Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.257
1.317
OK, dan valt Rock Werchter middenin de inmiddels twee bekend gemaakte Europese festivalshows van The Cure. Ik hoop er erg op, van alle headliners die nu de ronde doen staan ze bij mij persoonlijk op nummer 1 op de wenslijst!
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
OK, dan valt Rock Werchter middenin de inmiddels twee bekend gemaakte Europese festivalshows van The Cure. Ik hoop er erg op, van alle headliners die nu de ronde doen staan ze bij mij persoonlijk op nummer 1 op de wenslijst!

Daarover gesproken, de wishlist is er weer op de site van Rock Werchter!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.157
6.625
Met de wishlist-post kan het volgens mij niet lang meer duren tot de eerste aankondiging. Binnen 2-3 weken, eerste naam? Enneuh, The Cure of toch Rammstein?
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.632
2.238
Klopt, de actie duurt tot woensdag 10 oktober. Firenze rocks komt morgen trouwens met een 2de headliner, zou het dezelfde zijn als Sziget?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
Klopt, de actie duurt tot woensdag 10 oktober. Firenze rocks komt morgen trouwens met een 2de headliner, zou het dezelfde zijn als Sziget?

Ik denk van wel. ;-)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.257
1.317
Boutique of los concert kan natuurlijk wel…

Inderdaad, als je ziet hoe razendsnel hij afgelopen zomer 60000 tickets verkocht... Ik denk toch dat hij op zijn eentje te veel tickets verkoopt om hem op Rock Werchter te zetten.

Misschien is het geen toeval dat dit net vandaag in het nieuws kwam: https://www.demorgen.be/binnenland/sint-truiden-heeft-festivalterrein-dat-3-keer-zo-groot-is-als-werchter-b17dbdb2/
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik heb mijn wishlist maar enigszins realistisch gehouden. Of ja, realistisch..

1. BROCKHAMPTON
2. Big Red Machine
3. Thom Yorke

Ik hoop mee op The Cure!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
Mooie top3, Sjoerd! Hoop dat er ten minste eentje uit jouw lijstje de lineup haalt.

Die van mij:
1. The Cure
2. Childish Gambino
3. The Good The Bad & The Queen
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.128
774
1. The Strokes
2. Big Red Machine
3. Childish Gambino

Thanks voor de input guys... :)
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
ChiquitaChaser wrote:
Boutique of los concert kan natuurlijk wel…

Inderdaad, als je ziet hoe razendsnel hij afgelopen zomer 60000 tickets verkocht… Ik denk toch dat hij op zijn eentje te veel tickets verkoopt om hem op Rock Werchter te zetten.

Misschien is het geen toeval dat dit net vandaag in het nieuws kwam: https://www.demorgen.be/binnenland/sint-truiden-heeft-festivalterrein-dat-3-keer-zo-groot-is-als-werchter-b17dbdb2/

Graspop zou naar het schijnt interesse hebben in de weide. Hun huidige vergunning in Dessel loopt dit jaar af.

Fun fact: In Brustem ligt er, behalve het voormalig vliegveld, ook de grootste hoerenstraat van Limburg. Ik ben benieuwd wat dat gaat geven in combinatie met één van de grootste metalfestivals van Europa.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
hmm, Dat van die vergunning in Dessel wist ik niet. 1+1 maakt meestal wel 2 dusja :)

Maar hoe zit het met de voorzieningen natuurlijk ?
Een groot twistpunt waardoor ze toch in Werchter zijn gebleven, ze hebben daar riolering / wachtbuizen/ HScabine etc gekregen....
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
hmm, Dat van die vergunning in Dessel wist ik niet. 1+1 maakt meestal wel 2 dusja
1f642.svg


Maar hoe zit het met de voorzieningen natuurlijk ?
Een groot twistpunt waardoor ze toch in Werchter zijn gebleven, ze hebben daar riolering / wachtbuizen/ HScabine etc gekregen….

En ze hebben de festivalweide recent nog aangepast. Ik geloof niet dat ze op korte termijn gaan verhuizen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.369
3.393
Ed Sheeran is dus de hele zomer in Europa. Momenteel vooral parken en stadions + Sziget en Firenze Rocks als festivals. Het feit dat er geen enkele Benelux datum tussen staat, doet wel vermoeden dat het hier dus om een festival zal gaan. Zowel Werchter (de vrijdag in Oostenrijk) en Pukkelpop (dat weekend in UK) kunnen nog.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
Werchter (de vierdaagse dus) zie ik niet echt voor me. Past niet meer zo in het profiel van het huidige Werchter (gelukkig). Denk dat ze zelf ook wel snappen dat een Sheeran gewoon niet het juiste publiek aantrekt en dat een los concert voor alle partijen het gezondst is. Pukkelpop kan eventueel wel qua publiek, maar ook daar vrees ik dat het heel erg ten nadele van de andere acts zal zijn (veel Sheeran fans gaan niet per se naar andere concerten, of het is iets als Tomorrowland).

Boutique lijkt mij dan nog het meest logische 'festival', al gok ik dat hij gewoon de Benelux zal overslaan dit jaar.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.369
3.393
Maar als het Boutique zou zijn, zou het dan niet vandaag al zijn aangekondigd? Ik denk dat Live Nation Boutique ook verkoopt als 'apart concert met extra voorprogramma' en dan lijkt het mij logisch om dit tussen de al aangekondigde data te zetten. Bij Boutique wordt er ook meer naar de artiest geluisterd qua aankondigingsdatum. Dat hij Benelux gewoon overslaat, lijkt mij ook straf. In die andere landen stond hij deze zomer ook al dus dat hij dit jaar al op de Werchter weide stond, is niet echt een excuus. En gezien zijn populariteit gaat Live Nation België zo'n artiest toch niet zomaar skippen?

Ik hou er toch serieus rekening mee voor RW
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.157
6.625
Laat 'm maar gewoon het KBS vullen joh maar ik zou zoals Thijs al zei er toch zeker nog rekening mee houden hoor.

Ik denk momenteel aan dit rijtje: F&TM + M&S / Rammstein + Tool / The Cure + Tame Impala / Coldplay of Muse

Wishlist:
1. Brockhampton
2. Thom Yorke
3. Childish Gambino
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken