Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik vind dat er nu minder ‘binnenkoppers’ zijn dan vorig jaar rond deze tijd

Idd. Vorig jaar was er al behoorlijk wat bekend qua albums en tourgeruchten. Het enige nu is dat Metallica in september hun tour aankondigd, Pink in Europa gaat touren, 21P geruchten en Rammstein met een nieuw album eind 2018 begin 2019.

Pink op Werchter? Meer voor Classic. Rammstein en Metallica zullen wel stadions worden dus ik ben erg benieuwd water gaat komen (Voor RW en PP ook)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Wat? Ik vind dat er juist gigantisch veel al op tafel ligt voor volgend jaar.

Metallica, The Cure, Tool, Muse, Florence + The Machine, Mumford & Sons, The Strokes, Tame Impala, Interpol, The 1975, Christine & The Queens, The War On Drugs, Damien Rice, Beach House, Death Cab For Cutie, Trixie Withley, Nothing But Thieves, Halsey, Suede, Years & Years en Greta Van Fleet heb ik allemaal al met potloodje opgeschreven om in het oog te houden. Bastille had deze zomer op Werchter kunnen staan (zie tour data) maar stonden daar uiteindelijk niet, is volgens mij een indicatie dat dat verhaal ook afgelopen is. Editors zullen gewoon achter de hand blijven gehaald worden als kleinere afsluitende headliner wanneer bepaalde acts niet willen lukken. Ik geloof nooit dat Werchter de kaart van Editors wil blijven trekken als ze ook iets spannenders kunnen boeken..

Qua hip hop is er dit jaar toch al wat geëxperimenteerd met Russ en Rae Sremmurd vrij tegenvallend op de Mainstage en Post Malone in de Barn wat een groot succes was, dus die lijn zal ook wel weer verder worden gezet, denk ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Wat? Ik vind dat er juist gigantisch veel al op tafel ligt voor volgend jaar.

Metallica, The Cure, Tool, Muse, Florence + The Machine, Mumford & Sons, The Strokes, Tame Impala, Interpol, The 1975, Christine & The Queens, The War On Drugs, Damien Rice, Beach House, Death Cab For Cutie, Trixie Withley, Nothing But Thieves, Halsey, Suede, Years & Years en Greta Van Fleet heb ik allemaal al met potloodje opgeschreven om in het oog te houden. Bastille had deze zomer op Werchter kunnen staan (zie tour data) maar stonden daar uiteindelijk niet, is volgens mij een indicatie dat dat verhaal ook afgelopen is. Editors zullen gewoon achter de hand blijven gehaald worden als kleinere afsluitende headliner wanneer bepaalde acts niet willen lukken. Ik geloof nooit dat Werchter de kaart van Editors wil blijven trekken als ze ook iets spannenders kunnen boeken..

Qua hip hop is er dit jaar toch al wat geëxperimenteerd met Russ en Rae Sremmurd vrij tegenvallend op de Mainstage en Post Malone in de Barn wat een groot succes was, dus die lijn zal ook wel weer verder worden gezet, denk ik.

Ik heb echt niets opgevangen over The Strokes, eigenlijk. Zou wel leuk zijn!

Had het ook over de mogelijke headliners hoor, die ik tot nu toe nog wat 'meh' vind. Daaronder staat er nog heel wat leuks qua kanshebbers natuurlijk. Ook Weezer, Childish Gambino en dEUS lijken mij inkoppertjes op dat vlak. En god, zouden ze dat Years & Years effectief nog eens boeken? Ik blijf er vanuit gaan (hopen) dat er een bepaalde quality control is bij die boekers, los van persoonlijke voorkeur en smaak. Vind nu ook niet dat die een bepaald diepe indruk maken met dat tweede album.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
21Pilots hoop ik toch echt niet. Vind het zo’n overschatte band. Daarbij krijgen ze dan waarschijnlijk ook nog eens een te hoge spot.
Wat zouden Damien Rice en Tame Impala geweldige namen zijn. Zet Damien Rice maar tegenover Metallica, want die hoef ik toch niet te zien.
Lenny Kravitz is ook nog een optie als co-headliner met z’n nieuwe album.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.660
1.182
Weezer inderdaad een week na Werchter op Bilbao BBK.
GE-WEL-DIG dan zou ik direct een kaartje kopen voor die dag denk ik.
Welke plaats nemen die in? Net voor de sub? Of misschien Barn headlinen of schat ik ze te hoog in omdat ik ze zelf heel graag op een festival wil zien?

(min of meer) Realistische wishlist:
The Strokers - The Cure - Weezer - Tame Impala - Bon Iver - Vulfpeck - Modest Mouse

Onrealistisch wishlist:
Rage Against The Machine - Bob Dylan - Led Zeppelin - Beastie Boys
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Wishlist met enigsinds realistische namen (niet allemaal op 1 affiche uiteraard)

The Strokes
Rage Against the Machine
Tame Impala
Daft Punk
Katy Perry
Blur
Oasis (niet realistisch maar je kan dromen)
MIA
Richard Ashcroft

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Weezer inderdaad een week na Werchter op Bilbao BBK.
GE-WEL-DIG dan zou ik direct een kaartje kopen voor die dag denk ik.
Welke plaats nemen die in? Net voor de sub? Of misschien Barn headlinen of schat ik ze te hoog in omdat ik ze zelf heel graag op een festival wil zien?

(min of meer) Realistische wishlist:
The Strokers – The Cure – Weezer – Tame Impala – Bon Iver – Vulfpeck – Modest Mouse

Onrealistisch wishlist:
Rage Against The Machine – Bob Dylan – Led Zeppelin – Beastie Boys

Weezer lijkt mij dat je inderdaad wat te hoog neerzet.

RATM zou geweldig zijn. Maar touren niet echt meer geloof ik?
Bob Dylan, legendarische naam, maar videobeelden van zijn laatste concerten laten zien, dat Bob gewoon met pensioen moet.
Led Zeppelin, toch klein hoopje dat de geruchten waar zijn: Glastonbury, PP en RW!
Beastie Boys, ooit een keer op Lowlands gezien. Iedere keer als het publiek lekker los kwam, legden ze het optreden stil. Want het moet niet te ruig worden. Laat die maar zitten.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Beastie Boys, ooit een keer op Lowlands gezien. Iedere keer als het publiek lekker los kwam, legden ze het optreden stil. Want het moet niet te ruig worden. Laat die maar zitten.

Aangezien Adam Yauch in 2012 is overleden en ze in 2015 een statement gaven dat ze niet meer gingen optreden lijkt me Beastie Boys behoorlijk onmogelijk.
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Muse kan denk ik met een nog dikkere stift genoteerd worden. Tijdens een gesprek met StuBru antwoordde Bellamy op de vraag of ze naar België komen het volgende:
"Ik hoop het! We zijn de plannen nog aan het maken, maar we komen waarschijnlijk volgende zomer terug naar België."
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
Muse kan denk ik met een nog dikkere stift genoteerd worden. Tijdens een gesprek met StuBru antwoordde Bellamy op de vraag of ze naar België komen het volgende:
“Ik hoop het! We zijn de plannen nog aan het maken, maar we komen waarschijnlijk volgende zomer terug naar België.”

Dat ze naar België komen zegt nog niet dat ze festivals spelen. Aangezien Bellamy in eerdere interviews heeft gezegd hun eerdere stage producties te willen overtreffen met deze tour, en zowel de 2nd Law tour als de Drones tour al veel te grote producties hadden voor op festival podia, kun je ze eerder met een dikke viltstift doorstrepen denk ik. Als ze op de Werchter wei staan dan zal het weer Boutique zijn denk ik.
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Dat ze naar België komen zegt nog niet dat ze festivals spelen. Aangezien Bellamy in eerdere interviews heeft gezegd hun eerdere stage producties te willen overtreffen met deze tour, en zowel de 2nd Law tour als de Drones tour al veel te grote producties hadden voor op festival podia, kun je ze eerder met een dikke viltstift doorstrepen denk ik. Als ze op de Werchter wei staan dan zal het weer Boutique zijn denk ik.

Daar heb je zeker een punt! Het leek me gewoon zeer toevallig dat de woorden "zomer" en "België" in eenzelfde zin voorkwamen. Aangezien de zomer voor veel mensen gelijkstaat aan festivals en verlof, zou het me ook wat vreemd lijken om dan je zaalshows te komen doen. Dan heb je toch een kleiner publiek. "Zomer" kan natuurlijk breed zijn met het huidige klimaat, misschien bedoelt hij mei of eind september :p
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Grote stadionshows zijn ook bijna altijd in de zomer. Ben daarom nog niet 100% zeker van een festivaltour. Muse is inmiddels te groot voor concertzalen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik denk dat Muse hier wel een beetje overschat wordt op dit moment. Vorige keer dat ze daar een losse stadiontour probeerden verliep de verkoop over het algemeen vrij dramatisch, Werchter Boutique inbegrepen.

Is eigenlijk hetzelfde als pakweg Metallica (en de andere toppers onder de festivalheadliners): Sportpaleis verkopen ze uit in enkele minuten, 20.000 dagtickets krijgen ze ook nog wel verpatst, maar als je naar een eigen stadion/Boutique show gaat kan je niet anders dan er een sterke programmering rond bouwen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Voor welke headliner die Werchter de afgelopen jaren heeft gehad geldt dat niet? De enige namen waar ik dan op kom zijn Pearl Jam, Rammstein, Coldplay en misschien Sir Macca.
Denk juist dat Muse hier wordt onderschat. Voor een festival als RW een topnaam om op affiche te hebben. En Metallica verkoopt meer tickets dan de gemiddelde headliner.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Ik denk dat Muse hier wel een beetje overschat wordt op dit moment. Vorige keer dat ze daar een losse stadiontour probeerden verliep de verkoop over het algemeen vrij dramatisch, Werchter Boutique inbegrepen.

Is eigenlijk hetzelfde als pakweg Metallica (en de andere toppers onder de festivalheadliners): Sportpaleis verkopen ze uit in enkele minuten, 20.000 dagtickets krijgen ze ook nog wel verpatst, maar als je naar een eigen stadion/Boutique show gaat kan je niet anders dan er een sterke programmering rond bouwen.
Metallica verkocht er 2 op enkele minuten. Als ze wouden verkochten ze er 4.
Boutique gaat ook zo voor de bijl, bewezen ze reeds zonder al te indrukwekkend voorprogramma.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.660
1.182
Laat ze maar stadions doen, zou zonde zijn van de headlinerspot aan Muse te geven. Hebben sinds The Resistance alleen maar telleurstellende nummers uitgebracht.

Ben blij dat ik ze in 2010 (op hun hoogtepunt) heb gezien. Die hebben echt al een tijdje afgedaan voor mij, en de wil om ze nog een keer te zien is echt 0,0.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Foals lijkt mij ook een band die best een hoge spot kunnen krijgen op de komende editie. Zijn ondertussen al redelijk lang bezig met hun nieuwe plaat en ik verwacht wel dat deze zal gedropt worden voor de komende zomer zodat ze festivals kunnen doen. Ik vond ze 2 jaar geleden alleszins heerlijk in the barn dus mogen van mij gewoon the barn afsluiten dit jaar :D

Andere namen die ik verwacht zijn Bring Me The Horizon, Netsky LIVE (als nieuw album klaar is), Biffy Clyro (nieuwe plaat eind 2018/begin 2019), Bazart (nieuw album komt er jammer genoeg snel aan), Muse, Twenty One Pilots, Yungblud, hopelijk Tool, Major Lazer en/of Rudimental (allebei nieuwe plaat voor de zomer). Dit zijn niet allemaal dingen die ik ook op werchter wil zien hoor, maar denk wel dat dit een deel van de grote/middelgrote namen kunnen worden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Heb ook dat gevoel (over Muse).

Muse zou een beetje in de categorie vallen zoals die van The Killers dit jaar: een bombastische 'gebakken lucht band' die over zijn hoogtepunt zit. Al vind ik de laatste output van Muse nog een pak minder dan die van de Killers. Die 3 losse singles zijn lachwekkend en dat akelige Psycho vind ik één van de slechtste nummers van de laatste 10 jaar (al herinner ik mij ook nog een dubstep nummer -remember die hype?- die ook heel erg was). Heb het gevoel dat de band het zelf ook allemaal niet meer zo goed weet.

Hun 2010 show vond ik trouwens ook erg goed. Merkte dat ik ze mij in 2015 een stuk minder konden boeien. Voor mij dus niet echt een spannende naam, en een beetje een uitgebluste band die stilaan festivalmeubilair geworden is (net zoals pakweg Prodigy, Kings Of Leon, Chemical Brothers, Florence, Editors en Green Day).

Verder vind ik het lijstje van Jarne hierboven niet echt veelbelovend klinken (op Tool na dan)... :-(
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Trekken jullie jullie dan niet op aan het feit dat Werchter dit jaar zich in het weekend van Glastonbury heeft genesteld? Die gaan weer zowat elke relevante artiest die er is op het moment en ideaal om tesamen met Werchter dat weekend dikke kleppers binnen te pakken. Ik zie Muse gewoon 2x in het Sportpaleis staan begin juni eerlijk gezegd.

Op het einde van augustus maak ik wel weer een leuk postertje om dingen wat op gang te trekken met voorspellingen voor volgend jaar. M'n poster van dit/vorig jaar rond die tijd, 10 maanden voor het festival, had er uiteindelijk 14 goed (QOTSA, Nick Cave, Gorillaz, London Grammar, Fleet Foxes, Triggerfinger, Roméo Elvis & Le Motel, Anne-Marie, Sigrid, Millionaire, PVRIS, Equal Idiots, Petit Biscuit en George Ezra).. Dus dan kunnen jullie jullie daar al op verheugen :lol:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken