiken.

waar is deze enquete eigenlijk te vinden? :unsure: 🤓
Deze heb je als het goed is ontvangen op je mail adres waar ook de Lowlands kaarten op zijn besteld.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
587
Ik vond de vragen over welke online multiplayer games ik speelde ook wel een beetje apart. Misschien dat EvE nog online game vrienden zoekt, maar geen flauw idee waar ze het voor gaan gebruiken.


Deze heb je als het goed is ontvangen op je mail adres waar ook de Lowlands kaarten op zijn besteld.
Vond ik ook een gekke vraag. Ik dacht dat candy crush ook als online game zou gelden maar gezien de keuzes die je kreeg was dat niet waar ze naar zochten 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD en Davidd

AudioWout

Playlistbediener
11 aug 2022
22
34
Ik vond de vragen over welke online multiplayer games ik speelde ook wel een beetje apart. Misschien dat EvE nog online game vrienden zoekt, maar geen flauw idee waar ze het voor gaan gebruiken.


Deze heb je als het goed is ontvangen op je mail adres waar ook de Lowlands kaarten op zijn besteld.
Hmm, nee, niets binnen gekregen :rolleyes:
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
173
199
Ik vond de vragen over welke online multiplayer games ik speelde ook wel een beetje apart. Misschien dat EvE nog online game vrienden zoekt, maar geen flauw idee waar ze het voor gaan gebruiken.


Deze heb je als het goed is ontvangen op je mail adres waar ook de Lowlands kaarten op zijn besteld.
Ik heb niks in mijn mail ontvangen mbt een enquête..
 

AudioWout

Playlistbediener
11 aug 2022
22
34
Ik vond de vragen over welke online multiplayer games ik speelde ook wel een beetje apart. Misschien dat EvE nog online game vrienden zoekt, maar geen flauw idee waar ze het voor gaan gebruiken.
Het zou op zich niet eens zo raar zijn als ze een E-sports tent neerzetten met een partner als Monster ofzo. Grote markt ervoor en veel publiek dat op Lowlands komt zal ongetwijfeld regelmatig op FortNite, LOL etc zitten.
Dit jaar hebben ze al een beginnetje gemaakt door een real life Pac Man te hebben :p
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
173
199
Het zou op zich niet eens zo raar zijn als ze een E-sports tent neerzetten met een partner als Monster ofzo. Grote markt ervoor en veel publiek dat op Lowlands komt zal ongetwijfeld regelmatig op FortNite, LOL etc zitten.
Dit jaar hebben ze al een beginnetje gemaakt door een real life Pac Man te hebben :p
Die Pac-Man stond er in 2019 ook al, net als de hacky-sack naar de ArmadiLLow. Weinig vernieuwing in dat opzicht ;)
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Ik vond de vragen over welke online multiplayer games ik speelde ook wel een beetje apart. Misschien dat EvE nog online game vrienden zoekt, maar geen flauw idee waar ze het voor gaan gebruiken.


Deze heb je als het goed is ontvangen op je mail adres waar ook de Lowlands kaarten op zijn besteld.
Groepsticket > geen mail.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
En zo is het al weer een week geleden dat we aankwamen op Europarcs voor het leukste festival van NL. Mooi plekje aan het Veluwemeer, tentrits open en zo het water in. Leuke buren (Lowlandsgangers) die gezellig een praatje kwamen maken, waar we onze powerbanks konden opladen, die een kopje koffie brachten in de ochtend. Echt beter hadden we het niet kunnen treffen. Behalve dan dat we echt een te kleine tent bij ons hadden voor een mega plek, maar het was het weer allemaal waard. Het scheelde dat we onze auto naast de tent konden zetten.

Nadat die ouwe van mij even twee fietsen had gebracht en we een paar drankjes gedaan hadden op de camping gingen we op het fietsje heen. Heerlijk! We waren rond 21:15 daar. Korte rij en gelijk al weer leuke gesprekken. Wat is Lowlands toch ook leuk. Het zijn toch echt de mensen die Lowlands maken. Ik weet dat veel mensen de line up onder de maat vonden, maar Lowlands is niet alleen maar line up afhankelijk kwam ik maar weer achter. Het hele weekend veel leuke mensen gesproken van heel jong (14/15) tot 64 jaar. Voor mij doet het wel pijn dat ik dit volgend jaar moet gaan missen, maar ik heb 51 weken om daaraan te wennen.

Maar goed, camping top, voor het eerst alleen samen met mijn vrouw op Lowlands ook top (er zou een vriendin meegaan, maar die haakte last minute af) en het weer was top (behalve vrijdag even). En die beide ingrediënten zorgen er wel voor dat ik soms hele andere keuzes heb gemaakt.

Donderdag
Gewoon ontspannen drankjes drinken. Terrein weer over dwalen, met mensen praten, zonder hoofdtelefoon meedansen als er keihard bij bepaalde nummers werd meegezongen en armpje drukken met dronken bouwvakkers. Een geslaagde eerste avond en om 1:00 lekker slapen. Hoewel lekker. Dat was gewoon niks in die tent.

Vrijdag
Ik zal maar één keer mijn ochtendritueel omschrijven omdat ik er zo van genoot. Zwembroek aan, tent uit, ontbijt halen (verse broodjes, fruitsalade, verse jus d’orange) daarna ontbijten, lekker zwemmen in het Veluwemeer. Kletsen met de buren, douchen in een mooi, schoon en ruim toiletgebouw en daarna op naar Lowlands.
Het plan was Prins S, maar ja dat was overvol om 12:45. Lekker gelaten voor wat het was en gaaf voor degenen die erbij geweest zijn. Toen een lastige keuze. Wet Leg of cleopatrick. Het werd de laatste. Verkeerde keuze achteraf. Geen sympathieke frontman. Ze haalden iedere keer aardig de vaart uit hun setlist. De “hitjes” waren okay, maar het raakte me niet echt. Snel naar Wet Leg om nog even wat mee te pakken. Alleen hun grote hit nog gehoord en dat klonk goed. Op naar Joe & The Shitboys. Klonk goed en was een feestje, maar fuck wat warm in die X-ray. Omdat ik samen met mijn vrouw was en zij Michael Kiwanuka goed wilde zien, besloten we om ook Balthazar mee te pakken. Het werd geen voorvak, maar linksvoor bij de barriers dankzij een tip van Roluf volgens mij. Veel beter dan het voorvak en daar hebben we als we in de Alpha waren ook veel gestaan. Balthazar dan. Sympathieke band. Kwalitatief goed, maar het raakte me nooit. Nu ook niet echt, maar ben ze wel heel erg gaan waarderen. Toen maar wachten op Michael Kiwanuka en daardoor Murder Capital gemist. Daar baalde ik flink van, maar allebei half of van een afstandje wil ik niet meer doen als ik iets graag wil zien. Het optreden was gaaf en had alles wat ik verwachtte. Was het magisch zoals sommigen dat ervaren hebben deze zomer in de Barn? Nee, daar is de Alpha voor een dergelijke artiest niet geschikt voor. Wel één van de leukste dingen die ik gezien heb. En ja, toen was het dus gaan regenen. Sorry Jungle, maar dat was het me niet waard om me kletsnat te laten regenen. Toen het wat droger was, snel richting Bravo om nog wat mee te pakken. En ja hoor, toch nog anderhalf nummer, waarvan prijsbeest Busy Earnin er een waar feest van maakte tot ver buiten de tent. Jammer dat ik ze niet helemaal gezien heb. Daarna wilde mijn vrouw Liam zien. Tja, ik heb er niet veel mee. Vond het oké voor een paar nummers (wall of glass) vond ik echt wel goed klinken, maar ik wilde Sam Fender goed zien, dus daar op tijd heen gegaan. Mooi plekje, hij kwam op en mijn vrouw zegt. Dat is gewoon een jonge Bruce Springsteen en ik dacht dat klopt eigenlijk wel. Ik vond het erg goed en bij vlagen heel gaaf. Ik kon er echter niks van verstaan wat hij tussen de nummers door brabbelde. Eefje de Visser links laten liggen (ik twijfel nog of ik naar Carré ga), maar de kans dat ik haar zie is groter dan Sam Fender en/of de grote Opposites show. Daar zijn we dus nog heen gegaan, maar man, man, man, wat druk. We stonden bij de Alpha aan de achterkant op het gras aan het water. Veel geklets om ons heen wat me vaker opviel dit weekend. Hou gewoon je mond en ga dan op de camping kletsen. We zijn iets naar voren gegaan, maar ik vond het allemaal lafjes en matig. We zijn na een half uur weggegaan en hebben de hitjes dus gemist. Ik denk dat het in de tent wel vet was, maar wij waren al te moe en gingen er vandoor. De vrijdag is voor mij altijd op de één of andere manier een zware dag.

Zaterdag
Na een iets vroeger ochtendritueel, op tijd naar het terrein voor de Coke Singalong, want Meau en S10 moesten gefilmd worden voor dochterlief van 11….. de buren op de camping hadden veel respect dat we al weer vroeg heengingen. En het was stiekem heel leuk. Daarna een telefoontje met wat trieste prive perikelen, wat er voor zorgde ik even wat dingen liet lopen (Altin Gun en Remi Wolf). Vervolgens ging ik naar The Lathums. Wat een hoogtepunt was dat zeg. Die zanger kwam op en ik dacht, ze hebben leuke nummers, maar dat gaat met zo’n frontman nooit wat worden qua looks, maar holy fuck, wat vergiste ik me. Nadat hij bij het eerste nummer het publiek opzweepte en er even een behoorlijke uithaal met zijn kopstem uitknalde zag je de hele tent transformeren in één en al bewondering. Ik zag alleen maar blije en enthousiaste gezichten om mij heen en ik heb zelf ook 50 minuten met een grote glimlach staan kijken en klappen. Echt wauw. En dan is het altijd lastig als je zoiets gezien hebt om in de volgende show te komen. Maar op advies van Dave ging ik naar Badbadnotgood. De kwaliteit druipt er vanaf, maar dit had ik vanaf het begin moeten zien. Ook de Bravo was geen geschikte plaats voor ze. De oude India was beter geweest. Hierdoor wel de meeting vergeten (excuses), maar volgens mij waren er genoeg mensen. Groot succes. Goed gedaan Festileaks!
Daarna gaan chillen bij de Alpha met Glass Animals op de achtergrond. Hitjes waren leuk, maar het deed me verder weinig. Op naar Nova Twins. Vermakelijk en leuk om gezien te hebben. Daarna wilde ik graag Bring Me The Horizon zien. Op dezelfde Rolufspot in de Alpha weer gaan staan. Wat een feest was het vanaf die plek. Mijn vrouw kwam via Saskia Noort ook die kant op. “Moet ik nog bier meenemen, ja graag, waar sta je? Zelfde plek als bij Michael K”. Voor ik het wist was ze er, totdat ik haar vertelde dat het hier wellicht los kon gaan. Haar verschikte gezicht zal ik nooit vergeten, maar het mooiste was dat ze er helemaal in opging terwijl het totaal niet haar muziek is. Als je dat niet kent en de energie die je dan voelt tussen de verschillende moshpits in is priceless. Daarom één van mijn hoogtepunten deze Lowlands. De band zelf, deden hun ding speelden met passie, geen ergernis dat het niet echt vol was. Gewoon er voor gaan. I love it. En toen hebben we wat gegeten bij een klein Thais tentje. Heerlijk, maar daardoor ook lang niks gezien. Had ook niet echt iets wat ik wilde zien. Wel jammer (zeker als ik de verhalen hier lees) dat ik Pendulum niet gezien heb. Gegaan voor Arctic Monkeys en daarom ook eerst gaan chillen op de heuvel bij Oscar & The Wolf. Het viel me niks tegen. Gezellige sfeer en leuk weer eens gezien te hebben. Dan de Arctic Monkeys ze zijn gewoon een goede band, maar er had voor mijn gevoel meer ingezeten. Gemiste kans en ook daar weer allerlei kletsende mensen bij mij in de buurt. Ga gewoon lekker op de camping kletsen en bier drinken dan. Daarna nog Comedytrain meegepakt (sorry Brian dat ik niet bij Studio 666 was) en dat vind ik altijd wel leuk. Vooral Merijn Scholten was hilarisch, wat een figuur is dat zeg. En dan die ontnuchtering als je rond 1:30 die tent uitloopt en alles in het Alpha gebied leeg is….. nog even wat eten en op fietse naar de camping om 2:30 pitten.

Zondag
Ochtendritueel tent opruimen en inpakken. Auto vooraan bij de camping neergezet. Met de fiets richting LL voor de laatste dag. We begonnen met Froukje. Erg leuk! Niet fantastisch, maar de komst van S10 maakte het net even speciaal. Zo waren we in Haarlem bij S10 en kwam Froukje en nu waren we bij Froukje en kwam S10. Goed gedaan. Daarna lekker rondzwerven, chillen aan het water, kletsen met leuke mensen en energie sparen voor de rest van de dag. Op naar Geese. Hele show gekeken. Aparte band. Bizarre drummer, vreemde frontman, een metal gitarist, toetsenist, nog een gitarist en een goede bassist. Het was een soort combi qua looks tussen Turnstile en Fountains DC. Qua muziek, van alles wat, maar ik vind het wel interessant. Maar wat meer gaan luisteren. Echt vreemde New Yorkers dit. Gelijk daarna door richting de Heineken voor Fever 333. Het was goed, het was gaaf, maar niet zo vlammend als de eerste keer LL en de show in de Patronaat waar ze nog aan refereerden. Geluid was ook niet top vond ik. De moshpit was leuk, maar overall was een goede 8 zeg maar, waar ik gehoopt had op een 9 / 9,5.
Daarna was de energie er wel goed uit, wetende dat ik naar Stromae ook nog terug moest rijden naar huis. Dus wat doe je dan? Eten (heerlijke roll or bowl bowl gehad) en daarna chillen bij de Alpha. En wie speelde daar? Lewis Capaldi. Wat een humor en zelfspot heeft die man en eerlijk is eerlijk hij kan gewoon echt wel zingen. Heb me ruim vermaakt. Daardoor wel vergeten naar Shame te gaan, daar baalde ik wel van. Toen maar weer op de Rolufspot gaan staan voor Stromae. Tja, wat moet ik zeggen. Vette show, rasartiest en één en al entertainment. Toch bijzonder dat je als mensen zoveel kan. Zingen, acteren, dansen en creatief zijn. Stromae is gewoon supergaaf!
En toen was het weer voorbij. Helaas Kills Birds laten schieten, maar weinig aan gemist wat ik hier las. En toen was het voorbij en op naar huis. De balans opmakend voor een top 10:

  1. The Lathums
  2. Bring Me The Horizon
  3. Michael Kiwanuka
  4. Froukje
  5. Fever 333
  6. Stromae
  7. Sam Fender
  8. Geese
  9. Balthazar
  10. Jungle (mag dat met anderhalf nummer 🤔)

Bedankt maar weer Lowlands en Lowlanders! Hopelijk tot snel maar weer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken