Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

simtje

Playlistbediener
27 jan 2018
40
0
wat met Them Crooked Vultures?
al enige tijd sprake van een tweede album,
allemaal juist een toer achter de rug met hun bands,
misschien eventjes zin in iets anders?

fingers crossed

en Tool hopelijk op RW en niet op graspop,
want dat weekend trouw k... Weekend van graspop was weekend vervroegd buiten dit jaar.
zaal was niet meer te verplaatsen :-x
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Kan je eigenlijk ideëen geven aan de organisatie voor bepaalde artisten te laten komen? Ik zou het geweldig vinden moest Krezip (van het liedje ‘I would stay’) nog eens komen
1f60a.svg

Denk dat ze binnen een maand ofzo wel een 'geef je 5 favoriete artiesten voor volgende editie' invulformulier online zullen plaatsen.
Denk wel niet dat een band als Krezip nog relevant is voor RW.
 

Bart3004

Playlistbediener
22 jun 2015
15
0
carodeblock wrote:
Kan je eigenlijk ideëen geven aan de organisatie voor bepaalde artisten te laten komen? Ik zou het geweldig vinden moest Krezip (van het liedje ‘I would stay’) nog eens komen
1f60a.svg


Denk dat ze binnen een maand ofzo wel een ‘geef je 5 favoriete artiesten voor volgende editie’ invulformulier online zullen plaatsen.
Denk wel niet dat een band als Krezip nog relevant is voor RW.

Dat. En ze zijn sinds 2009 uit elkaar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Lenny Kravitz op 6 juni naar Paleis 12 (en dus hoogst waarschijnlijk niet op RW).

Da's dus het tweede jaar op rij dat RW hem niet in huis haalt.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Lenny Kravitz op 6 juni naar Paleis 12 (en dus hoogst waarschijnlijk niet op RW).

Da’s dus het tweede jaar op rij dat RW hem niet in huis haalt.

Hoeft ook zeker niet van mij, toch zeker niet als headliner. En zit daar nu werkelijk veel volk op te wachten? Betwijfel het.


Energieke muziek die doodgeslagen wordt door te veel trucjes en de muziek continu stil te leggen. Laat Green Day maar lekker ergens anders optreden.

Hebben ze vorige tour al links laten liggen, terwijl ze ze ongetwijfeld konden binnen halen als ze wouden denk ik. Zou tegen dan ook al 6 jaar geleden zijn, dus zie ze zeker als mogelijkheid. En na 6 jaar kan je niet echt meer klagen dat ze wééral komen vind ik. Al hoef ik ze ook niet te zien, zet er dan maar mooi Tame Impala, Bon Iver,... tegenover in de Barn.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.049
345
mattman wrote:
Lenny Kravitz op 6 juni naar Paleis 12 (en dus hoogst waarschijnlijk niet op RW).

Da’s dus het tweede jaar op rij dat RW hem niet in huis haalt.

Hoeft ook zeker niet van mij, toch zeker niet als headliner. En zit daar nu werkelijk veel volk op te wachten? Betwijfel het.
Denk ik ook
zal wel welkom zijn op TW maar zal ook wel een wezenlijk verschil zijn tussen de gevraagde & aangeboden spot...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Ik zou Paul Kalkbrenner, Lil Pump, Architects, Ghost, The Blaze, Black Box Revelation, Bakermat en Bring Me The Horizon al maar opschrijven. Vallen allemaal onder LN concerten in het voorjaar van volgend jaar..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik zou Paul Kalkbrenner, Lil Pump, Architects, Ghost, The Blaze, Black Box Revelation, Bakermat en Bring Me The Horizon al maar opschrijven. Vallen allemaal onder LN concerten in het voorjaar van volgend jaar..

Met elke nieuwe 'geruchten' post zakt de moed met verder in de schoenen...

Zeker nadat ik mijn top tien festivalacts van 2018 ingevuld heb, merk ik hoe verwend ik geweest ben dit jaar. Volgend jaar ziet er maar triestig (plattekes) uit.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Yannick wrote:
Ik zou Paul Kalkbrenner, Lil Pump, Architects, Ghost, The Blaze, Black Box Revelation, Bakermat en Bring Me The Horizon al maar opschrijven. Vallen allemaal onder LN concerten in het voorjaar van volgend jaar..

Met elke nieuwe ‘geruchten’ post zakt de moed met verder in de schoenen…

Zeker nadat ik mijn top tien festivalacts van 2018 ingevuld heb, merk ik hoe verwend ik geweest ben dit jaar. Volgend jaar ziet er maar triestig (plattekes) uit.
Tijd om is een ander festival te ontdekken dan ;) Nee maar, platte acts heb je gewoon elk jaar op Werchter. Denk aan Post Malone, Marshmello, Ronnie Flex, The Script etc. dit jaar bv. Ik zou je niet laten ontmoedigen door een aantal namen want Werchter is meer dan dat.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Tijd om is een ander festival te ontdekken dan
1f609.svg
Nee maar, platte acts heb je gewoon elk jaar op Werchter. Denk aan Post Malone, Marshmello, Ronnie Flex, The Script etc. dit jaar bv. Ik zou je niet laten ontmoedigen door een aantal namen want Werchter is meer dan dat.
@wessel incoming in 1... 2... 3...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
mattman wrote:

Yannick wrote:
Ik zou Paul Kalkbrenner, Lil Pump, Architects, Ghost, The Blaze, Black Box Revelation, Bakermat en Bring Me The Horizon al maar opschrijven. Vallen allemaal onder LN concerten in het voorjaar van volgend jaar..


Met elke nieuwe ‘geruchten’ post zakt de moed met verder in de schoenen…

Zeker nadat ik mijn top tien festivalacts van 2018 ingevuld heb, merk ik hoe verwend ik geweest ben dit jaar. Volgend jaar ziet er maar triestig (plattekes) uit.

Tijd om is een ander festival te ontdekken dan
1f609.svg
Nee maar, platte acts heb je gewoon elk jaar op Werchter. Denk aan Post Malone, Marshmello, Ronnie Flex, The Script etc. dit jaar bv. Ik zou je niet laten ontmoedigen door een aantal namen want Werchter is meer dan dat.

Zeker, zeker! Maar tot nu mis ik wat scherpere namen voor de bovenkant in de geruchtenmolen. Nu zitten we nog met Coldplay, Mumford, 21 Pilots, Bazart, Bastille en Muse. Alleen The Cure is nog een beetje 'mager'. Vorige editie zaten Nick Cave, Gorillaz, QOTSA, Pearl Jam, London Grammar, Jack White, AM, Fleet Foxes, Eels, David Byrne, Anderson Paak en Nine Inch Nails in de mix tijdens de eerste 9 aankondigingen. Hopelijk krijgen we nog veel verrassingen.

Werchter heeft getoond dat ze zowel de massa kunnen aanspreken (en heel commercieel kunnen zijn, want 87.000 man per dag is niet niks), maar toch redelijk scherp kunnen programmeren en niet altijd voor de meest evidente keuzes gaan. En dat is goud waard voor mij.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Wat is er verkeerd aan Posty een platte act noemen? Ik kan z'n muziek en z'n concert toen best wel smaken maar zo cutting edge, experimenteel of vernieuwend is z'n muziek nu ook weer niet of mis ik iets?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nee is gein, ben het helemaal met je eens hoor.
Die afwisseling op Werchter is altijd wel fijn.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Sziget Festival maakte vanavond bekend dat de eerste headliner op 20 september (11AM) aangekondigd wordt. Binnen een week dus... Benieuwd...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Sziget Festival = Metallica
Bron?

Lijkt mij eerder Ed Sheeran te worden, die zou ook met data komen in september. Vind ik beter bij Sziget passen en het gerucht ging toch dat Metallica stadionshows zou gaan doen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken