Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 4055 reacties, heeft 218 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  neracroft 7 uur, 33 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 3276 tot 3300 (van in totaal 4056)
  • Auteur

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

In deze periode van niet-aankondigingen van Rock Werchter de grootste kanshebbers op een rijtje gezet.

99% ZEKER:
    Interpol (zondag op Garorock, de rest van het Werchterweekend vrij, touren blijkbaar niet meer in augustus)
    Vampire Weekend (Europese tour begint momenteel op 1 juli, tijdens Pukkelpop in Amerika, al geboekt voor DTRH)
    Thom Yorke (Europese tour begint momenteel op 2 juli in Keulen, 30 juni op Rock Werchter zou zeer mooi passen, ook al geboekt voor DTRH)
    Foals (het hele Werchterweekend nog vrij, tijdens Pukkelpop in Azië, al geboekt voor DTRH)
    Wolfmother (enkel de zondag van het Werchterweekend bezet, woensdag de 26e een zaalshow in Nederland)
    Christine & the Queens (enkel de Werchtervrijdag bezet, op Garorock in Frankrijk, momenteel nog geen data voor augustus)

VRIJ ZEKER:
    Robyn (enkel op Roskilde tijdens het Werchterweekend, al geboekt voor DTRH –> kan ook wel nog voor Pukkelpop)
    Ben Harper & the Innocent Criminals (donderdag en zondag kan nog, geboekt voor Main Square, staat elke tour wel op een Werchterevent, al 7 keer op Rock Werchter gestaan)
    Black Box Revelation (nieuw album voor deze Belgische band)
    Greta Van Fleet (donderdag in Denemarken, zaterdag in Zweden, zondag zou dus perfect op Werchter kunnen, een rockband die momenteel zo ‘hot’ is gaan ze niet laten schieten)

OOK NOG:
    Papa Roach (hun Europese tour eindigt momenteel op vrijdag 28 juni, niet op Graspop)
    Editors (de zaterdag van het Werchterweekend in Frankrijk en de rest van het weekend nog vrij, geboekt voor Main Square Festival –> kan zulke grote act nog? Voor Muse?)
    Cypress Hill (zaterdag en zondag nog vrij)
    George Ezra (past perfect in zijn tourschema, het afgelopen jaar enorm populair geworden)
    Garbage (enkel de Werchterzondag bezet, voor de rest nog vrij)
    dEUS (eind december ‘bevestigd’ door iemand in een chat)
    Travis Scott
    Lana Del Rey (enkel donderdag en vrijdag bezet)
    The Raconteurs (een speciale band die niet veel tourt, zoals The Good the Bad and the Queen. Net zoals deze laatste band ook met het vorige album op Rock Werchter gestaan. Zou typisch zijn als ze geboekt zouden worden)
    Kamasi Washington (geboekt voor DTRH, voorts nog geen zomerdata bekend volgens mij)
    Parquet Courts (geboekt voor DTRH, voorts weinig zomerdata bekend)
    The Roots (geboekt voor DTRH, voorts weinig zomerdata bekend)
    Sharon Van Etten (Europese tour begint momenteel op 1 juli in Engeland –> Pukkelpop kan ook)

Bands (niet geboekt door DTRH pf Main Square Festival) waar Rock Werchter nog voor past, maar die weinig speeldata hebben:
    Biffy Clyro, Liam Gallagher, Mogwai, The Wombats, Cigarettes after Sex, Primal Scream, Rosalia, The Specials, Sharon Van Etten, Shame, Suede

mattman
    Moderator

Heel, héél realistische lijst Everyknight. Word heel gelukkig als ik ‘m zie.

Kan niet wachten op de volgende aankondiging, met wat er nog in de pijplijn zit. Wat een hoop mooie undercardnamen touren er rond RW zeg.

Bart

In deze periode van niet-aankondigingen van Rock Werchter de grootste kanshebbers op een rijtje gezet.

99% ZEKER:
    Interpol (zondag op Garorock, de rest van het Werchterweekend vrij, touren blijkbaar niet meer in augustus)
    Vampire Weekend (Europese tour begint momenteel op 1 juli, tijdens Pukkelpop in Amerika, al geboekt voor DTRH)
    Thom Yorke (Europese tour begint momenteel op 2 juli in Keulen, 30 juni op Rock Werchter zou zeer mooi passen, ook al geboekt voor DTRH)
    Foals (het hele Werchterweekend nog vrij, tijdens Pukkelpop in Azië, al geboekt voor DTRH)
    Wolfmother (enkel de zondag van het Werchterweekend bezet, woensdag de 26e een zaalshow in Nederland)
    Christine & the Queens (enkel de Werchtervrijdag bezet, op Garorock in Frankrijk, momenteel nog geen data voor augustus)

VRIJ ZEKER:
    Robyn (enkel op Roskilde tijdens het Werchterweekend, al geboekt voor DTRH –> kan ook wel nog voor Pukkelpop)
    Ben Harper & the Innocent Criminals (donderdag en zondag kan nog, geboekt voor Main Square, staat elke tour wel op een Werchterevent, al 7 keer op Rock Werchter gestaan)
    Black Box Revelation (nieuw album voor deze Belgische band)
    Greta Van Fleet (donderdag in Denemarken, zaterdag in Zweden, zondag zou dus perfect op Werchter kunnen, een rockband die momenteel zo ‘hot’ is gaan ze niet laten schieten)

OOK NOG:
    Papa Roach (hun Europese tour eindigt momenteel op vrijdag 28 juni, niet op Graspop)
    Editors (de zaterdag van het Werchterweekend in Frankrijk en de rest van het weekend nog vrij, geboekt voor Main Square Festival –> kan zulke grote act nog? Voor Muse?)
    Cypress Hill (zaterdag en zondag nog vrij)
    George Ezra (past perfect in zijn tourschema, het afgelopen jaar enorm populair geworden)
    Garbage (enkel de Werchterzondag bezet, voor de rest nog vrij)
    dEUS (eind december ‘bevestigd’ door iemand in een chat)
    Travis Scott
    Lana Del Rey (enkel donderdag en vrijdag bezet)
    The Raconteurs (een speciale band die niet veel tourt, zoals The Good the Bad and the Queen. Net zoals deze laatste band ook met het vorige album op Rock Werchter gestaan. Zou typisch zijn als ze geboekt zouden worden)
    Kamasi Washington (geboekt voor DTRH, voorts nog geen zomerdata bekend volgens mij)
    Parquet Courts (geboekt voor DTRH, voorts weinig zomerdata bekend)
    The Roots (geboekt voor DTRH, voorts weinig zomerdata bekend)
    Sharon Van Etten (Europese tour begint momenteel op 1 juli in Engeland –> Pukkelpop kan ook)

Bands (niet geboekt door DTRH pf Main Square Festival) waar Rock Werchter nog voor past, maar die weinig speeldata hebben:
    Biffy Clyro, Liam Gallagher, Mogwai, The Wombats, Cigarettes after Sex, Primal Scream, Rosalia, The Specials, Sharon Van Etten, Shame, Suede

Mooie lijst! Als ik zo vrij zou mogen zijn enkele kanshebbers (in meer of mindere mate) toe te voegen waar ik zelf erg blij mee zou zijn:

Johnny Marr – staat o.a. op Hurricane/Southside het weekend voor Werchter.
    Keane – hebben drie festivals in juli staan, maar daar gaat vast nog meer bij komen. Ik heb het idee dat niet iedereen hier voor ze warmloopt, maar ik ben zelf groot fan en ik denk dat het zeker een realistische mogelijkheid is voor Werchter.
    Beach House – tot nu toe alleen twee festivals eind mei in Europa (en in juni nog naar Bonnaroo), maar eventueel nog een kansje.
    Ghost – met Metallica op stadiontour, maar een gat van twee weken precies rond Werchter. Ook een klein kansje dus.

Bart

Oh en natuurlijk The Strokes, maar daar lijkt me genoeg over gezegd 😛

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Mooie lijst! Als ik zo vrij zou mogen zijn enkele kanshebbers (in meer of mindere mate) toe te voegen waar ik zelf erg blij mee zou zijn:

Keane – hebben drie festivals in juli staan, maar daar gaat vast nog meer bij komen. Ik heb het idee dat niet iedereen hier voor ze warmloopt, maar ik ben zelf groot fan en ik denk dat het zeker een realistische mogelijkheid is voor Werchter.
    Beach House – tot nu toe alleen twee festivals eind mei in Europa (en in juni nog naar Bonnaroo), maar eventueel nog een kansje.
    Ghost – met Metallica op stadiontour, maar een gat van twee weken precies rond Werchter. Ook een klein kansje dus.

Keane en Johnny Marr ook kanshebbers, inderdaad. Vooral die laatste zou een machtige toevoeging zijn. Solange is ook een kanshebbertje, maar Werchter valt wel in een aanzienlijk gat in haar Europees tourschema.

zero

Ik wist om eerlijk te zijn niet eens dat Johnny Marr nog muziek maakte of optrad. Blijkbaar is de helft van z’n setlist gewoonlijk Smiths-nummers, zie ik net. Wie zingt er dan?

mattman
    Moderator

Ik wist om eerlijk te zijn niet eens dat Johnny Marr nog muziek maakte of optrad. Blijkbaar is de helft van z’n setlist gewoonlijk Smiths-nummers, zie ik net. Wie zingt er dan?

Marr zelf. En niet eens zo onverdienstelijk. 🙂

Bart

Jazeker, ik heb hem afgelopen december nog gezien in de Melkweg en hij is in uitstekende vorm. Naast zijn eigen recente solomateriaal speelt hij inderdaad een fijne selectie aan Smiths klassiekers, en zelfs wat nummers van Electronic. Hij heeft natuurlijk niet het stemgeluid van Morrissey, maar z’n zang doet wat mij betreft zeker geen afbreuk aan de Smiths nummers. Ik heb me er geen moment aan gestoord in ieder geval, en bovendien zorgen de strakke band en Marr’s geweldige gitaarspel ervoor dat de nummers op instrumentaal gebied precies klinken zoals ze bedoeld zijn. Verder vind ik zijn nieuwste soloalbum ook geslaagd, er zit nog steeds een hoop Smiths-vibe in, maar gecombineerd met een modernere indierock sound. Al met al dus een geweldige show die ik graag nog eens op Werchter in een tent zou zien.

jefferke

Als de Ken van eFestivals werkelijk inside info heeft, zoals ik het PKP topic gezegd wordt. Dan heeft hij ook hints gedropt over Werchter. Geen Chemical Brothers, is geen plaats meer voor op de main, wat het afsluiten van Pink bevestigd. Dan mogen we nog een sub op zondag verwachten. En zou Greta van Fleet hun opwachting op zondag maken.

Rock Werchter: 10-11-12-13-14-15-16-17-18
    Pukkelpop: 12-18/ Couleur Café: 2013/ Graspop: 18

xydroh

Als de Ken van eFestivals werkelijk inside info heeft, zoals ik het PKP topic gezegd wordt. Dan heeft hij ook hints gedropt over Werchter. Geen Chemical Brothers, is geen plaats meer voor op de main, wat het afsluiten van Pink bevestigd. Dan mogen we nog een sub op zondag verwachten. En zou Greta van Fleet hun opwachting op zondag maken.

Hoe graag ik greta van fleet ook zou willen zien, zou dit voor mij toch geen sub zijn.

Bart

Hoe graag ik greta van fleet ook zou willen zien, zou dit voor mij toch geen sub zijn.

Lijkt me geen sub inderdaad, eerder ergens tegen het eind van de middag op de main (voor Parkway Drive ofzo).
    Maar het ziet er dan wel naar uit dat de zondag de ‘rockdag’ wordt op de mainstage. Misschien dat The Raconteurs of Wolfmother er dan ook nog bijkomen, of is dat meer voor de Barn? Overigens zou Wolfmother en Greta van Fleet achter elkaar wel een beetje een Led Zeppelin overkill zijn 😛

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 5 dagen geleden door  Bart.

xydroh

Lijkt me geen sub inderdaad, eerder ergens aan het eind van de middag op de main.
    Maar het ziet er dan wel naar uit dat de zondag de ‘rockdag’ wordt op de mainstage. Misschien dat The Raconteurs of Wolfmother er dan ook nog bijkomen, of is dat meer voor de Barn? Overigens zou Wolfmother en Greta van Fleet achter elkaar wel een beetje een Led Zeppelin overkill zijn 😛

ik hoop nog steeds op volbeat als sub voor de zondag, dat zou pas een geniale dag zijn, greta van fleet mag er uiteraard ook bij op die dag.

jefferke

Ja misschien dat het niet duidelijk was, maar ik bedoelde en die Ken ook niet dat Greta zo hoog zou staan 😉 .

Rock Werchter: 10-11-12-13-14-15-16-17-18
    Pukkelpop: 12-18/ Couleur Café: 2013/ Graspop: 18

Breinaard

is het gevolg van dat dagelijks droppen van namen voor PKP dat we vrijdag weer geen RW namen krijgen?

DOA `95 `96 `97 `98 `99 `00 `02 PKP `94 `95 `02 `11 `12 `13 `16 PP `00 `01 `06 `07 '18 GP `98 `04 RW `03 `04 `05 `06 `07 `08 `09 `10 `11 `12 `13 `14 `15 `16 '17 '18 ...
    Meest memorabel; Slipknot Melkweg 14-12-'99 RHCP PKP '94 Type O Negative D

Chiel

Grace Jones naar Down the Rabbit Hole.
    Haar zou ik ook graag in de Barn zien.

Werchter 97-14-15-16-17-18 - Pukkelpop 12-13-15-16-17-18 - Pinkpop 95-02 - Fortarock 13 - Rockin' Park 12 - Arrow Rock Festival 04-05-06-07-08 - Sonisphere 09 - Fields of Rock 03-05 - Symforce 07-08

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Grace Jones naar Down the Rabbit Hole.
    Haar zou ik ook graag in de Barn zien.

Wauw, wat een fantastich optreden was dat in de Pyramid Marquee, ik denk exact 10 jaar geleden. In The Barn aub!

Dr. Hannibal

Damn, DTRH begint echt een heerlink affiche te bouwen. Hoop dat er nog wat undercard van door mag naar Werchter. Altin Gün, Parquet Courts, Jonathan Wilson, Kamasi Washington… en natuurlijk de grotere klappers als Thom Yorke en dEUS!

De mogelijkheden stemmen in ieder geval positief 🙂

Lynette

Lekkere worp namen wel van DTRH! Ik hoop zelf heel erg dat Matt Corby en LP hiervan doorkomen. Heb Matt afgelopen vrijdag in de melkweg gezien en manmanman wat is dat een held zeg! Zou echt heeeeerlijk zijn in een tent. En LP heb ik ook al eerder gezien en zij heeft ook een strot waar je U tegen zegt. Beide echt een paar van de beste concerten die ik ooit heb gezien.

Pinkpop '11, '14 - North Sea Jazz '11, '15 - Lowlands '15 - Rock Werchter '16, '17 - TW Classic '17 - Rock Am Ring '18 - Concert At Sea '18

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Ik bedenk nu wel dat Grace Jones misschien wel aannemelijker is voor Cactus, past daar perfect en zelfde weekend als DTRH.

mattman
    Moderator

Wat een prachtige lineup hebben ze in Beuningen.

Vooral de combo Thom (Yorke) en Tom (Barman) doet me duizelen. Twee helden van me. Dat ze die maar snel aankondigen voor RW.

Grace Jones en Rosalia zijn ook wel zeer grote kanshebbers nu.

Michiel

Au, dat filmpje van Pink op de BRIT-awards maakt pijnlijk duidelijk wat ons te wachten staat.

Lowlands 02-03-04-05-06-07-08-09-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 Rock Werchter 98-13-14-15-16-17-18-19 Pinkpop 94-99-14

mattman
    Moderator

Au, dat filmpje van Pink op de BRIT-awards maakt pijnlijk duidelijk wat ons te wachten staat.

Van Pink bedoel je? Ja, verschrikkelijk inderdaad. Veel te veel show voor mij, persoonlijk. Hier blijf ik ver van weg.

Bart

Hopelijk morgen toch weer wat namen ondanks deze Pukkelpop week, het is voor Werchter alweer twee weken geleden…

Nu het er toch naar uit ziet dat ik niet naar DTRH ga, hoop ik echt heel erg op Thom!

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door  Bart.

Lynette

Je bedoelt foutloze live vocals en een show waar je u tegen zegt? Het mag dan misschien niet je ding zijn, maar je kan het moeilijk slecht noemen 😉
    Also, de grotesque-heid van dit optreden zal maar voor een deel naar RW komen, ik kan je een stuk minder dansers garanderen bijvoorbeeld. Ik hoop trouwens niet dat we Dan van Bastille tijdens Just Give Me A Reason erbij krijgen, dat vond ik wel een beetje een cringy toevoeging.

Pinkpop '11, '14 - North Sea Jazz '11, '15 - Lowlands '15 - Rock Werchter '16, '17 - TW Classic '17 - Rock Am Ring '18 - Concert At Sea '18

mattman
    Moderator

Vind het vooral allemaal heel Amerikaans-gemaakt. Die overdreven showdingen helpen niet nee. Hopelijk laat ze die cringy koorddans act thuis.

25 berichten aan het bekijken - 3276 tot 3300 (van in totaal 4056)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.