Corona Virus en concerten/festivals

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.926
1.958
Concerten en sportwedstrijden lijken te kunnen doorgaan en horeca hoeft niet te sluiten na een bepaald uur, opluchting.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.086
297
Kreeg gistermiddag mail dat aankomend weekend het festival super sonic jazz in aangepaste vorm toch doorgaat.

Alleen zitplaatsen in de grote zaal van paradiso, de capaciteit is daardoor minder. In de mail staat dat ze op basis van first come, first serve iets meer dan 30% van de originele ticketkopers toe gaan laten en bijna 70% van de verkochte tickets hebben moeten annuleren.

Verder wat verschuivingen in de programmering, geen nachtprogramma, mogelijkheid om voor 20 uur blikjes te kopen voor later op de avond.

Erg benieuwd hoe dat gaat zijn, ik behoor tot de gelukkigen met een geldig ticket.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en wenteldave

neus

Dagopener
16 mrt 2019
559
289
Kreeg gistermiddag mail dat aankomend weekend het festival super sonic jazz in aangepaste vorm toch doorgaat.

Alleen zitplaatsen in de grote zaal van paradiso, de capaciteit is daardoor minder. In de mail staat dat ze op basis van first come, first serve iets meer dan 30% van de originele ticketkopers toe gaan laten en bijna 70% van de verkochte tickets hebben moeten annuleren.

Verder wat verschuivingen in de programmering, geen nachtprogramma, mogelijkheid om voor 20 uur blikjes te kopen voor later op de avond.

Erg benieuwd hoe dat gaat zijn, ik behoor tot de gelukkigen met een geldig ticket.

Goede oplossing, fijn om te zien dat er creatief gedacht wordt in plaats van gewoon te cancellen.
Wel zuur voor de 70% die niet kan komen. Hopelijk is dit allemaal heel tijdelijk en kunnen we vanaf Maart ofzo weer 'gewoon' van concerten/festivals genieten.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.656
1.841
Kabinet dreigt met extra maatregelen als er deze week niet snel verandering optreedt.
Kabinet dreigt met extra maatregelen, kentering in gedrag nodig - https://nos.nl/l/2406654
En vanuit het AD:
Minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge (CDA) stelt dat er ‘lockdown-achtige maatregelen’ achter de hand gehouden worden. ,,Dat zijn sluitingstijden aanpassen, groepsgroottes beperken, allerlei lockdown-achtige maatregelen die we kennen. En die wil je niet zomaar nemen, die zijn ook schadelijk. We willen echt die kentering zien deze week.” De modellen vertonen grote onzekerheidsmarges.
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
566
476
Kabinet dreigt met extra maatregelen als er deze week niet snel verandering optreedt.
Kabinet dreigt met extra maatregelen, kentering in gedrag nodig - https://nos.nl/l/2406654
En vanuit het AD:
Minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge (CDA) stelt dat er ‘lockdown-achtige maatregelen’ achter de hand gehouden worden. ,,Dat zijn sluitingstijden aanpassen, groepsgroottes beperken, allerlei lockdown-achtige maatregelen die we kennen. En die wil je niet zomaar nemen, die zijn ook schadelijk. We willen echt die kentering zien deze week.” De modellen vertonen grote onzekerheidsmarges.
Bill Murray Well Its Groundhog Day Again GIF
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.146
4.337
Kabinet dreigt met extra maatregelen als er deze week niet snel verandering optreedt.
Kabinet dreigt met extra maatregelen, kentering in gedrag nodig - https://nos.nl/l/2406654
En vanuit het AD:
Minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge (CDA) stelt dat er ‘lockdown-achtige maatregelen’ achter de hand gehouden worden. ,,Dat zijn sluitingstijden aanpassen, groepsgroottes beperken, allerlei lockdown-achtige maatregelen die we kennen. En die wil je niet zomaar nemen, die zijn ook schadelijk. We willen echt die kentering zien deze week.” De modellen vertonen grote onzekerheidsmarges.
Wie had dat gedacht..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.656
1.841
Dus als we ons nu allemaal wat beter aan de maatregelen houden dan is dat effect blijkbaar deze week nog zichtbaar en volgen er geen extra maatregelen.…. Ik heb zo mijn twijfels of dat iedereen gaat lukken…
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Het is allemaal zo halfslachtig.
Vanaf morgen dan 1,5 meter afstand houden, maar als je naar een theater gaat of restaurant waar je eerst je QRcode hebt laten zien, is het weer geen probleem. Men weet toch op een gegeven moment niet welke regels waar gelden?

Concert van Dool op het programma staan, maar laten ze het maar cancellen. Heb toch echt geen zin om te gaan zitten bij zo'n concert.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
126
Voorlopig helemaal geen concerten meer vrees ik. Vrijdag persco. Het is echt om te janken dat het nu weer zo fout gaat. Maar hier zie je ook het totale onvermogen van de Tweede Kamer. Werkelijk iedere partij komt met een totaal ander plan waarvan de meeste niet reeël. Ik heb de vorige keer op VOLT gestemd, in de hoop dat deze partij vooral vóór dingen zou zijn en niet tegen. Gisteren maakte ze bekend TEGEN 2G te zijn. Dat mag, maar dan moet je wel met een alternatief komen. Plan van VOLT: meer handhaving, meer focus op basismaatregelen, boostervaccinaties. Alsof de VVD en D66 dat niet willen. Probleem is alleen dat de meerderheid van het volk geen enkele motivatie meer overheeft om zich aan die basismaatregelen te houden, handhaving is een groot tekort van dus dat is heel makkelijk gezegd en die boostervaccinaties zijn natuurlijk top als dat zo snel mogelijk gebeurd, maar gaat geen gigantisch verschil maken en lost op korte termijn weinig op.

Het aller aller allerslechtste argument die bij coronazaken wordt gebruikt is: 'We zijn bang voor een tweedeling'. Dat is zo'n valse tegenstelling. Nu we weer weken in een lockdown moeten dankzij de wappies is mijn geduld juíst tot een nulpunt gedaald. En daar ben ik natuurlijk beslist geen uitzondering in. Hoe langer we dankzij de wapneuzen in deze situatie zitten, hoe groter de woede richting dit tuig zal zijn.

Na deze rage quit even wel een wat optimistischer geluid: Ik denk dat de cijfers ook wel weer snel zullen dalen, immers is toch 88% gevaccineerd ten opzichte van 0% vorig jaar, dus als je weer vergelijkbare maatregelen gaat nemen zou je nu geen stabilisatie moeten zien maar een daling (was ook zo in april/mei, toen ging het ook als een raket omlaag en was nog maar een deel gevaccineerd). Dus maandenlange lockdowns lijkt me sterk.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
559
289
Na deze rage quit even wel een wat optimistischer geluid: Ik denk dat de cijfers ook wel weer snel zullen dalen, immers is toch 88% gevaccineerd ten opzichte van 0% vorig jaar, dus als je weer vergelijkbare maatregelen gaat nemen zou je nu geen stabilisatie moeten zien maar een daling (was ook zo in april/mei, toen ging het ook als een raket omlaag en was nog maar een deel gevaccineerd). Dus maandenlange lockdowns lijkt me sterk.

Klopt, ik heb goede hoop dat we vanaf het nieuwe jaar, uiterlijk Maart/April echt wel weer conserten/Festivals hebben. Zou mooi zijn als Paaspop de start van een hele mooi seizoen kan zijn!

Het is alleen wel heel zuur voor all zalen die weer een half seizoen in het water zien vallen :(
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.377
522
Voorlopig helemaal geen concerten meer vrees ik. Vrijdag persco. Het is echt om te janken dat het nu weer zo fout gaat. Maar hier zie je ook het totale onvermogen van de Tweede Kamer. Werkelijk iedere partij komt met een totaal ander plan waarvan de meeste niet reeël. Ik heb de vorige keer op VOLT gestemd, in de hoop dat deze partij vooral vóór dingen zou zijn en niet tegen. Gisteren maakte ze bekend TEGEN 2G te zijn. Dat mag, maar dan moet je wel met een alternatief komen. Plan van VOLT: meer handhaving, meer focus op basismaatregelen, boostervaccinaties. Alsof de VVD en D66 dat niet willen. Probleem is alleen dat de meerderheid van het volk geen enkele motivatie meer overheeft om zich aan die basismaatregelen te houden, handhaving is een groot tekort van dus dat is heel makkelijk gezegd en die boostervaccinaties zijn natuurlijk top als dat zo snel mogelijk gebeurd, maar gaat geen gigantisch verschil maken en lost op korte termijn weinig op.

Het aller aller allerslechtste argument die bij coronazaken wordt gebruikt is: 'We zijn bang voor een tweedeling'. Dat is zo'n valse tegenstelling. Nu we weer weken in een lockdown moeten dankzij de wappies is mijn geduld juíst tot een nulpunt gedaald. En daar ben ik natuurlijk beslist geen uitzondering in. Hoe langer we dankzij de wapneuzen in deze situatie zitten, hoe groter de woede richting dit tuig zal zijn.

Na deze rage quit even wel een wat optimistischer geluid: Ik denk dat de cijfers ook wel weer snel zullen dalen, immers is toch 88% gevaccineerd ten opzichte van 0% vorig jaar, dus als je weer vergelijkbare maatregelen gaat nemen zou je nu geen stabilisatie moeten zien maar een daling (was ook zo in april/mei, toen ging het ook als een raket omlaag en was nog maar een deel gevaccineerd). Dus maandenlange lockdowns lijkt me sterk.
Dit. Kan niet geloven dat we weer allemaal een lockdown ingaan omdat ongevaccineerden niet met de consequenties van hun acties kunnen/willen leven. Er is geen andere optie dan 2G om allemaal weer normaal met ons leven door te gaan. Wat je terecht zegt, de hele oppositie is zo'n beetje tegen 2G maar geen enkele partij heeft een fatsoenlijk alternatief.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Ben benieuwd hoeveel invloed die nieuwe variant uit Zuid Afrika gaat hebben. Mijn enthousiasme na de bekendmaking van de DTRH en BKS Line up gisteren werd toch een beetje afgezwakt door het nieuws over die nieuwe variant
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.041
10.120
Wat zijn de nieuwe maatregelen in België? Ik las iets over discotheken en nachtclubs maar niks over concerten. Voorlopig heeft Nightwish Lotto Arena nog in de agenda staan!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.926
1.958
Wat zijn de nieuwe maatregelen in België? Ik las iets over discotheken en nachtclubs maar niks over concerten. Voorlopig heeft Nightwish Lotto Arena nog in de agenda staan!
Als je alles al zittend doet kan het doorgaan.

Met andere woorden, tis afgelast en we zien elkander weer binnen een jaar vermoed ik.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.369
1.052
Dit. Kan niet geloven dat we weer allemaal een lockdown ingaan omdat ongevaccineerden niet met de consequenties van hun acties kunnen/willen leven. Er is geen andere optie dan 2G om allemaal weer normaal met ons leven door te gaan. Wat je terecht zegt, de hele oppositie is zo'n beetje tegen 2G maar geen enkele partij heeft een fatsoenlijk alternatief.
Ligt het nu aan mij of zijn er weinig antivaccinatie / wappies onder de festivalgangers op dit forum? Wellicht houden wij teveel van het leven zoals het was en willen we graag weer festivallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Ligt het nu aan mij of zijn er weinig antivaccinatie / wappies onder de festivalgangers op dit forum? Wellicht houden wij teveel van het leven zoals het was en willen we graag weer festivallen.
Met de kans om iets heel gevaarlijks te zeggen, maar ik denk dat de festival/concertgangers die hier op het forum zitten grotendeels in de wel vaccinatiebubbel zitten? Helaas ken ik ook een paar bubbeltjes die wel antivaccinatie zijn. Mijn inziens begint dat ook redelijk gepolariseerd te raken.

En natuurlijk is het merendeel van de bevolking gevaccineerd en kom je die dan procentueel ook meer tegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.119
1.518
Verwacht vanaf maandag de eerste uitstellingen te zien. Er wordt in elk geval al druk gekeken om nieuwe data vast te leggen voor bvb een Nightwish en Arsenal in de Lotto.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Met de kans om iets heel gevaarlijks te zeggen, maar ik denk dat de festival/concertgangers die hier op het forum zitten grotendeels in de wel vaccinatiebubbel zitten? Helaas ken ik ook een paar bubbeltjes die wel antivaccinatie zijn. Mijn inziens begint dat ook redelijk gepolariseerd te raken.

En natuurlijk is het merendeel van de bevolking gevaccineerd en kom je die dan procentueel ook meer tegen.
Waarom is dat gevaarlijk om te zeggen? Je mag toch gewoon zeggen wat je denkt en voelt. Daarnaast vind ik de vraag van Marc nogal zelfingenomen en sturend, het gaat hem namelijk geen ene kut aan wat wij hier nu wel of niet doen. En om te stellen dat niet gevaccineerde mensen niet van concerten houden is gewoon online polarisering puur sang.

Ik heb er zelf heel bewust voor gekozen om mij te vaccineren, maar ik ken ook mensen om me heen die een andere keuze gemaakt hebben. En die hebben daar bepaalde overwegingen over gemaakt. Die mensen zijn echt wel over te halen, maar niet door ze uit te schelden voor wappies of ze allemaal beperkingen en regeltjes op te leggen. Sterker nog, ik hoor steeds meer mensen om heen al dat ze niet voor een booster gaan, vanwege dit soort perikelen. En ik kan ze daar ook niet helemaal ongelijk in geven. Mij steekt het "moeten" ook heel erg tegen, terwijl ik gewoon de vrije keuze heb het altijd zal nemen.

Als ik kijk naar landen als Oostenrijk en Australië/Nieuw Zeeland dan vind ik de ontwikkelingen in het beleid zeer ernstig. En die effecten op de maatschappij kunnen mogelijk groter zijn dan het virus zelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Cootje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken