Corona Virus en concerten/festivals

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Zoals het er nu voorstaat kan ik naar Nightwish de 23ste. Maar die hele lockdownmaatregel is natuurlijk kolder. De meeste besmettingen zijn nu op de basisschool dus die een paar weken dicht gooien heeft meer effect.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Misschien lees ik er totaal overheen of kan ik het gewoon niet vinden: Maar zijn staplaatsen bij concerten nog wel toegestaan? Of moet straks alles geplaceerd?

En moet de horeca in b.v. Ziggo Dome wel dicht na 19u?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Vind je dan ook dat de toeslagenaffaire zo had moeten worden afgehandeld?
De voorman van de VVD heeft een doctrine naar zich vernoemd gekregen, en dat was niet omdat hij alle beginselen van het staatsrecht zo goed in acht nam. Dat zelfs zijn partij in de Tweede Kamer dan wel voor transparantie en alles boven tafel krijgen is, is m.i. wel een teken dat een vergaand onderzoek in deze kwestie niet achterwege kan blijven. Nogmaals twee pijlers van ons staatsbestel zijn dat ministers verantwoordelijk zijn en zij bij ontbreken van vertrouwen door het volk (de Tweede Kamer dus) moeten opstappen. Dan kun je toch met betrekking tot de aanpak van misschien wel de grootste crisis sinds 1945 niet zeggen, het was ook heel lastig en logisch dat er fouten zijn gemaakt, maar gaan we verder niet naar kijken.

Maar goed, agree to disagree is ook een optie :).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Misschien lees ik er totaal overheen of kan ik het gewoon niet vinden: Maar zijn staplaatsen bij concerten nog wel toegestaan? Of moet straks alles geplaceerd?

En moet de horeca in b.v. Ziggo Dome wel dicht na 19u?
Over die laatste zijn ze nog aan het steggelen. Eerste weet ik niet.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
263
132
En ik denk dat ook steeds minder mensen zich gaan houden aan adviezen, hoe dringend voor de 1000e keer dan ook, om maar vier mensen thuis uit te nodigen.
Met de sinterklaas periode aankomend gaat dit niet gebeuren. Kansloze missie. Het geduld is op, de frustratie bij nieuwe maatregelen zit hoog.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Vind je dan ook dat de toeslagenaffaire zo had moeten worden afgehandeld?
De voorman van de VVD heeft een doctrine naar zich vernoemd gekregen, en dat was niet omdat hij alle beginselen van het staatsrecht zo goed in acht nam. Dat zelfs zijn partij in de Tweede Kamer dan wel voor transparantie en alles boven tafel krijgen is, is m.i. wel een teken dat een vergaand onderzoek in deze kwestie niet achterwege kan blijven. Nogmaals twee pijlers van ons staatsbestel zijn dat ministers verantwoordelijk zijn en zij bij ontbreken van vertrouwen door het volk (de Tweede Kamer dus) moeten opstappen. Dan kun je toch met betrekking tot de aanpak van misschien wel de grootste crisis sinds 1945 niet zeggen, het was ook heel lastig en logisch dat er fouten zijn gemaakt, maar gaan we verder niet naar kijken.

Maar goed, agree to disagree is ook een optie :).
Heh. De toeslagenaffaire gaat toch alleen over Nederland? Snap die vergelijking niet zo. Als je niet mee zou werken aan zo'n parlementaire enquête over die affaire, erken je misschien (zo komt het althans over, lijkt me) al ietwat schuld. Nou snap ik wel dat dat er een soort maatstaf moet zijn om fraude preventief aan te pakken, dus het idee was goed, maar de uitvoering minder. Maar dat ter zijde.
Ben het niet eens met je laatste punt, maar daar was je vast al achtergekomen ;)

Wat betreft corona is het bij mij al gauw agree to disagree, omdat ik volgens mij één van de weinigen ben die de aanpak telkens wel te verdedigen vind, haha.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Bij Doornroosje moet je wel legitimatie tonen naast je QR-code.
Dus dan hebben we Tivoli, Victorie en Doornroosje sowieso die het wel doen tegenover Het Concertgebouw, Bimhuis, Oosterpoort, Lantarenvenster, WORM, Q-Bus, Paradiso, Bibelot, Patronaat die het niet doen (even uit eigen ervaring).
Carré moest ik het toevallig wel weer doen, maar je ziet dus dat er gewoon nog een te groot gedeelte niet goed controleert, wat gewoon belachelijk is.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Er zijn in ieder land fouten gemaakt, dus ook in Nederland, ja, maar dan kan je wel iedere regering ter wereld verantwoordelijk houden. Ik zie daar niet echt het nut van in. En wat maakt het uit dat "zelfs" de VVD voorstander was?
Je moet ALTIJD een onderzoek of enquête doen bij rampen en calamiteiten. Omdat je lering moet trekken uit de wijze waarop dit is opgepakt. Niet om af te straffen maar om te leren en te verbeteren. Bij elke grootschalige ramp/ongeluk is er een onderzoekscommissie van de Raad van Veiligheid. Het is echt extreem onverstandig om niks te willen leren van de aanpak van een van de grootste 'rampen' in de moderne geschiedenis. En ja, er is veel fout gegaan dus dat het rapport kritisch zal zijn staat vast. En juist daarom ga je onderzoeken en kijken wat we de volgende keer beter kunnen doen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Dus dan hebben we Tivoli, Victorie en Doornroosje sowieso die het wel doen tegenover Het Concertgebouw, Bimhuis, Oosterpoort, Lantarenvenster, WORM, Q-Bus, Paradiso, Bibelot, Patronaat die het niet doen (even uit eigen ervaring).
Carré moest ik het toevallig wel weer doen, maar je ziet dus dat er gewoon nog een te groot gedeelte niet goed controleert, wat gewoon belachelijk is.
+ Metropool waarbij je ook QR + legitimatie moet laten zien.

Ik ben gisteren in het café gecontroleerd toen ik al binnen een tafel heb mogen uitkiezen. De controle bestond toen uit het ongevraagd op mijn telefoon klikken om te kijken of de animatie de andere kant op bewoog. De code werd daarna niet meer gescand. Ook al meerdere keren gehad dat de code wordt gescand en dat dan een vraag wordt gesteld (op welke dag ben je jarig etc.). Ik weet ook niet zo goed wat ik van die laatste vind. Dat van gisteravond vond ik iig raar.
 
  • Wow
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Je moet ALTIJD een onderzoek of enquête doen bij rampen en calamiteiten. Omdat je lering moet trekken uit de wijze waarop dit is opgepakt. Niet om af te straffen maar om te leren en te verbeteren. Bij elke grootschalige ramp/ongeluk is er een onderzoekscommissie van de Raad van Veiligheid. Het is echt extreem onverstandig om niks te willen leren van de aanpak van een van de grootste 'rampen' in de moderne geschiedenis. En ja, er is veel fout gegaan dus dat het rapport kritisch zal zijn staat vast. En juist daarom ga je onderzoeken en kijken wat we de volgende keer beter kunnen doen.
Zeker, wat de volgende beter kan, maar dat heeft vrijwel altijd consequenties voor het zittende kabinet, zeker met de huidige, vaak vijandige, sfeer in de Tweede Kamer. En daar sta ik vooral van te kijken, niet per se dat die enquête er komt, maar meer de consequenties daarvan. Ik zeg ook niet dat er niet geleerd moet worden van wat er gebeurd is.
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
372
291
sowieso overal waar dat moet op QR met ID controleren is dat nou zo moeilijk. Door al die gekken die niet controleren of alleen maar commentaar hebben, protesteren wordt t zeker niet beter.

Is het nou zo moeilijk allemaal je aan regels te houden.

Hoop dat Nightwish door kan gaan. Weer uitstellen schiet niemand wat mij op. Concerten zijn veiliger dan thuis en in winkels naar mijn idee.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik denk het niet. Ze spelen ook in andere steden de komende weken:

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken