Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.033
6.446
Mumford & Sons kondigt volgende week donderdag (4/10) z'n tour aan volgens het artikel op FL.. Eerste headliner bekendmaking? De week erna Rammstein en dan The Cure?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.627
6.674
Ik vind het zelf wel jammer dat ze geen festivals doen, of ze dan op RW of GMM komen maakt me niet zoveel uit. Dit gaat me nu namelijk 100 euro extra kosten.. Wat een geld.

Ja je gaat naar de Arena om ze te zien? Als ze ergens anders hadden gestaan had ik het nog wel overwogen, maar ik heb zoveel slechts gehoord over het geluid daar... Wil ze graag zien, maar denk niet dat dit zn geld waard is. Daarom extra jammer dat ze niet op RW/GMM staan idd.

Maar goed, weer een afvaller dus. Zat er ook wel aan te komen. Ben erg benieuwd of er nog een hardere headliner overblijft, ben erg bang dat Rammstein ook zaalshows gaat doen en Werchter het met popnamen moet doen (Sheeran, Mumford, Coldplay...)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.648
12.049
Joslittel wrote:
Ik vind het zelf wel jammer dat ze geen festivals doen, of ze dan op RW of GMM komen maakt me niet zoveel uit. Dit gaat me nu namelijk 100 euro extra kosten.. Wat een geld.

Ja je gaat naar de Arena om ze te zien? Als ze ergens anders hadden gestaan had ik het nog wel overwogen, maar ik heb zoveel slechts gehoord over het geluid daar… Wil ze graag zien, maar denk niet dat dit zn geld waard is. Daarom extra jammer dat ze niet op RW/GMM staan idd.

Maar goed, weer een afvaller dus. Zat er ook wel aan te komen. Ben erg benieuwd of er nog een hardere headliner overblijft, ben erg bang dat Rammstein ook zaalshows gaat doen en Werchter het met popnamen moet doen (Sheeran, Mumford, Coldplay…)

Nee, ik ga het Koning Boudewijnstadion proberen! In de Arena krijgen ze me met geen 10 paarden meer naar binnen. Niet voor voetbal en niet voor muziek. In het Koning Boudewijnstadion één keer eerder een concert gezien van (jawel!!) Robbie Williams, was prima te doen. Weekend Brussel eromheen is nooit verkeerd.
 

Verwijderd lid 339

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Help ... Laat me dat pas een echte ramp zijn ..
rammstein - m&s - the cure
Ik heb al een gratis duo combi-ticket in de pocket via een leverancier, maar dan ga ik er echt aan denken om dat te dumpen ...
 

pontius

Playlistbediener
2 sep 2018
7
0
Muse brengt 9 november een nieuw album uit.
Zouden zij ook nog een kans hebben om op de line up te staan?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.627
6.674
Muse brengt 9 november een nieuw album uit.
Zouden zij ook nog een kans hebben om op de line up te staan?

Worden regelmatig genoemd, maar hebben zelf gezegd enorme ambities voor een tour met grootse producties te hebben. Dus ik vermoed dat ze daarmee niet op festival podia gaan passen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.033
6.446
42530235_10156708040959486_8817003426970861568_n.jpg


Lijkt er niet op dat Sheeran zal afzakken naar RW, tenzij Werchter op de weg ligt richting Roemenië vanuit Duitsland natuurlijk.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.648
12.049
Geen datum in de Benelux,dat is raar. Ik zou er dus nog niet helemaal zeker van zijn..
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Geen datum in de Benelux,dat is raar. Ik zou er dus nog niet helemaal zeker van zijn..
Zo te zien heeft hij wel steeds een paar dagen pauze tussen 2 concerten in. Werchter zou hij er dus, voor zijn doen, een beetje tussenin moeten proppen.
 

Verwijderd lid 339

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Glastonbury staat ook nog niet op zijn lijst.
Volgens mij gaat een van de “grootste” Britse artiesten van het moment daar wel staan.
Zie dat er eerder nog tussenkomen dan Werchter eerlijk gezegd.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.380
4.610
Glastonbury staat ook nog niet op zijn lijst.
Volgens mij gaat een van de “grootste” Britse artiesten van het moment daar wel staan.
Zie dat er eerder nog tussenkomen dan Werchter eerlijk gezegd.

Staan vier optredens in the UK ingepland en hij stond in 2017 al op Glastonbury. Dus je hoeft Edje eigenlijk niet met te verwachten op PP, RW of Glastonbury.
Boutique is een optie, maar hij stond dit jaar al op de Werchterwei.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Zal Ghost een optie zijn voor Rock Werchter? Ze zijn als support act mee met Metallica en hebben een behoorlijk gat in hun schema en ze stonden vorig jaar al op Graspop. Het lijkt me dus niet dat ze daar weer gaan staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.547
9.377
Zal Ghost een optie zijn voor Rock Werchter? Ze zijn als support act mee met Metallica en hebben een behoorlijk gat in hun schema en ze stonden vorig jaar al op Graspop. Het lijkt me dus niet dat ze daar weer gaan staan.

Ik denk dat Ghost zeker een optie is. Zou me zelfs verbazen als ze er niet staan, met die data. En nu ze een meer mainstream publiek bereiken, zou het me qua timing een goeie boeking zijn voor RW. Kunnen zij dan eens de 'BMTH' van dit jaar zijn (middelgrote metalband op mainstream festival). BMTH kan dan weer mooi op Graspop staan.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
TheMotherload wrote:
Zal Ghost een optie zijn voor Rock Werchter? Ze zijn als support act mee met Metallica en hebben een behoorlijk gat in hun schema en ze stonden vorig jaar al op Graspop. Het lijkt me dus niet dat ze daar weer gaan staan.

Ik denk dat Ghost zeker een optie is. Zou me zelfs verbazen als ze er niet staan, met die data. En nu ze een meer mainstream publiek bereiken, zou het me qua timing een goeie boeking zijn voor RW. Kunnen zij dan eens de ‘BMTH’ van dit jaar zijn (middelgrote metalband op mainstream festival). BMTH kan dan weer mooi op Graspop staan.

Dat leek mij dus ook ja. Al moet je het begrip 'Metal' wel redelijk oprekken wil je Ghost onder dat genre willen noemen, zeker met hun laatste plaat.
Neemt niet weg dat ik het een erg leuke boeking zal vinden, had ze op mn wishlist staan ook. Samen met The Cure en Brutus. Gaat misschien nog wel een goede score worden voor me :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.033
6.446
Zo goed als zeker:
Muse en The Cure

Misschien (door geruchten, nieuw album/tour of.. stubru #hype):
Mumford & Sons, Florence + The Machine, Rammstein, Tool, Coldplay, Green Day, Tame Impala, Childish Gambino, Vampire Weekend, The Good, The Bad & The Queen...

Weten we nog te weinig over:
Fleetwood Mac, The Strokes, The Smashing Pumpkins, The Black Keys, Editors

Out:
Lenny Kravitz, Metallica, Ed Sheeran
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
189
153
Muse heeft zojuist de locaties van hun optreden gegeven. Hier zaten shows in veel landen bij, waaronder in Nijmegen, maar een Belgische datum ontbreekt nog. Betekent dus dat ze zo goed als zeker in België geen stadion/zaalshow geven. Denk niet dat Werchter een naam als Muse laat schieten
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken