Corona Virus en concerten/festivals

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Horeca dicht om 19uur, blijven ze met die mensen hun sjokkedeizen rammelen zeg.
 
Laatst bewerkt:

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Zoals het er nu voorstaat kan ik naar Nightwish de 23ste. Maar die hele lockdownmaatregel is natuurlijk kolder. De meeste besmettingen zijn nu op de basisschool dus die een paar weken dicht gooien heeft meer effect.
Oh ja, want onderwijs is van ondergeschikt belang. Was ik vergeten. Goed punt ??
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Jos, Tim, Rick en Oasiss, gewoon uit nieuwsgierigheid, wat is volgens jullie een goede oplossing / beleid om te volgen met continue veranderende omstandigheden?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Ik ben geen beleidsbepaler, maar ik blij erbij, asl je het OMT om advies vraagt, doe er dan ook wat mee, en interpreteer het niet naar eigen goed dunken.
Of je volgt de adviezen, of je volgt ze niet.
En wat ik ook nog vind, als je gaat versoepelen, doe dat dan voorzichting, en houd de vinger aan de pols, en en als je ziet dat de besmettingen toenemen, treed dan op en wacht niet tot ze weer op een absurd hoog niveau zijn.
M.a.w. stuur op besmettingen, en niet op ziekenhuis bezetting, want dan ben je vaak te laat.

Daarnaast ben ik van mening dat er allang meer bedden bij hadden gemoeten.
Corona gaat vast niet de enige pandemie zijn die er gaat komen.
Je blijft nu eigenlijk continu aan symptoom bestrijding doen, zonder de oorzaak van deze problematiek(tekorten in de gezondheidszorg) aan te pakken
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Jos, Tim, Rick en Oasiss, gewoon uit nieuwsgierigheid, wat is volgens jullie een goede oplossing / beleid om te volgen met continue veranderende omstandigheden?
Terechte vraag. En het is ook erg moeilijk, ik zou niet in de schoenen van de beleidsbepalers willen staan nu. Op bepaalde onderwerpen ben ik zelf ook beleidsbepaler maar dat is over het algemeen een stuk overzichtelijker en meer planbaar dan dit.

Twee punten waar ik het zeker niet mee eens ben in het Nederlandse handelen:
  1. Veel te snel en veel te blij maatregelen over boord gooien. Het hele dansen met Jansen debacle komt rechtstreeks uit Jiskefet. En ik was ook hoog verbaas dat in september alle maatregelen opeens weg waren. Mondkapje, 1,5 meter, thuiswerken. In alle andere Europese landen zijn de mondkapjes nooit weggeweest. Daarmee is ook het nog resterende gevoel van urgentie verdwenen. Dat vind ik echt een grote fout, toen al en nu nog steeds.
  2. Het feit dat er geen enkele poging is ondernomen voor structurele ophoging IC capaciteit of andere manieren om de toestroom aan Corona patiënten op te pakken. Natuurlijk heb je niet opeens een berg nieuwe IC verpleegkundigen, maar een grote campagne voor meer mensen had al een start geweest.
Ik weet ook niet wat nu de juiste aanpak is. Maar het verbaast me dat er weer voor een zachte heelmeesters tactiek gekozen wordt. Weer de belofte dat het kort is met kleine maatregelen terwijl iedereen inmiddels wel weet dat dit het tij niet gaat keren. Ik ben meer voorstander van 2 weken alles dicht, dan maak je het verschil. Ik vind het nu gewoon kolder dat scholen de grootste brandhaarden zijn en de bioscopen dichtgaan. Nee, daar win je de oorlog niet mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Rutte heeft 10 jaar lang alles kapot bezuinigd. Nu is er een crisis en het gevolg. Te weinig bedden, te weinig personeel.....
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Wat ik begrijp zijn niet de bedden, maar het gebrek aan personeel het probleem. Mijn neef bijvoorbeeld, is IC verpleegkundige, maar is door de druk op, gaat er mee stoppen, kan niet meer…. Gewoon vaccineren…. that’s all
Want je gaat niet even een groep IC verpleegkundigen opleiden in een korte tijd. Mooie uitdrukking voor…. voortschrijdend inzicht…. Alsof iemand hier dan maar ook echt rekening mee had gehouden. Fouten worden gemaakt, maar het grootste probleem ligt toch wel bij de mensen zelf die zich willens en wetens niet laten vaccineren en lak hebben aan de regels.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Wat ik begrijp zijn niet de bedden, maar het gebrek aan personeel het probleem. Mijn neef bijvoorbeeld, is IC verpleegkundige, maar is door de druk op, gaat er mee stoppen, kan niet meer…. Gewoon vaccineren…. that’s all
Want je gaat niet even een groep IC verpleegkundigen opleiden in een korte tijd. Mooie uitdrukking voor…. voortschrijdend inzicht…. Alsof iemand hier dan maar ook echt rekening mee had gehouden. Fouten worden gemaakt, maar het grootste probleem ligt toch wel bij de mensen zelf die zich willens en wetens niet laten vaccineren en lak hebben aan de regels.
Probleem is alleen dat dit al jaren wordt gerorpen, dat we een keer de rekening gepresenteerd gaan krijgen, voor het steeds maar verder bezuinigen op de gezondheidszorg
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Oh ja, want onderwijs is van ondergeschikt belang. Was ik vergeten. Goed punt ??
Op het moment dat je schuur in de fik staat ga jij je huis blussen want dat is belangrijker. Ik zeg niet dat onderwijs niet belangrijk is. We kunnen ook iedereen gedwongen vaccineren. Wil je die kant op?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Wat ik begrijp zijn niet de bedden, maar het gebrek aan personeel het probleem. Mijn neef bijvoorbeeld, is IC verpleegkundige, maar is door de druk op, gaat er mee stoppen, kan niet meer…. Gewoon vaccineren…. that’s all
Want je gaat niet even een groep IC verpleegkundigen opleiden in een korte tijd. Mooie uitdrukking voor…. voortschrijdend inzicht…. Alsof iemand hier dan maar ook echt rekening mee had gehouden. Fouten worden gemaakt, maar het grootste probleem ligt toch wel bij de mensen zelf die zich willens en wetens niet laten vaccineren en lak hebben aan de regels.
Er zijn tig mensen in die sector ontslagen en naar buiten gegooid de laatste jaren. Enkel om wat geld te besparen, en nu krijg de deksel op de neus. We snappen dat we niet binnen 5 minuten 100 man IC personeel kunnen opleiden. Maar er is er nog niet 1 bij gekomen in deze tijd, of überhaupt over gepraat om dit maar eens wel te gaan doen..

Verder "Gewoon vaccineren... that's all" is natuurlijk heel makkelijk om te zeggen.. maar ook dat gebeurt niet als je de praktijk nu bekijkt.

Sterker nog, ik denk dat we met minder druk op vaccineren er meer was bereikt dan we nu bepaalde druk op mensen leggen en juist daarom er tegen in gaan. En ook vaccineren alleen is niet de oplossing, zo zie je in Portugal ook een stijging vinden ondanks de hoogste vaccinatie.

Verder denk dat het gros van het volk zich gewoon heel netjes aan de regeltjes hebben gehouden, maar dat we stiekem allemaal wel hebben gezien dat er een hoop onzin bij zat wat niet werkte. Dat laatste is niet zo erg, maar ze blijken er ook niets uit te leren. Steeds meer mensen hebben dat gevoel en gaan logischerwijs hun eigen ding doen en denken "het zal wel".

Misschien word het ook gewoon tijd voor nieuwe gezichten, al is het maar voor het gevoel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Precies. Een piek zoals deze gaan we helaas elk najaar wel krijgen vanaf nu. Maar gaan we dan ook elk jaar een lockdown hebben? Lijkt me stug.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Jos, Tim, Rick en Oasiss, gewoon uit nieuwsgierigheid, wat is volgens jullie een goede oplossing / beleid om te volgen met continue veranderende omstandigheden?

In ieder geval geen symboolpolitiek voeren door sectoren aan te pakken waar nauwelijks een besmetting aan te relateren is.

Overigens heb ik (hopelijk) nergens geinsinueerd het beter te kunnen. Ik vind alleen het argument "ga er maar aanstaan" niet zo sterk.

Een brug ontwerpen zou ik ook niet kunnen, heb respect voor mensen die het kunnen, maar als een brug na drie dagen instort, moet je daar wel iemand voor verantwoordelijk houden en niet diegene laten proberen toch nog een goede brug te bouwen.

Nog los van dat het probleem ook nog groter is en blijft door tien jaar lang vrijwel iedere publieke sector uit te kleden en tegelijkertijd multinationals belasting laten ontduiken.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Er zijn tig mensen in die sector ontslagen en naar buiten gegooid de laatste jaren. Enkel om wat geld te besparen, en nu krijg de deksel op de neus. We snappen dat we niet binnen 5 minuten 100 man IC personeel kunnen opleiden. Maar er is er nog niet 1 bij gekomen in deze tijd, of überhaupt over gepraat om dit maar eens wel te gaan doen..

Verder "Gewoon vaccineren... that's all" is natuurlijk heel makkelijk om te zeggen.. maar ook dat gebeurt niet als je de praktijk nu bekijkt.

Sterker nog, ik denk dat we met minder druk op vaccineren er meer was bereikt dan we nu bepaalde druk op mensen leggen en juist daarom er tegen in gaan. En ook vaccineren alleen is niet de oplossing, zo zie je in Portugal ook een stijging vinden ondanks de hoogste vaccinatie.

Verder denk dat het gros van het volk zich gewoon heel netjes aan de regeltjes hebben gehouden, maar dat we stiekem allemaal wel hebben gezien dat er een hoop onzin bij zat wat niet werkte. Dat laatste is niet zo erg, maar ze blijken er ook niets uit te leren. Steeds meer mensen hebben dat gevoel en gaan logischerwijs hun eigen ding doen en denken "het zal wel".

Misschien word het ook gewoon tijd voor nieuwe gezichten, al is het maar voor het gevoel.

Heel erg eens met in ieder geval je eerste alinea. Het is toch bizar dat we aan het eind van het tweede jaar crisis zitten en er nog geen serieuze plannen zijn om de zorg in NL te upgraden. Hoeveel lockdowns heeft dat nodig? Hoe lang gaan we nog zien dat parlementsleden de Kamer uit rennen als er moet worden gestemd voor een paar euro extra voor het zorgpersoneel?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Op het moment dat je schuur in de fik staat ga jij je huis blussen want dat is belangrijker. Ik zeg niet dat onderwijs niet belangrijk is. We kunnen ook iedereen gedwongen vaccineren. Wil je die kant op?
Sorry hoor, maar je hebt het over een concert en over onderwijs? Ik weet niet hoor, maar dan heb je volgens mij je prioriteiten niet helemaal op een rijtje. En ja gedwongen vaccineren, helemaal prima. Wat is jouw oplossing dan?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
In ieder geval geen symboolpolitiek voeren door sectoren aan te pakken waar nauwelijks een besmetting aan te relateren is.

Overigens heb ik (hopelijk) nergens geinsinueerd het beter te kunnen. Ik vind alleen het argument "ga er maar aanstaan" niet zo sterk.

Een brug ontwerpen zou ik ook niet kunnen, heb respect voor mensen die het kunnen, maar als een brug na drie dagen instort, moet je daar wel iemand voor verantwoordelijk houden en niet diegene laten proberen toch nog een goede brug te bouwen.

Nog los van dat het probleem ook nog groter is en blijft door tien jaar lang vrijwel iedere publieke sector uit te kleden en tegelijkertijd multinationals belasting laten ontduiken.
Ik denk dat het niet om de sector gaat, maar om traffic tegen te gaan. Het gebeurt nu eenmaal waar mensen bij elkaar komen. Komen er geen mensen bij elkaar dan gebeurt het niet.

Volgens mij heb ik nergens aangegeven ga er maar aan staan. Al is dat wel het geval. Ergens tegenaan schoppen is makkelijker dan een oplossing aandragen. En die hoor ik (hier) nergens.

Waarom willen we zo graag iemand verantwoordelijk houden / afrekenen? Het is toch niet zo dat ze het expres fout doen ofzo?

Dat laatste punt kan ik weinig over zeggen…. geen inzicht in hoe, wat en waarom.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Tijdelijk (enkele weken) iedereen - dus ook gevaccineerde - zichzelf laten testen om ergens binnen te komen. Dat is meest veilig. Kun je alles open laten zoals nu is.
Op dit moment zijn er weer even drastische middelen nodig om verder te kunnen.
Denk alleen dat prive feestjes niet te voorkomen zijn. Dus daar zal niet zomaar oplossing voor te vinden zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Maar het is toch bij iedere baan zo als je er een puinhoop van maakt, dat je verantwoordelijk wordt gehouden?

En het is makkelijker ergens tegenaan te schoppen dan iets op te bouwen, maar dat betekent toch niet dat je niet mag veroordelen als iemand er een bende van maakt.

Bij een enorme crisis volstaat "je best doen" niet wat mij betreft.

Edit: Bij regeren volstaat dat m.i. überhaupt niet.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken