Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik zie nou al heel vaak Tame Impala terugkomen als potentieel headliner. Ook toen ze naar RW2016 kwamen waren er velen die er onwijs naar uitkeken. Ik heb ze nu al zovaak geprobeerd om te luisteren, Currents, het nieuwe album The Slow Rush. Ik kom er gewoon niet doorheen, ik vind het allemaal maar suf en heb oprecht de hype nooit begrepen rondom deze band.

Nou heb ik inmiddels geaccepteerd dat het gewoon écht niet voor mij is weggelegd, maar zou iemand mij uit kunnen leggen waarom deze band als zo bijzonder wordt gezien? Ik kan van veel artiesten het wel begrijpen maar hier kan ik met mijn gedachten oprecht gewoon niet bij …

Misschien een show kijken via youtube en een pilletje erin knallen hahaha. Ik heb zelf ook niet altijd iets met de liedjes maar de sfeer die de show met zich mee brengt lijkt me heerlijk (Zonder pilletje hoor hahaha)
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
mattman wrote:

Aaran wrote:
Zelf zie ik SOAD naar GMM gaan en Kendrick misschien naar Pukkelpop?


Kendrick zie ik wel naar Glasto gaan volgend jaar, dan is RW natuurlijk ook voor de hand liggend. Na PJ volgens mij de grootste kanshebber voor een terugkerend headlineslot.

PJ vrijwel zeker. Hadden toch ook de Europese Lolla’s al toegezegd.

Ik denk dat PJ idd 99% wel zeker is... Kendrick, The Strokes en SOAD heb ik nog niet echt een idee ook al kan ik mij dus voorstellen dat SOAD GMM zal doen om plek te maken voor een andere Headliner.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Nou, streep door 2020 helaas maar op naar 2021 en dat we snel dit jaar maar door komen!
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
In een interview op Studio Brussel gaf iemand van de organisatie aan dat er zeker onderhandelingen zijn met de headliners van dit jaar om volgend jaar gewoon te spelen, maar zoals het er nu uit ziet dit bij sommigen zal lukken en bij sommigen helaas niet. Ik neem ook aan dan TOP als headliner werd gezien en dus ook niet zal spelen volgend jaar. En toch vrees ik dan echt dat The Strokes verloren hoop is voor volgend jaar, maar wie weet. Is natuurlijk nu allemaal nog te vroeg...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.701
1.858
Pearl Jam zal wel lukken aangezien die in exact dezelfde periode op tour gaan
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.701
1.858
Zouden we nu ook moeten wachten tot oktober/november voor ze de eerste headliner bekend maken??
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.509
4.350
Zouden we nu ook moeten wachten tot oktober/november voor ze de eerste headliner bekend maken??
Dat vind ik een zeer interessante vraag, in een ander topic had ik zien voorbij komen, dat er een festival was, dat meteen al wat namen had aangekondigd na aflassing. Ik hoop, dat ze toch al snel met pearl jam komen
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.701
1.858
PJ wrote:
Zouden we nu ook moeten wachten tot oktober/november voor ze de eerste headliner bekend maken??

Dat vind ik een zeer interessante vraag, in een ander topic had ik zien voorbij komen, dat er een festival was, dat meteen al wat namen had aangekondigd na aflassing. Ik hoop, dat ze toch al snel met pearl jam komen
Een datum kunnen ze ook al naar buiten brengen lijkt me...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.391
1.895
theblackmadness wrote:

PJ wrote:
Zouden we nu ook moeten wachten tot oktober/november voor ze de eerste headliner bekend maken??


Dat vind ik een zeer interessante vraag, in een ander topic had ik zien voorbij komen, dat er een festival was, dat meteen al wat namen had aangekondigd na aflassing. Ik hoop, dat ze toch al snel met pearl jam komen

Een datum kunnen ze ook al naar buiten brengen lijkt me…
Alle andere belgische festivals hebben een datum gegeven, Werchter niet. Is dit een bevestiging dat ze misschien met een extra dag(en) bezig zijn? Nu dan kunnen ze nog hun reguliere 4 dagen bekend maken me dunkt.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
778
qua artiesten weet ik niet wat we nu kunnen verwachten, wat ik wel verwacht is dat RW2021 snel uitverkocht zal raken
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.138
1.161
In De Morgen staat er een interview met Herman Schueremans.

De verkoopcijfers van 2020 waren tot nu toe: voor Rock Werchters: 65 000 verkochte kaarten, voor TW Classic 41 000 verkochte kaarten, voor Werchter Boutique 29 000 kaarten (een kleine 30 000 staat er letterlijk...).

Hij vindt het idealiter dat er een systeem komt waarbij de tickethouder zijn ticket niet laat terugbetalen, maar dat hij het behoudt voor de nieuwe datum. Schueremans zegt dat dit bij concerten makkelijker is. Die worden verplaatst en de kous is af. Bij festivals kan je dezelfde line-up niet garanderen. Daarom zal er wellicht voorzien worden dat de kaarthouder kan kiezen of hij zijn huidig ticket omzet in een ticket voor de festivaleditie van 2021 of voor de festivaleditie van 2022, zodat er keuze is als de komende editie voor iemand minder blijkt te zijn.

"Voor Rock Werchter zullen we proberen eenzelfde soort headliners te hebben, met een nog straffere affiche. Maar als we geen gelijkwaardige, evenwaardige artiest als Taylor Swift kunnen strikken voor Werchter Boutique, een festival dat is gebouwd rond de headliner, dan moeten we durven een terugbetaling te overwegen", aldus Schueremans.

Rock Werchter is hier overigens niet voor verzekerd. Net zoals de meeste festivals in Europa. Op het moment dat ze zulke verzekering wilden nemen (begin februari omdat ze dan de kosten voor deze editie pas kenden), was het al onmogelijk gemaakt door de verzekeringsmaatschappijen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.138
1.161
Ten eerste hoop ik dat Paul McCartney op TW Classic 2021 kan staan.

Voor Rock Werchter hoop ik vooral dat Pearl Jam en The Strokes behouden blijven. Twenty One Pilots mag zeker wegblijven. Misschien Faith No More exclusief op Graspop, dat zie ik nog gebeuren. Of System of a Down of Volbeat naar Graspop. Mochten er bij Graspop headliners wegvallen t.o.v. dit jaar, dan lijkt dit nog realistisch. Want ik kan mij voorstellen dat Rock Werchter voor 2021 ook kan kiezen uit een Red Hot Chili Peppers, Foo Fighters, Tame Impala of Rage Against the Machine. In dat geval mag voor mij ook Kendrick Lamar wegblijven, dan zou ik in de gegeven omstandigheden zo dicht mogelijk bij het DNA van Werchter blijven. En wat met de een op een gegeven moment al geboekte The Chemical Brothers (volgens Jezebel)?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.434
6.094
Hoop dat qua subs en headliners Kendrick Lamar, Faith No More en de Pilots sowieso komen, maar de kans op de Pilots lijkt me vrij klein. Die touren al aardig lang met hetzelfde werk. Zou het persoonlijk niet zo erg vinden als er andere headliners dan PJ, SOAD en The Strokes staan maar kan me voorstellen dat er veel mensen anders over denken.

Zou zelf een RW / TW / Classic combo wel mooi vinden. Mc Cartney - Swift - Lamar met dan als vierde headliner RATM. :)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.968
2.015
Goed om te lezen dat men toch wil gaan voor eenzelfde soort line up of toch op zen minst de headliners.
Voor hetzelfde geld krijgen we een line up met enkel popsterretjes en/of hip hoppers als headliners en dan ben je ook niets met dat ticket voor volgend jaar.

Benieuwd of ze bij de Rock Village ook voor die optie kiezen of dat we daar wel ons geld zouden terug krijgen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Kendrick en The Strokes (vind het nieuwe album echt heel goed) zijn voor mij zonder twijfel de headliners van deze line-up die ik wil zien volgend jaar. Vermoed zelf dat PJ wel een absolute zekerheid is dat zal terugkomen. Heb zelf het gevoel dat dat redelijk rap zal aangekondigd worden. Denk ook dat FNM een noodgreep was voor Graspop en dat zij dus eerder op Werchter zullen belanden volgend jaar dan op Graspop.

Ben wel benieuwd wat de voorlopige verkoopcijfers zouden kunnen doen met eventuele herboekingen voor volgend jaar. Kan me best voorstellen dat als bijvoorbeeld blijkt dat The Strokes hun dag toch niet zo goed verkocht als gehoopt dat ze die dan gewoon laten schieten volgend jaar (hoewel die dag voor de rest qua grote namen overduidelijk de zwakste was) en kiezen voor een veiliger alternatief in dezelfde lijn (RHCP bijvoorbeeld).

Benieuwd ook wat bijvoorbeeld met Billie Eilish gaat gebeuren. Dat Sportpaleis zal ook wel afgelast worden. Denk dat ze dan meteen ook wel een kanshebber kan worden voor een headlinespot.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.875
6.046
De verkoopcijfers van 2020 waren tot nu toe: voor Rock Werchters: 65 000 verkochte kaarten, voor TW Classic 41 000 verkochte kaarten, voor Werchter Boutique 29 000 kaarten (een kleine 30 000 staat er letterlijk…).
Geen idee of ik die cijfers nu slecht moet vinden of niet, er van uitgaande dat er geen enkele kaart meer is verkocht sinds half februari (laatste toevoegingen waren op 14/2). Maar me dunkt is dat toch wat magertjes, niet?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.391
1.895
Everyknight wrote:
De verkoopcijfers van 2020 waren tot nu toe: voor Rock Werchters: 65 000 verkochte kaarten, voor TW Classic 41 000 verkochte kaarten, voor Werchter Boutique 29 000 kaarten (een kleine 30 000 staat er letterlijk…).

Geen idee of ik die cijfers nu slecht moet vinden of niet, er van uitgaande dat er geen enkele kaart meer is verkocht sinds half februari (laatste toevoegingen waren op 14/2). Maar me dunkt is dat toch wat magertjes, niet?
Vooral Boutique, dat is maar een half veld, met nogtans een line up die mooi in dezelfde lijn ligt.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Vind vooral de verkoopcijfers voor de vierdaagse opvallend laag, zeker als daar de dagkaarten bij inbegrepen zijn. Misschien toch niet zo'n overtuigend affiche of een teveel aan evenementen op de Werchterweide?

Dat McCartney + The Killers goed verkoopt kan geen verrassing zijn.

En 30.000 voor Taylor Swift + 5SOS + Ellie Goulding vind ik alsnog zeer behoorlijk. Had naar mijn mening perfect op de reguliere vierdaagse gekund, denk dat er nog een veelvoud is die haar wel wil zien maar daar geen 92 euro voor over heeft.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Yannick wrote:

Everyknight wrote:
De verkoopcijfers van 2020 waren tot nu toe: voor Rock Werchters: 65 000 verkochte kaarten, voor TW Classic 41 000 verkochte kaarten, voor Werchter Boutique 29 000 kaarten (een kleine 30 000 staat er letterlijk…).


Geen idee of ik die cijfers nu slecht moet vinden of niet, er van uitgaande dat er geen enkele kaart meer is verkocht sinds half februari (laatste toevoegingen waren op 14/2). Maar me dunkt is dat toch wat magertjes, niet?

Vooral Boutique, dat is maar een half veld, met nogtans een line up die mooi in dezelfde lijn ligt.
Naast Swift staat daar toch gewoon ook geen enkele sterke naam? Ellie Goulding was dat vroeger vast en zeker, maar haar hoogtepunt ligt inmiddels ook alweer vele jaren achter ons. Voor de rest aangevuld met 5SOS en Belgen die je overal kan zien.
Vergeet ook niet dat deze dag gericht is op het jongere doelpubliek, maar dat deze datum wel echt pal in het midden van de examenperiode ligt. Zelf had ik bijvoorbeeld zeker een ticket moest het op een andere datum zijn.

Ook ik ben van mening dat Swift perfect op de gewone vierdaagse zou kunnen staan, net zoals alle andere majors gedaan hebben. Ik hoop er stiekem zelf een beetje op dat ze het volgend jaar alsnog proberen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.875
6.046
Volgens mij zijn die ééndagfestivals nooit gericht om uit te verkopen hoor, dat doen ze denk ik nauwelijks met de hoeveelheid volk dat op dat deel van de weide nog past. Het gaat 'm mij eigenlijk vooral over het festival zélf; 65.000 tickets. Totaal aantal combitickets is 59.500 en totaal aantal dagtickets (28.500 x 4) is 114.000, dus beide optellend (173.500) kom je nog niet eens aan de helft daarvan. Er zullen wel talloze redenen voor zijn hoor, maar toch vreemd omdat het volledige programma zo goed als bekend was..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken