Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.122
762
Ik denk momenteel aan dit rijtje: F&TM + M&S / Rammstein + Tool / The Cure + Tame Impala / Coldplay of Muse
Dat zou dan een dagkaart worden ipv een weekendkaart...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.740
1.302
Werchter (de vierdaagse dus) zie ik niet echt voor me. Past niet meer zo in het profiel van het huidige Werchter (gelukkig)

Ze hebben 1 jaartje wat alternatiever geboekt...
In 2017 gingen artiesten als Imagine Dragons, The Chainsmokers, Lorde, Oscar & The Wolf, Bazart, James Blake, Tourist Lemc,... nog met mooie, hoge plaatsen op zowel Main als (de alternatieve) Barn lopen... Is nu niet dat een Ed Sheeran daar totaal niet bij zou passen.

In 2016 hetzelfde met oa. Ellie Goulding, Disclosure, Years & Years, Macklemore,...

Ze gaan hem sowieso niet links laten liggen omdat het niet meer in hun "concept" past, overwegen doen ze sowieso maar ik denk eerder dat hij niet in Werchter zal staan omdat hij daar nog maar net stond. Ik zie eerder een stadion of Pukkelpop gebeuren.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.620
1.906
Maar zou een stadionpassage dan ook niet vandaag zijn aangekondigd? Houd toch sterk rekening met Pinkpop en Werchter of Pukkelpop.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
Maar zou een stadionpassage dan ook niet vandaag zijn aangekondigd? Houd toch sterk rekening met Pinkpop en Werchter of Pukkelpop.
Zoals in de Pukkelpop topic al is aangehaald door @Dave.
16 en 17 speelt hij is Leeds, dus zie hem niet de dag erna in Kiewit spelen (doet hij nergens op zijn tourschema)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.730
9.651
mattman wrote:
Werchter (de vierdaagse dus) zie ik niet echt voor me. Past niet meer zo in het profiel van het huidige Werchter (gelukkig)

Ze hebben 1 jaartje wat alternatiever geboekt…
In 2017 gingen artiesten als Imagine Dragons, The Chainsmokers, Lorde, Oscar & The Wolf, Bazart, James Blake, Tourist Lemc,… nog met mooie, hoge plaatsen op zowel Main als (de alternatieve) Barn lopen… Is nu niet dat een Ed Sheeran daar totaal niet bij zou passen.

In 2016 hetzelfde met oa. Ellie Goulding, Disclosure, Years & Years, Macklemore,…

Ze gaan hem sowieso niet links laten liggen omdat het niet meer in hun “concept” past, overwegen doen ze sowieso maar ik denk eerder dat hij niet in Werchter zal staan omdat hij daar nog maar net stond. Ik zie eerder een stadion of Pukkelpop gebeuren.

Zo'n poppy naam als 'absolute, enige dagheadliner' hebben ze bij mijn weten nooit echt gehad op Rock Werchter. Zelfs zo'n Ellie Goulding, Macklemore, BEP of Pharell stonden redelijk in de schaduw van de andere headliner die dag. Het publiek dat Sheeran trekt is bovendien ook minder een 'festivalpubliek'. Op een festival als Werchter, dat elk jaar meer en meer in de breedte boekt, past zo'n naam gewoon minder goed vind ik. Want als er één ding opvalt, is dat RW meer en meer in de breedte hun affiche opstelt. De toevoeging van The Slope is daar een mooi voorbeeld van.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.730
9.651
Ik denk momenteel aan dit rijtje: F&TM + M&S / Rammstein + Tool / The Cure + Tame Impala / Coldplay of Muse

Voor mij niet echt een opbeurend lijstje dit. Zou misschien wel de zaterdag overwegen.

We hebben dringend nieuwe headlinergeruchten nodig, haha.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.740
1.302
Yannick wrote:
Ik denk momenteel aan dit rijtje: F&TM + M&S / Rammstein + Tool / The Cure + Tame Impala / Coldplay of Muse


Voor mij niet echt een opbeurend lijstje dit. Zou misschien wel de zaterdag overwegen.

We hebben dringend nieuwe headlinergeruchten nodig, haha.

Zou ook enkel die zaterdag overwegen denk ik.

Wanneer komt er nog eens een vaag mysterieus Led Zeppelin nieuwtje...? :D (al geloof ik zelf nooit dat die op RW zouden staan)
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Als Ed Sheeran op RW of Boutique zou staan, waarom zou dat dan nog niet aangekondigd zijn maar Sziget en Firenze Rocks wel?
Ik denk dat dit de definitieve tour is en de Benelux gewoon overgeslagen wordt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.432
4.735
Yannick wrote:
Ik denk momenteel aan dit rijtje: F&TM + M&S / Rammstein + Tool / The Cure + Tame Impala / Coldplay of Muse


Voor mij niet echt een opbeurend lijstje dit. Zou misschien wel de zaterdag overwegen.

We hebben dringend nieuwe headlinergeruchten nodig, haha.

Volbeat ?
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
204
209
Mumford and Sons brengen dit najaar een nieuw album uit. Dit maakt de kans op een passage op Werchter uiteraard wel groter, al zou het Sportpaleis uiteraard ook nog kunnen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.250
1.301
Eigenlijk doet Ed Sheeran geen festivals: Firenze Rocks is elke avond een ander openluchtconcert en op Sziget verzorgt Ed Sheeran Day 0: eigenlijk de dag vóór het festival echt aftrapt, zoals bv. Prince in 2011. Day 0 is dan ook geen volwaardige festivaldag.

Ik denk niet dat we hem op Rock Werchter zullen zien (hoop ik ook).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.660
6.806
mattman wrote:

Yannick wrote:
Ik denk momenteel aan dit rijtje: F&TM + M&S / Rammstein + Tool / The Cure + Tame Impala / Coldplay of Muse


Voor mij niet echt een opbeurend lijstje dit. Zou misschien wel de zaterdag overwegen.

We hebben dringend nieuwe headlinergeruchten nodig, haha.

Volbeat
1f61c.svg

Kun je wel in plaats van Tool in dat rijtje zetten. ZIe het nog steeds niet gebeuren dat die op Werchter zullen gaan staan, als ze überhaupt al ergens gaan staan. Zou het ook een erg slecht idee vinden, als groot fan van zowel de band als het festival. Het is gewoon geen gelukkige combinatie in mijn ogen. En ik denk dat Tool zelf ook voor eigen shows zal kiezen, als ze al gaan touren in Europa komen jaar. Is voor iedereen beter.

Buiten dat, vind ik het eigenlijk wel een prima rijtje. F&TM wil ik nog wel eens zien, M&S minder maar kan wel leuk zijn. Of iets anders checken om die tijd, vind het ook wel interessant om eens aan de tegenhangers van de headliners in een van de tenten toe te komen. Rammstein staat nog steeds op mn bucket list. Tame Impala en The Cure ken ik beide weinig van, maar wat ik ken vind ik erg gaaf, dus maak graag beter kennis. Coldplay vind ik vrij saai, Muse dan wel weer heel gaaf, al ben ik erg sceptisch over de laatste paar singles. Nouja, genoeg interessante mogelijkheden dus, en wat ik zeg, zwakke headliners geeft weer de ruimte eens naar The Barn of KlubC uit te wijken.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.349
3.373
Mumford and Sons brengen dit najaar een nieuw album uit. Dit maakt de kans op een passage op Werchter uiteraard wel groter, al zou het Sportpaleis uiteraard ook nog kunnen.

Momenteel staat België niet op de lijst voor de presale van hun tour. Doet me vermoeden dat er hier geen gewone zaalshow komt. We weten wel nog geen data dus kan momenteel ook nog perfect voor Pukkelpop. Meer details op 4 oktober blijkbaar.
 

omniversal

Playlistbediener
6 mrt 2018
26
0
Mijn wishlist
1. Stone Temple Pilots
2. Beck
3. Celldweller

Relatief kleine acts ipv echt grote namen. Maar wel vet voor afwisseling als deze namen er in zouden stoppen.
The Prodigy kan ik gelukkig van mijn lijst afhalen. Heb de ziggo tickets in de pocket.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken