Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.340
2.663
Wishlist :
1. Tool
2. Biffy clyro
3. Metallica (voor de 11e keer dan
1f605.svg
)
Is volgend jaar trouwens alweer 5 jaar geleden, hoog tijd dat ze nog eens op dit mooie festival staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.730
9.651
Robert Smith van The Cure tweette vandaag dat z'n band volgend jaar op 20(!) EU (en wss ook UK) festivals staan. Dat zijn er veel. ? Nog 18 te gaan dus.

Gokje: Naast RW en BKS/PP zitten ook Glastonbury, Opener, Mad Cool, Main Square, NOS Alive, St Gallen, Idays festival en IOW er bij. En misschien nog de Lolla's, RAR/RIP en Roskilde.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.432
4.735
“Mostly” in Europe. Dus ook daarbuiten.
Maar vrijwel zeker dat the Cure op RW staat.

https://twitter.com/robertsmith/status/1043151378464550912?s=21
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.730
9.651
“Mostly” in Europe. Dus ook daarbuiten.
Maar vrijwel zeker dat the Cure op RW staat.

Ah, ik ging ervan uit dat hij met 'mostly' naast de EU ook de UK bedoelde, aangezien aankondigingen die 2 meestal los van elkaar zien. Maar kan ook verwijzen naar die 2 shows in Zuid Afrika. Hoe dan ook verwacht ik aan z'n verwoording minstens 15 EU data, wat ik eigenlijk nog altijd opvallend veel vind voor 1 band, wetende dat het alleen maar major festivals zullen zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.759
12.411
Ben ik hier de enige die niet bijzondet blij wordt van The Cure. Bij de vorige passage op Pinkpop heb ik erg mijn best gedaan om mij in hun repertoire te verdiepen maar ik vind het niet allemaal niet zo heel bijzonder eigenlijk. En de liveshow was ook statisch en lang. Alleen het nummer A Forest met die duistere en diepe sound springt eruit voor mij. Ik hoop op een dikke Barn headliner ernaast rond die tijd. Of heeft iemand een goed pleidooi om mij van gedachten te doen wisselen?
 

Verwijderd lid 339

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
@joslittel neen hoor ...
Bij vorige Werchter passage The Cure een kans gegeven, maar is absoluut niet mijn ding.
Heb uit respect voor hun prestaties in het verleden het optreden uitgedaan, maar indien ze er opnieuw staan zal je me ofwel in The Barn kunnen vinden, ofwel op The Hive in de partytent ...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.432
4.735
@joslittel neen hoor …
Bij vorige Werchter passage The Cure een kans gegeven, maar is absoluut niet mijn ding.
Heb uit respect voor hun prestaties in het verleden het optreden uitgedaan, maar indien ze er opnieuw staan zal je me ofwel in The Barn kunnen vinden, ofwel op The Hive in de partytent …

Of bij the slope of op de camping.
The Cure 2x gezien op Werchter, 2x tegengevallen. Prima als ze komen, maar hopelijk zet RW dan wat leuks op een ander podium.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.730
9.651
Sinds 2012 ben ik net een (redelijke) fan van The Cure geworden. Of eigenlijk sinds de maanden ervoor, toen ik voor het eerst hun albums ontdekte. Wat een hoop classics hebben die op hun naam staan zeg. Die mannen hebben veel slepende, epische nummers zoals From The Edge Of The Deep Green Sea of One Hundred Years ("doesn't matter if we all die!") die ze live aanvullen met al die hits die ze hebben (waarvan ze trouwens meestal allemaal wel passeren).

Vind gewoon dat ze heerlijk slepende, epische shows kunnen geven. Maar dan moet de setlist wel mooi uitgebalanceerd zijn. Hun set in het Sportpaleis was eigenlijk (nog) een pak beter dan die op Werchter. Hadden toen ook sterke visuals mee. Zelden iemand gehoord die na 40 jaar nog zo goed klinkt als Robert Smith in 2018. Geweldig hoe die mannen zich 100% geven tijdens zo'n show. En The Cure zorgt ook voor de nodige variatie in de totale lineup. Deze zie ik daarom veel liever komen dan pakweg de Mumfords hun overstuurde banjos.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.759
12.411
@mattman. Mooie beschrijving. Ik ken de nummers die je noemt niet. Klinkt qua beschrijving wel goed. Heb je misschien een lijstje van een pasr van die nummers? Ga ik dat eens proberen. Hun hits doen me namelijk niet zoveel
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.730
9.651
@mattman. Mooie beschrijving. Ik ken de nummers die je noemt niet. Klinkt qua beschrijving wel goed. Heb je misschien een lijstje van een pasr van die nummers? Ga ik dat eens proberen. Hun hits doen me namelijk niet zoveel

Je moet weten dat ik geen ûberfan ben van deze band, maar eerder casual. ;-)

Maar als ik een paar Cure nummers moet noemen die niet per se de aller-allerbekendste zijn, moet ik denken aan A Letter To Elise, Fight, Disintegration (het nummer), Trust (zakdoek!), Wrong Number, Fascination Street, Primary, The Hanging Garden, Dix Different Ways, Push (lange intro!), The Same Deep Water As You en het stokoude 10:15 Saturday Night.

Maar zou toch die hits nog een kansje geven. Het zijn er ook best veel, meer dan ik vroeger dacht (Boys Don't Cry, Lovecats, Lullaby, Friday I'm In Love, Inbetween Days, Lovesong, Why Can't I Be You, Just Like Heaven). En natuurlijk A Forest, volgens mij nog altijd pure perfectie en die terecht altijd zo hoog in die top 2000 lijstjes staat.

En als je het nog niks vind, dan is dat ook prima natuurlijk. Het is maar goed dat we niet allemaal krak hetzelfde leuk vinden. ;-)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.250
1.301
@mattman. Mooie beschrijving. Ik ken de nummers die je noemt niet. Klinkt qua beschrijving wel goed. Heb je misschien een lijstje van een pasr van die nummers? Ga ik dat eens proberen. Hun hits doen me namelijk niet zoveel

Als ik een poging mag wagen...

'Hits' zouden dan zijn:
Close te me
Friday I'm in love
Just like Heaven
A Forest
In between Days
Lullaby
Boys don't cry
Lovesong

En verder dus (wat jouw vraag was):

categorie meeslepend en meestal traag:
Want
Pictures of you
Plainsong (meestal de magistrale opener van hun optredens)
The hungry Ghost (van hun recentste plaat (wel dus al van 2008), maar wat een tekst en passeert ook geregeld live)
Closedown (!)
From the Edge of the deep green Sea
This twilight Garden
A letter to Elise
End

categorie uptempo en (soms) commerciëler:
The Lovecats
The Walk
The Catterpillar
One hundred Years
Fascination Street
Play for Today
Primary
Shake Dog shake
Disintegration
Hot hot hot!!!
Let's go to Bed
Why can't I be you?
Sleep when I'm dead
Jumping someone else's Train
Grinding Halt
Killing an Arab (= Killing another)
Charlotte sometimes
Wrong number (rockend live)
The exploding Boy (!)


Die indeling is natuurlijk heel kort door de bocht en er zijn zoveel andere nummers, ik ken ze zeker ook niet allemaal! Statische optredens... klopt natuurlijk, enkel Simon Gallup (toch één van de beste basspelers die er zijn) zorgt voor beweging. Maar dit doet niets af van de muziek, de stem en de sfeer die ze overbrengen vind ik.

Het live-album Bestival Live van 2011 geeft een goed beeld, maar niet helemaal omdat Reeves Gabrels er toen nog niet bij was als extra gitarist. De huidige shows zijn dus van een extra gitaarsaus voorzien.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.250
1.301
En aanvullend: ik vind vrijwel alle live-versies beter (dynamischer) dan de studioversies, dus ik zoek dikwijls live-versies op op Spotify. En weinig bands waar ik mij, zowel bij het bekijken als beluisteren, zo op de basgitaar concentreer.
 

dumbo

Playlistbediener
29 jul 2017
22
5
hallo allemaal,
Denken jullie dat er enige kans is dat sigur ros zou langskomen op de festivals?
Ik denk erover om een citytrip zal combineren van Boedapest met Sziget. Heeft er iemand ervaring met dit festival?
Ik ga al jaren naar Werchter en weet niet goed wat te verwachten van Sziget.
Alvast bedankt voor jullie input!
Groetjes
Dumbo
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.982
4.053
Rammstein/Metallica vind ik beide prima. Metallica nog nooit live gezien, Rammstein wel want daar was ik wel redelijk fan van.
Mumford and Sons vind ik ook goed, mag ook komen.
Daarnaast hoop ik op Miles Kane, Greta van Fleet...

Ben vooral van de gitaren, maar een Tame Impala zou ik ook kunnen waarderen :)
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Rammstein/Metallica vind ik beide prima. Metallica nog nooit live gezien, Rammstein wel want daar was ik wel redelijk fan van.
Mumford and Sons vind ik ook goed, mag ook komen.
Daarnaast hoop ik op Miles Kane, Greta van Fleet…

Ben vooral van de gitaren, maar een Tame Impala zou ik ook kunnen waarderen
1f642.svg

Tame Impala schuwt de gitaren ook niet hoor..
Luister maar eens naar 'Half Full Glass Of Wine' of 'Elephant' ;)
 

brucie

Playlistbediener
14 jan 2018
14
0
Jammer van metallica, had ze graag weer op de festivals willen zien, maar ja als je stadions kan uitverkopen is de keuze voor hun natuurlijk snel gemaakt
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ik ben wel blij dat Metallica niet komt. Heb er niets mee en zie deze spot liever bezet worden door eigenlijk bijna alles wel. Het enige voordeel zou zijn dat je dan naar een ander optreden kunt gaan kijken, als daar wat interessants bij zit.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.759
12.411
Ik vind het zelf wel jammer dat ze geen festivals doen, of ze dan op RW of GMM komen maakt me niet zoveel uit. Dit gaat me nu namelijk 100 euro extra kosten.. Wat een geld.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken