Corona Virus en concerten/festivals

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Multinationals belasting laten betalen zoals iedereen?

Of bedrijven an sich.

Minder investeren in KLM en andere sectoren die de wereld vernielen.
Kijk, vind ik ook, hoor, maar dat gat moet je wel ergens weer opvullen, anders zit er een gat in de Nederlandse economie, aangezien zulk soort bedrijven hartstikke belangrijk daarvoor zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.369
1.052
Kijk, vind ik ook, hoor, maar dat gat moet je wel ergens weer opvullen, anders zit er een gat in de Nederlandse economie, aangezien zulk soort bedrijven hartstikke belangrijk daarvoor zijn.
En dat is volgens mij het grote geheel en hetgeen waar wij te weinig vanaf weten.

Belasting komt ook door loonbelasting. Door werkgelegenheid die deze multinationals komen brengen. Vinden ze het hier niet, dan vestigen ze zich wel ergens anders. Weg werkgelegenheid, hogere werkloosheid etc. Het is allemaal niet zo eenvoudig.

Met KLM raak je een gevoelige snaar. Mijn vrouw vliegt daar. Weet jij wel wat ze allemaal doen om dat juist groener en duurzamer te laten worden? Vast niet. En welke werkgelegenheid er gepaard gaat met KLM (Schiphol) direct en indirect? Dat heeft nogal wat impact. En wat investeren we dan in KLM? Denk je nu echt dat als KLM er niet meer is, dat het dan beter gaat zijn voor het milieu en de economie?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Sorry hoor, maar je hebt het over een concert en over onderwijs? Ik weet niet hoor, maar dan heb je volgens mij je prioriteiten niet helemaal op een rijtje. En ja gedwongen vaccineren, helemaal prima. Wat is jouw oplossing dan?
Ik heb het over 2 verschillende dingen. Je moet wat beter leren lezen. Ik vind het fijn als concerten doorgaan. Daarop volgend geef ik aan dat de genomen maatregelen nergens op slaan omdat de besmettingen het meest plaats vinden op de basisschool. Daarop maak ik de huis/schuur vergelijking.
Jij vindt gedwongen vaccineren helemaal prima.
Ik heb verder geen oplossing maar ik ga niemand dwingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Grrr
  • Haha
Waarderingen: DennisvdBr en @Marc

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.146
4.337
Nja, als we blijven wijzen naar dat anders elders de wereld verziekt wordt, hoeven mensen over een aantal generaties deze discussies, of welke discussie dan ook, niet meer te voeren.

Ik denk dat de wereld wel beter wordt als we minder vliegen, dat een stuk zwaarder belasten en investere in alternatieven. Met de miljarden die naar Schiphol gaan (of alle aandelen die de Nederlandste staat van KLM bezit) kunnen ook heel wat mooie alternatieven plaatsvinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.369
1.052
Nja, als we blijven wijzen naar dat anders elders de wereld verziekt wordt, hoeven mensen over een aantal generaties deze discussies, of welke discussie dan ook, niet meer te voeren.

Ik denk dat de wereld wel beter wordt als we minder vliegen, dat een stuk zwaarder belasten en investere in alternatieven. Met de miljarden die naar Schiphol gaan (of alle aandelen die de Nederlandste staat van KLM bezit) kunnen ook heel wat mooie alternatieven plaatsvinden.
Sorry hoor, ik respecteer je mening, maar het is weinig gefundeerd. Maakt niet uit. Wij kunnen het maar beter over muziek en bier hebben. Dan komen we er wel uit ??
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.369
1.052
Nou, nou. We laten elkaar de hele tijd in elkaars waarde en dan doe je dit...
Ach ja Dave, zegt veel over een ander. Ik moet leren lezen en ik ben een facist…. heb wel eens dagen meegemaakt dat ik voor minder uitgemaakt ben ?
Voor de lol maar even rapporteren ?

En dan ook vanachter je toetsenbord….. een echte keyboard hero.
 
  • Haha
Waarderingen: bcmrmaybe

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.369
1.052
Mensen dwingen raakt bij mij een gevoelige snaar en dat Mark er zo normaal over denkt vind ik echt zwaar debiel.
Dat is dan een hele andere insteek dan iemand een facist noemen. Enne leren lezen…. is het nu Marc met een c of met een k ??‍♂️
Je doet een hoop aannames, maar dat geeft niet. Het ga je goed ??
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.146
4.337
Sorry hoor, ik respecteer je mening, maar het is weinig gefundeerd. Maakt niet uit. Wij kunnen het maar beter over muziek en bier hebben. Dan komen we er wel uit ??

Met betrekking tot de Corona aanpak verwees ik naar het rapport van KPMG, ik denk dat er voldoende klimaatrapporten zijn, maar ik heb ook niet heel veel zin om voetnoten te gaan plaatsen hier.

Laten we het idd maar over bier en muziek hebben, dat maakt de wereld in ieder geval mooier!

Misschien ook goed op het moment dat we elkaar gaan uitmaken voor fascisten hier..
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
371
283
Jij woont in een studentenhuis met 20.000 anderen of ... ?
Nee gelukkig niet! Bedoel er mee dat er genoeg mensen zijn die thuis met een hoop mensen bij elkaar komen en alles aan hun laars lappen. En alles doen wat je juist niet moet doen. Meeste besmettingen zijn toch echt in huiselijke kring en niet bij concerten
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
ik denk dat we ons moeten gaan voorbereiden op concerten en festivals met 2G...

en ik heb het niet over sms'en naar het thuisfront
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.369
1.052
ik denk dat we ons moeten gaan voorbereiden op concerten en festivals met 2G...

en ik heb het niet over sms'en naar het thuisfront
Hoezo denk je dat? Als de horeca kan kiezen tussen 2G en 3G dan zou dat toch ook moeten kunnen bij concerten en festivals?

Sms’en scheelt wel qua opladen ?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Tot 4 december gaan de concerten in Ziggo niet door.


Demissionair premier Mark Rutte maakte onder meer bekend dat evenementen vanaf zaterdag nog maar mogen plaatsvinden tot 18.00 uur en dat er maximaal 1.250 bezoekers mogen komen (de Ziggo Dome heeft een capaciteit van 17.000).
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
371
283
ik denk dat we ons moeten gaan voorbereiden op concerten en festivals met 2G...

en ik heb het niet over sms'en naar het thuisfront
ik denk dat we ons moeten gaan voorbereiden op concerten en festivals met 2G...

en ik heb het niet over sms'en naar het thuisfront
Wat mij betreft prima. Zo balen dat Nightwish weer uitgesteld is. Was gelukkig mijn enige concert deze maand. In december wel 3 Dijk concerten. Wordt er echt zo moedeloos van. Dan maar teren en nagenieten van de concerten die ik gehad heb.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken