Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 4055 reacties, heeft 218 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  neracroft 6 uur, 57 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 4056)
  • Auteur

roy-hekkens

Wachten en hopen op meer gitaren en alternatievere acts ipv pop en plat (wat dat ook mag zijn, het blijft een kwestie van smaak) en dan wel blij zijn met een hint die lijkt te wijzen op Kendrick Lamar. Dat snap ik dan niet, over commercieel (en plat, om nog maar eens deze term te gebruiken) gesproken. Persoonlijk zou dit een enorme teleurstelling zijn voor mij, maar zoals ik al zei, smaken verschillen. Ik zit in ieder geval in de tenten dan.

Martijn

Wachten en hopen op meer gitaren en alternatievere acts ipv pop en plat (wat dat ook mag zijn, het blijft een kwestie van smaak) en dan wel blij zijn met een hint die lijkt te wijzen op Kendrick Lamar. Dat snap ik dan niet, over commercieel (en plat, om nog maar eens deze term te gebruiken) gesproken. Persoonlijk zou dit een enorme teleurstelling zijn voor mij, maar zoals ik al zei, smaken verschillen. Ik zit in ieder geval in de tenten dan.

Lol, als de muziek van Lamar een ding niet is is het plat. Die man zit echt zo ver van de mainstream hip-hop vandaan, en dat maakt het alleen maar knapper dat die jongen zo populair is. Raad je aan om eens To Pimp A Butterfly op te zetten, goed mogelijk dat je het niets vindt maar ben ervan overtuigd dat je hem dan in ieder geval niet meer commercieel vindt 😉

Paddy

damn

Lijkt me duidelijk. Kendrick na M&S? 😊

Zou het een heel toffe naam vinden in ieder geval.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

roy-hekkens

Daarom zeg ik ook plat, wat dat ook mag zijn. Zijn teksten zijn misschien ook niet slecht, maar deze act wordt wel heel commercieel weggezet. En waarom men Muse (om maar een viorbeeld te noemen) dan wel een platte act vind, snap ik dus weer niet. Dit zijn geweldige strakke shows, terwijl Kendrick de halve tijd alleen maar het publiek staat aan te sporen om mee te springen of wat dan ook. Dat heeft toch niks met diepgang of alternatief te maken. Zijn show op Lowlands was ook niet geheel overtuigend naar wat ik zo gelezen heb.
    Maar goed, smaken verschillen gelukkig en iedereen die wel blij is met Kendrick (als die komt), prima toch. Ik amuseer me wel met The Cure en hopelijk Muse en Coldplay.

roluf

Ik ben absoluut geen hip hop fan maar wat was de show van Kendrick op lowlands fantastisch. Alles wat jij schetst doet hij dus niet. Zijn show werd juist heel goed weggezet. Alleen zijn show in de ziggo dome schijnt nog beter te zijn geweest.

Ik ben het puur gaan kijken om te zien waar de hype rondom deze man vandaan komt! En die hype is meer dan terecht.

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

roy-hekkens

Het gaat mij er ook niet om om Kendrick af te kraken, maar meer om aan te geven dat hier vaak met 2 maten wordt gemeten om hun eigen smaak als referentie te gebruiken. Coldplay mag blijkbaar geen feestje meer maken, want dan is het plat. En M&S idem. Maar blijkbaar kan ik mijn bedoeling hierachter niet goed verwoorden. Ik zal er verder over ophouden.

mattman
    Moderator

Het gaat mij er ook niet om om Kendrick af te kraken, maar meer om aan te geven dat hier vaak met 2 maten wordt gemeten om hun eigen smaak als referentie te gebruiken. Coldplay mag blijkbaar geen feestje meer maken, want dan is het plat. En M&S idem. Maar blijkbaar kan ik mijn bedoeling hierachter niet goed verwoorden. Ik zal er verder over ophouden.

Plat is misschien een slechte verwoording. Vind ‘kwalitatief’ en ‘plat’ ook zeker niet de meest gelukkige manieren om het te benoemen maar het is echt bij een gebrek aan beter. 😉 Coldplay en Muse gaan voor het grote gebaar en spelen meer in op vorm dan inhoud. En dat doen ze trouwens fantastisch. Heb ze allebei ook al eens een geweldige show zien geven. Dat zo’n act op Werchter staat is niet meer dan logisch, want ze verkopen die wei met gemak uit. Het mag alleen niet te veel naar één kant schieten. Vind ik dan hé.

En eigen smaak gaat er altijd een beetje tussen zitten. Is wat mij betreft ook mooi.

roy-hekkens

Ok, dit kan ik wel begrijpen. Dit is ook wel wat ik ermee wil zeggen. Woorden als plat en bijv ook niet relevant worden vaak te pas en te onpas gebruikt en dat staat los van persoonlijke smaak. En over smaak valt niet te twisten, dus dat mag zeker gezegd worden.
    Ik ben het ook zeker met je eens dat afwisseling op een affiche zeker goed is. Dat zorgt juist voor de mooie line-up ieder jaar.

Aike

Plat is misschien een slechte verwoording. Vind ‘kwalitatief’ en ‘plat’ ook zeker niet de meest gelukkige manieren om het te benoemen maar het is echt bij een gebrek aan beter. 😉 Coldplay en Muse gaan voor het grote gebaar en spelen meer in op vorm dan inhoud. En dat doen ze trouwens fantastisch. Heb ze allebei ook al eens een geweldige show zien geven. Dat zo’n act op Werchter staat is niet meer dan logisch, want ze verkopen die wei met gemak uit. Het mag alleen niet te veel naar één kant schieten. Vind ik dan hé.

En eigen smaak gaat er altijd een beetje tussen zitten. Is wat mij betreft ook mooi.

Het duurde even, maar hier ben ik het dan wel eindelijk mee eens. Moet zeggen dat ik me er maar even buiten hield afgelopen dagen, want vond het gebruik van het woord plat e.d. heel erg misplaatst eigenlijk.

Verder, ik ben wel erg blij met Mumford and Sons. Heb ze in Goffertpark paar jaar terug gezien en kwam toen relatief makkelijk tot de 6e/7e rij ofzo en maakte toen een topconcert in mijn optiek mee(al begreep ik dat als je naar achteren stond er zeker bij het rustige gedeeltes een hoop verloren ging). Aangezien het volgende album van Mumford and Sons weer meer richting de eerste 2 platen gaat, althans, dat hebben ze gezegd, kijk ik er zeker weer naar uit. Zie inderdaad nog wel een act ervoor of erna(denk erna, bijvoorbeeld Kendrick misschien) staan. Eerst losgaan met wat biertjes op wat lekkere folkrock om dan los te gaan op de hiphop van Kendrick, schrijf mij daar maar voor op.

Kijk zelf heel erg uit naar de pakketjes straks. Wat ik aan headliner geruchten hoort bevalt me prima, muv F+TM, maar ben benieuwd wat we overdag gaan krijgen.

Vestrock 2017
    Rock Werchter 2014 - 2016 - 2017 - 2018 - 2019
    Appelpop 2013 - 2017

Magical12

Anders doen we gewoon zoiets:

DONDERDAG
    Main
    > Liam Gallagher
    > Tame Impala
    > Muse / Rammstein

Barn
    > Childish Gambino

VRIJDAG
    Main
    > Smashing Pumpkins
    ✓ The Cure

Barn
    > Bloc Party
    > dEUS

ZATERDAG
    Main
    > Vampire Weekend
    ✓ Mumford & Sons
    > Kendrick Lamar

Barn
    > Weezer

ZONDAG
    Main
    > Black Keys
    > The Rolling Stones

Barn
    > Bon Iver

Voor ieder wat wils, toch? Ok.
    Dank bij voorbaat Mr. Schueremans

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden geleden door  Magical12.

PKP: 2005,2006,2007,2008,2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015,2016, 2017
    RW: 2008,2009,2010,2011,2012,2015,2016, 2017, 2018

TheMotherload

Anders doen we gewoon zoiets:

DONDERDAG
    Main
    > Liam Gallagher
    > Tame Impala
    > Muse / Rammstein

Barn
    > Childish Gambino

VRIJDAG
    Main
    > Smashing Pumpkins
    ✓ The Cure

Barn
    > Bloc Party
    > dEUS

ZATERDAG
    Main
    > Vampire Weekend
    ✓ Mumford & Sons
    > Kendrick Lamar

Barn
    > Weezer

ZONDAG
    Main
    > Black Keys
    > The Rolling Stones

Barn
    > Bon Iver

Voor ieder wat wils, toch? Ok.
    Dank bij voorbaat Mr. Schueremans

Zet deze maar op de mail richting RW. Beetje leuk dagprogramma erbij en ik vind t prima!

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden geleden door  .

Rock Werchter 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2017 / 2018
    Pukkelpop 2015

Timmetje

Same here. Weekendtickets en hup naar Werchter

bcmrmaybe

De veronderstelling was dat Rammstein een stadiontour zou gaan doen maar ze gaan dus ook de Major Festivals doen.

Headlinerspot zou kunnen voor RW

Bevestiging Festivals hier

https://m.facebook.com/565232316869051/posts/1981740501884885/

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden geleden door  bcmrmaybe.

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

Oh Well

Rammstein als eerste aankondiging GMM 🙂

bcmrmaybe

Rammstein als eerste aankondiging GMM

Een wens? Of inside info?

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

visdave34
    Moderator

Lijkt me niet dat die na 2017 nu alweer terugkomen.

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

mindlessworker

It’s not like they are Slipknot who have played 2004 / 2005 / 2009 / 2011 / 2013 / 2015 😛

visdave34
    Moderator

It’s not like they are Slipknot who have played 2004 / 2005 / 2009 / 2011 / 2013 / 2015 😛

Haha, touché… 🙂

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

dinofest

Van mij mag Paul McCartney ook nog wel terugkomen. Setlist voor de komende shows super, maar wel nog tot eind juni op tour in Amerika.

bornlivedie

Ik weet niet hoor… Kendrick nog eens touren met DAMN.? Zou toch verwachten pas weer met een nieuwe plaat.
    Bovendien zou ik deze hint veel te makkelijk vinden 😛 Dit zal vast cryptischer/ingewikkelder zijn.

Kereltje

Solange komt dit jaar nog met een nieuwe plaat. Opschrijven als kandidaat-Barnheadliner.

Yannick

Solange komt dit jaar nog met een nieuwe plaat. Opschrijven als kandidaat-Barnheadliner.

Ik heb horen vallen dat ze op Coachella sub zou staan, kan ze hier dan ook al zo’n avond spot aan? Op Pukkelpop stond er nochtans zeer weinig volk, naar ’t schijnt (ook al werd de show goed onthaald, daar niet van).

mattman
    Moderator

Ik ga mij ook eens aan een voorspellinkje wagen. 🙂

DO: Pink – Coldplay

VRIJ: Weezer – Florence + The Machine – The Cure

ZAT: Tame Impala – Mumford & Sons – Kendrick Lamar

ZON: Ghost – Tool – Muse

Of Tame Impala staat op zondag voor Muse, en Tool stuurt hun kat. Met als kanshebbers voor die Barn (headline/hoge slots): Bon Iver, Lana Del Rey, Netsky, Solange, Wilco, Rise Against, Thom Yorke

Oké bij nader inzien zou dit een peperdure lineup zijn. Té peperduur. Misschien staat Coldplay toch op Boutique en verschuift alles (en wordt het ook wat realistischer).

Dr. Hannibal

Ik ga mij ook eens aan een voorspellinkje wagen. 🙂

DO: Pink – Coldplay

VRIJ: Weezer – Florence + The Machine – The Cure

ZAT: Tame Impala – Mumford & Sons – Kendrick Lamar

ZON: Ghost – Tool – Muse

Of Tame Impala staat op zondag voor Muse, en Tool stuurt hun kat. Met als kanshebbers voor die Barn (headline/hoge slots): Bon Iver, Lana Del Rey, Netsky, Solange, Wilco, Rise Against, Thom Yorke

Oké bij nader inzien zou dit een peperdure lineup zijn. Té peperduur. Misschien staat Coldplay toch op Boutique en verschuift alles (en wordt het ook wat realistischer).

Als je nu Rammstein in plaats van Coldplay erin zet (die zijn blijkbaar toch weer kanshebber) en dan daar Ghost voor, moet het best realistisch zijn. En ik vermoed inderdaad nog steeds dat Tool hun kat zal sturen 😆

Youri

Rammstein bitte :). Kendrick zou tof zijn, maar aangezien ik ‘m onlangs op LL nog heb gezien hoop ik op die andere hiphop-hero: Childish Gambino.

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 4056)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.