Rock Werchter 2021 – Nieuws & geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2021 – Nieuws & geruchten

25 berichten aan het bekijken - 2,126 tot 2,150 (van in totaal 2,200)
  • Auteur
    wenteldave
    Bijdrager

Yep zal 2022 worden.. Nog zo ’n zomer dit jaar.. 😕

Please god neen. Zeg zo geen dingen. Alsof de dagen nu al niet deprimerend genoeg zijn.

Het idee dat we weer een zomer ons moeten optrekken aan die flauwe Zomerbar toestanden. 🙁

Wees blij dat het überhaupt zomer wordt…
    Overigens, jij gooit er ook een behoorlijk deprimerende opmerking uit met die zomerbar. Kan niet wachten om Niels Destadsbader voor de 25ste keer te zien!

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    RubenFrusciante
    Bijdrager

Mad Cool hint naar 31-1-2021, dat is deze zondag. Vreemde dag om iets bekend te maken. Of het moet om iets anders gaan.

Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

2+
    mattman
    Sleutelbeheerder

O.a. Megan Thee Stallion en Kali Uchis aangekondigd voor Les Ardentes.

0
    Yannick
    Bijdrager

O.a. Megan Thee Stallion en Kali Uchis aangekondigd voor Les Ardentes.

Bijzonder indrukwekkende line-up daar.

0
    jimmywe
    Bijdrager

Niet Werchter gerelateerd, en netjes onder de radar. Maar overheden hebben het licht gezien, verschillende mensen uit productie van onze festivals en eventsector zijn over heel België vaccinatiecentra aan het neerpoten.
    Bvb, Brabanthal wordt gedaan door de mensen achter de Hive.

6+
    mattman
    Sleutelbeheerder

Niet Werchter gerelateerd, en netjes onder de radar. Maar overheden hebben het licht gezien, verschillende mensen uit productie van onze festivals en eventsector zijn over heel België vaccinatiecentra aan het neerpoten.

Dat is mooi nieuws wat de tewerkstelling van die mensen betreft.

1+
    pigital
    Bijdrager

Mooi! Nu duimen dat ze na de vaccinatiecentra kunnen overschakelen naar The Hive 😉

RW: 2009 - 2010 - 2011 - 2012 - 2013 - 2014 - 2015 - 2016 - 2017 - 2018 - 2019
    PKP: 2015 - 2017 - 2018

1+
    ChiquitaChaser
    Bijdrager

Klopt, Aarschot en Rotselaar ook (wel andere)

0
    jimmywe
    Bijdrager
    Yannick
    Bijdrager

Trix, vi.be, Het Depot en OLT organiseren deze week panelgesprekken om na te denken over de live-sector verspreid over verschillende thema’s. Vandaag was Herman te gast ihkv economische impact op de sector. Zelf vond ik ’t niet bepaald interessant omdat er niet echt veel geconverseerd of nagedacht werd met elkaar (kan misschien wel komen omdat er enkel spelers waren uitgenodigd van de grote bedrijven) maar vnl. geluisterd en ja-geknikt op de dingen die werden gezegd. Veel praat, weinig gezegd weetjewel?
    .
    .
    .

1+
    mattman
    Sleutelbeheerder

Trix, vi.be, Het Depot en OLT organiseren deze week panelgesprekken om na te denken over de live-sector verspreid over verschillende thema’s. Vandaag was Herman te gast ihkv economische impact op de sector. Zelf vond ik ’t niet bepaald interessant omdat er niet echt veel geconverseerd of nagedacht werd met elkaar (kan misschien wel komen omdat er enkel spelers waren uitgenodigd van de grote bedrijven) maar vnl. geluisterd en ja-geknikt op de dingen die werden gezegd. Veel praat, weinig gezegd weetjewel?

Op zich geen slecht interview hoor. Alleen jammer dat hij dat ‘Moonshot-plan’ voor de grote 5 festivals niet wat concreter uit de doeken deed. Wel opvallend dat hij een mogelijke verplaatsing van een paar maanden ALS (‘met veel als’) dat nodig zou zijn, weldegelijk een optie was.

0
    Yannick
    Bijdrager

De opzet van het gesprek was dan ook geen interview, maar een panelgesprek. Dat aspect kwam pas in het laatste kwartier pas echt op gang, wat jammer was. Die piste vond ik ook interessant, zeker met in het achterhoofd houdende dat een festival als Primavera al een tweetal maanden het gerucht de ronde doet dat ze bezig zijn met datzelfde plan.

0
    Thijs
    Bijdrager

Samenvatting voor Rock Werchter

Het feit dat Schueremans de mogelijkheid voor verplaatsing al zo expliciet vermeld, lijkt me wel een teken dat de kans daarop al redelijk groot is. Persoonlijk vrees ik ook een beetje voor juli maar voor september ben ik zeker nog ‘Team Glas Half Vol’.

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15 // DTRH 19
    Concert archive

2+
    Joe
    Bijdrager

September zou mijn nu wel geweldig slecht uitkomen.

1+
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Samenvatting voor Rock Werchter

Het feit dat Schueremans de mogelijkheid voor verplaatsing al zo expliciet vermeld, lijkt me wel een teken dat de kans daarop al redelijk groot is. Persoonlijk vrees ik ook een beetje voor juli maar voor september ben ik zeker nog ‘Team Glas Half Vol’.

Ik hoop dat het lukt om veel festivals en tours naar augustus / september door te drukken.
    Zou het festival seizoen 2020/2021 nog op de valreep redden!

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 2019
    PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    Everyknight
    Bijdrager

Maar een evenement met tienduizenden toeschouwers, met een internationaal publiek… zie ik nog geen doorgang vinden, ook in september niet. Hopelijk zit ik ernaast!

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

Gewoon lekker september vrijhouden in de agenda dus, just in case.

Het idee dat er maar 2 maanden zitten tussen Rock Werchter en de geruchten voor de volgende Rock Werchter, is ook een prettige haha.

1+
    Yannick
    Bijdrager

Maar een evenement met tienduizenden toeschouwers, met een internationaal publiek… zie ik nog geen doorgang vinden, ook in september niet. Hopelijk zit ik ernaast!

Terwijl internationaal reizen nauwelijks aan banden is gelegd? Ach, kom. De enigen die hiervoor in de problemen zouden komen zijn waarschijnlijk TML. Die houden nl. altijd twee verkopen; helft volledig voor Belgische bezoekers en dan andere helft voor de rest van de wereld.

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

“Vlaamse ministers Crevits en Demir steunen festivals met 50 miljoen (voorschotten) en 10 miljoen (coronasteun)”

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/09/vlaams-ministers-crevits-en-demir-steunen-festivals-met-50-miljo/

Goed nieuws.

1+
    jimmywe
    Bijdrager

Maar De Morgen, partner van RW, doet het voorspelbare, contacteert premier Van Ranst, de rest kan je zelf aanvullen.

0
    warriorandweirdo
    Bijdrager

Maar De Morgen, partner van RW, doet het voorspelbare, contacteert premier Van Ranst, de rest kan je zelf aanvullen.

Maar gelukkig is onze Marc slechts raadgever..

Nu denk zelf ook dat de kans op een festival in september (of toch een met een internationaal publiek en internationale acts), redelijk ondenkbaar is op dit moment (met de manier waarop de vaccinaties hier lopen).

0
    dinofest
    Bijdrager

Je kan over Van Ranst denken wat je wil, maar een festival in juli of september is gewoon ondenkbaar.
    Yannick het verschil met reizen is dat je hier 4 dagen met een internationaal publiek op mekaar gepakt zit. Dat gaat nog niet kunnen.

1+
    Yannick
    Bijdrager

Is dat zo vreemd dan wat hij zegt? Het is momenteel compleet ondenkbaar dat iedereen tegen het einde van juni gevaccineerd is om tot groepsimmuniteit te komen en ongelooflijk moeilijk om te voorspellen op welk niveau (vergelijkbare cijfers van vorig jaar?) van de curve’s de pandemie zich binnen 4 maanden zal bevinden – dat beseft iedereen toch wel hoop ik? Niet?

2+
    vendum
    Bijdrager

Is dat zo vreemd dan wat hij zegt? Het is momenteel compleet ondenkbaar dat iedereen tegen het einde van juni gevaccineerd is om tot groepsimmuniteit te komen en ongelooflijk moeilijk om te voorspellen op welk niveau (vergelijkbare cijfers van vorig jaar?) van de curve’s de pandemie zich binnen 4 maanden zal bevinden – dat beseft iedereen toch wel hoop ik? Niet?

Maar volgens mij is het net wel de bedoeling dat dat idee denkbaar wordt.

Zoals je aangeeft is het niet te voorspellen, waarom heerst er dan algemeen het idee dat indien er dan toch wordt voorspeld, dit samengaat met een negatieve gedachte van het niet mogelijk zijn?

RW 07-08-09-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19

0
    Everyknight
    Bijdrager

Terwijl internationaal reizen nauwelijks aan banden is gelegd? Ach, kom.

De vaccinatiesnelheid verschilt van land tot land, daar schuilt ook een probleem in.

0
25 berichten aan het bekijken - 2,126 tot 2,150 (van in totaal 2,200)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.