Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Timmetje wrote:
Bij GMM is het toch ook alleen als je een goede reden kan opgeven?

Jep. Maar tenzij ik niet goed heb gelezen kan het voor Werchter niet.
Een goede reden is snel voor elkaar he.
Goedkoop hotelletje boeken dat je kan annuleren en je hebt bewijs dat je een vakantie hebt gepland.
Werchter kan alleen als je echt niet kan, bij Graspop is iedere gegronde reden genoeg. Zo lees ik 't,
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Joe wrote:

RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:

mattman wrote:
Je ‘krediet’ van worden gebruikt voor een RW event naar keuze binnen de komende 2 jaar. Het feit dat ze dus niet letterlijk zeggen dat je ticket overgdragen wordt, doet me vermoeden dat die 5-dagen-edities weldegelijk in de lucht kan hangen.

Dat en het feit dat ze wat later dan andere festivals (15 september?) met een datum komen.


Jup. Dat is nu idd plausibeler. Goed nieuws! Hopelijk dan Swift op Werchter!!!!

Ook benieuwd wat ze met het ambassadorgebeuren gaan doen.


Denk dat Swift gewoon behouden zal blijven voor Boutique, dat dat tenminste de bedoeling is. Zo zorg je ervoor dat zoveel mogelijk mensen natuurlijk weer opnieuw hun kaarten voor Boutique halen.
Ze hadden dat hele evenement om haar heen gebouwd, waarom naar Rock Werchter zelf overhevelen, omdat het slecht verkocht?
Doe dan maar een act die ze dit jaar hebben gemist, RATM, RHCP ofzo.


Inderdaad, als ze dan voor 5 dagen gaan dat ze dan voor iets als RATM gaan, een bom van een naam ipv een popsterretje.
Stel je voor dat ze RATM aan de huidige affiche kunnen plakken, klaarkomen.

Waarom zou een popact geen bom van een naam kunnen zijn?
Ik spreek uiteraard voor mezelf.
Ik heb namelijk heel weinig tot niets met popmuziek en zit dus ook niet te wachten op de Beyonce, Swift en andere Eilishen.
Die zetten ze vaak ook gewoon apart neer.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Timmetje wrote:

mattman wrote:
Je ‘krediet’ van worden gebruikt voor een RW event naar keuze binnen de komende 2 jaar. Het feit dat ze dus niet letterlijk zeggen dat je ticket overgdragen wordt, doet me vermoeden dat die 5-dagen-edities weldegelijk in de lucht kan hangen.

Dat en het feit dat ze wat later dan andere festivals (15 september?) met een datum komen.


Jup. Dat is nu idd plausibeler. Goed nieuws! Hopelijk dan Swift op Werchter!!!!

Ook benieuwd wat ze met het ambassadorgebeuren gaan doen.

Denk dat Swift gewoon behouden zal blijven voor Boutique, dat dat tenminste de bedoeling is. Zo zorg je ervoor dat zoveel mogelijk mensen natuurlijk weer opnieuw hun kaarten voor Boutique halen.
Ze hadden dat hele evenement om haar heen gebouwd, waarom naar Rock Werchter zelf overhevelen, omdat het slecht verkocht?
Doe dan maar een act die ze dit jaar hebben gemist, RATM, RHCP ofzo.
Ik vermoed dat de mensen die een ticket voor Boutique hebben ook gewoon een dagticket voor Werchter kunnen kopen. Zou me dus ideaal lijken om Swift naar het gewone event (dat waarschijnlijk buiten de examens valt) te verhuizen en op Boutique een act te plaatsen die nog veel beter verkoopt, een Coldplay bv. En ik blijf ook enorm benieuwd wat met Billie Eilish gaat gebeuren. Dat uitverkocht Sportpaleis is afgelast en er is daar voorlopig nog geen nieuwe datum voor ...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Wat ook wel kan dat ze ipv 5 dagen 1 of 2 extra losse festivals/shows neerzetten op de gebruikelijke na.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
mattman wrote:

Joe wrote:

RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:

mattman wrote:
Je ‘krediet’ van worden gebruikt voor een RW event naar keuze binnen de komende 2 jaar. Het feit dat ze dus niet letterlijk zeggen dat je ticket overgdragen wordt, doet me vermoeden dat die 5-dagen-edities weldegelijk in de lucht kan hangen.

Dat en het feit dat ze wat later dan andere festivals (15 september?) met een datum komen.


Jup. Dat is nu idd plausibeler. Goed nieuws! Hopelijk dan Swift op Werchter!!!!

Ook benieuwd wat ze met het ambassadorgebeuren gaan doen.


Denk dat Swift gewoon behouden zal blijven voor Boutique, dat dat tenminste de bedoeling is. Zo zorg je ervoor dat zoveel mogelijk mensen natuurlijk weer opnieuw hun kaarten voor Boutique halen.
Ze hadden dat hele evenement om haar heen gebouwd, waarom naar Rock Werchter zelf overhevelen, omdat het slecht verkocht?
Doe dan maar een act die ze dit jaar hebben gemist, RATM, RHCP ofzo.


Inderdaad, als ze dan voor 5 dagen gaan dat ze dan voor iets als RATM gaan, een bom van een naam ipv een popsterretje.
Stel je voor dat ze RATM aan de huidige affiche kunnen plakken, klaarkomen.


Waarom zou een popact geen bom van een naam kunnen zijn?

Ik spreek uiteraard voor mezelf.
Ik heb namelijk heel weinig tot niets met popmuziek en zit dus ook niet te wachten op de Beyonce, Swift en andere Eilishen.
Die zetten ze vaak ook gewoon apart neer.

Zoals ik al een zei, zo'n popact past alleszins minder bij het DNA van het festival. En welke popact zou echt "een bom" kunnen zijn? Ik kom niet verder dan Beyoncé en Coldplay...

Die twee namen zouden natuurlijk passen (zeker die laatste) en tickets verkopen, maar voor de rest denk ik dat het gros van het Werchterpubliek veel meer heeft met Rage Against the Machine, Red Hot Chili Peppers , Foo Fighters of Metallica bijvoorbeeld.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Je ‘krediet’ van worden gebruikt voor een RW event naar keuze binnen de komende 2 jaar. Het feit dat ze dus niet letterlijk zeggen dat je ticket overgdragen wordt, doet me vermoeden dat die 5-dagen-edities weldegelijk in de lucht kan hangen.

Dat en het feit dat ze wat later dan andere festivals (15 september?) met een datum komen.

Vanwaar komt de datum van 15 september? Heb ik iets gemist?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Joe wrote:

mattman wrote:

Joe wrote:

RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:

mattman wrote:
Je ‘krediet’ van worden gebruikt voor een RW event naar keuze binnen de komende 2 jaar. Het feit dat ze dus niet letterlijk zeggen dat je ticket overgdragen wordt, doet me vermoeden dat die 5-dagen-edities weldegelijk in de lucht kan hangen.

Dat en het feit dat ze wat later dan andere festivals (15 september?) met een datum komen.


Jup. Dat is nu idd plausibeler. Goed nieuws! Hopelijk dan Swift op Werchter!!!!

Ook benieuwd wat ze met het ambassadorgebeuren gaan doen.


Denk dat Swift gewoon behouden zal blijven voor Boutique, dat dat tenminste de bedoeling is. Zo zorg je ervoor dat zoveel mogelijk mensen natuurlijk weer opnieuw hun kaarten voor Boutique halen.
Ze hadden dat hele evenement om haar heen gebouwd, waarom naar Rock Werchter zelf overhevelen, omdat het slecht verkocht?
Doe dan maar een act die ze dit jaar hebben gemist, RATM, RHCP ofzo.


Inderdaad, als ze dan voor 5 dagen gaan dat ze dan voor iets als RATM gaan, een bom van een naam ipv een popsterretje.
Stel je voor dat ze RATM aan de huidige affiche kunnen plakken, klaarkomen.


Waarom zou een popact geen bom van een naam kunnen zijn?


Ik spreek uiteraard voor mezelf.
Ik heb namelijk heel weinig tot niets met popmuziek en zit dus ook niet te wachten op de Beyonce, Swift en andere Eilishen.
Die zetten ze vaak ook gewoon apart neer.

En welke popact zou echt “een bom” kunnen zijn? Ik kom niet verder dan Beyoncé en Coldplay…

Taylor Swift. Oprecht. Die is huge. Was ook niets voor niets headliner op andere grote festivals. Waaronder Glastonbury.

Als ze Lamar weer weten te strikken hebben ze dan gewoon twee Glastonbury headliners gestrikt!!!!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630
Zoals ik al een zei, zo’n popact past alleszins minder bij het DNA van het festival.

Ik merk dat jij en ik heel erg in dezelfde lijn liggen qua smaak en wat we willen zien, Everyknight, maar hier verlies je mij wel. Rock Werchter is toch het festival bij uitstek om een zo divers mogelijke lineup neer te zetten? Dat doet een Roskilde of Glastonbury ook. Uiteraard hoort zo'n grote nostalgische naam daarbij (ik zou Metallica bijvoorbeeld wel eens een nieuwe kans willen geven), maar een Kendrick Lamar past ook echt 100% in dat DNA hoor.

Dit kan natuurlijk weer zo'n typische discussie worden en dat willen we ook niet (alhoewel, is wel eens wat anders weer).

Vanwaar komt de datum van 15 september? Heb ik iets gemist?

Vanaf 15 september kan je je krediet beschikbaar stellen. Misschien is dat samen met een aankondiging? Ook maar een gokje natuurlijk. :-D
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.408
3.375
Everyknight wrote:
Zoals ik al een zei, zo’n popact past alleszins minder bij het DNA van het festival.

Ik merk dat jij en ik heel erg in dezelfde lijn liggen qua smaak en wat we willen zien, Everyknight, maar hier verlies je mij wel. Rock Werchter is toch het festival bij uitstek om een zo divers mogelijke lineup neer te zetten? Dat doet een Roskilde of Glastonbury ook. Uiteraard hoort zo’n grote nostalgische naam daarbij (ik zou Metallica bijvoorbeeld wel eens een nieuwe kans willen geven), maar een Kendrick Lamar past ook echt 100% in dat DNA hoor.

Dit kan natuurlijk weer zo’n typische discussie worden en dat willen we ook niet (alhoewel, is wel eens wat anders weer).
Kendrick is nog steeds iets anders dan Swift, vind Kendrick zeker passen en Swift beduidend minder aangezien Kendrick echt wel wat alternatiever is.



Everyknight wrote:
Vanwaar komt de datum van 15 september? Heb ik iets gemist?

Vanaf 15 september kan je je krediet beschikbaar stellen. Misschien is dat samen met een aankondiging? Ook maar een gokje natuurlijk. ?
Inderdaad is dan je krediet beschikbaar, is vergelijkbaar met het moment waar normaal de ticketverkoop start denk ik.
Lijkt me dat daarvóór (hoe ver weet ik niet) wel (een deel van) de line-up voor 2021 bekend is, want waarom tickets kopen als je nog niet weet wat er gaat komen.
Zou mij sowieso erg tegenvallen mochten ze pas rond oktober, november met (een deel van) het programma 2021 komen.
Dan hadden ze beter nu al kunnen zeggen "je ticket wordt geldig voor 2021".
Maar is maar een gedachte.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.553
4.465
Ik zou eerder inzetten op de start van de presale op 15 september.

Ik hoop dat ze dan toch al een paar namen hebben aangekondigd, want op werchter kan het altijd vele kanten op qua genres en artiesten,waardoor ik niet zomaar mijn kaarten zou willen overzetten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Misschien kunnen we tegen september via Festileaks wel een topic opzetten. Dat mensen die niet meer willen of kunnen gaan en hun geld terugwillen hun tickets aan de mensen die wel kunnen gaan verkopen. Kunnen we elkaar zo een beetje helpen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
In ander nieuws. Ken19 op Efestivals postte net in het BKS topic:

The Strokes are normally in for next year (and their other dates). 2020 had to be their year. Now it wil be 2021.

Goed nieuws voor the Strokes fans dus!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Als dat klopt is dat goed nieuws.

Dan nu nog RATM die de plek van SOAD innemen omdat die Graspop versterken en dan gaan we al ver richting het ideale scenario.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630
Mooi nieuws van de Strokes. Hebben ook echt wel een goede plaat uit dit jaar.

Ken zei ook dat een Boutique rondom Metallica op tafel ligt. Uiteraard nog heel prematuur allemaal denk ik.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Verder heeft Ken een mooi dagje vandaag, want hij verteld ons ook nog dat er twee bands die niet al te groot zijn nog op de vrijdag zouden komen waaronder 1tje voor The Strokes en 1 als afsluiter van de Barn. Mijn gok ligt op Royal Blood en ?????
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630
Verder heeft Ken een mooi dagje vandaag, want hij verteld ons ook nog dat er twee bands die niet al te groot zijn nog op de vrijdag zouden komen waaronder 1tje voor The Strokes en 1 als afsluiter van de Barn. Mijn gok ligt op Royal Blood en ?????

Bands? Massive Attack of The National? (vooral die laatste zou huge geweest zijn in de Barn)

Of de Pet Shop Boys haha.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Everyknight wrote:
Zoals ik al een zei, zo’n popact past alleszins minder bij het DNA van het festival.

Ik merk dat jij en ik heel erg in dezelfde lijn liggen qua smaak en wat we willen zien, Everyknight, maar hier verlies je mij wel. Rock Werchter is toch het festival bij uitstek om een zo divers mogelijke lineup neer te zetten? Dat doet een Roskilde of Glastonbury ook. Uiteraard hoort zo’n grote nostalgische naam daarbij (ik zou Metallica bijvoorbeeld wel eens een nieuwe kans willen geven), maar een Kendrick Lamar past ook echt 100% in dat DNA hoor.

Dit kan natuurlijk weer zo’n typische discussie worden en dat willen we ook niet (alhoewel, is wel eens wat anders weer).


Everyknight wrote:
Vanwaar komt de datum van 15 september? Heb ik iets gemist?

Vanaf 15 september kan je je krediet beschikbaar stellen. Misschien is dat samen met een aankondiging? Ook maar een gokje natuurlijk. ?

Ja, ik ben zeker voor vernieuwing en een brede programmering. Op Rock Werchter ben ik elke dag van het eerste tot en met het laatste optreden op de wei te vinden. Ik vind dan ook dat die vernieuwing en brede programmering vooral overdag op mainstage en in de tenten moet geprogrammeerd worden. Qua mainstageheadliners ben ik misschien wel 'conservatief' ja. Daar hoeft de vernieuwing en verbreding niet echt voor mij. Eén dag kan nog wel (zoals nu met de zaterdag het plan was), maar voor de rest lijkt het mij voor het gros van het Werchterpubliek nodig (ook voor de ticketverkoop) dat vooral bekende gitaarbands het hoogste slot op het hoofdpodium innemen. Ik denk namelijk wél dat er zoiets als een 'doorsnee-Werchter-ganger' bestaat, en dat die vooral Muse, Foo Fighters, Metallica, Queens of the Stone Age, Rammstein, Arctic Monkeys, Pearl Jam enz. wil zien. En hierbij ook alle 'kleinere afgeleiden' zoals Wolfmother, Kaiser Chiefs, Greta Van Fleet, Whispering Sons, Stereophonics, Placebo, Nothing but Thieves, Royal Blood, Franz Ferdinand... Dat je er, als organisatie, vooral moet voor zorgen dat deze groep, volgens mij dé kerngroep van Rock Werchter, bediend wordt.

Zelf schaar ik mij half bij deze kerngroep :) Een Muse heeft bij mij toch wat afgedaan bv en van een Foo Fighters ben ik nooit grote fan geweest. Toch begrijp ik ten volle als ze geboekt worden. En natuurlijk moet er ook op vernieuwing ingezet worden. Maar daarom niet te veel helemaal bovenaan het programma. Een Arcade Fire, The xx, Stromae, The National of Bon Iver als headliner zie ik zeker zitten. Maar echte popnamen of te platte dancenamen, dat past mijns inziens minder bij het merk en het imago van Rock Werchter. Kan eens gebeuren, maar niet te veel.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Aaran wrote:
Verder heeft Ken een mooi dagje vandaag, want hij verteld ons ook nog dat er twee bands die niet al te groot zijn nog op de vrijdag zouden komen waaronder 1tje voor The Strokes en 1 als afsluiter van de Barn. Mijn gok ligt op Royal Blood en ?????

Bands? Massive Attack of The National? (vooral die laatste zou huge geweest zijn in de Barn)

Of de Pet Shop Boys haha.

Mijn gok: tussen Liam Gallagher en The Strokes zou Royal Blood erbij komen. Als afsluiter van The Barn zou Gwen Stefani staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken