Corona Virus en concerten/festivals

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Wat ik lees in de media is dat er daar ook nu wel op wordt aangestuurd. Even een sterke lockdown van 2/3 weken. Dus niet alleen bioscopen en theaters maar ook horeca ed. Feit is wel dat de cijfers dan rap moeten zakken anders wordt die lockdown weer verlengd natuurlijk...
Zoals elke beperkende maatregel in de geschiedenis gaat invoeren altijd makkelijker dan intrekken. Sowieso dat over twee weken blijkt dat het OMT toch nog denkt dat het verstandig is om het nog even te vol te houden, komen een paar schitterende oneliners over het virus en voor je het weet is het februari.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Zoals elke beperkende maatregel in de geschiedenis gaat invoeren altijd makkelijker dan intrekken. Sowieso dat over twee weken blijkt dat het OMT toch nog denkt dat het verstandig is om het nog even te vol te houden, komen een paar schitterende oneliners over het virus en voor je het weet is het februari.
Precies dat! En je kan nu al uittekenen dat dat nodig is als de scholen en winkels wel gewoo open blijven.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Precies dat! En je kan nu al uittekenen dat dat nodig is als de scholen en winkels wel gewoo open blijven.
En ik denk dat ook steeds minder mensen zich gaan houden aan adviezen, hoe dringend voor de 1000e keer dan ook, om maar vier mensen thuis uit te nodigen.
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Ik lees in elk geval nog niets over evenementen, maar als voetbalwedstrijden ook zonder publiek zijn gok ik dat evenementen daar ook onder gaan vallen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
En ik denk dat ook steeds minder mensen zich gaan houden aan adviezen, hoe dringend voor de 1000e keer dan ook, om maar vier mensen thuis uit te nodigen.
Dus dat is gewoon super ruk. Als je het gedrag van mensen niet kan aanpassen, dan moet het met andere maatregelen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Dus dat is gewoon super ruk. Als je het gedrag van mensen niet kan aanpassen, dan moet het met andere maatregelen.
En dat het dan nog verder escaleert naar burgerlijke ongehoorzaamheid? We hebben al veel te veel flauwe kul maatregelen gehad waardoor veel mensen de maatregelen die wel werken ook niet meer serieus nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
En dat het dan nog verder escaleert naar burgerlijke ongehoorzaamheid? We hebben al veel te veel flauwe kul maatregelen gehad waardoor veel mensen de maatregelen die wel werken ook niet meer serieus nemen.
Ben geen beleidsmaatregelen, dus geen idee. Lijkt me ook gewoon ruk om nu zulke beslissingen te moeten nemen. Iedere beslissing leverde al gezeik op, maar nu al helemaal.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
En dat het dan nog verder escaleert naar burgerlijke ongehoorzaamheid? We hebben al veel te veel flauwe kul maatregelen gehad waardoor veel mensen de maatregelen die wel werken ook niet meer serieus nemen.
Dit dus, het draagvlak voor nieuwe maatregelen is momenteel zo enorm laag.
En waarom? Omdat er inmiddels zoveel fouten zijn gemaakt in in dit beleid dat ze niet meer op 1 hand te tellen zijn.
Ik noem een Grapperhaus die semi grappig een liedje zong over een mondkapje, en inmiddels lopen we weer rond in de winkels met die dingen.
Veel beloven en weinig tot niets waar maken, dat is waar dit dem. kabinet goed in is
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Juist! En tuurlijk is het moeilijk om de beslissingen te nemen, maar dat mag geen argument zijn voor een zwalkend, inconsistent en vaak falend beleid. Dan voer je je baan simpelweg niet goed uit, hoe moeilijk die baan dan ook mag zijn.

Gevolg is dat het draagvlak begrijpelijk minder en minder wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Juist! En tuurlijk is het moeilijk om de beslissingen te nemen, maar dat mag geen argument zijn voor een zwalkend, inconsistent en vaak falend beleid. Dan voer je je baan simpelweg niet goed uit, hoe moeilijk die baan dan ook mag zijn.

Gevolg is dat het draagvlak begrijpelijk minder en minder wordt.
Falend komt dan weer niet door het kabinet natuurlijk, dat komt door de praktijk. Die eerste twee kan je ze op zich wel aanrekenen. Maar goed, lees dat theaters open mogen blijven, dus dat zal ook wel gelden voor poptempels.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Falend komt dan weer niet door het kabinet natuurlijk, dat komt door de praktijk. Die eerste twee kan je ze op zich wel aanrekenen. Maar goed, lees dat theaters open mogen blijven, dus dat zal ook wel gelden voor poptempels.
Het rapport van KPMG lijkt mij de eerste opmaat naar een parlementaire enquête met vernietigende conclusies. Ik voorzie dat 'falend' ook wel een sticker is die op de regering kan worden geplakt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Het rapport van KPMG lijkt mij de eerste opmaat naar een parlementaire enquête met vernietigende conclusies. Ik voorzie dat 'falend' ook wel een sticker is die op de regering kan worden geplakt.
Ik zou het verbazingwekkend vinden als hier een parlementaire enquête over wordt gehouden, aangezien niemand weet wat de juiste maatregelen zijn, ook het OMT niet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Het rapport van KPMG lijkt mij de eerste opmaat naar een parlementaire enquête met vernietigende conclusies. Ik voorzie dat 'falend' ook wel een sticker is die op de regering kan worden geplakt.
Het probleem is alleen wel dat niemand anders wel de oplossing WEL weet. Als de oplossing zo overduidelijk klaar stond dan hadden we Rutte en Hugo er al lang uitgetrapt natuurlijk. Maar dat is ook weer niet zo. Ieder land heeft dit soort fails wel gehad.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Ik zou het verbazingwekkend vinden als hier een parlementaire enquête over wordt gehouden, aangezien niemand weet wat de juiste maatregelen zijn, ook het OMT niet.
Feit blijft dat het dem. kabinet nooit de adviezen van het OMT heeft opgevolgd, maar altijd zijn eigen draai eraan gegeven heeft
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Feit blijft dat het dem. kabinet nooit de adviezen van het OMT heeft opgevolgd, maar altijd zijn eigen draai eraan gegeven heeft
En dat zal ook altijd moeten gebeuren, want er moet ook politiek draagvlak voor zijn. Als je alle adviezen van het OMT had opgevolgd, was er niks van het beleid terechtgekomen omdat alles in de Kamer was weggestemd.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik zou het verbazingwekkend vinden als hier een parlementaire enquête over wordt gehouden, aangezien niemand weet wat de juiste maatregelen zijn, ook het OMT niet.
Ik zou het verbijsterend vinden als die er niet komt. Ik zeg niet dat het makkelijk is, en in alle landen heeft men steken laten vallen. Maar naar het beleid, samenwerking met experts, strategieën die gekozen zijn, moet wat mij betreft zeker een onderzoek komen.

Deze mensen werken bij gratie van de steun van onze volksvertegenwoordigers en als er nu al aanwijzingen zijn dat het zwalkend beleid onnodig mensenlevens heeft gekost, dan zou de Tweede Kamer eigenlijk een gigantische middelvinger naar de bevolking geven door geen parlementaire enquête te eisen.

Overigens richt zo'n onderzoek zich ook tot de rol van de Tweede Kamer zelf.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Ik zou het verbijsterend vinden als die er niet komt. Ik zeg niet dat het makkelijk is, en in alle landen heeft men steken laten vallen. Maar naar het beleid, samenwerking met experts, strategieën die gekozen zijn, moet wat mij betreft zeker een onderzoek komen.

Deze mensen werken bij gratie van de steun van onze volksvertegenwoordigers en als er nu al aanwijzingen zijn dat het zwalkend beleid onnodig mensenlevens heeft gekost, dan zou de Tweede Kamer eigenlijk een gigantische middelvinger naar de bevolking geven door geen parlementaire enquête te eisen.
En zo zijn er wederom twee kanten. Ik zou het geen middelvinger vinden en anderen dus wel. Heb wel het idee dat de uitslag van zo'n enquête al vaststaat, namelijk dat er steken zijn gevallen en waarschijnlijk zullen daar weer consequenties aan verbonden worden, maar dat ik vind dus zelf te makkelijk.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Maar je zegt dan dus dat je er wel zeker van bent dat er fouten zijn gemaakt, maar dat je daar geen onderzoek naar wilt?
Volgens mij was zelfs de VVD in de Tweede Kamer voorstander van een parlementaire enquête.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Maar je zegt dan dus dat je er wel zeker van bent dat er fouten zijn gemaakt, maar dat je daar geen onderzoek naar wilt?
Volgens mij was zelfs de VVD in de Tweede Kamer voorstander van een parlementaire enquête.
Er zijn in ieder land fouten gemaakt, dus ook in Nederland, ja, maar dan kan je wel iedere regering ter wereld verantwoordelijk houden. Ik zie daar niet echt het nut van in. En wat maakt het uit dat "zelfs" de VVD voorstander was?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken