Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.625
6.672
Zal inderdaad wel Boutique worden dan. Weten we de enorme productie van de vorige keer dat ze op Boutique stonden nog, met de 2nd Law Tour? En de Drones tour met drones door de zaal? Dat moet dus overtroffen worden, als we Matt Bellamy moeten geloven:

“We’re going to do the biggest tour and just blow people’s minds with stuff they’ve never seen before. We’re always interested in the latest technology and what’s cutting edge, so we’re always thinking of the new thing that nobody’s ever used before in a concert. And we found something and we’re going to use that.”

Geen idee wat dat is waar hij op hint, maar ik denk niet dat het in een uurtje voor de festivalshow kan worden opgebouwd als ik deze ambities lees. Bovendien, ze zijn gewild festival headliner en zouden dan verder op geen enkel festival staan. Lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
Het is vrijdag. Wachten we tot 16u ? ;-)

https://stubru.be/music/musewekomensowiesonaarbelgievolgendjaar
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
450
61
Muse heeft tijdens de eerdere tours wel vaker
met een "aangepaste" show op festivals gestaan.
Daarnaast zijn ze een graag geziene gast op Werchter.
Ik sluit het niet uit dat ze er gewoon weer staan.
Hoop het ook, want de andere geruchten maken mij
nog niet vrolijk...
 

drazil

Playlistbediener
11 jul 2018
26
0
Mogelijks op Boutique :
Ed Sheeran, Coldplay, Kylie Minogue, Pink, Beyoncé, Katy Perry, Madonna

Mogelijks op Classic :
Muse, The Police, Led Zeppelin, Fleetwood Mac, Beach Boys

Een paar ervan zullen dan toch moeten doorschuiven naar Rock Werchter of een aparte zaalshow geven.

TW 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2013 2014 2015 2016 2017 2018 PP 2000 2001 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2011 2012 2013 2014 2016 Graspop 2004 2006 2007 2018 Main Square 2010 TW Classic 2003 2016 2017 Dour 2000 …
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.379
4.609
Stones en U2 zijn imo alleen kanshebber voor een Boutique of Classic. Voor Stones een miniem kansje om op RW te staan. U2 is vrijwel uitgesloten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.033
6.446
Vergeet Rolling Stones niet (en de altijd terugkomende U2 ook weeral horen vliegen)
Hm, de Stones was ik inderdaad wat uit het oog verloren ja en hebben België vorig jaar overgeslagen dus wie weet.. U2, vanwaar komt dat?

Ik gok dat Graspop het moeilijk gaat hebben na zo'n fantastisch jaar om 'nieuwe' headliners te vinden maar ook op te volgen en Werchter ze Rammstein/Tool gaat schenken en Werchter met één van de twee een metal/hardere rock dag gaat proberen invullen. Slayer, Slipknot en Scorpions (nu al terug?) zijn zowat de grootste geruchten tot nu toe en zouden met één van de twee (of beide) die verkoop een sterke boost geven want zeg nu zelf.. Die 4 zijn nu toch niet zo'n publiekstrekkers, ofwel? Ik kan er natuurlijk compleet naast zitten en voor hetzelfde geld weet GMM weer een sterke headliner set te presenteren van bands wiens data etc allemaal nog niet weten en Werchter gewoon gaat lopen met Rammstein & Tool..

Voor Boutique / TWC zijn er meer dan genoeg opties, vergeet ook niet dat we ook nog een Koning Boudewjn stadion hebben staan hé en de legendarische acts die hierboven worden genoemd ook gewoon daar terecht kunnen. Vergeet ook niet dat er bepaalde vergunningen zijn voor het aantal evenementen die maar mogen doorgaan op de wei (iets met een gemiddelde van 2 (?) per x aantal jaar ofzoiets?). Het zou dus goed kunnen dat door het losse concert van Sheeran er een van de twee niet eens zou plaatsvinden volgend jaar.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Moet zeggen dat met het afhaken van Metallica en ogenschijnlijk Muse(zie ze nu stuk eerder op Boutique ofzo staan op de een of andere reden) er wel 2 klappers (evt) afhaken waar ik naar uit keek mochten ze komen. Was wel te verwachten echter, want september is toch altijd wel een beetje de maand waar je een paar mogelijke headliners kan afstrepen en dan in oktober/november doemt er opeens een type headliner op die je niet zag zien aankomen.

Aanvullend op het lijstje van @Yannick , is Bon Jovi niet ook goed mogelijk? Ik zit er niet op te wachten, maar lees er wel zo nu en dan wat over dat en zeker met sommige geruchten die er in het lijstje staan is er niet minder reden voor om die ook te benoemen.

Zie verder Ghost ook wel zo goed als zeker komen. Wat 'harder' werk dat op dit moment alleen nog voorprogramma concerten heeft staan in de festival maanden waarbij ze misschien wel de meest main stream metal band supporten. 1+1 = 2 lijkt me. Een perfect metal/hard dagje zou Ghost - Tool - Rammstein worden, maar het lijkt me sterk.

Ik als Hollander krijg het altijd wat minder mee, maar wat denken jullie dat misschien de Belgische inputten kunnen worden voor volgend jaar op Werchter? Behoren namen als Balthazar en Black Box Revelation bijvoorbeeld tot de mogelijkheden? Heb tot nu toe vooral DEUS alleen voorbij zien komen namelijk als ik het goed heb gelezen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.379
4.609
https://twitter.com/rammsteinworld/status/1046472924658634752?s=21

Rammstein waarschijnlijk ook geen festivals?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.646
12.042
Ben het hier wel eens met Aike, afvallen van Rammstein, Metallica en Muse (ja die had ik wel graag gezien) doen me wel erg benieuwen wat de headliners worden. Er is nog geen reden tot paniek maar ik verwacht een wat meer poppy geluid dit jaar.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.041
324
Ben het hier wel eens met Aike, afvallen van Rammstein, Metallica en Muse (ja die had ik wel graag gezien) doen me wel erg benieuwen wat de headliners worden. Er is nog geen reden tot paniek maar ik verwacht een wat meer poppy geluid dit jaar.
Ik zie Muse de zondag van Werchter nog altijd afsluiten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.646
12.042
En een concert in maart bekend gemaakt voor Bastille. Ik ben bang dat we daar de vulling hebben voor 'The Script spot' van dit jaar. Veel te hoog op het affiche en alleen pubermeisjes worden er blij van.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.041
389
Rudimental in januari in de AB, ik schrijf ze op met dikke stift
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
En een concert in maart bekend gemaakt voor Bastille. Ik ben bang dat we daar de vulling hebben voor ‘The Script spot’ van dit jaar. Veel te hoog op het affiche en alleen pubermeisjes worden er blij van.
Daar ben ik ook bang voor ja. Al moet ik zeggen dat ik dit jaar bij The Script ergens in het voorvak rond heb gehangen omdat ze tussen Alice in Chains en Queens of the Stone age stonden en het daar eigenlijk best naar mn zin heb gehad. Nu vind ik Bastille sowieso nog wel wat erger dan The Script, dus of een soortgelijke actie bij hun ook zo leuk zou uitpakken betwijfel ik.
Anyway, Bastille kunnen we wel opschrijven. Hopelijk zo laag mogelijk op het affiche, maar ben bang dat ze zomaarals Subheadliner neergezet kunnen worden.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.640
637
Bastille is zeker geen persoonlijke favoriet, maar heb ze vorig jaar op Lowlands gezien en vond het toch best een goede show eigenlijk. Voldoende hits in ieder geval.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.646
12.042
Joslittel wrote:
En een concert in maart bekend gemaakt voor Bastille. Ik ben bang dat we daar de vulling hebben voor ‘The Script spot’ van dit jaar. Veel te hoog op het affiche en alleen pubermeisjes worden er blij van.

Daar ben ik ook bang voor ja. Al moet ik zeggen dat ik dit jaar bij The Script ergens in het voorvak rond heb gehangen omdat ze tussen Alice in Chains en Queens of the Stone age stonden en het daar eigenlijk best naar mn zin heb gehad. Nu vind ik Bastille sowieso nog wel wat erger dan The Script, dus of een soortgelijke actie bij hun ook zo leuk zou uitpakken betwijfel ik.
Anyway, Bastille kunnen we wel opschrijven. Hopelijk zo laag mogelijk op het affiche, maar ben bang dat ze zomaarals Subheadliner neergezet kunnen worden.

Ja, dat dus. Mocht het qua grote namen wat tegenvallen in 2019 zou dit zomaar een co-headliner kunnen zijn.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.213
1.268
Qua Rammstein: na het gerucht van Zegut over die arena ook voor Nederland een gerucht: De Kuip. Volgens http://www.metalfan.nl/article.php?sid=17220

Ik weet wel niet of die website in het algemeen betrouwbaar is...

Het ziet er alleszins meer en meer naar uit dat ze eigen megashows gaan doen...
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
188
147
Dus de voornaamste geruchten vallen nu langzaam af. Hopen dat Oktober met wat nieuwe geruchten komt. Vergeleken met vorig jaar is er nu nog wel erg weinig bekend
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken