Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Youri

Playlistbediener
18 dec 2016
7
0
Nimmer op RW geweest. Komend jaar valt het weekend goed voor me en daarom is het een reële optie. Hoop op o.a. Biffy Clyro, Daft Punk, Coldplay, The XX, Childish Gambino, Underworld, Drake, Volbeat, Rammstein, Jack Johnson en nog zo veel meer :lol:
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.992
4.065
Nou precies. Ik kan ook wel zeggen dat het een drukke zomer gaat worden en er een aantal zeer mooie namen op gaan duiken
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
The Cure kondigde net hun eerste (festival)shows van 2019 aan!

https://www.jacarandafm.com/shows/breakfast-martin-bester/cure-coming-south-africa/

Ja, in Zuid Afrika, en in maart. Maar toch: daar gaat het lang niet bij blijven. Ze hebben verklapt dat er een grote tour in de planning staat. :) (zelfs Glastonbury is een geruchtje).
 

amichi

Playlistbediener
30 mei 2018
28
0
Panic! At The Disco heeft net een tour door Europa aangekondigd voor volgend jaar! Misschien een kanshebber als sub-headliner voor volgend jaar?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Panic! At The Disco heeft net een tour door Europa aangekondigd voor volgend jaar! Misschien een kanshebber als sub-headliner voor volgend jaar?

Ik zie deze band eerder op Pukkelpop staan, eerlijk gezegd. En als ze op RW staan, dan zal het toch zeker geen subheadliner zijn? In betere tijden, tien jaar geleden, speelden ze blijkbaar gewoon als tweede band van de dag.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.511
4.845
The Cure tweemaal gezien op Werchter (04 en 12) en vond er beide keren weinig aan. Dus hopelijk slaan die Werchter over. Lees bv ook deze vrij dodelijke OOR-recensie:

“The Cure schitterde iets langer in afwezigheid. Roberth Smith en band stonden in 2004 voor het laatst in Werchter en zijn afgaande op de verhalen over onder meer de laatste Pinkpop-show nog altijd meer dan de moeite waard. Op de release van 4:13 Dream na is er precies niets veranderd aan het repertoire en dus maken we vanavond een tijdreis door de desalniettemin bijzonder uitgebreide discografie. Maar na dertig minuten hebben we vooral weinig antwoorden en heel veel vragen. Zijn er anno 2012 zo weinig headliners beschikbaar dat The Cure weer afgestoft moet worden? Staan er ook mensen in het publiek die dit echt goed vinden? Generatiekloof much? Het gros van de mensen lijkt vooral voor het podium te staan omdat ‘het toch The Cure is’, maar de gespeelde interesse houdt niet lang stand. En dus wordt er een biertje gedronken, bijgekletst en gelachen terwijl Smith zich door onder meer Lovesong, Pictures of You en The Hungry Ghost worstelt. Hoewel de band bevlogen speelt, Smith er zin in lijkt te hebben en je af en toe het idee krijgt dat de band ontzettend veel plezier in het spelen heeft, is het eigenlijk bij lange na geen waardige headlineshow. Niet gek dus dat het gros van de jongeren na een klein uur zijn biezen pakt richting de andere kant van het terrein.”
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Tja, het is natuurlijk een kwestie van de reviews opzoeken die je zelf het beste liggen hé. ;-) Ik herinner mij vooral veel positieve reviews voor die The Cure show op RW en PP. Vond het zelf ook erg sterk, maar wel wat kort. Van hen mag een show nog iets langer duren dan 'maar' 2 uur. Dan is Coldplay (dat andere sterke gerucht) er minder goed van af gekomen tijdens hun laatste passage, in de reviews voor hun RW en PP shows. ;-)

https://www.humo.be/festivalitis/144209/review-the-cure-op-rock-werchter-2012
https://www.demorgen.be/muziek/the-cure-silhouetten-in-het-tegenlicht-bb863b66/
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2012/mei/pinkpop-2012/the-cure-pinkpop-2012.html

Als ik, in een héél vroeg stadium, op een reeks headliners mag gokken, dan zou zoiets me wel blij maken:

DO: COLDPLAY
VRIJ: FLORENCE ATM + TAME IMPALA
ZAT: THE CURE
ZON: BLUR / METALLICA
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.511
4.845
Nou zeggen reviews niet altijd wat. Ik ben het er lang niet altijd mee eens. Maar viel mij juist op dat vrijwel alle reviews negatief waren.

Quote uit de humo review die jij aangeeft:
“Maar het is 2012 nu, natuurlijk. Donderdagavond, op de Main van Werchter, zat er niets anders op dan afscheid nemen van zoveel moois. Want u applaudisseerde beleefd na elk nummer, en u wilde wel dansen op de hupse wanhoop van 'Lullaby' en 'Play For Today', maar de naakte feiten presenteerden zich: The Cure veroorzaakt geen opwinding meer op een festival, wel luie beleefdheid.”

Nog een review: https://www.efestivals.co.uk/festivals/rockwerchter/2012/review-thursday.shtml
“Headlining the main stage on Thursday were alternative rock legends The Cure, and while it may seem like heresy I really wasn't that impressed. Robert Smith's vocals are still fantastic and it's impossible to overlook the Sussex band's vast body of work, but their live show was nothing special. An encore of 'Boys Don't Cry' was magnificent and a fantastic finale, but I struggled to recognise that I was watching one of the seminal acts of the last thirty years. I was just a bit underwhelmed by it all.“

http://www.concertnews.be/recensietonen.php?id=1582&kop=Rock%20Werchter%202012&waar=Festivalwei%20Werchter
“Aansluitend weet The Cure ons op de Main dan weer iets minder te overtuigen, die mannen lijken hun beste tijd gehad te hebben.”
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Wessel wrote:

mattman wrote:
DO: COLDPLAY
VRIJ: FLORENCE ATM + TAME IMPALA
ZAT: THE CURE
ZON: BLUR / METALLICA


Buiten Metallica een prachtrijtje!

Op de vrijdag geen headliner?

Jawel, sterker nog: twee!

Maar akkoord dat een combo van Florence en TI, hoe populair die ook zijn, nog wat mager is voor RW. Ik zeg ook maar wat hoor, in dit stadium is er nog maar weinig zinnigs te vertellen vrees ik. Metallica zal wellicht ook gewoon in een stadion spelen, als je hun persbericht ziet. En Blur is niet écht een gerucht (al zitten ze wel plots op snapchat!), maar eigenlijk een wensje van mezelf. Feit is dat de set headliners van 2018 (voor mij) moeilijk te kloppen gaat zijn.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.992
4.065
Op het einde van augustus maak ik wel weer een leuk postertje om dingen wat op gang te trekken met voorspellingen voor volgend jaar. M’n poster van dit/vorig jaar rond die tijd, 10 maanden voor het festival, had er uiteindelijk 14 goed (QOTSA, Nick Cave, Gorillaz, London Grammar, Fleet Foxes, Triggerfinger, Roméo Elvis & Le Motel, Anne-Marie, Sigrid, Millionaire, PVRIS, Equal Idiots, Petit Biscuit en George Ezra).. Dus dan kunnen jullie jullie daar al op verheugen
1f606.svg

Kom maar op
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Wel, komt ie!

Vandaag zijn we 27 augustus en dus nog exact 10 maanden voor het grote feest weer kan beginnen in Werchter (jezus, dat is écht nog veraf maar kom). De festival zomer loopt weer op z'n einde, de balans wordt opgemaakt en er wordt al uitgekeken naar volgend jaar. De eerste nieuwtjes en aankondigingen van tours komen al binnen en hierbij komen natuurlijk die tongen op het forum weer los met speculaties, wenslijstjes enzovoorts.

Een paar weken terug (met een aantal recente aanpassingen) heb ik even neergezeten en nagedacht over de komende editie. Welke namen komen er weer naar de wei en welke verrassende act komt er dit jaar uit de hoge hoed van de Schuer? Ik voorspel alvast een prachtige headliner set met een reeks oude bekenden. Metallica stond, en daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik, zo goed als geprogrammeerd maar moesten hun tour cancelen. Geruchten gaan de ronde dat ze stadiums gaan doen maar voor de Schuer maakt Ulrich een uitzondering. Tweede klepper is die andere huisband, Muse. De nieuwe plaat komt uit in november en zijn dus dikke kanshebber voor een headline spot. Derde headliner is pas recent boven water komen drijven lijkt me, namelijk Coldplay. Het is weeral 7 jaar geleden dat de band op Werchter stond en een hoop is toch veranderd in die tijd, ookal waren ze toen best ook al een echte stadium band. Recente geruchten vanuit Spanje, Portugal en Ierland tonen aan dat de band een reeksje festivals gaat doen. Ideaal voor LN zou natuurlijk een apart event zijn in de vorm van Werchter Boutique ofso maar ik verwacht dat ze gewoon op Werchter gaan staan. Ten slotte, die laatste headliner. Ik koos niet voor de meest voor de hand liggende Florence + The Machine, die met haar laatste passage een wat belemmerde opkomst genereerde maar ik koos de mannen met de banjo, Mumford & Sons. Er zijn geruchten over een nieuwe plaat en hun laatste passage op Pukkelpop in 2017 was een schot in de roos. De kleinste en jongste headliner van het stuk maar wel eentje die in combinatie met Tame Impala, als afsluiter, een degelijke opkomst kan garanderen.

De blikvanger in de undercard is waarschijnlijk Childish Gambino, die los van die ene keer heel lang geleden op Couleur Café, nog nooit in België heeft gestaan en dé act is die Werchter volgend jaar te pakken moet zien te krijgen. Belgen zijn er natuurlijk ook weer, zoals elk jaar natuurlijk. Het valt allemaal wat moeilijk te voorspellen wat LN met Bazart gaat doen. Volgens mij gaan ze hen de Barn laten headlinen maar ik zie ze ook wel op een los event staan, wie weet. Bands die dan weer wel een grote kanshebber zijn op terugkomst zijn dEUS en Balthazar! Maar ook jonge wolven Angèle, Alice On The Roof, Blu Samu, Sylvie Kreutsch, Brutus, Portland, SONS, Dvtch Norris, Shht of Ivy Falls zie ik wel langskomen. En Goose zal van de Klub C een ware dance temple maken met hun nieuwe concept GOOSE NONSTOP.

Uh wat nog.. Oh ja, hip hop is natuurlijk weer terug met Logic , Cardi B en Lil Dicky als blikvangers maar ook met BROCKHAMPTON, Denzel Curry, Ronnie Flex, Dvtch Norris en Jacin Trill. Neo soul werd goed onthaald vorig jaar met oa Anderson .Paak en Jorja Smith en die lijn wordt door getrokken met oa Janelle Monae en Blood Orange of The Internet. Er werd ook goed naar me geluisterd over het tekort aan dance acts en er gaan er pak meer zijn volgend jaar! :D Met oa Kölsch, Sofi Tukker, Goose, SOPHIE, Jarreau Vandal enzovoorts...

Ten slotte nog wat over de Slope, die zien we gewoon weer terug maar ik vind het natuurlijk koffie dik kijken voor welke jonge act, artiest of band volgend jaar er gaat uitspringen dus heb ik er in het kleinste font een aantal leuke jonge acts opgezwierd die zeker nog wat meer aandacht zouden verdienen en hopelijk het tot op de werkelijke line up maken. In deze fase van het jaar/seizoen is het nog moeilijk te voorspellen welke acts wanneer zullen touren, of sommige acts tegen die bepaalde tijd een bepaalde status zullen hebben bereikt enzovoorts. Er zijn veel verschillende dingen die moeten kloppen en veel zaken kunnen in de loop der tijd nog wijzigen of afvallen en daarmee is deze poster eigenlijk bijna nutteloos maar hey, het is al eventjes leuk om over te speculeren! :p
Dus bij deze:

rw19.jpg
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Euhm, The Cure? Op dit moment zo'n beetje de enige grote headliner-kanshebber waar ik echt warm voorloop.

Zoals het er hierboven uitziet zou ik 4 dagen na elkaar de Barn opzoeken, ipv de headliner zien, haha. Een leuke undercard, dat wel.

Verder uiteraard tof om dit zo even in elkaar te flansen, Yannick!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken