Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Ja lap, Bazart is de hot shot op StuBru. Iedereen klaar voor 4 maanden Bazart op de radio?

Heb ook zelden zo veel negatieve reacties op een StuBru bericht gezien als op hun bericht dat Bazart Hotshot is. Die band krijgt hoe langer hoe meer negatieve berichten naar hun kop geslingerd. Doet mij een beetje denken aan de backlash die Boef en Dotan ook voelden.

En natuurlijk gaat StuBru dat nummer op één zetten in de Afrekening en een showcase organiseren... Dit hoort bij de verdragsovereenkomst van de VRT. En natuurlijk heeft de band fans, maar heb het gevoel dat de media ons het gevoel geven dat deze band populairder is dan hij is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Ben het met je eens hoor Mattman, maar ze verkopen wel het Sportpaleis uit (voor het tweede jaar op rij als ik me niet vergis?). Al is dat ook gewoon het gevolg van marketing etc etc wat je eerder al aanhaalde..
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
De eerste singles van nieuwe albums van zulke bands zijn al hits voordat ze uit zijn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
En natuurlijk gaat StuBru dat nummer op één zetten in de Afrekening

De afrekening zou (normaal gezien) wel worden gekozen door de stemmen van de luisteraars.

Los daarvan fijn weetje waarom Bazart zo hard gehyped word door Studio Brussel... Eén woord: vriendjespolitiek.
Eén van de leden heeft ooit nog stage gelopen bij hen.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
964
290
Nog een naam die we dit jaar hoog op de affiche gaan terugvinden, the 1975, dropte net een nieuwe single. :(

Ook Netsky met een nieuwe plaat lijkt mij zijn terugkeer op Werchter in 2019 te gaan maken.

> lijstje namen met nieuwe platen in 2019/einde 2018 en/of die ik wel zie komen: Twenty one pilots, Tame impala, vampire weekend, Bring me the horizon, Biffy Clyro, Brutus, Tamino, Bazart, The Fever 333, Rudimental, Chase and status, The prodigy, Foals, Netsky, The 1975

Persoonlijk zou ik heel blij zijn met bmth, biffy, c&s, Brutus, the fever 333, vampire weekend en Foals:) en de nieuwe van top lijkt ook wel leuk te worden... (weet dat die hier niet zo populair zijn maarja:))
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Netsky's hoogtepunt ligt ook alweer 2/3 jaar achter ons, wanneer was de laatste keer dat die nog is een deftig nummer maakte? Ik zie 'm dan eerder Dour headlinen/afsluiten. Wist niet dat BMTH al terug met nieuw werk zou aankomen, ook Brutus verwondert me want die gingen na deze tour geloof ik in de studio duiken en denk daarom niet aan een snelle terugkeer maar ik kan verkeerd zijn natuurlijk.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
964
290
Netsky’s hoogtepunt ligt ook alweer 2/3 jaar achter ons, wanneer was de laatste keer dat die nog is een deftig nummer maakte? Ik zie ‘m dan eerder Dour headlinen/afsluiten. Wist niet dat BMTH al terug met nieuw werk zou aankomen, ook Brutus verwondert me want die gingen na deze tour geloof ik in de studio duiken en denk daarom niet aan een snelle terugkeer maar ik kan verkeerd zijn natuurlijk.

BRUTUS gaan ik 2019 nieuwe plaat uitbrengen (stond op hun fb). BMTH zouden achter de vreemde posters ‘do you wanne start a cult with me’ zitten die in enkele steden in Amerika, Australië, en uk zijn opgedoken. Als dit zo is weten we 21 augustus meer.
https://www.altpress.com/news/bring-me-the-horizon-mantra-cult-us/
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Heb ook moeite om in te schatten waar de Prodigy nog zou staan. Heb het gevoel dat hun 'Werchter dagen' een beetje voorbij zijn. Na dit jaar nog op de Lokerse Feesten te hebben gestaan, en vorig jaar op Dour, lijken ze meer iets voor het medium sized festival-circuit. Zie ze in ieder geval niet snel meer de main afsluiten (zeker omdat Werchter niet meer werkt met die dansbare afsluitreconstructies).

En net zoals Yannick heb ik dat gevoel ook wel bij Netsky en Chase & Status (vooral bij die laatste is het vet echt wel van de soep).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
The War On Drugs trouwens aangekondigd voor het Sportpaleis. Na 2x de Lotto Arena, Vorst, Pukkelpop toch maar afschrijven wegens te veel in 1x of toch niet en kandidaat sub?
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
Heb ook moeite om in te schatten waar de Prodigy nog zou staan. Heb het gevoel dat hun ‘Werchter dagen’ een beetje voorbij zijn. Na dit jaar nog op de Lokerse Feesten te hebben gestaan, en vorig jaar op Dour, lijken ze meer iets voor het medium sized festival-circuit. Zie ze in ieder geval niet snel meer de main afsluiten (zeker omdat Werchter niet meer werkt met die dansbare afsluitreconstructies).

En net zoals Yannick heb ik dat gevoel ook wel bij Netsky en Chase & Status (vooral bij die laatste is het vet echt wel van de soep).

Als er een interessante aanbieding zich voordoet, zal Werchter zeker dansbaar afsluiten. Er is geen strategie op Werchter om dit niet meer te doen...
Maar zoals eerder aangegeven, The prodigy heeft toch enkele slechtere beurten gemaakt bij Live Nation, dus denk ook dat we die niet meer op Werchter gaan zien.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Als er een interessante aanbieding zich voordoet, zal Werchter zeker dansbaar afsluiten. Er is geen strategie op Werchter om dit niet meer te doen…

Ik herinner me een interview met Herman Schuurmans waar hij zei: om je festival boeiend en draaiende te houden moet je minstens elke 10 jaar eens een hele vernieuwende kijk hebben. De laatste 3 jaar hebben ze maar 1 echte 'dance' afsluiter gehad namelijk Disclosure.

Al de jaren ervoor waren het er bijna altijd 2 à 3 PER editie. Denk dus wel dat dit ietwat een bewuste keuze is. Meer en (vooral) kleinere dansbare bands op lagere spots en niet echt hele grote dans kleppers omdat het moeilijk is om daar origineel mee uit de hoek te komen. Want hoeveel dance acts kunnen een Man Stage aan?

En de afgelopen 3 jaar waren er wel degelijk bands als The Prodigy, Chemical Brothers, Justice,... in Europa in die periode.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Slipknot geen optie, nu Corey Taylor
met Stone Sour de boel en keer heeft
beoordeeld? Of Jonathan Davis al dan niet met
Korn?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Ik zie Slipknot eerder naar GMM gaan. Wat mij betreft prima, want Slipknot heeft mij live nooit echt kunnen overtuigen (itt stone sour).
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
ChiquitaChaser wrote:
Als er een interessante aanbieding zich voordoet, zal Werchter zeker dansbaar afsluiten. Er is geen strategie op Werchter om dit niet meer te doen…

Ik herinner me een interview met Herman Schuurmans waar hij zei: om je festival boeiend en draaiende te houden moet je minstens elke 10 jaar eens een hele vernieuwende kijk hebben. De laatste 3 jaar hebben ze maar 1 echte ‘dance’ afsluiter gehad namelijk Disclosure.

Al de jaren ervoor waren het er bijna altijd 2 à 3 PER editie. Denk dus wel dat dit ietwat een bewuste keuze is. Meer en (vooral) kleinere dansbare bands op lagere spots en niet echt hele grote dans kleppers omdat het moeilijk is om daar origineel mee uit de hoek te komen. Want hoeveel dance acts kunnen een Man Stage aan?

En de afgelopen 3 jaar waren er wel degelijk bands als The Prodigy, Chemical Brothers, Justice,… in Europa in die periode.
Geloof me, moesten er zich goede dance acts aanbieden dan staat die er.
Ze moeten alleen een meerwaarde zijn en dat zijn ze momenteel niet...
Trouwens gisteren op Pukkel al het één en ander te weten gekomen voor Werchter 2019, gaat weer een drukke zomer worden :)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.148
1.182
Over de dance-act-discussie hierboven: ik denk dat The Chemical Brothers nog steeds relevant zijn. Bij hun laatste studioalbum was er bv. nog 'Go', een wereldwijde hit die helemaal niet gedateerd klinkt. Die mannen kunnen het nog (in tegenstelling tot The Prodigy bv). In het Rock Werchter 2018-topic schreef ik een half jaar geleden dat het dit jaar de eerste keer zou zijn dat The Chemical Brothers niet op Rock Werchter staan na een nieuw album uitgebracht te hebben. Dit is namelijk altijd het geval geweest, 8 studioalbums en 8 keer bij de bijhorende tour op Rock Werchter. Ze stonden er zelfs 9 keer, één keer zonder nieuw album onder de hand. Dit jaar stonden ze niet op Rock Werchter dus, maar er is nog steeds geen nieuw album. Verwacht wordt dat dit eind dit jaar, begin volgend jaar uit komt. Rock Werchter 2019 dan maar? Voor mij mag het!

Ook Underworld blijft een erg gewaardeerde dance-act die de Barn meteen op rode kruisjes zet.

Verder zullen er schijnbaar veel usual suspects staan (Muse, Florence + the Machine, Metallica...). Ik hoop vooral op namen zoals The Cure, Weezer, Interpol, Vampire Weekend, Kiss (eens niet op Graspop aub), Tame Impala, dEUS (WAT EEN PASSAGE OP DE LOKERSE FEESTEN ZEG!), Death Cab for Cutie, Jungle, Trixie Whitley, Kraftwerk, Robert Plant, Amenra (eindelijk de eerste keer op Rock Werchter als Belgische groep), Intergalactic Lovers (eindelijk de eerste keer op Rock Werchter als Belgische groep), Biffy Clyro, Miles Kane, Wilco... En er zullen de komende tijd nog wel namen naar boven komen van bands die aan een nieuw album bezig zijn.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.148
1.182
Oh, en dan vergeet ik Paul McCartney nog, komt volgende maand met een nieuw album! Afwachten of hij gaat touren natuurlijk.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken