Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.427
657
Even wat namen bijeen gooien waarvan die met zekerheid touren in 2019 en nog niet afgestreept zijn voor de festivals:

DO: Bastille - Coldplay
VR: Tame Impala - The Cure
ZA: Bazart - Florence - Mumford & Sons
ZO: Twenty One Pilots - Muse

Uiteraard is de kans reëel dat pakweg de helft nog afvalt (ik zie 1 of 2 van die namen ook wel als Pukkelpopheadliner en Coldplay los op Boutique staan). Maar het afvallen van Metallica en Rammstein hoeft duidelijk geen drama te zijn voor RW. En tegelijk ben ik benieuwd naar de verrassingen die nog tevoorschijn kunnen komen (Blur? Kendrick Lamar?).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.350
4.573
Hoezo duidelijk geen drama?
Coldplay kleine kans dat ze op RW staan.
Muse lijkt eerder een apart optreden te zijn (Boutique, classic, ergens anders of niet in België).
Wat er dan overblijft in de geruchten, word ik nog niet zo gelukkig van. Dus ik hoop dat oktober weer wat nieuwe namen in omloop brengt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.438
9.201
Even wat namen bijeen gooien waarvan die met zekerheid touren in 2019 en nog niet afgestreept zijn voor de festivals:

DO: Bastille – Coldplay
VR: Tame Impala – The Cure
ZA: Bazart – Florence – Mumford & Sons
ZO: Twenty One Pilots – Muse

Meneer komt het goede nieuws brengen, haha. ;-) Maar het ziet er jammer genoeg nog plausibel uit, Kereltje. (Voor mij zou die vrijdag wel een winnaar zijn)

Bazart vind ik trouwens een raar geval. Je zou denken dat ze standaard op RW zouden staan maar er is iets raars aan de hand met die band, in die zin dat ze wel opvallend veel tegenstanders hebben. En ja, dat hebben wel meer grote/Belgische/popacts, maar bij Bazart is het heel extreem. Bijna élke comment onder elke post van StuBru is zeer negatief. En ik heb ook echt het gevoel dat, op een club diehards, hun populariteit echt minder 'mega' is dan we denken. Hun show in het Sportpaleis dat al een jaar (!) in verkoop is, is nog verre van uitverkocht. Sterker: bijna voor alle categorieën zijn er nog kaarten. Heb er ook al veel promo zien passeren voor die show. En dat terwijl ze ondertussen een album hebben uitgebracht.

Het lijkt me eigenlijk slimmer voor LN om Bazart op een Boutique te zetten. Als pakweg Coldplay daar staat, passen die er mooi voor. Ik zeg maar wat hé.

Muse zie ik trouwens wel komen eigenlijk. Al is het maar met een uitgeklede show t.o.v. hun losse shows.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.427
657
Hoezo duidelijk geen drama?
Coldplay kleine kans dat ze op RW staan.
Muse lijkt eerder een apart optreden te zijn (Boutique, classic, ergens anders of niet in België).
Wat er dan overblijft in de geruchten, word ik nog niet zo gelukkig van. Dus ik hoop dat oktober weer wat nieuwe namen in omloop brengt.

Geen drama op vlak van ticketverkoop. Want net als jij en mattman zou ik zelf ook niet te spreken zijn over de kwaliteit van die tête d'affiche.

Maar wel vreemd dat ChiquitaChaser hier plots collectief genegeerd wordt. Heeft de voorbije jaren meermaals bewezen over inside info van Live Nation te beschikken, maar ondanks dat hij al een vijftal keer "Muse komt gewoon naar RW" zei blijft iedereen Muse op een afzonderlijk event zien.
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
184
131
Ik hoop inderdaad dat LN ook inziet dat 90% van de mensen niet op Bazart zitten te wachten. Als die komen dan zullen ze vast een té hoge eisen en krijgen ook. Wel leuk om te zien hoe Bazart pijnlijk wordt afgemaakt door luisteraars van StuBru. Onze vriend Oscar met zijn Wolf is ook elk jaar wel een kanshebber voor Werchter. Na zijn afwezigheid in 2018 mogen we hem denk ik wel opschrijven. Als Werchter terug gaat naar de tijd met Dance-afsluiters zal dat voor mij niet eens een probleem zijn.

Damon Albarn heeft wel aangegeven dat we de komende tijd niets hoeven te verwachten van Gorillaz. Zou uiteraard een teken kunnen zijn dat hij weer met Blur aan de slag gaat, al is het dan de vraag of ze in 2019 al gaan touren. Modest Mouse zijn volgens mij weer aan het touren in de VS? Al vind ik het zelf lastig om een spot voor hen in te schatten. ZIjn die sub? Foals kan weer een jaartje komen? Bloc Party is nu bezig met touren, misschien dat ze iets doortrekken tot de festivals? Time will tell
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.183
2.417
Hoezo duidelijk geen drama?
Coldplay kleine kans dat ze op RW staan.
Muse lijkt eerder een apart optreden te zijn (Boutique, classic, ergens anders of niet in België).
Wat er dan overblijft in de geruchten, word ik nog niet zo gelukkig van. Dus ik hoop dat oktober weer wat nieuwe namen in omloop brengt.
Werchter zou Werchter niet zijn mocht het ons ook dit jaar niet opnieuw positief verrassen.
Paniek is vooralsnog niet nodig lijkt me.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.551
11.812
Qua Rammstein: na het gerucht van Zegut over die arena ook voor Nederland een gerucht: De Kuip. Volgens http://www.metalfan.nl/article.php?sid=17220

Ik weet wel niet of die website in het algemeen betrouwbaar is…

Het ziet er alleszins meer en meer naar uit dat ze eigen megashows gaan doen…

Geweldig! Hier zou ik heel blij van worden. Erg goede ontwikkeling dat we in Rotterdam eindelijk ook weer wat grotere concerten krijgen.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Even wat namen bijeen gooien waarvan die met zekerheid touren in 2019 en nog niet afgestreept zijn voor de festivals:

DO: Bastille – Coldplay
VR: Tame Impala – The Cure
ZA: Bazart – Florence – Mumford & Sons
ZO: Twenty One Pilots – Muse

Van dit rijtje word ik redelijk ongelukkig, maar er komen vast nog wel wat konijnen uit de hoge hoed ergens. En anders maar hopen op een paar goede Barn-Headliners.

Edit: Nou wordt hier en daar Iron Maiden ook genoemd als mogelijkheid. Als we Mumford & Sons nou wegstrepen en Iron Maiden op die plek zetten ziet het er wat mij betreft al wat beter uit. Voor een betere aansluiting kan je Florence dan ook weghalen en van mijn part zet je daar Ghost neer. Dan komen we wel ergens.
Als we dan ook Coldplay nog even weghalen en daar, doe eens gek, Blur neerzetten ben ik ineens een heel stuk positiever gestemd :)
Dus:
DO: Bastille – Blur
VR: Tame Impala – The Cure
ZA: Bazart – Ghost – Iron Maiden
ZO: Twenty One Pilots – Muse
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Kereltje wrote:
Edit: Nou wordt hier en daar Iron Maiden ook genoemd als mogelijkheid. Als we Mumford & Sons nou wegstrepen en Iron Maiden op die plek zetten ziet het er wat mij betreft al wat beter uit. Voor een betere aansluiting kan je Florence dan ook weghalen en van mijn part zet je daar Ghost neer. Dan komen we wel ergens.
Als we dan ook Coldplay nog even weghalen en daar, doe eens gek, Blur neerzetten ben ik ineens een heel stuk positiever gestemd
1f642.svg

Dus:
DO: Bastille – Blur
VR: Tame Impala – The Cure
ZA: Bazart – Ghost – Iron Maiden
ZO: Twenty One Pilots – Muse

De kans dat Iron Maiden nog ns naar Werchter komt is zeer klein. Bruce heeft niet zo'n leuke herinneringen aan hun laatste passage daar.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
TheMotherload wrote:

Kereltje wrote:
Edit: Nou wordt hier en daar Iron Maiden ook genoemd als mogelijkheid. Als we Mumford & Sons nou wegstrepen en Iron Maiden op die plek zetten ziet het er wat mij betreft al wat beter uit. Voor een betere aansluiting kan je Florence dan ook weghalen en van mijn part zet je daar Ghost neer. Dan komen we wel ergens.
Als we dan ook Coldplay nog even weghalen en daar, doe eens gek, Blur neerzetten ben ik ineens een heel stuk positiever gestemd
1f642.svg

Dus:
DO: Bastille – Blur
VR: Tame Impala – The Cure
ZA: Bazart – Ghost – Iron Maiden
ZO: Twenty One Pilots – Muse

De kans dat Iron Maiden nog ns naar Werchter komt is zeer klein. Bruce heeft niet zo’n leuke herinneringen aan hun laatste passage daar.
Slechte herinneringen aan Werchter? Vertel!
Anyway, tijd voor nieuwe herinneringen voor Bruce!
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Iemand met een laser in het publiek. Hij was inderdaad aardig over de zeik. ik citeer (met dank aan de review van Humo destijds):

quote
'You fucking cocksucker trying to shine in my eyes with a laser! Will you cut it the fuck out or I will break your fucking arm! Will someone sort that cunt out? Otherwise I will!
unquote ;).
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.039
322
Iemand met een laser in het publiek. Hij was inderdaad aardig over de zeik. ik citeer (met dank aan de review van Humo destijds):

quote
‘You fucking cocksucker trying to shine in my eyes with a laser! Will you cut it the fuck out or I will break your fucking arm! Will someone sort that cunt out? Otherwise I will!
unquote ;).
+ (terecht) aan het zagen dat hij in het licht moest spelen
+ Redelijk tam publiek
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Iemand met een laser in het publiek. Hij was inderdaad aardig over de zeik. ik citeer (met dank aan de review van Humo destijds):

quote
‘You fucking cocksucker trying to shine in my eyes with a laser! Will you cut it the fuck out or I will break your fucking arm! Will someone sort that cunt out? Otherwise I will!
unquote ;).
Daar zit geen woord Frans bij :)
Maar om nou een heel festival niet meer aan te willen doen omdat er één keer een 'cocksucker' met een laserpen stond te schijnen vind ik ook weer wat overdreven. Ik verwachtte meer iets in de trant van een heel publiek dat lauw reageerde ofzo.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.204
1.250
ChiquitaChaser wrote:
+ (terecht) aan het zagen dat hij in het licht moest spelen

Hadden ze er toen niet zelf om gevraagd om vroeg te mogen spelen? Meen me zoiets te herinneren.

Altijd denk ik. Op Graspop spelen ze ook nooit als afsluiter denk ik. Die mannen spelen liever niet te laat.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.204
1.250
Geef dan maar een avond Ghost - Iron Maiden - Tool

Die eerste twee stonden vorig jaar op Graspop, dus...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken