Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
@Mattman. Na het geweldige affiche van dit jaar met relatief veel 'uniekere' headliners (die geen meubilair zijn) zou ik me mentaal maar alvast gaan voorbereiden op een meer standaard affiche voor volgend jaar. Ik denk dat dat wel realistisch is. En mocht het toch beter uitvallen, dan is dat alleen maar een positieve verrassing.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.000
8.650
@mattman. Na het geweldige affiche van dit jaar met relatief veel ‘uniekere’ headliners (die geen meubilair zijn) zou ik me mentaal maar alvast gaan voorbereiden op een meer standaard affiche voor volgend jaar. Ik denk dat dat wel realistisch is. En mocht het toch beter uitvallen, dan is dat alleen maar een positieve verrassing.

Haha, inderdaad. Zag op Efestivals iemand gokken op Florence+Mumford/Muse/Metallica/Green Day, met dan nog eens Bastille en The 1975. My idea of hell, haha. Maar ik bereid me er ergens alvast op voor. Misschien wordt het dan een mooi moment om m'n budget aan andere (buitenlandse) festivals uit te geven.

Maar de kans bestaat Florence (eindelijk eens) Pukkelpop doet, Metallica een stadion inpalmt, Muse een Sportpaleisje doet, Green Day nog een jaar stil blijft, Rammstein nog werkt aan hun album, Editors niet meer tourt, KoL niet meer geboekt wordt door de organisatie en Mumford beseft dat ze er eigenlijk niet nog eens een tour kunnen teren op de 2 hits uit hun debuut. En dat we allemaal andere, frissere, headliners krijgen. :) Weezer en Tame Impala zijn alvast een leuke 'inkoppertjes' voor de subtop.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Godsamme, zit ik hier weer te posten......ik wil vakantie en niet meer op festileaks totdat de voorpret van het nieuwe festivalseizoen begint.
Door de geweldige status van Rock Werchter en het feit dat je op een festival zowat alles kan zien wat er in Europa tourt dat jaar, krijg je verwend publiek ? Hoe kun je nou niet Metallica willen zien of Greenday, maar wel helemaal leip gaan op een Nick Cave of Bjork bijvoorbeeld. O wacht, ja smaak. OK sorry.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.000
8.650
O wacht, ja smaak. OK sorry.

Los van dat sommige namen iets te vaak op Werchter staan, heb je gelijk hoor, over die smaak. :wink:

En ook het feit dat we (zeker na dit jaar) idd een beetje verwend zijn. Ik denk niet dat ze snel een lineup gaan hebben die de lineup van dit jaar evenaart.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Het is nog heel vroeg, maar een rustig dagje op kantoor dus:

DONDERDAG
M: The Cure - The Strokes - Royal Blood - The 1975
B/KBC: Interpol - Solange

VRIJDAG
M: Metallica - Slash - Weezer - Kodaline
B/KBC: Twenty One Pilots - Elvis Costello

ZATERDAG
M: Muse - Tame Impala - Bazart - Modest Mouse
B/KBC: Tyler, The Creator - Death Cab For Cutie

ZONDAG
M: Led Zeppelin - The Libertines - Zach De La Rocha - The Wombats
B/KBC: Vampire Weekend - Die Antwoord
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Heb ook dat gevoel (over Muse).

Muse zou een beetje in de categorie vallen zoals die van The Killers dit jaar: een bombastische ‘gebakken lucht band’ die over zijn hoogtepunt zit. Al vind ik de laatste output van Muse nog een pak minder dan die van de Killers. Die 3 losse singles zijn lachwekkend en dat akelige Psycho vind ik één van de slechtste nummers van de laatste 10 jaar (al herinner ik mij ook nog een dubstep nummer -remember die hype?- die ook heel erg was). Heb het gevoel dat de band het zelf ook allemaal niet meer zo goed weet.

Hun 2010 show vond ik trouwens ook erg goed. Merkte dat ik ze mij in 2015 een stuk minder konden boeien. Voor mij dus niet echt een spannende naam, en een beetje een uitgebluste band die stilaan festivalmeubilair geworden is (net zoals pakweg Prodigy, Kings Of Leon, Chemical Brothers, Florence, Editors en Green Day).

Verder vind ik het lijstje van Jarne hierboven niet echt veelbelovend klinken (op Tool na dan)…
1f641.svg

Muse wordt hier door sommigen onderschat. Ze zijn nog steeds zeer populair, in diverse categorieën van leeftijden, ook bij de jeugd dus. De vergelijking met The Killers gaat niet op omdat Muse veel meer volk op de been brengt. Hun laatste passage in België: vier dagen in Paleis 12 (capaciteit: 15 000 toeschouwers per concert).

Verder ben ik het eens met de grond van jouw post hoor. Ik zit er ook niet op te wachten. Ik hoop vooral op The Cure als headliner. En Weezer, Interpol, Vampire Weekend, The Libertines, Tame Impala... als niet-headliner. Zouden al mooie namen zijn.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Het is nog heel vroeg, maar een rustig dagje op kantoor dus:

DONDERDAG
M: The Cure – The Strokes – Royal Blood – The 1975
B/KBC: Interpol – Solange

VRIJDAG
M: Metallica – Slash – Weezer – Kodaline
B/KBC: Twenty One Pilots – Elvis Costello

ZATERDAG
M: Muse – Tame Impala – Bazart – Modest Mouse
B/KBC: Tyler, The Creator – Death Cab For Cutie

ZONDAG
M: Led Zeppelin – The Libertines – Zach De La Rocha – The Wombats
B/KBC: Vampire Weekend – Die Antwoord

Ik zou dit zelf echt een top line-up vinden. The cure, The Strokes, Interpol, Modest Mouse, Led Zeppelin helemaal top! Tame Impala kan je denk ik met een dikke marker neerzetten na het bericht van gisteren over het nieuwe album.
 

omniversal

Playlistbediener
6 mrt 2018
26
0
Ik heb zelf nog een beetje een eigen bucket/wish list.
Het festival dat the Prodigy, Beck en Stone Temple Pilots kan regelen krijgt sowieso mijn geld.
De een staat al een tijd op de lijst en de ander heeft een goede vervangingszanger geregeld.
De tijd van albums zoals Purple zal het nooit meer zijn. Maar ik moet ze nu echt gaan zien.

Rolling Stones is tegenwoordig een onrealistische verwachting. Maar die zou ik graag nog willen zien voordat die oudjes het stof bijten.
The Police, Bryan Adams, Bruce Springsteen, Toto. Allemaal ook welkom.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.343
5.887
Haha Toto zou wel lachen zijn ja. Die kunnen, of konden vroeger in ieder geval, best vette live shows neerzetten. Maar lijkt mij wel een gewaagde move...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.188
Haha Toto zou wel lachen zijn ja. Die kunnen, of konden vroeger in ieder geval, best vette live shows neerzetten. Maar lijkt mij wel een gewaagde move…

Samen met Weezer toch?
Die cover van Hash Pipe komt er toch al aan!
 

jarne

Support act
14 feb 2013
964
290
Als een van de vele kleine namen zie ik Yonaka wel komen. Staan deze zomer o.a. op Pukkelpop en Lowlands. Rockband met een frontvrouw (iets waar festivals tegenwoordig wel happig naar zijn als het dan ook nog een beetje goed is). Ik lees alleen maar goeie live-recensies! ideale band voor the Slope of opener van de Main Stage!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=gtcyngE9iPg[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=V9fy6VONu0Q[/video]
 

omniversal

Playlistbediener
6 mrt 2018
26
0
Als je echt geld wil hebben. Memes= money
Breng Vitas naar een festival. Ik garandeer je. Er zal veel man op af komen.

https://www.youtube.com/watch?v=IwzUs1IMdyQ
 

omniversal

Playlistbediener
6 mrt 2018
26
0
Ik denk dat het best potentieel heeft. En daarbij al die rap met Werchter kwam door een toevallig goede headliner als Gorillaz.
Iets dat deze varierende artiesten met elkaar verbonden had. Heeft Werchter goed voor elkaar gekregen.
Maar als je kijkt bij Vitas is het echt een following en de videos hebben miljoenen views.
Daarbij is het een hele goede vocalist die hoge range heeft in zang. Persoonlijk zie ik het potentieel wel.
Daarbij zou het uitermate hilarisch en misschien zelfs gezellig zijn om het live te zien.

Edit. Live in 2016 ziet er toch minder flashy uit dan vroeger :(
Maar ook bij Gorillaz hadden ze live ook veel tegenvallers als je gaat kijken naar hun trackrecord.
Toch een prima headliner geworden.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hebben ze zich in Kiewit met Travis Scott ook flink aan mispakt, laat maar zitten die zooi.

WooHah was een groot memefestival. Denzel Curry was vet maar Lil Pump viel wat tegon.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hebben ze zich in Kiewit met Travis Scott ook flink aan mispakt, laat maar zitten die zooi.

WooHah was een groot memefestival. Denzel Curry was vet maar Lil Pump viel wat tegon.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
964
290
Na Oscar en the Wolf denk ik dat Bazart in 2019 the barn een avond gaat mogen afsluiten. Eerste nummer van de nieuwe plaat klinkt als een hoop andere bagger, maar zal wel weer een megahit worden in België.
Als ze tegenover een goeie headliner staan heb ik hier geen probleem mee:)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Na Oscar en the Wolf denk ik dat Bazart in 2019 the barn een avond gaat mogen afsluiten. Eerste nummer van de nieuwe plaat klinkt als een hoop andere bagger, maar zal wel weer een megahit worden in België.
Als ze tegenover een goeie headliner staan heb ik hier geen probleem mee:)

Ik denk/vrees als dat album even goed aanslaat als het vorige dat we zelfs blij gaan mogen zijn als die de Barn headlinen. Voor hetzelfde geld zetten ze die als sub op de MAIN bij gebrek aan "beter".
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken