Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Als we het dan toch over Graspop / Werchter hebben zie ik in huidige setting van Graspop eerder daar TOOL headlinen dan op Rock Werchter.
Op Werchter zal max 40 % van de aanwezigen dit echt kennen wegens al te lang niet meer "actueel"
De Graspopganger ( en ik reken me tot beide :) ) zal echter beginnen kwijlen bij TOOL dus voor mij :
Metallica RW
TOOL Graspop (wat een droom zou dat zijn, nog nooit gezien helaas)
 

drazil

Playlistbediener
11 jul 2018
26
0
Na jaren het forum dagelijks gewoon gevolgd te hebben, wil ik me dit jaar ook mengen in de discussies.

Ik heb ondertussen zowat alles gezien van mijn bucketlist dus ik drop even wat namen namen die ik graag eens op Werchter zou (terug)zien :
Aerosmith (nu ze nog leven)
Bruce Springsteen (nog nooit gezien)
The Police (als Classic er niet mee gaat lopen)
Fleetwood Mac (waren geniaal in het Sportpaleis)
Rolling Stones (moet er toch 1 keer van komen)
Led Zeppelin (Glastonbury wil de reunie waar maken)
Daft Punk (iedereen wil die al 12 jaar terug in België)
U2 (willen geen festivals doen, maar zou mogelijk zijn)
Dire Straits (doe daar maar eens een reunie van)

TW 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2013 2014 2015 2016 2017 2018 PP 2000 2001 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2011 2012 2013 2014 2016 Graspop 2004 2006 2007 2018 Main Square 2010 TW Classic 2003 2016 2017 Dour 2000 ...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Na jaren het forum dagelijks gewoon gevolgd te hebben, wil ik me dit jaar ook mengen in de discussies.

Ik heb ondertussen zowat alles gezien van mijn bucketlist dus ik drop even wat namen namen die ik graag eens op Werchter zou (terug)zien :
Aerosmith (nu ze nog leven)
Bruce Springsteen (nog nooit gezien)
The Police (als Classic er niet mee gaat lopen)
Fleetwood Mac (waren geniaal in het Sportpaleis)
Rolling Stones (moet er toch 1 keer van komen)
Led Zeppelin (Glastonbury wil de reunie waar maken)
Daft Punk (iedereen wil die al 12 jaar terug in België)
U2 (willen geen festivals doen, maar zou mogelijk zijn)
Dire Straits (doe daar maar eens een reunie van)

TW 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2013 2014 2015 2016 2017 2018 PP 2000 2001 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2011 2012 2013 2014 2016 Graspop 2004 2006 2007 2018 Main Square 2010 TW Classic 2003 2016 2017 Dour 2000 …

qua headliner materiaal is dit mijn bucketlist:
- Rage Against The Machine
- The Strokes
- Daft Punk
- The Police
- Led Zeppelin
- Bob Dylan
- Blur
 

daanjo

Playlistbediener
1 nov 2017
22
0
Twenty one pilots krijgen nieuw album en een wereld tournee to april. Denk dus best realistische kans op festivals volgend jaar. Weet alleen niet of ze zo goed op rw passen. Geven wel een vette show overgens.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Twenty one pilots krijgen nieuw album en een wereld tournee to april. Denk dus best realistische kans op festivals volgend jaar. Weet alleen niet of ze zo goed op rw passen. Geven wel een vette show overgens.

Vier jaar geleden zag ik ze nog best vroeg in een toen al hele volle Barn, is natuurlijk een no brainer voor Werchter om ze weer te boeken. Ik vrees wel dat ze een aardig hoge spot opeisen tegenwoordig.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Twenty One Pilots is een prima band om te boeken voor op de main. Alle pubers blij en er zit genoeg pit in om de volwassenen ook enigszins te entertainen. Heb ze ook jaren geleden eens op Pukkelpop gezien en dat was best prima, wat mij betreft welkom (alleen niet voor sub headliner achtige posities, dat zou zonde zijn van zo'n kostbare plek).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.878
6.063
Ik zie ze een sub spot eisen als die Paleis 12 show snel uitverkoopt (en dat zal hoogstwaarschijnlijk wel zo zijn).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Ik zie ze een sub spot eisen als die Paleis 12 show snel uitverkoopt (en dat zal hoogstwaarschijnlijk wel zo zijn).

Laat maar zitten dan.

Krijg echt Imagine Dragons vibes van deze 'band'. Laat die maar lekker naar Pukkelpop gaan. Passen daar veel beter.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.176
2.996
Als ze naar Werchter komen, zal het zoiets zijn zoals de Imagine Dragons spot. Maar ik zie ze inderdaad eerder naar Pukkelpop gaan, daar kunnen ze tegenwoordig ook gewoon (co)headliner zijn.
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Coldplay lijkt me eerder onrealistisch.
Denk dat ze het festival gegeven een beetje ontgroeid zijn zoals U2 bv volgens mij ook al tijden geen echte festivals meer aandoen.
Wel zonde op zich want Coldplay RW 2009 staat in mijn TOP 5 van beste concerten ooit gezien.
Een reünie van Oasis nog niet in de maak voor combo Glastonbury / RW ? Wat een feest zou dat zijn ...
En dan natuurlijk DAFT PUNK, maar dat kunnen we tegen januari naar jaarlijkse traditie alweer van ons wensenlijstje afstrepen.
En P!nk kan toch absoluuuuuut geen headliner zijn ? SUB op zijn allerhoogste, maar laat ons daar aub van gespaard blijven ...
Verder hoop ik ook zeker op Biffy Clyro, wat mij betreft buiten Engeland nog niet de status die ze verdienen (beetje vice versa met Editors)
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Waar hoop ik op (onafhankelijk of ze wel of niet touren of beschikbaar zijn):

- Florence and the Machine / The Cure
- Metallica / Tool
- Placebo / Muse
- the War on Drugs / Led Zeppelin

Uiteraard worden het Editors, Bazart en Oscar and the Wolf ....
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
181
5
Ah, het beste aan Rock Werchter - na het festival zelf, uiteraard - zijn die heerlijke geruchtenmolens die alweder op gang getrokken worden!

Ik verwachtte bij de vorige geruchten al Fleetwood Mac (afscheidstournee) op RW, daar blijf ik bij. Florence & The Machine hebben ze dit jaar laten schieten, maar staat in het Sportpaleis rond de periode van The Killers vorig jaar (= begin maart), dus die heb ik ook al opgeschreven voor een co-headline op RW.

Als Metallica zou touren, gaan ze die niet laten liggen - en dat lijkt mij dan voor die zaterdag te worden, want dat is de laatste jaren toch de rock-dag bij uitstek.
En Muse als afsluiter? Een jaartje niet, nieuwe plaat, en dan hoppa: knallen op de zondag. Wat met Smashing Pumpkins? Weinig data in Europa dit jaar, dan maar volgend jaar (en hoe groot zijn die tegenwoordig...)?

Ik hoop dat ik ooit de kans krijg om The Strokes aan het werk te zien in België, moet wel een lekker feestje zijn. :) -

Een eerste, héél erg premature gok:

Donderdag:
Florence & the Machine
The Strokes

Vrijdag:
Fleetwood Mac

Zaterdag:
Tame Impala
Metallica?

Zondag:
Smashing Pumpkins
Muse
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.279
Smashing Pumpkins? Uurtje of 19 ofzo.
Dus in jouw voorbeeld zou er nog een naam na Smashing Pumpkins / voor Muse komen. Behalve als Werchter wil bezuinigen en ze een plek krijgen zoals de Offspring had voor Rammstein.
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Ik denk dat Metallica, Muse en Florence and the Machine wel de grootste kanshebbers zijn voor de (co-)headlinespots. Overigens hoop ik dat The Police idd nog eens zou samenkomen en dat Damon Albarn zijn Blurmaten nog eens opbelt voor een tourtje.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Ik vind dat er nu minder 'binnenkoppers' zijn dan vorig jaar rond deze tijd. Toen dachten we allemaal al redelijk vroeg (rond RW17) dat Nick Cave, QOTSA, Gorillaz en The National er zouden staan. Uiteindelijk ging alleen die laatste niet door. Nu vind ik dat er minder zekerheidjes zijn, en voor mij persoonlijk al helemaal geen namen die mij zo enthousiast maken als de vier hierboven...

Florence en Mumford zijn kanshebbers, maar ik zit niet direct te springen voor die namen. Metallica hetzelfde. En Muse kan weleens de Killers van volgend jaar zijn: bombastische, 'gebakken lucht rock' van een band die lichtjes over hun vervaldatum zit. En dan is er nog Editors, die een goede (lees: druk bezochte) passage maakte op TWC en volgend jaar wel weer zo'n exclusieve Werchter show zal mogen spelen... En dan hebben we nog al die vermomde marketingsboysbandjes zoals Bastille, Twenty One Pilots, The 1975 en Bazart. Tot nu toe heb ik nog weinig om naar uit te kijken... Net nu RW zo'n mooie 'minder platte' lineup had dit jaar.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Wordt er dan nog niet gekeken naar hiphop-headliners? Zeker nu festivals als Lowlands, Pukkelpop en Sziget (Kendrick), Best Kept Secret (RTJ) en Dour (Tyler, The Creator) recentelijk een hiphopheadliner hebben gedaan die goed uitpakte kan Werchter toch ook eens een goede hiphopafsluiter pakken? Gorillaz reken ik even niet als hiphop.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Ik vind dat er nu minder ‘binnenkoppers’ zijn dan vorig jaar rond deze tijd. Toen dachten we allemaal al redelijk vroeg (rond RW17) dat Nick Cave, QOTSA, Gorillaz en The National er zouden staan. Uiteindelijk ging alleen die laatste niet door. Nu vind ik dat er minder zekerheidjes zijn, en voor mij persoonlijk al helemaal geen namen die mij zo enthousiast maken als de vier hierboven…

Florence en Mumford zijn kanshebbers, maar ik zit niet direct te springen voor die namen. Metallica hetzelfde. En Muse kan weleens de Killers van volgend jaar zijn: bombastische, ‘gebakken lucht rock’ van een band die lichtjes over hun vervaldatum zit. En dan is er nog Editors, die een goede (lees: druk bezochte) passage maakte op TWC en volgend jaar wel weer zo’n exclusieve Werchter show zal mogen spelen… En dan hebben we nog al die vermomde marketingsboysbandjes zoals Bastille, Twenty One Pilots, The 1975 en Bazart. Tot nu toe heb ik nog weinig om naar uit te kijken… Net nu RW zo’n mooie ‘minder platte’ lineup had dit jaar.

Tsja smaak he ? ik denk dat een festival voor ieder wat wils moet aanbieden dus ook al die dingen die jij niet zo geweldig vindt. Sommige headliners van 2018 waren not my cup of tea.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken