Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Die cijfers van Boutique en TW Classic lijken mij logisch. Taylor Swift die midden in de examenperiode het equivalent van anderhalf Sportpaleis verkoopt met een matig voorprogramma, dat lijkt me niet slecht.
Die Rock Werchter cijfers daarentegen, moet toch iets misgelopen zijn, niet? Misschien bedoelden ze dat er momenteel gemiddeld 65000 bezoekers per dag zouden rondlopen ofzo. Driekwart van de combi's en PJ die op zijn eentje 20k tickets verkoopt en je bent er al. Misschien is die nuance een beetje verloren gegaan tijdens het snel schrijven van wat cijfers voor een artikel.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.001
259
word wel blij van de mooie geruchten voor volgend jaar:
Metallica, RATM, Pearl Jam, RHCP, ...

en zijt maar zeker, volgend jaar gaat het "vonken" geven. Zoals den hedwig het zegt: "het gaat ontploffen" :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.891
6.107
Ik denk dat we The xx wel nog eventjes uit onze lijstjes kunnen houden met de aankondiging van de debuutplaat van Romy. Jamie bracht vorige week al een nieuw nummer uit.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
FKA Twigs naar Pohoda 2021.

Kijk, als we de lineup van RW op een of andere manier nog kunnen verbeteren, dan is het wel met haar erbij. :)
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
FKA Twigs naar Pohoda 2021.

Kijk, als we de lineup van RW op een of andere manier nog kunnen verbeteren, dan is het wel met haar erbij.
1f642.svg
Laat het ons hopen dat ze mogelijk een tweede kans krijgen om die toch nog binnen te halen. Blijft voor mij een van de grootste missers van de 2020 line-up. Weet niet of Injury Reserve al op de Dour line-up stond, maar deze naam is als nieuwe naam aangekondigd voor Pohoda. Zou ook een mooie toevoeging zijn!

De enige bevestigde naam voor Pohoda 2021 die ook op Werchter zou gestaan hebben is voorlopig Archive.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Nog een nieuwe naam voor Pohoda festival 21 die niet op de 2020 editie stond: Frank Carter & The Rattlesnakes. Mag van mij ook op RW21 staan :D

Vind het wel tof dat festivals nu al namen geven voor de 2021 editie. Zo kunnen de fans toch nog steeds hypen en uitkijken naar iets.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
en er is mail

Beste Bert,

Het wordt een zomer zonder festivals in Werchter. De Nationale Veiligheidsraad heeft vorige week beslist dat massa-evenementen tot 31 augustus niet toegelaten zijn in België.

Het is de enige juiste beslissing. De gezondheid en veiligheid van festivalgangers, van artiesten, van crew, van vrijwilligers is de grootste prioriteit van de festivalorganisatoren. De richtlijnen van overheden volgen. Verantwoordelijkheid nemen. Zorg dragen voor jezelf en geliefden. Het virus een halt toeroepen. Daar draait het om. Wij keken net als jij heel erg uit naar een geweldige editie van Rock Werchter 2020. Maar even zijn er nu belangrijkere dingen, toch?

De voorbije dagen hebben wij samen met de festivalorganisator aan een regeling voor tickethouders gewerkt. De (Belgische) minister van Economie en consumentenzaken heeft maatregelen getroffen voor de hele live muzieksector. Uitzonderlijk en onder strikte voorwaarden kan een krediet toegekend worden in plaats van een terugbetaling. Een maatregel die zowel jou als consument beschermt maar evengoed de impact van de huidige crisis voor de organisatoren beperkt.

In concreto betekent dit voor jou dat een krediet ter waarde van het volledige bedrag dat je besteed hebt aan je reservatie voor Rock Werchter toegekend wordt. Vanaf 15 september zal het krediet beschikbaar zijn in ‘mijn account’ op ticketmaster.be. Het krediet kan je vrij besteden aan festivals georganiseerd in het Festivalpark in Werchter in 2021 en 2022. Bovendien krijg je ook toegang tot een exclusieve presale voor Rock Werchter 2021. Zo kan jij je voor de start van de officiële ticketverkoop al verzekeren van een ticket voor de volgende editie. De persoonlijke code voor deze presale zal je automatisch enkele dagen voor de start van de presale ontvangen.

Heb je vragen in verband met deze ticketregeling of je bestelling dan verwijzen we je graag door naar onze Frequently Asked Questions pagina. Wij sturen mid september nog een mail om te bevestigen dat je krediet beschikbaar is op jouw accountpagina.

Op saveyourticket.be kan je lezen waarom de krediet-maatregel zo belangrijk is voor de brede culturele sector. Samen kunnen we ervoor zorgen dat we ook in de toekomst van unieke culturele ervaringen kunnen blijven genieten.

Voor nu: blijf binnen, was je handen, hou afstand, zorg voor jezelf en mekaar. Dokters, verpleegkundigen, zorgverleners... zij zijn de helden van vandaag. Bedank en steun hen zoveel als mogelijk.

Bedankt voor je support en begrip.
Take care. Stay safe.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
word wel blij van de mooie geruchten voor volgend jaar:
Metallica, RATM, Pearl Jam, RHCP, …

en zijt maar zeker, volgend jaar gaat het “vonken” geven. Zoals den hedwig het zegt: “het gaat ontploffen”
1f642.svg
intressant
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Je 'krediet' van worden gebruikt voor een RW event naar keuze binnen de komende 2 jaar. Het feit dat ze dus niet letterlijk zeggen dat je ticket overgdragen wordt, doet me vermoeden dat die 5-dagen-edities weldegelijk in de lucht kan hangen.

Dat en het feit dat ze wat later dan andere festivals (15 september?) met een datum komen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Je ‘krediet’ van worden gebruikt voor een RW event naar keuze binnen de komende 2 jaar. Het feit dat ze dus niet letterlijk zeggen dat je ticket overgdragen wordt, doet me vermoeden dat die 5-dagen-edities weldegelijk in de lucht kan hangen.

Dat en het feit dat ze wat later dan andere festivals (15 september?) met een datum komen.

Jup. Dat is nu idd plausibeler. Goed nieuws! Hopelijk dan Swift op Werchter!!!!

Ook benieuwd wat ze met het ambassadorgebeuren gaan doen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
mattman wrote:
Je ‘krediet’ van worden gebruikt voor een RW event naar keuze binnen de komende 2 jaar. Het feit dat ze dus niet letterlijk zeggen dat je ticket overgdragen wordt, doet me vermoeden dat die 5-dagen-edities weldegelijk in de lucht kan hangen.

Dat en het feit dat ze wat later dan andere festivals (15 september?) met een datum komen.

Jup. Dat is nu idd plausibeler. Goed nieuws! Hopelijk dan Swift op Werchter!!!!

Ook benieuwd wat ze met het ambassadorgebeuren gaan doen.
Denk dat Swift gewoon behouden zal blijven voor Boutique, dat dat tenminste de bedoeling is. Zo zorg je ervoor dat zoveel mogelijk mensen natuurlijk weer opnieuw hun kaarten voor Boutique halen.
Ze hadden dat hele evenement om haar heen gebouwd, waarom naar Rock Werchter zelf overhevelen, omdat het slecht verkocht?
Doe dan maar een act die ze dit jaar hebben gemist, RATM, RHCP ofzo.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
161
41
Ik denk dat het kredietsysteem eerder dient om de consument te laten kiezen tussen RW, TW Classic of Boutique dan dat het een vijfdagenfestival inluidt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Timmetje wrote:

mattman wrote:
Je ‘krediet’ van worden gebruikt voor een RW event naar keuze binnen de komende 2 jaar. Het feit dat ze dus niet letterlijk zeggen dat je ticket overgdragen wordt, doet me vermoeden dat die 5-dagen-edities weldegelijk in de lucht kan hangen.

Dat en het feit dat ze wat later dan andere festivals (15 september?) met een datum komen.


Jup. Dat is nu idd plausibeler. Goed nieuws! Hopelijk dan Swift op Werchter!!!!

Ook benieuwd wat ze met het ambassadorgebeuren gaan doen.

Denk dat Swift gewoon behouden zal blijven voor Boutique, dat dat tenminste de bedoeling is. Zo zorg je ervoor dat zoveel mogelijk mensen natuurlijk weer opnieuw hun kaarten voor Boutique halen.
Ze hadden dat hele evenement om haar heen gebouwd, waarom naar Rock Werchter zelf overhevelen, omdat het slecht verkocht?
Doe dan maar een act die ze dit jaar hebben gemist, RATM, RHCP ofzo.

Swift verkocht toch niet zo slecht? Als het qua data uitkomt zie ik haar liever op een 5 daags festival dan een los event. Maar dat is puur persoonlijk.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.980
2.024
Raar dat hoe bij GMM wel je geld terug kan krijgen maar bij Werchter niet.
Niet dat ik mijn geld terug hoef als ze een naar Werchter normen een goede affiche hebben volgend jaar.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.980
2.024
Timmetje wrote:

mattman wrote:
Je ‘krediet’ van worden gebruikt voor een RW event naar keuze binnen de komende 2 jaar. Het feit dat ze dus niet letterlijk zeggen dat je ticket overgdragen wordt, doet me vermoeden dat die 5-dagen-edities weldegelijk in de lucht kan hangen.

Dat en het feit dat ze wat later dan andere festivals (15 september?) met een datum komen.


Jup. Dat is nu idd plausibeler. Goed nieuws! Hopelijk dan Swift op Werchter!!!!

Ook benieuwd wat ze met het ambassadorgebeuren gaan doen.

Denk dat Swift gewoon behouden zal blijven voor Boutique, dat dat tenminste de bedoeling is. Zo zorg je ervoor dat zoveel mogelijk mensen natuurlijk weer opnieuw hun kaarten voor Boutique halen.
Ze hadden dat hele evenement om haar heen gebouwd, waarom naar Rock Werchter zelf overhevelen, omdat het slecht verkocht?
Doe dan maar een act die ze dit jaar hebben gemist, RATM, RHCP ofzo.
Inderdaad, als ze dan voor 5 dagen gaan dat ze dan voor iets als RATM gaan, een bom van een naam ipv een popsterretje.
Stel je voor dat ze RATM aan de huidige affiche kunnen plakken, klaarkomen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.980
2.024
Bij GMM is het toch ook alleen als je een goede reden kan opgeven?
Jep. Maar tenzij ik niet goed heb gelezen kan het voor Werchter niet.
Een goede reden is snel voor elkaar he.
Goedkoop hotelletje boeken dat je kan annuleren en je hebt bewijs dat je een vakantie hebt gepland.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:

mattman wrote:
Je ‘krediet’ van worden gebruikt voor een RW event naar keuze binnen de komende 2 jaar. Het feit dat ze dus niet letterlijk zeggen dat je ticket overgdragen wordt, doet me vermoeden dat die 5-dagen-edities weldegelijk in de lucht kan hangen.

Dat en het feit dat ze wat later dan andere festivals (15 september?) met een datum komen.


Jup. Dat is nu idd plausibeler. Goed nieuws! Hopelijk dan Swift op Werchter!!!!

Ook benieuwd wat ze met het ambassadorgebeuren gaan doen.


Denk dat Swift gewoon behouden zal blijven voor Boutique, dat dat tenminste de bedoeling is. Zo zorg je ervoor dat zoveel mogelijk mensen natuurlijk weer opnieuw hun kaarten voor Boutique halen.
Ze hadden dat hele evenement om haar heen gebouwd, waarom naar Rock Werchter zelf overhevelen, omdat het slecht verkocht?
Doe dan maar een act die ze dit jaar hebben gemist, RATM, RHCP ofzo.

Inderdaad, als ze dan voor 5 dagen gaan dat ze dan voor iets als RATM gaan, een bom van een naam ipv een popsterretje.
Stel je voor dat ze RATM aan de huidige affiche kunnen plakken, klaarkomen.

Waarom zou een popact geen bom van een naam kunnen zijn?
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
532
Het meest interessante is dat ze de tickets niet meer event- of dag-gebonden hebben gemaakt. Mocht je bijvoorbeeld TW volgend jaar nu interessanter vinden dan de headliner van een van de RW dagen en je had daar specifiek een dagticket voor, dan kan je gemakkelijk switchen. Zo kunnen ze ook de grote TW of Boutique namen overhevelen naar RW mochten ze geen goed pakket headliners kunnen strikken. Het geeft ze vele malen meer vrijheid en voorkomt teleurgestelde tickethouders.

Stel: Je hebt een ticket voor donderdag RW en je vind de donderdag volgend jaar écht helemaal niks maar je vind TW helemaal te-gek dan heb je nu tenminste de mogelijkheid om naar TW te gaan. Maar we gaan er gewoon vanuit dat ze McCartney, The Killers, PJ, SOAD, Kendrick, Anderson. Paak vele anderen er volgend jaar weer bij gaan zijn.

Joost headliner op Pop-up met daarvoor Marc Rebillet?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken