Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Euhm, The Cure? Op dit moment zo’n beetje de enige grote headliner-kanshebber waar ik echt warm voorloop.
Zoals het er hierboven uitziet zou ik 4 dagen na elkaar de Barn opzoeken, ipv de headliner zien, haha. Een leuke undercard, dat wel.
Verder uiteraard tof om dit zo even in elkaar te flansen, Yannick!
Thanks! Oh maar The Cure had ik genoteerd hoor.. Ze vlogen er alleen vorige week uit ten voordele van Coldplay, vandaar. Ik zie ze best komen hoor en de geruchten voorspellen alvast goede dingen maar ik dacht gewoon eventjes aan het kosten plaatje en The Cure naast die 3 kleppers zag ik niet gebeuren.. En koos dus om de ene te wisselen voor de andere en M&S en Tame te laten staan.. Maar wie weet hé! :D

De Barn zal weer the place to be zijn denk ik! :D Gambino, TG,TB&TQ, FKA Twigs, Big Red Machine, Interpol, Death Cab, Wilco, Damien Rice, The 1975, My Bloody Valentine zie ik allemaal graag komen en zijn vrij reëel, dusja. Misschien is het een beetje stacked, maar m'n verwachtingen na 2018 zijn dan ook dat ze met een gelijksoortig programma zullen afkomen voor 2019.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Hmmmm... beetje dubbel die line up. Van de 8 grote namen maar 3 die ik echt zou willen zien.

Geen line up die ik wauw vind maar zou ook wel pijnlijk zijn om Weezer, Courtney Barnett, My Bloody valentine, Interpol,... te missen.
Bovendien mag Big Red Machine wel een fontje lager/kleiner staan hoor. Al zie ik die zelfs helemaal niet komen lijkt me eerder Dour, Pukkelpop of Cactusfestival materiaal.

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Van mij mag dit hem worden. Misschien nog enkele stevige gitaarbandjes erbij om wakker te worden. Bijvoorbeeld een Flogging Molly, Rise Against, AmenRa etc.
Maar een vrijdag met Deftones, Tool en Metallica zou voor mij de beste Werchterdag ooit worden, denk ik.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
@yannick top line-up!

Nog plaats voor kygo als dance afsluiter?
Mike shinoda & rise against?

Geen p!nk? Ipv editors ofzo

Zou in elk geval al heel blij zijn met deze headliners + yungblud
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
297
Wel, ik zou tekenen: Met een line-up waar Tool, Biffy CLyro, Metallica, Bring Me The Horizon, Bear's Den, Yonaka, Deftones, Foals, Muse, Sundara Karma, Vampire Weekend, Nothing But Thieves, Coldplay, Editors, Goose, Brutus, Weezer en Yungblud samen staan kan ik mijn dagen aardig vullen met acts die ik graag tot zeeeeer graag wil zien! (al vrees ik dat die combo Coldplay/Editors een beetje duur is.

Maar op donderdag, zaterdag of zondag mag idd een Rise Against wel bij :D (maar die zie ik niet komen als ze niet eerst een nieuwe plaat lossen)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Verwacht eigenlijk geen Editors op RW. Afgelopen zomer al op Classic en nu 2 eigen concerten. Het is niet uitgesloten natuurlijk, maar ik denk het niet.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Pffff... dit kan toch echt niet blijven duren met Editors?

2012: RW
2013: RW + Sportpaleis + Studio Brussel live sessie
2014: PKP + Club 69
2015: Het Depot + Paleis 12
2016: RW
2017: PKP + AB
2018: TW Classic + Academiezaal + Sportpaleis + 2x Cirque Royal...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
@Yannick Waar haal jij dat template vandaan?
Alles zelf gemaakt via Powerpoint (behalve het Werchter logootje dan) :lol:

Editors mogen denk ik blij zijn dat ze in de Benelux nog zo vaak aan de bak mogen komen, in de rest van de wereld zijn ze gewoon maar een middag band (zie bv. waar ze stonden op Lollapalooza Parijs). Ik heb ze daar enkel neergezet omwille van de nieuwe plaat en omdat het wel al 'eventjes' was geleden dat ze op RW hebben gestaan. Uiteindelijk is Editors een soort plan B of C als er een headliner niet zou kunnen ofso hoor dus til nog niet zo zwaar aan de poster die ik heb gemaakt.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.418
6.102
Zo, even een zomer weggeweest maar ben weer bijgelezen... Vliegen al weer wat leuke namen rond zo! Met name op de undercard, namen als Biffy en Gambino lijken mij erg interessant. Qua headliners erg benieuwd wat er uit gaat rollen uiteindelijk, beetje wisselend enthousiast over de namen die hier voorbij komen. Een goeie Metallica show is wel erg welkom na die vreselijke By Request show, Muse is voor mij ook altijd welkom, Coldplay mag van mij ver weg blijven en Mumford & Sons heb ik het ook niet zo op. Tame Impala zou ik dan wel weer blij van worden! En tja, Tool... ik verwacht ze toch echt niet op Werchter hoor. The Cure zou ik altijd nog eens goed moeten gaan luisteren, nummers als A Forest vind ik wel erg gaaf dus zou het een interessante headliner vinden denk ik.

Bij Pinkpop heeft men het over The Police, wordt hier niet echt genoemd. Lijkt toch een reunie aan te komen, en dan ook op Werchter neem ik aan? Maar wellicht een betere kandidaat voor TW Classic...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Of Metallica of Coldplay zullen wel op een apart evenement staan verwacht ik. Dan hoop ik dat Coldplay weggezet wordt, dat is toch té gelikt aan het worden om een Rock Werchter-headliner te kunnen zijn vind ik. Ik zie ze eerder als een Robbie Williams of Bruno Mars of Madonna (die eerder al op Boutique stonden). Madonna is misschien ook een naam voor zulk evenement dit jaar aangezien ze met een nieuw album zal komen, al denk ik dat Sportpaleis beter bij haar zou passen.

Verder over The Cure: ik onthoud vooral hun recentste passage in België, in het Sportpaleis in 2016. Deze show ontving zeer goede commentaren en kreeg zowel van Humo, De Morgen als Focus Knack vier sterren. Bovendien was dit optreden op 24 uur uitverkocht (!) wat toch een niet onbelangrijk gegeven is voor Live Nation. De kans op Rock Werchter wordt ook groter met het feit dat er (eindelijk) een nieuw album komt in 2019. Het is alleszins de headliner waar ik het meest op hoop.

Editors hebben met hun nieuwste album hun moment van glorie op de Werchterweide wel al gehad afgelopen zomer (TW Classic). Voor Rock Werchter 2019 zullen ze wel niet meer dan een C-plan zijn (denk ik en hoop ik).
 

polnico

Playlistbediener
29 aug 2018
38
29
Hallo iedereen, ik heb deze clashfinder gemaakt, laat me weten wat je ervan vindt (sorry voor mijn slechte nederlands, niet mijn eerste taal)

https://clashfinder.com/s/rw2019try/
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.229
10.662
Hallo iedereen, ik heb deze clashfinder gemaakt, laat me weten wat je ervan vindt (sorry voor mijn slechte nederlands, niet mijn eerste taal)

https://clashfinder.com/s/rw2019try/

Ik teken meteen. Mooie headliners maar vooral erg veel mooie namen in de undercard. Namen zoals Thundercat en Kamai Washington zou ik enorm sterke boekingen vinden. Dit geft me hoop.
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Ik verkies 100x liever de poster dan de clashfinder al is het een superleuk initiatief.
Ieder zijn ding he :)

Ik zou bv wel Coldplay nog een keer op de weide willen zien. In 2009 daar mijn favoriete optreden aller tijden gezien.
Alles klopte, voorprogramma met bloc party & killers in hoogdagen. Mooi zomerweer & een publiek dat HE-LE-MAAL uit zijn dak ging.
Na het concert op de weide & de straten naar camping werd massaal nog nagezongen.
Ik ben akkoord dat ze op CD de laatste jaar zwaar rukken ipv rocken maar live krijgen ze zoiezo de hele weide mee.
Eventueel in combinatie met iets minders commercieel in The Barn moet dit kunnen. Zoiezo is die dag uitverkocht (zelfs donderdag)

 

polnico

Playlistbediener
29 aug 2018
38
29
Met het gerucht van Green Day op tournee voor Dookie 25ste verjaardag, denken jullie dat ze een sterke kanshebber zijn voor Werchter?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.597
660
Met het gerucht van Green Day op tournee voor Dookie 25ste verjaardag, denken jullie dat ze een sterke kanshebber zijn voor Werchter?

Veel forumleden hoor je nu NEEEEEEEEEEEEEEE roepen en/of denken :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken