Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Het is weer eens tijd voor Kings of Leon toch?

Eerst moeten Editors, Rammstein en Muse nog een stempeltje in hun tienbeurtenkaart komen laten zetten hé. ;-)

Rockbeer wrote:
Het is weer eens tijd voor Kings of Leon toch?

Eerst moeten Editors, Rammstein en Muse nog een stempeltje in hun tienbeurtenkaart komen laten zetten hé.
1f609.svg

Verschil is dat editors, Rammstein en Muse wel steeds goed tot hele goede optredens geven.

Ach, straks wordt het zo'n line-up met volgende headliners:
Kings of Leon - Green Day - Editors - Florence & the machine en wie weet zwieren ze er nog een Travis Scott of Oscar & the wolf bij :')

Ach, straks wordt het zo’n line-up met volgende headliners:
Kings of Leon – Green Day – Editors – Florence & the machine en wie weet zwieren ze er nog een Travis Scott of Oscar & the wolf bij :’)

Ach, op zich niet veel erger dan Mumford - Rammstein - Muse - Coldplay, wat een beetje mijn worst case scenario zou zijn. Plat platter platst. Ook een serieus contrast met de scherpere programmering van dit jaar.

Heb dringend nieuwe leuke, frisse headlinergeruchten nodig, haha. Blur, The Strokes, Black Keys, Tool, Fleetwood Mac, desnoods The Police of Beyoncé. Naast The Cure heb ik nog maar weinig om naar uit te kijken.

Headliners gewijs zal het ook niet mijn jaar worden denk ik. Hopen dat ze toch dan een The Strokes, Tame Impala, Weezer, Bon Iver,... e.d. kunnen vast krijgen. Voor goede subs/co-heads of net daaronder

Ach, straks wordt het zo’n line-up met volgende headliners:
Kings of Leon – Green Day – Editors – Florence & the machine en wie weet zwieren ze er nog een Travis Scott of Oscar & the wolf bij :’)

Ach, op zich niet veel erger dan Mumford – Rammstein – Muse – Coldplay, wat een beetje mijn worst case scenario zou zijn. Plat platter platst. Ook een serieus contrast met de scherpere programmering van dit jaar.
Kan ik met een gerust hart een jaartje overslaan en eens ergens anders gaan kijken ;-)

The Strokes hebben nog maar 1x in België gestaan hè jongens (en dat is ook al meer dan tien jaar geleden). Als Werchter zijnde kun je moeilijk wedden op zo'n paard wat voor aantrek die hebben. Maar wie weet.. Als sub à la Jack White?

Verder zie ik het inderdaad er niet veel spannender op worden dan de geruchten die nu de ronde doen. We zitten ook nog maar in augustus hé, de eerste aankondiging vorig jaar was 17/11. Er kunnen nog gigantisch veel dingen bewegen.

Is Ed Sheeran ook een optie, @mattman? :lol:

Mijn hoop: Fleetwood Mac - The Cure - Coldplay - Muse
Mijn voorspelling/vrees: Metallica - Muse - FATM - Poppy dag met Bastille - Bazart en Editors :cry:

Green Day voor mij alleszins beter dan Muse of Coldplay of Florence...

Energieke muziek, live goed, al mag Billy Joe niet té veel de kermistour op gaan. ik ben er wel fan van moet ik zeggen!

Green Day voor mij alleszins beter dan Muse of Coldplay of Florence…

Energieke muziek, live goed, al mag Billy Joe niet té veel de kermistour op gaan. ik ben er wel fan van moet ik zeggen!

Energieke muziek die doodgeslagen wordt door te veel trucjes en de muziek continu stil te leggen. Laat Green Day maar lekker ergens anders optreden.

Everyknight wrote:
Green Day voor mij alleszins beter dan Muse of Coldplay of Florence…

Energieke muziek die doodgeslagen wordt door te veel trucjes en de muziek continu stil te leggen. Laat Green Day maar lekker ergens anders optreden.

Mee eens! Ik hoop echt dat als Greenday komt ze nu een nieuwe (niet dat gedrocht waar ze inmiddels al jaren mee rondtrekken) tour hebben waarbij het meer om de muziek gaat. Genoeg goede nummers om een erg toffe headlineset van 1,5 a 2 uur neer te zetten. Maar niet dat puberale gedoe en uitrekken. Die gasten zijn inmiddels eind 40/ in de 50.

Als Belgische (-Egyptische) belofte met een debuutalbum in het verschiet en een - hierbij ga ik op recensies af - eerder goed optreden op RW17 verwacht ik Tamino ook op het affiche. Dat hoop ik ook.

Onder het moto van maak je eigen droomline-up voor Rock Wercher.
Ik heb geprobeerd realistisch te zijn (ik heb er hip hop ingestoken) ; maar dat is na een tijdje een beetje mislukt.
Ik heb het ook op een afbeelding gezet maar ik heb geen idee hoe ik die hierop zet; dus het is gewoon tekst geworden:.

Donderdag:
Muse : Mumford & Sons
Placebo : Die Antwoord : Interpol : Dinosaurus Jr. : Black Box Revelations :
Balthazar : Boef : Brockhampton : Brutus : Circa Waves : Lil Skies : Nothing But Thieves : Reignwolf : Stormzy : Tamino : Xavier Rudd
Cleopatrick : DVTCH NORRIS : Fu Manchu : Témé Tan

Vrijdag:
U2 : Kasabian
Chet Faker : Liam Gallagher : Mura Masa : Pixies : Royal Blood : Years & Years
Black Stone Cherry : Cigarettes after sex : Goose : Greta Van Fleet : Grizzly Bear : Ho99o9 : ’t Hof van Commerce : The scabs : The Wombats : Vance Joy
CRX : Des Rocs : Fleddy Melculy : The Lighthouse : The Temperance Movement : Zwangere Guy

Zaterdag:
Metallica : Editors
Biffy Clyro : Bring Me The Horizon : Chase and Status : Flogging Molly : French Montana : Gary Clarck Jr. : Lorde : Wolfmother
Coelly : Compact Disk Dummies : De Jeugd Van Tegenwoordig : Lil Yachty : Mogwai : Rise Against : The Sore Losers
Angèle : Cortes : Cut Glass Kings : Dirk. : Portland

Zondag:
Coldplay : The Cure : The Strokes
Beck : Bon Iver : Father John Misty : Slowdive : The Smashing Pumpkins : Tom Odell : Yungblud
Admiral Freebee : Black Pistol Fire : CPeX : G-eazy : Intergalactic Lovers : St.Vincent : The Struts : The Pale White : Tory Lanez
Cuco : K1D : Sid Banks : SONS : Vuurwerk : Warhola

Zo voila, oordeel maar

Is het de bedoeling dat we per dag een headliners uitkiezen? :wink:

Zet Coldplay op donderdag, na Mumford. En de boel is al iets meer in evenwicht. Maar dan nog: te veel grote namen vind ik.

Dat zijn 7 headliners die zonder twijfel alleen een dag kunne dragen, en een 2-tal die dat enigsinds ook kunnen mits sterke co-constructie volgens mij. Dat is echt wel te veel van het goede.

Dit zou dan de Main Stage zijn veronderstel ik:
Muse - Mumford & Sons - Placebo - Black Box - Nothing But Thieves - Balthazar - Circa Wavves
Schrap 1 v/d 3 eerste namen en dit zou nog wel kunnen technisch gezien

U2 - Kasabian - Liam Gallagher - Royal Blood - Years & Years
Denk niet dat Die 3 laatste zo 'laag' willen spelen. Wetende dat dan bv. Pixies en Mura Masa en Chet Faker al met de hoge plaatsen in de ten t gaan lopen zijn

Metallica - Editors - Bring Me The Horizon - Wolfmother - Biffy Clyro - Flogging Molly
Kan misschien ook nog wel maar lijkt toch ook wat te veel van het goede om sommige bands zo vroeg te zetten en dan heb je nog een hoop die je in tenten kwijt moet: Rise Against, Chase & Status, Lorde, Mogwai, Gary Clark Jr.

Coldplay - The Cure - The Strokes - Smashing Pumpkins - Beck - Father John Misty - The Struts
Ja dit is absoluut onrealistisch, die bovenste 5 namen op 1 stage is gewoon niet mogelijk lijkt me, en Bon Iver, Slowdive, Tom Odell,... allemaal in de Barn lijkt me ook niet echt haalbaar.

Schrap elke dag 1 van de bovenste lijn, (en alle dagen buiten donderdag 1 van de 2e lijn) en het is al een pak realistischer volgens mij.

Kan je eigenlijk ideëen geven aan de organisatie voor bepaalde artisten te laten komen? Ik zou het geweldig vinden moest Krezip (van het liedje ‘I would stay’) nog eens komen ?

Users who are viewing this thread